Jump to content

1.Nesil Mazda3 - Bir Rektifiye Hikayesi


exseri
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar Merhaba. Öncelikle şunu söyleyeyim Mazda hakkında ülkemizde çok kısıtlı bilgi ve birikim var. Çoğu şehirde yetkli servis yok onu geçtim mazda'dan anlayan usta yok. Ben burada yazacaklarımı bir çok forumda yazmaya çalıştım. Burdaki tek amacım benim yaşadığım belirtileri yaşayan insanların dikkatli olması ve gereken önlemleri alması. Yoksa Mazda'yı karalamak gibi bir amacım yok. Kaldıki aracımı satmadım hala kullanıcısıyım. Ama bir hayal kırıklığı olmadı değil yani önceki aracım dandik palio 1,4(1999model) 180000km'de sattım ve böyle bir sorun yaşamadım. Evet arkadaşlar anlatmaya başlayayım.

Arkadaşlar öncelikle şunu söyliyeyim araba %80 Erzurumda % 20 Rize ikliminde kullanıldı ve hep 5-30 castrol magnetech yağ kullanıldı Bunun dışında motor veya başka bir yerden bir kayış bile değişmedi aslında 100bin 200binde triger falan değişmeli ama dediğim gibi biraz özensizim ve hiç o tip bakımlar yapılmadı. Uzun yol olarak Erzurum-Rize arası dağ yolarında(3000m rakımlı geçitler falan geçiliyor) diğer ve çoğunluk zamanda ise şehir içi kullanıldı. Ve 225000km'de aracı yaptırmak zorunda kaldım. Bu arada kendimde gördüğüm tek hata eskiden beri motor yağını pek kontrol etmem ve 10bin km olunca hatta 12-11bin km'de falan gider değişirim.Palioda sorun olmamıştı bu alışkanlığım. Şimdi öykü kısmına gelelim

190bin'km civarında rizeden erzuruma giderken dağ yolunda özellikle viraja girdiğimde yağ simgesinin yandığını virajdan çıkınca söndüğünü fark ettim. Erzuruma gidince güvendiğim resmi bir castrol point'e gittim adam yağa bakıyo ama ucuna bile değmiyo çubuğun. Abi bunda yağ kalmamış dedi alttan yağı boşalttık yarım litre belki 1litre yağ çıktı. Usta her araç yağ yakar ama bu normal değil dedi ya bi yerden yağ kaçırıyor ya yağ ince geliyor KM arttığı için yada senin bir motor ustası görme zamanın geldi dedi.

İlk adım olarak yağı 10-40yarı sentetik koyalık ve sızdırıyormu diye garajında kontrol et dedi. Her neyse garajda arabayı tuttum diğer gün baktım 1gram bile yağ yok yerde yani sızdırmıyor. egzozdan siyah mavi falan bir duman gelmiyor. Tamam dedim ve arabayı 2 yıl daha 35bin km daha kullandım. Ama bu süreçta araba sürekli yağ yakıyor ve nerdeyse 5binde bir yine 1 litre 8bine falan beklerse 2litreden fazla yağ ışığı yanacak kadar yağ eksiltiyor. Tabi ben kabullenmek istemiyorum çok masraf çıkar diye(APTALLIK) yağ koyup devam ettim 30bin km.

Neyse 220bin olduktan sonra hala egzozdan duman atmıyor ama artık araba titreşimli çalışıyor ve değişik sesler çıkarmaya başladı. Özellikle ilk çalıştığında böyle araç öksürürgibi bi ses çıkarıyodu. Teklemek değil böyle tiz bir ses. En belirgin ses ise devir 2bin ile 3500devir arasında garip daha tiz bir bağırma sesi vardı motorda. İlginç şekilde 2bin devire kadar yada 3500leri geçince ses azalıyodu.

Neyse ses falanda değişince 225000de önce özel servise götüdüm adam hemen kartelden dedi ve yağ çubuğunu gösterdi metalik bir renk vardı. Açmadan bilemeyiz dedi ama 5bin tl yi geçmez dedi. Neyse düşündümtaşındım eski sanayilerden ağız yanmalarımdan dolayı(Palio zamanında) Orjinal yetkili mazda servisine götürdüm. tabii hemen kartelden geliyo dediler yatak vurma sesi gibi dediler. Neyse ön incelemede Crank mili zarar görmemiş(sanırım sırf o 8bin tl) ama yataklarda sorun var açmadan bilemeyiz dediler.

Sonuç olarak açtılar aşırı bir sorun yok ama 2 yataktamı ne saorun var dediler tabii orjinal servis olduğundan her parçayı birde zamanıda geldiği için değişmek istediler bende karşı çıkmadım hatta indirmişken baskı balatayıda değişin dedim(İşte mazdanın süperliği 220000binde bakı balata bitmemişti tam olarak benim sürüşümde etkili tabii). Sonuç olarak %30 indirimle 8800tl tuttu ve 1ay sürdü. Uzun sürme sebebi bazı siparişler ilk seferde gelmedi yurt dışından ikinci sefer kargo beklendi. Hemen altta değişen parçaların faturası var ingilizce terimler var bilen arkadaşlar bi baksınlar iyi muamele çekmişler mi(:

459ee3bc316237861817d56802d8e540.thumb.jpg.6178a7be43de419543bb581b0b57741d.jpg

a8e0f7d525fee64fdbf3d8036f81c539.thumb.jpg.04440747aa829c827b5d36dcb6c67d55.jpg

Bu faturaya dayanarak bilgili arkadaşlardan yorum almak isterim tam olarak neler değişmiş. Fiyat nasıl. Özel serviste yaptırsam daha mı iyi olurdu gibi.

Gelelim güncel soruna aracı 5bin daha kullandım ses yok vitesler süper falan tam mutluyum diyecem bi baktım yağ 2çizgiden alt çizgiyi biraz aşağı inmiş. Bu arada eski zamanlar gibi değil tabi ama ilk halini bilmediğim için yani gerçekten 4litremi koydular çizgi nerdeydi falan bilmiyorum yine benim aptallığım o kadar para verdin bi yağ çizgisine bak yani. Sadece 5-30 koyduklarını faturadan biliyorum.

Neyse tabi hemen dün zaman kaybetmeden castrole gittim usta kaldırdı arabayı motor parlıyo toz bile yok dedi sızdırma yok yani ustanın dediğine göre. Neyse açtı yağ kapağını alttan ve bayağı yağ çıktı yani tam litre ölçemedik( Ustanın sığırlığı)ama bayağı aktı yani usta çok bir azalma olmamış dedi ve yine magnatech yarı sentetik 10-40koyalım havalar sıcak zaten dedi. neyse 4litre koyduk. bu arada çıkan yağın rengi alttaki fotolar gibi(farklı ışıklarda farklı renkte görünmüş fotolarda)

39573c5b54d5cea719a6e6e241f8658f.thumb.jpg.05b1033cc7301a6caa3d2f2b7392ce6f.jpg

8ce6afe08f1185bf7b8b504752094e8d.thumb.jpg.989190c372faecdf355c9750d5c5c35c.jpg

Şimdi arkadaşlar çoooook mutsuzum arabamı seviyorum bakın bu arada ön amortisörleride kyb marka ile yeni değiştim. Mazda öyle bir araba ki amortisörü türkiye yollarında bile 230000km'de ancak patlıyor.

Yani arabamı seviyorum bu kadar masrafta(amortisör falan 10bin tl oldu) yapmışken 3-4yıl daha kullanmak istiyorum. Ama bu son olay ağzımda yandığı için iyice korkuttu beni. nerdeyse her saat yağ kontrol etmek istiyorum sürekli kafamda. Tamam bu sefer ses yok duman yok(İlkini başındada böyleydi gerçi) titreşim yok. ustanın dediğine göre öyle bir yağ eksilmeside yok. AMA NEDEN YİNE ÇİZGİ ALTINA İNDİ!!!!! azda olsa.

Neden 10-40 yağa geçti usta. Ne yapmalıyım arkadaşlar arabadan kurtulmalı mıyım yoksa takip etmelimiyim. son yaşanan normali. Yorumlarınızı bekliyorum. Ayrıca yaşadıklarımı detaylı anlattım ki bir rehber olsun arayan arkadaşlara. Bu arada araç benzinlidir orjinal yani ve yakıt tüketimi iyi gibi kullanıma göre 6.5 - 8 Litre/100km arası gösteriyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kontrolcü olmak iyidir. 1 hafta daha gözlemleyin bence herhangi bir eksilme olacak mı? çok geçmiş olsun.

yağ kaçağı olmasa bile aklımıza geldikçe yağ seviyesine bakmayı adet haline getirmesi lazım otomobil sahiplerinin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Komple motor yapmışlar güzel olmuş, 

Triger, gergi,,Triger yatağı,  yag pompası 

Sekman, yatak, direksiyon yağına kadar  ne varsa düzmüşler.  Daha başın ağrımaz. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bende öyle düşünüyodum ama dün yaşadığım son kısımdaki olay midemi bulandırmış durumda. kafamda deli sorular. ve hala ödemekte olduğum 8800tl var(5 taksit)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Meg in dediği gibi

Serviste yaptığın işlemler garantili.. 

Kafana göre müdahale etme bu saatten sonra. 

Servis yaptığı motorun arkasında durur. 

 

Ayrıca 10-40 yağ koyamazsın. 

Ayrıca yeni yapılan motor ilk bikaç yüz  km yağ eksiltip kalır.. Normaldir. 

Bir sorun yok. Servise sormana da gerek yok. 

Tekrar söylüyorum 10-40 koymayın. 

0-30  5-30  olabilr. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 dakika önce, Zealot :

Meg in dediği gibi

Serviste yaptığın işlemler garantili.. 

Kafana göre müdahale etme bu saatten sonra. 

Servis yaptığı motorun arkasında durur. 

 

Ayrıca 10-40 yağ koyamazsın. 

Ayrıca yeni yapılan motor ilk bikaç yüz  km yağ eksiltip kalır.. Normaldir. 

Bir sorun yok. Servise sormana da gerek yok. 

Tekrar söylüyorum 10-40 koymayın. 

0-30  5-30  olabilr. 

tamam diyelim ki yazın özellikle 5-30 fazla ince geliyor. 10-40da yarı sentetik. e ozaman tam sentetik 5-40 kullanamazmıyız. hem biraz daha kalın ama tam sentetik

Zealo çok emin konuşuyosun şimdi iyice kafam takıldı yakında dağ yolu yapıcam yine erzurum-rize acaba yola çıkmadan yeni yağıma kıyıp boşalttırmalımıyım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, exseri :

tamam diyelim ki yazın özellikle 5-30 fazla ince geliyor. 10-40da yarı sentetik. e ozaman tam sentetik 5-40 kullanamazmıyız. hem biraz daha kalın ama tam sentetik

Bu kadar olay gelmiş başına 8.000 TL para ödemişsin yine de bildiğini yapmaya çalışıyor olman ilginç :) 

@Zealot un dediği gibi aracın motorunda ne gerekiyorsa değiştirilmiş. Tüm bakımları yapılmış, pırıl pırıl olmuş. Hem de yetkili servis tarafından. Varsa aklına takılan bundan sonra başka ustaya gidip olur olmadık müdahalelerde bulunup motoru garantiden çıkartırsan büyük hata yaparsın. Servise git ve sebebini sor. Hem onları bilgilendirmiş olursun hem de dediklerini yaparak risk almamış.

Motor ilk yapıldığında benim de bildiğim biraz yağ eksilteceği. Servise git aynı yağ ile tamamlasınlar ve sorumluluğu onlar alsın. 8.000 vermişsin daha masraf açma başına.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 dakika önce, exseri :

Bilgi birikin deneyim tecrübe konusunda;

Evo yetkili servisinde İsmail Ustayı

Merser yetkili servisinde Halil Ustayı

Forumda da @Zealot Ufuk arkadaşımı tek geçerim. Mazda 6 motor konusunda Mazda Yetkili servis çalışanlarının bir çoğundan daha çok deneyim, tecrübe ve bilgiye sahiptir emin olun. Bu gün küçük bir servis atölyesi açmış olsa, müşterisi bile hazır o derece diyorum şahsen. :D O0

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tamam diyelim ki yazın özellikle 5-30 fazla ince geliyor. 10-40da yarı sentetik. e ozaman tam sentetik 5-40 kullanamazmıyız. hem biraz daha kalın ama tam sentetik

Zealo çok emin konuşuyosun şimdi iyice kafam takıldı yakında dağ yolu yapıcam yine erzurum-rize acaba yola çıkmadan yeni yağıma kıyıp boşalttırmalımıyım


Go to servis :) bagaja da 1lt tedbiren yağ (ağzını iyi kapatın) .
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, Burak :

Bu kadar olay gelmiş başına 8.000 TL para ödemişsin yine de bildiğini yapmaya çalışıyor olman ilginç :) 

@Zealot un dediği gibi aracın motorunda ne gerekiyorsa değiştirilmiş. Tüm bakımları yapılmış, pırıl pırıl olmuş. Hem de yetkili servis tarafından. Varsa aklına takılan bundan sonra başka ustaya gidip olur olmadık müdahalelerde bulunup motoru garantiden çıkartırsan büyük hata yaparsın. Servise git ve sebebini sor. Hem onları bilgilendirmiş olursun hem de dediklerini yaparak risk almamış.

Motor ilk yapıldığında benim de bildiğim biraz yağ eksilteceği. Servise git aynı yağ ile tamamlasınlar ve sorumluluğu onlar alsın. 8.000 vermişsin daha masraf açma başına.

Dostum sorun şu ben bunu trabzonda yaptırdım . şuan erzurumdayım ve burdaki yetkili servise güvenmiyorum çünkü o herkesin fark ettiği kartel sesine bile bişey yok egzos sacı mı ne bi yalan attı işte gaza basınca ses çıkarıyomuş onu vidaladık demişti ve 2 ayda o yüzden kaybettim. ha servisten çıkınca ses ayne vardı ama egzoz falan deyince bi 2 ay daha bırakmıştım geriye.

Demem o ki tabiki rizede memlekette olsam yaptırdığım yere trabzon servise götürürüm. ama şuan erzurumda yani yaşadığım yerdeyim. castrol noktasındaki usta öyle dedi ama tabiki benimde şüphelerim var onun için burda tartışıyoruz zaten.

Yoksa amaç kafama göre ş yapmak değil para kolay kazanılmıyor:tey:

Onun için valla 5-30 sa 5-30. okadar masraf üzerine 100tl lik yağa acımam gider hemen değişirim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dostum sorun şu ben bunu trabzonda yaptırdım . şuan erzurumdayım ve burdaki yetkili servise güvenmiyorum çünkü o herkesin fark ettiği kartel sesine bile bişey yok egzos sacı mı ne bi yalan attı işte gaza basınca ses çıkarıyomuş onu vidaladık demişti ve 2 ayda o yüzden kaybettim. ha servisten çıkınca ses ayne vardı ama egzoz falan deyince bi 2 ay daha bırakmıştım geriye.
Demem o ki tabiki rizede memlekette olsam yaptırdığım yere trabzon servise götürürüm. ama şuan erzurumda yani yaşadığım yerdeyim. castrol noktasındaki usta öyle dedi ama tabiki benimde şüphelerim var onun için burda tartışıyoruz zaten.
Yoksa amaç kafama göre ş yapmak değil para kolay kazanılmıyor:tey:
Onun için valla 5-30 sa 5-30. okadar masraf üzerine 100tl lik yağa acımam gider hemen değişirim

Gidemiyorsanız zealotu dinlemenizde fayda var. Sıfır motora 10-40 koyulmaz. Biz 300binde 626'ya koyuyorduk :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tamamdır zaten içime hiç sinmemişti yağ numarası koyduğum günden(2gün oldu) aklımdaydı. Değiştiricem ozaman hatta hepsiden falan yağı kendim alıcam.

Motul 8100 x-clean+fe ---- castrol edge ---- yada mobil 3000 esp tabi hepsi 5-30 arasında önerisi olan var mı?

Yağ filtresinide bosh marka almayı düşünüyorum internetten

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, exseri :

Motul 8100 x-clean+fe ---- castrol edge ---- yada mobil 3000 esp tabi hepsi 5-30 arasında önerisi olan var mı?

Yağ filtresinide bosh marka almayı düşünüyorum internetten

Saymış olduğunuz yağlar kaliteli ve forumda bir çok kişinin kullandığı yağlardır. Bende uzun süredin Mobil 1 Esp kullanıyorum memnunum. Yukarıdaki sizin listeye Liqui Moly markasını da ekleyebiliriz.

Yağ filtresine gelince  %100 orijinal yağ filtresi kullanmaya çalışın. Şu an yetkili serviste orijinal filtre olsa olsa 27-30.-Lira + Kdv'dir. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 dakika önce, exseri :

tamamdır zaten içime hiç sinmemişti yağ numarası koyduğum günden(2gün oldu) aklımdaydı. Değiştiricem ozaman hatta hepsiden falan yağı kendim alıcam.

Motul 8100 x-clean+fe ---- castrol edge ---- yada mobil 3000 esp tabi hepsi 5-30 arasında önerisi olan var mı?

Yağ filtresinide bosh marka almayı düşünüyorum internetten

Mazda'nın önerdiği yağ. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar bosh almak istemem yada mazdanın önerdiği dexelia yağ kullanmak isterim ama bunları yapmak için o hoşlanmadığım servise gitmek zorunda kalırım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, S.Halilduru :

Mazda'nın önerdiği yağ. 

Mazda kitapçığında yazan şu şekildeydi yanlış hatırlamıyorsam. Orijinal yağ Dexelia.. olmadığı/bulunamadığı taktirde aynı spesifikleri karşılayan bir başka yağ olabilir diyor. 

1 dakika önce, exseri :

arkadaşlar bosh almak istemem yada mazdanın önerdiği dexelia yağ kullanmak isterim ama bunları yapmak için o hoşlanmadığım servise gitmek zorunda kalırım

Bir başka servisten halledebilirsiniz. Telefon açıp sipariş verip ödemeyi havale/eft.. Karşı ödemeli kargo.. İşlem tamam..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

54 dakika önce, exseri :

Demem o ki tabiki rizede memlekette olsam yaptırdığım yere trabzon servise götürürüm. ama şuan erzurumda yani yaşadığım yerdeyim.

Bu işlemi yaptırdığınız servise telefon açıp fikir sordunuz mu ? :)

55 dakika önce, exseri :

Yoksa amaç kafama göre ş yapmak değil para kolay kazanılmıyor

Öyle ama yine de 10w 40 koymuşsunuz motora :) 

Kaldı ki Erzurum - Trabzon arası 260 km. Yani maksimum 200 TL ye gider gelirsin ama şimdiden o parayı yağcının bir sözüne verdin bile :) ( yağı döktün, önce 10w 40 koydun şimdi de 5w 30 koyacaksın )

Buradan parayı kolay kazanıyormuşsun gibi göründü :) 

  • Beğen 1
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10w 40 motorunuzda kalsın, değiştirmeye gerek yok ama birdaha koymayın, 

Zaten sıfır motor yapıldıktan  1000 km sonra yağ ve filtre  değişimi önerilir.  Siz 5bin yapmışsınız, olsun.

Yeni 10w40 kalsın

2-3 bin sonra filtre ile birlikte 5-30*ile  değiştirin. 

Ilk motor yapıldığında erken yağ değişiminin Sebebi de sıfır motorun ilk çalıştırma süresinde, yani rodaj süresinde  cüzi bir miktar talaş kaldırmasidir. 

Motul xe Bilmem ne olan yağ %100 sentetik dir. En iyisi odur. 

Mobil esp formula ve edge  tam sentetiktir. %100 değil, ama tartışmasız çok iyiler. 

 Dexelia en dandik olanıdır. 10 yıl öncesinin spec lerini karşılar. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Burak tek teeeek benim parayı KOLAY kazandığımı kanıtlamış:tey: Şaka bir yana gerçekten bu sanayilerin servislerin ustaların sihiri var. Hele benim gibi bu işlerde pek ilgin yoksa(Gerçi bu yıl bayağı tecrübelendim) o ustaların karşısında gözüne ışık çakılmış tavşan gibi kalıyorsun. Bi edilgenlik oluyor büyü gibi bişey usta büyüsü;D (aynı doktor hasta ilişkisi gibi korkuyosun enndişelisin ve inanmaya hazırsın)

Arkadaşlar bu üstte bahsettiğim effect yüzünden evet biraz parayı kolay kazanıyo gibi göründüm ama emin olun bunu çoğu kullanıcı yaşıyor türkiyede.

Ve bunun eğitimle ilgisi falanda yok Üni'de 2 ve 3'üncü sınıfta akışkanlar mekaniği 1ve2 derslerini aldım ama ordaki castroldeki usta ne derse mala bağlıyosun o anki panikle doğrudur diyosun 1 saat sonra normal düşünmeye başlayınca şüpheler başlıyor ulan yapmasamıydıma geliyosun

sonuç gitti benim 250tl

Bu arada Ufuk Bey çok teşekkür ederim. dediğiniz doğru 2000-3000bin kullanayım zaten hafiften kış yaklaşır 5-30 tam sentetikle devam ederim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • mribrahim
      Yazan: mribrahim
      Merhaba Arkadaşlar,
      2021 Eylül ayında Merser'de aracıma bakım yaptırmıştım. Yaklaşık 3-4 haftadır (soğukların da artmasıyla ilgili mi acaba?) "düşük fren sıvısı" uyarısı çıkıyor sürekli (El freni çekili olduğundaki uyarı işareti yanıyor). Araç biraz ısınınca gidiyor sonra arada geliyor tekrar gidiyor, sürekli yanıyor sönüyor yani. Yaşadığım yerde Mazda servisi omadığından gidemedim, bu durumla karşılaşan oldu mu?
      Not: Bakım periyotlarına göz attım, 40K ve 80K 'da fren hidroliği değişmeli yazıyor. 
    • hkaleli
      Yazan: hkaleli
      Uygulamadan gördüm Dizeller için pcm güncelleme ve rejenerasyon işlemi diyor?😄
      B85FBFB6-3834-451E-82AE-528D0D348D7C-dönüştürüldü.pdf
    • MarinaVista
      Yazan: MarinaVista
      Merhabalar arkadaşlar. Mazda 3 1.6D sahibiyim. Aracım 2013 model ve 97 bin km'de. Bakımına 4-5 bin km daha var. Sadece hafta sonları binerim, aracı yormam ve asla üzmem. Fakat bugün motorun normalinden biraz daha sesli çalıştığını farkettim. Kaputu açıp motor yağ kapağını ve yağ çubuğunu çıkardım. İlk başta motor soğuktu ve herhangi bir duman atmaya rastlamadım. Daha sonra 10 km yol yaptıktan sonra rölantide tekrar kontrol ettim bahsi geçen yerleri. Gözlendiğim şunlardı ; 
      °Hafif buhar ( motor yağ kapağı altında)
      °Hava üfleme ( yağ çubuğu ve üst kapakta)
      °Yag sıçratma (motor yağ kapağı altında. Motor koruma kapağının üzeri 100e yakın damlacık olacak kadar çok)
      °Tekrar hafif buhar ( Yağ çubuğu altında)
       
      Herhangi bir yağ eksiltme durumu yok. Çekişinde ve sürüşünde de gayet iyi.
      Lütfen yardımcı olun. Bu durum oraya bakmayana kadar haberdar olmadığım bir şey. Açıkçası tesadüf bakmasam belki yıllarca bu şekilde binecektim. Daha doğrusu arabadan mekanik olarak 10 parmağı geçmeyen bilgiye sahibim.
    • Burak Aydın
      Yazan: Burak Aydın
      Merhabalar Arkadaşlar. Uzunca bir konu, çok sevdiğim arabamdan soğudum ve değiştirmeyi düşünüyorum şu an... Görüşlerinizi almak isterim. Okuyup bilginiz dahilinde yorum yazarsanız çok mutlu olurum, çünkü aracımı değiştirmek istemiyorum. 😔
      motor vs. hakkında ciddi bilgim yok; ama servislerin dediklerine ikna olmazsam kafamda kaygı kalıyor. İlgisiz olabilir ama şu şekilde bugüne kadar hiç yaşamadığım 2 olay yaşadım. Uzunca olacak ama cidden yardıma ihtiyacım var. 
       
      aracımı 0km olarak aldım OTOMATİK DİZEL. Şu an 44.000km’de. Bakımları hep Merser’de yaptırdım, ancak 40.000km bakımını Musluoğlu’nda sadece 1saat 40 dk içinde yaptılar. 
       
      1- Bu bakımdan 1 gün sonra uzun yola çıktım, adaptif hız sabitlemesi ile 130 ile giderken Bolu’da arıza ışıkları yandı (DPF yanmadı, sadece activsense güvenlik önlemleri ışıkları turuncu renkte yandı.) ve gaza bassam da devir 2.500’ü geçmedi. 130’dan bir anda yavaşladı ve sağa çekmek zorunda kaldım. Kontak kapatıp 5 dk bekledikten sonra, yeniden çalıştırdığımda ışıklar söndü. Gece yarısı olduğu için Mazda Yol Yardım’ı aradım ve sağ olsunlar Mazda Ankara bayisinden bir ustaya bağladılar. Bana DPF’den olduğunu söyledi ve benden klasik 3.000-4.000 devir ile 15 dk sürüş yapmamı istedi (DPF yanmadı oysa, anlamsız buldum. Ama yine de dediğini yaptım.)
      Sonrasında da sürüş vs. dahil hiçbir sorun yaşamadım ve bu konu tekrarlanmadı.  İstanbul’a döndüğümde Musluoğlu’na gidip sordum ve servis yetkilisi aynen şöyle dedi: “Abi bu arabalar atmosferik olduğu için, eğer İstanbul’dan kalkış yapıp durmadan Bolu’yu tırmandıysan, birkaç müşterimizde de oldu, araç orada rakım yükselince kalkış sırasındaki oksijen oranını alamadığını hissedince ikaz veriyor. Bolu’da bir mola vermiş olsaydın, olmazdı.” (Yine anlamsız ve saçma bir yorum olarak değerlendirdim.) Üstünden 1 ay geçti, bu benzer durum hiç tekrarlanmadı. Bu durum için ne düşünürsünüz, yaşayan oldu mu?
      2- Ve canımı sıkan durum...
      Üstteki konudan alakasız, ama 2 ay sonra yani son 20 gündür fark ettiğim olay...
      Aracı hep anlık tüketim değeri ekranında tutar ve sürüşte aracı tanımak için hangi yolda ne kadar basarsam ne yakar, devir ne olur takip ederim. Hiçbir arıza ışığı yanmadı, bir sorun yok. Ama aracım artık özellikle 1-2 ve 3. vitesler ile her vitesin 1.700 devrine kadar ciddi bir tüketim göstermeye başladı. Öyle ki kullanımıma göre 7-10 arası değişen anlık gösterge, aynı yollarda 25-40 olmaya başladı. Daha da dikkat edince şunu fark ettim. 2 yıldır kullandığım gibi gaza bassam da, gaz pedalı motorun sesini artırırken, 1-1,5 saniye devir saatinde bir değişiklik olmadan, sonradan artmaya başlıyor düşük devirde ve özelikle kalkışlarda... Haliyle anlık tüketim değeri şöyle oluyor: motorun sesi yükseliyor, ama 1-1,5sn devir 1100-1200 gibi kaldıktan sonra birden hızlıca yükseliyor. Gaza daha çok basmam gerekiyor. Keyifsiz şekilde emin de olmak için bi’ 10 gün böyle kullandım. Genel ortalamam bile arttı 150km sürüşte! Sonra bir arkadaştan yorum istedim, “son aldığın mazotta su varsa mazot filtresi su ile şişer, bu sebep olmuş olabilir.” dedi. Sevinerek bu sefer Merser’in yolunu tuttum. Özellikle anlattım ve Mazot filtresine de bakın dedim. Cihaza bağlantı yapıp bir sorun görmediklerini, mazot filtresinde de sorun olmadığını, ancak DPF ikazı vermemiş olsa da dolmaya yakın olduğunu ve boşaltmayı önerdiler. Sebebi bu dediler. Hemen 236₺ verip bu uygulamayı yaptırdım. Ama sonuç hüsran... Aynı durum devam ediyor. Hiçbir yağ, motor vs. İkazı almadım;
      ama gaza bastığımda motor çalışma hızı ve sesi artıyorken, 1.700 devre kadar 1-2 sn devir saati sabit kalıyor, araç hızlanmıyor. Kritik kısım bu. YANİ İSTEDİĞİM HIZLARA ÇIKMAK İÇİN, ESKİYE GÖRE HEP DAHA ÇOK GAZA BASMAK ZORUNDA KALIYORUM VE TÜKETİM ARTIYOR. Tekrar Merser’e gideceğim yarın; ama anlatabilmişsem yardımlarınızı bekliyorum.  Bu sorun canımı çok sıktı! Hem çözülür dedikleri sorun çözülmedi, hem de haybeye 236₺ verip DPF temizlettirdim boşuna...
       
      uzunluk için kusura bakmayın, moralim çok bozuk. Doğru bilgi almak için, olduğu gibi anlatmak istedim; uzadı...
      Şimdiden teşekkürler...
    • Hunnym
      Yazan: Hunnym
      Slm arkadaşlar,aracım 2015 mazda3 skyactive.51.000 km'de.Motor arıza lambası yandı servise götürdüm katalizör gitmiş dediler.Değişimi ne tutar dedim verdikleri fiyat dudağımı uçuklattı.Efendim,katalizörle birlikte egzost komple değişirmiş ve tutarı (sıkı durun) 4.500 lira...Doğrumudur ne dersiniz yorumlarınızı bekliyorum.
×
×
  • Yeni Oluştur...