Jump to content

Mazda RX-8'i Anlatır mısınız ?


Melih Yıldırım
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

3 dakika önce, Revivo73 :

Tecrübesiz kullanıcı için fark ettirebilir. 50bin km Racing kullanmış biri Series I 'in direksiyonuna geçerse durum ne olur sence : )

Jlj6LB.jpg

 

ama bu motorun arka amortisörleri öhlins , neden yumuşak standart bir amortisör koymamışlar? :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, SweepeR :

ama bu motorun arka amortisörleri öhlins , neden yumuşak standart bir amortisör koymamışlar? :) 

Konu amortisörün sert/yumuşak olması değil, en güvenli ve konforlu olması.

nW4Lng.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Revivo73 :

Konu amortisörün sert/yumuşak olması değil, en güvenli ve konforlu olması.

 

Sert = güvenli , yumuşak = konforlu

Sertleştikçe güvenlik artar, yumuşadıkça konfor artar. İkisini aynı anda elde edemezsiniz, bu yüzden yeni spor arabalarda konfor, spor, yarış gibi modlar vardır. Bu modlarda bir çok elektronik değişiklikle beraber amortisörlerin sertliği artar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Diyorsun ki motorda araba kadar oynama şansım var  yanlarım kopan moturu(arabayı) çizgiye oturtuturum kontra veririm hemde bunu 100 km üzeri hızlarda yaparım :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motorla  yanlama ve tekerlek kaydırma cok yapmam, cunku lastiklere eziyet cektirmeyi sevmem, onlar bana virajda ve frende lazım olacak şeyler. 

Keith Code 'un flick of the wrist kitabını bitirdim. O kitapta virajlar en güvenli ve en hızlı nasıl alınır anlatılıyor, Racing kullanmayan bilmez motorla viraj alırken kuvvetin coğu arka tekerleğe binmelidir yani motorla viraj tek tekerlekle alınır. Zigzaglı virajlarda motoru aksi yöne bir saniye içinde döndürmek, viraja girerken alınması gereken pozisyon, fren ve gaza ne zaman ve nasıl basılacağı hepsini anlatıyor ve hepsini yıllarca uyguladım. Şimdi düşün, tek tekerlekle 200km/h de viraja giren kişi, 4 tekerlekle o bahsettiğin virajda neler yapar : )

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kardeşim keyif de orda zaten:) motor saf adrenalin olsa da tr şartlarında çok riskli geliyor bana hep ondan hiç ilgimi çekmedi pratiğini de bilmiyorum araba konusunda ısrarcıyım ne kadar sert o kadar iyi konfor olsa da olur olmasa da.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...
‎15‎.‎08‎.‎2017 at 16:59, Melih Yıldırım :

S.a. herkese. Benim 1.5 tdci 2015 model fiestam var. 1 yıldır biniyorum. Ancak RX8 almak gibi bir planım var. Yakıt ve konfor benim için önemli değil. Arabanın performansı iyi olduğu sürece istediği kadar yakabilir :) Ancak sağda solda duyduğumuz söylentiler (100.000 de motoru biter, satamazsın, ustasını bulamazsın, düşük devirlerde performası çok kötü vs.) beni düşündürüyor. Sizce 2015 model fiestayı 50 civarına satıp. 70 e 2010-2012 model arası kmsi ölmemiş (30-40 bin civarı) bi RX8 almak mantıklı mı? İleride değiştirmek istediğimde satabilir miyim? Aylardır ilan sitelerinde duran satılmayan temiz RX8'ler var. Bunu sebebi ne?

Dostum belki RX8 sahibi degilim ama uzun zamandır arastırmalarımdan yola çıkarak yorum yapmak istedim...Bu arada Allah izin verirse kısa zaman sonra paramı denklestirip bende RX8 Seri I alıcam...

Birincisi söylentilere kulak asma...Bizim insanımız uzanamadıgı cigere mındar diyo bunu hepimiz biliyoruz...100.000 km de motoru bitiyo demeleri sadece sehir efsanesi baska bir sey degil...

Sen yagını 5000 km bi degistirme,Mazdanın özel üretim orijinal yagı olan 5w30 dexelia yerine 5w30 sentetik yag kullan,filtrelerini degistirme,radyatöre Mazdanın özel üretimi olan FL22 yerine 10 liralık antfiriz kullan,aracı ilk çalıstırmada motor ısınmadan hararet çubugu yerinden oynamadan gaza bas yola çık,her göbekte yanlayıp drift yap sonrada Wankel Rotary motor iyi degil,patlıyo,çatlıyo vs. Rotary kurallarına uygun kullanılan RX8 ler 300.000 km olup hala tas gibi olanlarıda biliyoruz... 

Satamazsın diyorlar çünkü yukarıda ki yazdıklarımı harfiyen uygulayan bir sürü insan var...Dogal olarak arabası les oluyo motor bitik oluyo satamıyor...Kısa süre sonra o sehir efsanesi sözlere kendiside inanıyo...

Ustası yok diyenler bulamazsın diyenler yine bos beles konusan bilgisiz insanlar...İstanbul'da yasayıp Ümraniyede ki Ekrem ustayı tanımayan yok denecek kadar azdır...Adam Rotary motorun kitabını yazmıs...Dükkanına giripte memnun olmayan kisi çok nadirdir...Arastır ne demek istedigimi anlayacaksın...

Performansına laf edenlere sormak istiyorum...1.300cc olan motordan 231 hp güç elde edinilmis...bu mühendislik harikası degilde nedir ? Aynı paralara Bmw 3.30Ci var...3.000 motor 230 hp...Vergi bi dert,yakıtı bi dert,kilometre bi dert,20 tane el degistirmis,15 yasında,dösemeler les,kaportada ki macun ve boyayı var sen düsün...

Yani uzun lafın kısası akılsız dostun olacagına akıllı düsmanın olsun diye bosuna dememis atalarımız...RX8 spor araba olan Türkiye'de tektir bana göre...Baskasını bilemem...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@babacanmurat Seri 1 almayı düşündüğüne göre benim Siyah S1'in bir resmini ekleyeyim.kX30Zy.jpg

Biraz fazla sade görünüyor değil mi? Lastikler Goodyear UG-8. Disk ve balatalar EBC. Arka spoiler metalik kızıl renge Bursa'da boyandı.

Eyn2q9.jpg

Koltuklar 120bin+ binilmiş halde. El freni tutma yeri fiber desenli DC-fix ile kaplı. Paspaslar orjinal. Direksiyonun orjinali kırmızı siyah, tutma yerlerinden biraz renk attığı için 2.sahibi bu siyahla değiştirmiş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Revivo73 :

@babacanmurat Seri 1 almayı düşündüğüne göre benim Siyah S1'in bir resmini ekleyeyim.kX30Zy.jpg

Biraz fazla sade görünüyor değil mi? Lastikler Goodyear UG-8. Disk ve balatalar EBC. Arka spoiler metalik kızıl renge Bursa'da boyandı.

Eyn2q9.jpg

Koltuklar 120bin+ binilmiş halde. El freni tutma yeri fiber desenli DC-fix ile kaplı. Paspaslar orjinal. Direksiyonun orjinali kırmızı siyah, tutma yerlerinden biraz renk attığı için 2.sahibi bu siyahla değiştirmiş.

Abi masallah araban çok temiz...İçi dısı pırıl pırıl...Konsol ve koltuklar kilometreye bakılırsa çok titiz kullanılmıs...Allah kaza bela vermesin...OEM RX8 buna deniyor :police: Ama üstad direksiyonun muhakkak sag ve sol kısımlarını kırmızıya kaplatmak gerekiyor...koltuk ve dösemeden sonra direksiyonuda orjinali gibi kaplatırsan dahada güzel olucaktır O0 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Esenlikler. Kırmız Siyah direksiyonların coğunun kaplaması renk atmış vaziyette, temiz ve orjinal k/s direksiyon bulmak imkansız gibi. Önceki sahibi o yüzden bu siyahı bulmuş. İstersem önceki s/k 'yı da takabilirim cunku bodrumda duruyor fakat bu siyah torpido ve orta konsolun siyahı ile uyumluluk sağladığı için  daha önemlisi cok temiz olduğu için orjinalini  takmayı pek düşünmedim. Bir de bu aracın direksiyonu elektrikli ve Mazda onu cok iyi ayarlanmış her yol ve hızda konforlu bir tutuş hissi veriyor, o yüzden de dekoratif zevk ikinci planda kaldı. Orjinal direksion takılıyken de resmi var. Resimde anlaşılmıyor fakat yakından görünce 90-100bin km de derisi yer yer renk değiştirmiş halde.

4G2O6L.jpg

Yukardaki resimde vites topuzunun da orjinal olmadığı görülüyor. Onu 1. sahibi takmış ancak orjinalini de yanında vermiş, 2. sahibi orjinali takmış , ben de hiç dokunmadım. Vites topuzu rotor seklinde değişik birşey, bu resimdeki onun yanında felaket kalıyor.

Koltuklardaki temizliği sen de fark ettin. Bu aracı alırken koltukların temizliği beni cezbetmişti. Oturma yüzeyindeki kısımlarında şekil bozukluğu yok ve sanki 120bin+ km oturulmamış gibi kabarık. Bir tek önceki sahipleri inip binerken sürücü koltuğunun kapıya bakan kısmına fazla sürtünmüşler bir orası eski görünüyor bir de 2. sahibinin götürdüğü serviste koltuğu üstüne tinerli birşey koydukları için bir iz var kalmış. Her ikisi de yüzeysel olduğu için düzeltmek için birşey yapmadım.

LO7Xd0.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...