Jump to content

Honda Civic Hatchback Sport 1.5 T 182 BG İnceleme


vethekim
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar. Honda civic hb sport 1.5t 182 bg CVT aracım hakkımda kullanıcı deneyimlerimi yazacağım. En azında aracı merak eden arkadaşlara yardımcı olmak ve siz forum üyesi arkadaşlarında görüşlerini paylaşması bakımından faydalı olacağını düşünüyorum.

                Aracım su an 5.000 km civarında ve değerlendirme yapmak için yeterli süre kullandım. İlk önce sedan rs farklı hb kasa. Hb versiyonun en üstü touring sport diye geçiyor. Sedandan donamın olarak farkları var;

-sanroof     - anahtarsız giriş&çalıştırma    ve   -deri koltuk yok.

+far yıkama   +elektrikli bel desteği   +8 hoparlör   +bagajda ilave 12v soket  +arka camlar karatmalı   +bagaj yükleme eşiği daha iyi 470lt(50 lt stepne boşluğu dahil)  +arka koltuk diz masefesi sedana göre biraz kısa ancak oturma pozisyonu daha alçakta olduğundan daha iyi baş mesafesi var     +yalıtım daha iyi (hb 1.411 , sedan 1.389 kg)

Lansman fiyatında hb ile sedan arasında 9.000tl fark vardı. Ben bu farkın değmeyeceğini düşündüm ve hb aldım.

Şu an liste fiyatları hb sport 105.950tl, sedan rs ise 120.900tl , lpg li executuve eco 110.050 tl. lansman fiyatları sırayla 100.900 – 109.900 – 96.500 idi. Maşallah honda da az geçirmemiş. Hb sport için bu yıl 1500-1800 adet arasında kota var. hb İngiltere Swindon fabrikasında üretiliyor( sedan TR üretimi). Her bayiye aylık 2-3 hb araç için kota ayırmışlar. Honda Ayışığı bile 3 ay sonrasına sıra yazıyordu ben aracı aldığımda. Bu arada honda da metalik veya opak renk farkı yok.

Araç için kendimce artı ve eksilerini yazacağım. Atladığım ve ya yanlış yazdığım bir şey varsa düzeltirseniz sevinirim.

ARTILARI

+CVT vites gayet güzel. Rs ve hb lerde lpg li kasdana farklı olarak çalışması daha güzel. Sanki oranlı o eski scooter hissi yok.

+Çift piyonlu yeni direksiyon sistemi çok güzel. Eski kasa civicten daha uzun ve geniş olmasına karşın değişken oranlı direksiyon ile manevra yapmak çok kolay. Yeni Crv de de bu direksiyon sistemi gelecek. Direksiyon çok net ve direk. İşin aslı Toyotadan sonra ben alışmakta biraz zorlanıyorum.

+yol tutuş çok iyi. Honda global platformun hakkını vermiş.(aynı kasaya Type-R geliştirildi) kasa çok rijit. Arkalar bağımsız ve tüm alt takım burçları içi sıvı slikon dolgulu burçlar var. Süspansiyonlarını darbe sönümleme ve salınımları güzel hatta biraz sert ve gergin. Olması gerektiği gibi diyelim. Aracın geyik testine bakarsanız hondanın bir çok rakibinden (ford rs dahil) iyi olduğunu görürsünüz. 84 km/h gibi gayet güzel bir değeri var.

+kumaş koltuklar benim gibi çocuklu aileler için çok güzel. Kesinlikle kir,leke ve toz tutmuyor. Nemli bir bezle sil ak pak tertemiz.

+Yalıtım başarılı. Motor ve yol sesi yok. Hb altı komple kaplı ve dümdüz. Yüksek devirlerde ekzos sesi ( motordan itibaren çift)geliyor 120 km den sonra rüzgar sesi almaya bağlıyor yan camlardan ( Aynalar çok büyük )

+far aydınlatmaları güzel . sadece olması gerekenden azıcık aşağıyı gösteriyor farlar aydınlatma mesafesinin kısalar için biraz artırmak lazım. Serviste ayar yaptırırım.

+yakıt gayet iyi.benim aracım şu an ort 45km/h hızda ort.yakıt tüketimi 6.5 lt. km olarak yarısı şehir içi yarısı şehir dışı ,klima hep açık . uzun yolda fabrika verisinin bile altına inersiniz. Ancak şehir iç kullanıcıya ve yere göre değişmekle birlikte 7,5 lt aşağısında olmaz gibime geliyor. Araç daha rodajda sayılır. Bakalım bakım sonrası yakıt bir miktar daha düşer. Hem ben hemde aracın aktarma organları biraz daha alışsın.

+eşya gözleri ve torpido yeterli alan sunuyor. En azından benim için.

+araç 150.000 km veya 6 yıl fabrikasyon garantili.

 

EKSİLERİ

-Honda sensing güvenlik paketinin esamesi yok. Lane watch ,ayarlanabilir süspansiyonu falan geçtim honda jazz koyduğunu koysaydın bari. Gerçi öyle iken fiyatları bu kadar zamlamışlar. Herhalde civic dizel otomatik 140 binden aşağı gelmez. Güvenlik paketi getirirse fiyatı ne olur merak ediyorum doğrusu.

-bence kasa biraz ağır. Şehir içinde yakıt tüketimini en çok artıran durum bu. Makyajda 100 kg hafiflemeli.

-Cvt güzel bakımsız ve masrafsız.ancak söyle ZF gibi güzel bir sanzumana hayır demezdim. Cvt S yani sport modda bile vitesi kendi belirliyor. Ben patle shift ile vitesi büyütüyorum sanzuman hemen kısa bir süre sonra düşürüyor. Motoru hep en iyi tork bandında tutmakla çok uğraşıyor. İyi güzelde kardeşim manuel tercih ettirmeyeceksen kulakçıkları niye koydun. Karlı buzlu yolda bana ne tork ne beygir lazım. Lpg kasada olan L modu bizde yok. Servise gittiğimde bu konuyu soracağım. İhtimali biraz düşük ama honda isterse çok rahat yazılımla düzeltir. Bakalım kaç kişi bu konuda geri bildirimde bulunmuş.

-iç tavan döşemesi, koltuklar ve arka camlar siyah olduğu için aracı biraz klostrofobik yapıyor. Güvenlik zaafiyeti olsa bile sanroof veya cam tavan opsiyonel sunulmalıydı diye düşünüyorum.

-araç izolasyonu iyi trim sesi yok. Bazen information sistem arkasından kablo sesi geliyor. Sıkıntılı bir durum yok.ancak davlumbaz yalıtımı daha iyi olmalıydı. Araç içi sessiz, bu sükuneti özellikle mıcır asfalt ve parke yollarda içeriye giren lastik sesi bozuyor. Bu arada araçta 235 45 r17 michelin primacy3 var. Servis ekstra izolasyon yapıyoruz dedi bakalım yapınca sonucu paylaşırım.

-media sistemi güzel.sistem gayet güzel bas ve tiz veriyor seste bozulma yok. normal kullanıcıya yetecektir. Ekran kalitesi ve renleri hoş. Yalnız arabirim bazen yavaş kalıyor. Sistem güncellemesi yapmadım. Servis sonrası yazarım.

-koltuk kumaşları temizlik açısından güzel ancak dokunma hissiyatı olarak kötüler. Aracın dokunsal kalitesinde ahengi bozuyorlar. Bel ve yanal destekler iyi ancak baldır desteği olmalıydı bu araçta. Özellikle halı saha sonrası sakatlanınca baldır desteğini çok aradım.

-Torpido ve orta konsolda soğutma yok. Arka havalandırma kanalı yok. Şaft yüksekliği biraz fazla daha iyi olabilirdi.

                Tecrübe ile sabittir honda en az 2 sene ne makyaj nede donanım eklemesi yapar. Makyajda neler koyarlar arabaya bilemiyorum. Almayı düşünen veya aracı merak eden arkadaşlarımıza bir faydamız dokunmuştur işallah. Valla artı ve eksileri ile elimden geldiğince yazmaya çalıştım. Atladığım ve sormak istediğiniz bir şey varsa severek cevaplarım. Yazı biraz uzun oldu kusura bakmayın.

-

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkürler merak ediyordum açıkçası açıklayıcı oldu. Önceki aracınızla da kıyaslarsanız güzel olur. 

 

Bu arada hb kasalar daha ağırdır, bunun yalıtımla alakası olmaz. Hb kasada bagaj bölümü sedan göre daha kısa olduğundan yaşam alanının korumak için darbelere daha dayanıklı olması gerekir, bu nedenle hb lerde arka tarafta daha fazla yaşam alanını koruyan flanşlar konur. Bu da hb in ağırlığını artırır. 

 

Vitesi Manuele alma yolu yok mu? 

Otomatik moddayken kulakçık seçimleri kısa süreli olur, bunun için vitesi Manuele almak gerekir diye biliyorum. Manuel seçim yolu koymadıysa da Honda yanlış yapmış olur. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Paylaşım İçin Teşekkürler, Ellerinize Sağlık.

Honda Civic Hb'in Dış Tasarımında Beni En Çok  Rahatsız Eden Nokta. Arka Tamponlardaki O Büyük Petekli Reflektörlerin Olduğu Kısım. Geçen Gün Yolda Bir Civic Hb Gördüm, Kullanıcı O Kısmı Komple Değiştirmiş. PianoBlack Bir Malzeme, Ledli Reflektör Ortasında, Bir Bölümünde Mat Krom Malzeme. Daha Şık ve Kibar Duruyordu. Tarif Olarakta Ancak Bu Kadar Tarif Edebildim. :) Fotoğrafını Bulamadım İnternette, Bulabilseydim Paylaşacaktım..

 

civic8.jpg?itok=vZf3CLLX

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yalıtım konusunu şöyle açayım. servise bin km bakımına gittiğimde usta başıda aynı şeyi söyledi ve ekledi iyiki hb almıssın dedi. servise gittiğimde konuyu açar detayını yazarım. mesela rs de motor kaputu altında kenarlarda plastik kaplama yok. tabi yalıtım olarak sedan ve hb arasında ne kadar fark var tam bilemiyorum. sedanda lastikler brigestone turanza 225 50 r17 olması lazım. ben hb daha iyi olduğunu düşünüyorum. bu lastik mi yoksa daha iyi yalıtımdan mı orasını ben bilemem.

açıkcası benim manuel moddan beklediğim seçimi bana bırakmalı. belki ben fazlasını istiyorumdur. S modda vites değiştirme aralığıdaha yüksek. performanslı kullanım veya motor freni için kullanım için düşünülmüş. ben L modunu neden koymadılar asıl onu merak ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

servis bakımları 10k km'de mi? önceden araştırma yaptığınızı varsayıyorum; rutin bakımların maliyeti nerelerde acaba?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ilhan bey bence de çok haklısın hocam.

bende internette uzun zamandır bakıyorum arka reflektor için. tamda senin anlattığın gibi bir şey düşünüyorum ancak bende fotoğraf bulamadım. keşke resim çekseydiniz. 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, vethekim :

sedanda lastikler brigestone turanza 225 50 r17 olması lazım. ben hb daha iyi olduğunu düşünüyorum. bu lastik mi yoksa daha iyi yalıtımdan mı orasını ben bilemem.

Michelin Primacy 3 Lastikler, Birdgestone Turanza'dan Daha Performanslı Bir Lastiktir. 4 Yıldır Primacy 3 kullanıyorum çok ama çok memnunum. Hem Buradan hem SubaruClubTR'den bayağı bir arkadaşım Primacy 3 kullanıyor fiyat=performans lastiği diyebilirim. Turanza ile ilgili çok olumlu şeyler duyduğum söylenmez kullanıcılardan. Sert-sesli ve patinaja çok sık düştüğü söyleniliyor..

6 dakika önce, vethekim :

ilhan ben bence de çok haklısın hocam.

bende internette uzun zamandır bakıyorum arka reflektor için. tamda senin anlattığın gibi bir şey düşünüyorum ancak bende fotoğraf bulamadım. keşke resim çekseydiniz. 

İnan fotoğraf çekmeyi düşündüm aslında. Ama kullanıcı arkadaş bayağı bir hızlı seyrediyordu, arayı açıp birde araya başka araçlar girince çekemedim. Ama şu halinden kat ve kat güzeldi...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mehmet bey rutin bakım 20 bin km veya servis bakım işareti yanınca . siz onu yılla bir veya 20 bin km olarak düşünün. yağ ömrü şu an 13 bin km gösteriyor. 5 bin km yol yağı ömrünü 7 bin km azaltmış. tahminimce iki bakım arasında 14 bin km yaparsınız. fiyat olarak 700tl-750 tl civarı rutin bakım ücreti. honda kendi markası olan 0-20 yağı kullanıyor. yağın özelliklerini bilmiyorum ancak 300-350 tl gibi fiyatı vardı yanlış hatırlamıyorsam. garantiden bir iki parça değişecek gittiğimde fatura detayı çeker paylaşırım.

ilhan bey

sedan kasa icin ön tampon ve arka tamponda çok güzel led aydınlatma alternatifleri var. emin olun google görsellerde gördüklerinizden çok daha güzel duruyorlar. ancak hb kasa için pek bir aksesuar yok. işin garibi avrupada da yok. amerikada bir arkadaşım var aklımda bir kaç şey var bakalım getirebilirse araca uygulayıp buradan paylaşırım.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 dakika önce, vethekim :

mehmet bey rutin bakım 20 bin km veya servis bakım işareti yanınca .

Eskiden 10 bin km - yılda 1 hangisi önce dolarsa idi. Şimdi 20 bin km'ye mi çıkarmışlar ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracı sürme ve test etme şansım olmadığı için bir konuda bilginize başvuracağım. Bu araç alt devirlerde gaza bastığınızda hemen tepki veriyor mu? İnsignia gibi 2000 devirden sonra mı serileşmeye başlıyor. Araç 3.20 ied güncel motorunda bg gücü olarak daha iyi olduğu için kıyaslama yapma şansınız var mı ? Bmw daha seri deniliyor bunu merak ettiğim için soruyorum. Kağıt verisinden çok kullanıcı fikirleri ve bilgileri benim için daha önemli. Aracın devirlenmesi hangi hızlardan sonra düşüş yapıyor? Çünkü bazı araçların beni kağıt verisinde yanıltıyor :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

araç kesinlikle çok hızlı ancak malum kasa ağırlığı fazla. gaza bastığınızda direk tepki veriyor. ancak turbo motordan daha ziyade cvt sanzuman biraz törpülüyor. tam gaza oturdun 0-20-40-60 km güzel güzel giderken 65-70 km arası biraz duraksıyor gibi sonra 130 km civarında azıcık daha. sonrasında sıkıntı yok. tabi turbo boyut kaynaklıda olabilir.yokuş aşagı yukarı fark etmiyor.en çok sevdiğim tarafı ise hızın kaç olursa olsun gaza oturunca ben gitmiyorum demiyor. aslında bu aracı manuel vites kullanmak lazım o zaman daha net anlaşılır.. 2018 başı manuel vites gelme ihtimali var.

0-100 km hızlanma 7,2/7,5 sn civarında test ettim.0-200 km 33-34 sn gibi ölçtüm.

bmw 3.20 ied benim sevdiğim bir motor. bi turbo yanlış bilmiyorsam. devir tork bandı iyi diye aklımda kalmış. burada önemli olan begir/tork devir eğrisine bakmak lazım.

emin olun 182 bg hakkını veriyor araç.ancak 200km/h üzerinde elektronik hız limitleyici var. obd soket yazılımı var iptal edebiliyorsunuz. araç gitmiyor ,çok yakıyor , yol tutmuyor diyenlere kulak asmayın. üst limitlerde araç çok kontrollü.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tabi testi araçta 4 yetişkin yaptık. vites D (otomatik modda) klima açık. bu motorun güncellenmiş hali 2018 model Crv de sunulacak. hondanın yakıt ve emisyon normları için kıstığı aşikar. motorun devirlenme isteği çok güzel.

bence  performans konusunda bmw ile kafa kafaya  yada bence biraz daha iyi diyebilirim. manuelde tartışmasız honda alır götürür.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

40 dakika önce, vethekim :

araç kesinlikle çok hızlı ancak malum kasa ağırlığı fazla. gaza bastığınızda direk tepki veriyor. ancak turbo motordan daha ziyade cvt sanzuman biraz törpülüyor. tam gaza oturdun 0-20-40-60 km güzel güzel giderken 65-70 km arası biraz duraksıyor gibi sonra 130 km civarında azıcık daha. sonrasında sıkıntı yok. tabi turbo boyut kaynaklıda olabilir.yokuş aşagı yukarı fark etmiyor.en çok sevdiğim tarafı ise hızın kaç olursa olsun gaza oturunca ben gitmiyorum demiyor. aslında bu aracı manuel vites kullanmak lazım o zaman daha net anlaşılır.. 2018 başı manuel vites gelme ihtimali var.

0-100 km hızlanma 7,2/7,5 sn civarında test ettim.0-200 km 33-34 sn gibi ölçtüm.

bmw 3.20 ied benim sevdiğim bir motor. bi turbo yanlış bilmiyorsam. devir tork bandı iyi diye aklımda kalmış. burada önemli olan begir/tork devir eğrisine bakmak lazım.

emin olun 182 bg hakkını veriyor araç.ancak 200km/h üzerinde elektronik hız limitleyici var. obd soket yazılımı var iptal edebiliyorsunuz. araç gitmiyor ,çok yakıyor , yol tutmuyor diyenlere kulak asmayın. üst limitlerde araç çok kontrollü.

Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim. Pardon yakıyor diyenler acaba diğer turbolu arabalarda ne yakıyor çok merak ediyorum :) Son bir şey soracağım vw gibi yağ eksiltme durumu yok heral de? Aşırı zorlamalarda belli bir km gidince yağ ekleyenleri vw firmasında gördüm ve duydum.  

 

Honda güzel araba güle güle kullanın. Amerikadaki full paketi ile gelse mazda3' ü donanım konusunda çok zorlardı. Mazda3 ses sisteminden daha iyi bir ses sistemi vs. mevcut. Ama honda ülkemizde bu arabanın amerikadaki donanımıyla gelecek olmasını bekleyenleri hüsrana uğrattı. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.

Tsi motorlar fena değil ancak yağ eksiltme gibi birkaç kronik problemi olduğu doğrudur. bahsettiğiniz sıkıntıyı ben şu ana kadar yaşamadım. zaten motor ve şanzuman problemi istemediğim için aldım hondayı.honda veya mazda alacaktım nasip böyleymiş.

uzaktan motor çalıştırma var Amerikada. Avrupa emisyon normlarından dolayı bu donanım yok. ancak global platform olayı iyi. çünkü honda avrupa ile amerika kasalarında ciddi fark vardı. ben üretim bandını izledim çok yenilikçi üretim teknolojisi kullanmışlar. ilerde bu sensing güvenlik ve sürüş paketi için sonradan takma imkanı var mı diye bir bakacağım. bu işle uğraşacak bilgili ve tecrübeli usta bulmam lazım parça tedariği sıkıntı değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Mutlu Tekir :

Teşekkürler merak ediyordum açıkçası açıklayıcı oldu. Önceki aracınızla da kıyaslarsanız güzel olur. 

 

mutlu bey ,

bir çok araç kullandım. ama 6 yıl toyota yaris 1.33 mt terra sporty aracım oldu. hanıma aldık tabi kullanmadı yariste varken başka araça ihtiyacım olmadı. yaristende çok mennumdum açıkçası. bu durumu şöyle özetleyebilirim ; araçtan  beklenti ne-araç sana ne veriyor? yaris o anlamda çok iyiydi. ihtiyaçlarımı karşılıyordu.

toyota ile kıyaslayacak olursam (güncel modelleri dahil bir çok modelini kullandım) direksiyon çok net ve değişken oranı çok iyi. yalıtım ve süspansiyon konusunda araç daha çok o bildiğimiz Japon araçlarından çok alman araçları gibi olmuş. Rakib dengi corollaya nazaran ne kronik dreksiyon tıkırtısı var nede fren sisteminde ses problemi. gerçi çok erken konuşmamak lazım. toyota sevdiğim ve saygı duyduğum bir marka ancak yeni platformları, motor ve şanzumanları getirmedikleri ve adam akıllı bir tasarım yapmadıkları sürece zor dönerim.

honda civic c segmentten daha çok d ye yaklaşmış (c+ diyelim). avrupa ve bizde artık accord üretilmeyeceği için ortalarda konumlandırıyor honda.

ford focus kasa olarak çok dar.özellikle arka yaşam alanı. baştan benim limitlere uymuyordu eledim.

vw sıkandalı  ve sonrasındaki tutumları, müşteriyi aşağılar gibi davranan satış temsilcileri, DSG (kronik problemli ) ve aylarca sıra bekleyip bana göre pahalı aldıkları araçla millete hava atan fanatik müşterilerini sevmediğim için almayacağım ve aldırtmayacağım bir marka. burada vw kullanıcısı arkadaşlarımı tenzi ederim.kimlerden bahsettiğimi en iyi onlar anlar.

Mazdayı ciddi anlamda düşündüm ancak farklı nedenlerden ötürü almaktan vazgeçtim. ilerde hiç belli olmaz öncelik japonlarda.

peugeot 308 baktım bir ara ama malum fransız ön yargım var. direksiyon tasarımını, gösterge grubunu ve kısıtlı yaşam alanını sevemedim. 

opel astra bir önceki kasası daha hoştu. kasayı hafifletip sanzuman problemini çözseler ve konsolu biraz sadeleştirselerdi yeterdi. yeni kasayı sevemedim nedense.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@vethekim Sonunda aracı hafta sonu bu motor seçeneği ile sürme şansını buldum. :) Honda gerçekten motor adına çok güzel bir iş çıkarmış ve araç gidişiyle birlikte kendisine hayran bırakıyor. Benim size sorduğum alt devirlerdeki durumu oldukça etkileyici ve bir o kadar net şekilde sürücüsüne cevap veren bir araç. Bazı dizel ve benzinli turbolular gibi cansız değil.  Keşke cvt şanzuman ile alınmasa bu araç o zaman tadından yenilmez. Direksiyona oturduğunuzda sürücüsü ile bütünleşen bir civic var eski kasası ile kıyasladığımda. Ondan çok farklı ben bir önceki kasayı hondanın yüz karası olarak yorumluyordum. Yolda gidişi sürücüsüne güven veren ama virajlarda mazda3 ile kıyasladığımda biraz daha yatan bir araç. Bu jant tipi ve süspansiyon ayarına göre değişiklik göstere bilir. Makyajsız kasa mazda3 ve corolla gibi tipik bir japon maalesef kötü asfalt üzerinde içeri biraz ses alıyor. Çok rahatsız edici durum değil. Şimdi bmw 5 serisi audi a4 ile kıyaslarsam bu durumu sesli diye bilirim. Kendi sınıfında en sessiz araçlardan olan golf bir tık önde ama diğerleri hemen hemen  aynı sesleri neredeyse alıyor.  İçerideki malzeme güzel fakat o ekran çözünürlüğü ve dijital kadran güneşte biraz sürücüye kalitesiz hissi veriyor gibi geldi bana. Honda bu konuda makyajlandığında el atması lazım.  Mazda3 ile kıyasladığımda üç daha canlı görüntüsü ve kadran kısmı güneş önden ve yandan vurduğunda. Gece veya normal hava durumunda sıkıntı yaratmaz. O güzelim arabaya gidip amerikada donanımları ve ses sistemini eklemeyen hondanın baya kulağını çınlatmış oldum. Şuan bu sınıfta araç alacak kişilerin kesinlikle bu makineye de göz atıp araba alması lazım.  Unutmadan yakıt tüketimi 14 litre çıktı normal sürmediğimiz için :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ali bey,

birçok tespitiniz doğru. dediğim gibi bu araç manuel vites çok can yakar. ruhsuz bir motoru yok. aracın kilosu ve 182 bg karşı yakıt tüketimi çok değil. virajlarda hafif yan yatması 17 jant ve hondanın getirmediği ayarlanabilir süspansiyon kaynaklı. gerçi güzelim yollarımızda 17 bence çok ideal. aracın üzerinde 18 jant olsaydı servisle 17 takası yapardım emin olun. O0

eski civic biliyorsunuz 2009 krizi ve japonya tusunami faciası falan derken çok etkilendi. hatta honda civic için müşterilerinden özür bile diledi. merak ediyorum bu doğal afet Almanyayı vursaydı alman otomobil fabrikaları bu kadar hızlı toparlanabilirmiydi?:rolleyes:

aracın elbette eksileri var ve honda makyajda el atacaktır diye düşünüyorum. çünkü yeni civic için çok büyük ar-ge ve yatırım yaptılar. rakipleride sağlam olmasa zaten bu kadar para yatırmazlar. kısacası rekabet iyidir rakipler ne kadar iyiyse honda da o kadar iyi olmak zorunda. başka türlü satamazlar aracı.

test sürüşünde bulunduğunuz araç için tüketim konusunda araçı her müşteri hor kullanıyor. sürekli dur kalk , gaza aban falan derken yakıt uçuyor.ancak kullanan arkadaşları tebrik etmek lazım o nasıl bir tüketim değeri...???

bu arada kadran ve information sistem aydınlatma ayarı mevcut. özellikle aracın yan tarafından güneş ışığı geldi mi ekranda yansıma yapıyor. ön göğüsteki konumunu daha dik yapıp dashboard gömerler gibime geliyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Soğuk motor sürekli dip gaz yapılan bir araç normal. :)  Ama dikkat ederse sürücüsü yakıtı düşürür.  Turbo motora çok yüklenilirse o kadar fazla yakıt tüketimi artacaktır. Bu araç ile bir depo kullanmadan tepkilerini net bilmeden o bu demem doğru olmaz. Bizim insanlarımız malum araçları ufak bir sürmeyle üç sayfalık yazı yazdığından. Bu arada atladım vites geçişleri iyi geldi trafikte saçmalama yapar mı diye baktım ama boşa uğraşma der gibiydi :D Uzun yolda oldukça zevkli bir araç olur bu motor seçeneğinin zevkini çıkarın. 

 

Almanlar bu kadar rahat toparlayamaz gibi geliyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

cvt sizde bıraktığı o scooter hissiyatı yok ve ister sıkışık trafik olsun ister uzun yol ben daha saçmaladığını görmedim.bu sefer olmuş yani.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sayın Baytarım @vethekim :) şahsen zor araç beğenen biriyim, hele Mazda değilse çok zor :D ama bu araç olmuş diyebilirim. Donanım eksiği çok evet, lakin cvt ile öldürmeye çalışsalar bile aracın ruhu var. Cvt olmasa tam otomatik olsa bu sefer de içecek . Bence Honda ülkemiz adına doğru tercih yapmış. Lansman fiyatına alanları asla üzmeyecek bir araç. Yaris hibritin 100bini geçtiğini düşünürsek hele fiyat baya iyiymiş :) son haline bir şey diyemem 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...