Jump to content

3. Nesil Mazda 3 SKYACTIV Sonunda LPG ile Buluştu


h_sahin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Öncelikle hayırlı olsun. Tüketim değerleri bence mükemmel. Zaten az yakıyordu şimdi tadından yenmez. Umarım bir sorun çıkmaz. İzlenimlerinizi merakla bekliyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar iyi niyetleriniz için teşekkürler :) bir gecede 800 km yol yapınca insan haliyle rakamlarda yanılıyor :) fotoğrafını çekmişimi iyiki :)  32 litre ile 501 km arkadaşlar :) garanti ne olacak diyen arkadaşlarıma selamlarımı sevgimi iletiyorum :) yine inanmayan varsa buyursun gelsin gezelim inansın :) 

IMG_5318.JPG

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Maşallah. Zaten az yakıyor araç benzinle, lpg ile kokluyor. Lpg'de %20 fazla yakar, bu hesapla göstergede 5.4-5.5 lt göstermeli ki, depoda 6.5 lt yakmış olsun. 100-110 ile gittiyseniz eğer çok güzel ötesi bir tüketim bu. Eğer uzun vadede enjektör, bobin masrafı açmazsa lpg uyumundan ötürü yine Mazda tercih edeceğim demektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, h_sahin :

 inanmayan varsa buyursun gelsin gezelim inansın :) 

neden inanmayalım ki?

bence soyle bir yontem izleseniz daha doğru olur.aracın benzin deposunu full yapın. lpg ile fulleyip  aldığınız gaz fişlerini bir kenara not edin. 1000 km falan kullanın ve tekrar benzini full yapın. boylece gerçek benzin yüketimi ortaya çıkar. ortalama yakıt hesabı daha doğru olur kanısındayım.

mutlu bey lpg tüketimi yeni sistemlerde pek %20 bulmaz. 2011 yariste brc my11 kitte benzin tuketiminin %10 fazlası lpg sarfiyatı vardı.3500 d/d sonra %15 benzin kullanıyordu.mormal sartlarda enjektorlerden motora cok az ara ara benzin püskürtüyordu.ilk çalıştırma benzinle. buna rağmen 15 bin km hiç benzin alma ihtiyacı duymuyordum. mazda3 ün sıkıstırma oranı cok daha yuksek doğal olarak daha ekonomik olacaktır diye düşünüyorum.buradaki asıl soru benzin tüketiminin yakıt ekonomisini nasıl etkilediği. prinsin direk sıvı sistemi var ama pahalı. enjektör veya bobin masrafı kısa zamanda çıkartacağını pek düşünmüyorum. bundan dolayı gayet iyi bir ekonomi yapılacaktır diye düşünmekteyim. asıl soru yılda 10-15 bin km yapan kullanıcılar için deyip deymeyeceği? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8/18/2017 at 22:22, h_sahin :

Forumdan bir arkadaşımız daha taktırdı ki sağolsun onun yorumları sonrası taktırdım.

O arkadaş kim ? ne zaman taktırmış ve kaç bin km dir biniyormuş ? 

Siz onunkiyle aynı kiti mi taktırdınız yoksa onunki farklı mıdır ? 

Buraları da biraz deşebilir miyiz ?

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, vethekim :

neden inanmayalım ki?

bence soyle bir yontem izleseniz daha doğru olur.aracın benzin deposunu full yapın. lpg ile fulleyip  aldığınız gaz fişlerini bir kenara not edin. 1000 km falan kullanın ve tekrar benzini full yapın. boylece gerçek benzin yüketimi ortaya çıkar. ortalama yakıt hesabı daha doğru olur kanısındayım.

mutlu bey lpg tüketimi yeni sistemlerde pek %20 bulmaz. 2011 yariste brc my11 kitte benzin tuketiminin %10 fazlası lpg sarfiyatı vardı.3500 d/d sonra %15 benzin kullanıyordu.mormal sartlarda enjektorlerden motora cok az ara ara benzin püskürtüyordu.ilk çalıştırma benzinle. buna rağmen 15 bin km hiç benzin alma ihtiyacı duymuyordum. mazda3 ün sıkıstırma oranı cok daha yuksek doğal olarak daha ekonomik olacaktır diye düşünüyorum.buradaki asıl soru benzin tüketiminin yakıt ekonomisini nasıl etkilediği. prinsin direk sıvı sistemi var ama pahalı. enjektör veya bobin masrafı kısa zamanda çıkartacağını pek düşünmüyorum. bundan dolayı gayet iyi bir ekonomi yapılacaktır diye düşünmekteyim. asıl soru yılda 10-15 bin km yapan kullanıcılar için deyip deymeyeceği? 

Haklısınız 14 sıkıştırma oranıyla bu %20 daha az olabilir belki. 

Yılda yapılan km den çok kaç yıl elde kalacak buna göre daha sağlıklı olur. Km az yapılıyorsa ama aracı kullanılacak yıl fazlaysa yine değer.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun ama ilgi çekici bir konu takipteyim. Yeni aldım 2017 makyajlı ilerde bende düşünebilirim ben düşünene kadar siz 20bini devirmiş olursunuz. O zamana kadar paylasimlariniz önemli. Servis içinde arkadaşlar 6 ay şartı koymadilar bana bence garantiden çıkar korkunuz olmasin bana 10bin de bir gelin dediler. %20 indirimli dönemleri bekliyecez artık

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

lpg nin benzinden %20 fazla yakması ,  

sizin aldığınız 10 litre lpg nin,     depo basıncında

hacim olarak 10 litre gelmesi ama kütle olarak 8 litre benzine tekabül etmesindendir.

teknoloji ile bir alakası yok. allah nimeti bu şekilde yaratmış.

yani atıyorum 10 litre lpg  800 gram gelir..   8 litre benzin de 800 gram gelir..   

siz gazı daha düşük basınçta alır kullanır depolar  motora püskürtürseniz  aynı hacimde daha az yer kaplar ve %40 da fazla tüketebilir benzine göre..

ve bu hesaplar kütleye göre yapılır..   işler kütle ile yürür..    

 

____________

 

diğer yandan , manifolda enjeksiyonlu araçların lpg ile %10-15-20 güç kaybetmesi  de kaçınılmaz bir gerçektir.. her kim ki aracımda güç kaybı yok derse iddaalaşmaya gerek yoktur. tamam diyebilirsiniz..

tüm ayarları mükemmel, tüm parametreleri kusursuz olsa , hatta motor lpg ile çalışmaya göre tasarlansa bile, hatta benzinsiz çalışmaya göre üretilse dahi, 

2 litre havayı yakmak için  gereken benzin atıyorum tırnak ucu kadar bir katredir..

ama 2 litre havayı yakmak için gereken lpg 0.1 litreden fazladır..

siz bu lpg yi de motora çekmek zorunda olduğunuz için  maalesef çektiğiniz hava 1.9  1.8 litre mertebelerine düşecektir..   hava ile lpg çektiiniz için, ve lpg de ciddi yer kapladığı için   havanız azalır. motor hacminiz azalrı efektif verim düşer. volümetrik verim düşer..    bilim böyle diyor..    .

 

_______________

 

direkt enjeksiyonlu mtorlarda lpg de benzin de motora  doğrudan benzin enjektöründen gönderildiği için, hava çekilen yerden yani emme manifoldundan geçmediği için motorun çektiği hava miktarı azalmaz. zaten eski tip motoru direkt enjeksiyon yaptığınız anda  o benzinin kapladığı hacimden bile kâr etmiş oluyorsunuz..  neyse konumuza dönersek  lpg de  çekilen havadan bir miktar çalmayacaktır.

2.0 litre  benzinli motora lpg takıldığında  yine 2.0 litre olarak çalışacak ve 1 hp bile güç kaybetmeyecektir.   hatta eğer sistemi yapan arkadaşlar yazılım kısmındaki püskürtme haritasını doğru kopyalayabilir ve o piston tepesindeki kavis in hakkını verirlerse  skyactiv de lpg takıldığında güç artışı KAÇINILMAZDIR:.  evet skyactiv e ve bir çok fsi a lpg taktığınızda güç düşmez..  ama skyactiv yüksek sıkıştırma oranı sebebiyle yakıt seçen bir motordur ve bu sebeple güç artışı olabilir..  özellikle 14e1 sıkıştırma oranı olan 2.0 165 hp lik yüksek dereeli egsantrik kullanan mazda 6 larda sağlıklı çalışması için  kullanılması gereken benzin 93 oktan olup  önerilen 97 üstüdür..  türkiyede benzin kalitesi de malüm..

lpg nin de oktan sayısı 105 civarı olduğu için aracına lpg taktıran arkadaş  eğer enjektörlerinde sorun olmazsa  mutlu mesut  ve herkesi kıskandıran günler geçireektir.   ilgilenen herkerse tavsiye ederim..   4 enjektör fiyatını da sorun sağa sola.. yurtdışına vs..  eğer uygun fiyata ise..   deneyin pişman olmazsınız.

saygılar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lpg'nin %20 fazla yakmasının sebebi kütle değil, yanarken litre başına ürettiği enerji miktarındandır. Benzinin enerjisi ile lpg nin enerjisinin 1,2 katı eşittir. Fakat benzinin en verimli olduğu aralık gibi, lpg nin de oktanı yüksek olmasından kaynaklı verimli olduğu bir sıkıştırma oranı vardır. 14 oranlı sıkıştırma işin içine girince %20 fazlalık olur mu bilemiyorum açıkçası ama değişebilmesi olası olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayır alakası yok,  lpg hacım  kg  özgül ağırlık bakarsanız görürsünüz ki, lpg mevzuat basincta benzine göre %20 az özgül ağırlığa sahiptir. 

Zaten motor güç denkleminde yakıt özgül ağırlığı da var. 

Motor Deneyleri de yapılırken yakıt gram cinsinden ölçülür, işte atıyorum 300 gram benzin tüketmiş tir vs. Hava da gram cinsinden çekilir. 

Kimyasal denklem de de kütle ye göre hesap yapılır. 

Biz benzini litre alıyoruz diye yol bilgisayarı litre veriyor. Keşke kütle verse. 

Lpg benzine göre aynı hacimde kütlesel olarak hafiftir. 

40 lt benzin 32 kg geliyorsa 

40lt lpg dolu tank 25 kg falan gelir. 

Mutfak tüpü 12kg olarak satılıyor ne güzel 

 

Elinizde 32kg benzine karşılık  25 kg lpg var.  

Lpg fazla yakmıyor.  Lpg zaten az var depoda 

Çok da hesap kitap a gerek yok.. 

 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Zealot :

Diğer yandan , manifolda enjeksiyonlu araçların lpg ile %10-15-20 güç kaybetmesi  de kaçınılmaz bir gerçektir.. her kim ki aracımda güç kaybı yok derse iddaalaşmaya gerek yoktur. tamam diyebilirsiniz..

Bir buna katilmadim deli oğlan :D

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, Zealot :

 

 

Ben bıraktım  artık lpg benzin işlerini, su koyuyorum..  Hidrojen oksijen le, mineralle, kireçle çalışıyor. 

Ha ille de lpg li araba lazimsa buyrun dümdüz sahil yolu 

 

 

Tamam dedim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, Mümin :

O arkadaş kim ? ne zaman taktırmış ve kaç bin km dir biniyormuş ? 

Siz onunkiyle aynı kiti mi taktırdınız yoksa onunki farklı mıdır ? 

Buraları da biraz deşebilir miyiz ?

 

Evet aynı kiti taktırdık. Onunda yakıt tüketimi benzer şekilde. Kendisi konuyu takip ediyorsa yazar zaten.

4 saat önce, ameyt :

Montaj yapan yerin adres / iletişim bilgilerini paylaşmanız mümkün müdür?

Ankara Damla Lpg de takıldı. 

 

Performans benzine nazaran düştü. 

3 saat önce, Zealot :

lpg nin benzinden %20 fazla yakması ,  

sizin aldığınız 10 litre lpg nin,     depo basıncında

hacim olarak 10 litre gelmesi ama kütle olarak 8 litre benzine tekabül etmesindendir.

teknoloji ile bir alakası yok. allah nimeti bu şekilde yaratmış.

yani atıyorum 10 litre lpg  800 gram gelir..   8 litre benzin de 800 gram gelir..   

siz gazı daha düşük basınçta alır kullanır depolar  motora püskürtürseniz  aynı hacimde daha az yer kaplar ve %40 da fazla tüketebilir benzine göre..

ve bu hesaplar kütleye göre yapılır..   işler kütle ile yürür..    

 

____________

 

diğer yandan , manifolda enjeksiyonlu araçların lpg ile %10-15-20 güç kaybetmesi  de kaçınılmaz bir gerçektir.. her kim ki aracımda güç kaybı yok derse iddaalaşmaya gerek yoktur. tamam diyebilirsiniz..

tüm ayarları mükemmel, tüm parametreleri kusursuz olsa , hatta motor lpg ile çalışmaya göre tasarlansa bile, hatta benzinsiz çalışmaya göre üretilse dahi, 

2 litre havayı yakmak için  gereken benzin atıyorum tırnak ucu kadar bir katredir..

ama 2 litre havayı yakmak için gereken lpg 0.1 litreden fazladır..

siz bu lpg yi de motora çekmek zorunda olduğunuz için  maalesef çektiğiniz hava 1.9  1.8 litre mertebelerine düşecektir..   hava ile lpg çektiiniz için, ve lpg de ciddi yer kapladığı için   havanız azalır. motor hacminiz azalrı efektif verim düşer. volümetrik verim düşer..    bilim böyle diyor..    .

 

_______________

 

direkt enjeksiyonlu mtorlarda lpg de benzin de motora  doğrudan benzin enjektöründen gönderildiği için, hava çekilen yerden yani emme manifoldundan geçmediği için motorun çektiği hava miktarı azalmaz. zaten eski tip motoru direkt enjeksiyon yaptığınız anda  o benzinin kapladığı hacimden bile kâr etmiş oluyorsunuz..  neyse konumuza dönersek  lpg de  çekilen havadan bir miktar çalmayacaktır.

2.0 litre  benzinli motora lpg takıldığında  yine 2.0 litre olarak çalışacak ve 1 hp bile güç kaybetmeyecektir.   hatta eğer sistemi yapan arkadaşlar yazılım kısmındaki püskürtme haritasını doğru kopyalayabilir ve o piston tepesindeki kavis in hakkını verirlerse  skyactiv de lpg takıldığında güç artışı KAÇINILMAZDIR:.  evet skyactiv e ve bir çok fsi a lpg taktığınızda güç düşmez..  ama skyactiv yüksek sıkıştırma oranı sebebiyle yakıt seçen bir motordur ve bu sebeple güç artışı olabilir..  özellikle 14e1 sıkıştırma oranı olan 2.0 165 hp lik yüksek dereeli egsantrik kullanan mazda 6 larda sağlıklı çalışması için  kullanılması gereken benzin 93 oktan olup  önerilen 97 üstüdür..  türkiyede benzin kalitesi de malüm..

lpg nin de oktan sayısı 105 civarı olduğu için aracına lpg taktıran arkadaş  eğer enjektörlerinde sorun olmazsa  mutlu mesut  ve herkesi kıskandıran günler geçireektir.   ilgilenen herkerse tavsiye ederim..   4 enjektör fiyatını da sorun sağa sola.. yurtdışına vs..  eğer uygun fiyata ise..   deneyin pişman olmazsınız.

saygılar

Performans düştü üstadım. Diğer arkadaşın aracında da düştü. Bakalım belki başka taktıranlar olur onlarda farklı sonuçlar çıkar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, h_sahin :

Evet aynı kiti taktırdık. Onunda yakıt tüketimi benzer şekilde. Kendisi konuyu takip ediyorsa yazar zaten.

Ankara Damla Lpg de takıldı. 

 

Performans benzine nazaran düştü. 

Performans düştü üstadım. Diğer arkadaşın aracında da düştü. Bakalım belki başka taktıranlar olur onlarda farklı sonuçlar çıkar.

Resimlerden anladığım kadarıyla, benzin enjektör ünden vermek yerine geleneksel şekilde  emme manifold una lpg bağlamış olabilirler. 

Resimdeki gözüken ler enjektör mü yoksa bi çeşit mini regülatör gibi birşey mi anlamadım... Yolunuz istanbula düşerse beklerim, inceleriz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, Zealot :

Resimlerden anladığım kadarıyla, benzin enjektör ünden vermek yerine geleneksel şekilde  emme manifold una lpg bağlamış olabilirler. 

Resimdeki gözüken ler enjektör mü yoksa bi çeşit mini regülatör gibi birşey mi anlamadım... Yolunuz istanbula düşerse beklerim, inceleriz

Fotoğrafta gözükenler enjektör. Çok bilgim yok nereye bağladıklarını bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • brn
      Yazan: brn
      Merhaba arkadaşlar,
      Yaklaşık 10 gün önce Mazda 3 almıştım. Aracım 2012 impressive otm. Aracı aldıktan 3 gün sonra LPG taktırdım. Zaten almadan once karar vermiştim. Bu benim 4. Benzinli alıp LPG taktıgım arabam oldugu için ilk tereddütleri aşmam kolay oluyor genelde:). 
      Gelelim LPG takma sürecine ve sonrasına.
      LPG'yi Ümraniye Kadosanda bulunan Üçel LPG'ye taktırdım. Daha onceki 3 aracımın montajını da onlar yapmıstı.  Prins Teknomax kitini tercih ettim. Ekstra olarak subap yağlama kiti de takıldı.  LPG montajı yapıldıgında araç 53800 kmde idi.  38 litrelik simit taktırdım ama buna ragmen bagaj içindeki tabanlık yüksek kaldı. O işi daha çözemedim. Bu hafta balataları değiştirmeye gidecegim. Belki onu da hallederim.  30 litre lpg alıyor depo.  Montajı yaparken bir konuda canımı sıktılar. Motorun üzerindeki plastik kapagın sag kısmında ECU'ya giden soketleri koruyan kısmı çıkarmaları gerekti. Fakat Mazda bu metal parcayı cıvata yerine perçinle tutturmustu. Bunu ince bir matkapla cok rahat sökebilirlerdi fakat biri geldi ve kalın matkapla perçin olmayan yerlerinden kırmak suretiyle cıkarmaya calisti. Pense ile eğdi büktü. Mahvetti anlayacagınız. Sonra cıkaramayınca baska biri benim dedigim sekilde percinleri cıkardı ve parca cıktı. Lakin mahvolmustu. En son yerine takarken biraz düzeltip bantla tahrif olmus kısımları örttüler. Neyse bulabilsem yenisini takıp adamlara fatura edecegim ki kabul ettiler.  Montajdan sonra aracın kullanımında pek bir değişim olmadı lakin oncesinde de cok kullanmadım. Sadece 150 km yaptım Depoyu bitirmeden merakten ölçüm yaptım ve 126.4 km sonra tekrar fulledim. 2.82'den aldım LPG'yi ve tam 37.00 lira tuttu. 29.2 kurus yapar yani. Litre olarak da 10.38lt/100km yapar. Yol bilgisayarı da ayni süreçte 8.2 ortalama gösterdi.  Bu mesafeyi genelde uzun yol sayılabilecek bir rotada yaptım. Yani 80 kmsi çekmeköy-yenidoğan-şekerpınar rotasında neredeyse trafiksiz yolda 90-100 kmh hız ile yaptım. Geri kalanı da taşdelende şehiriçinde orta trafikde yaptım. Muhtemelen bu lpg zamları ile 35 kuruslara cıkmam an meselesi. Ki bence normal ve beklediğim gibi.   
      Öncesinde forumda LPG konularına bir göz gezdirdim. Belki sorusu olan arkadaslara yardımcı olur düşüncesi ile paylaşmak istedim. Sorusu olan arkadaslara için memnuniyetle cevap veririm. 
    • Exe
      Yazan: Exe
      Slm
      En sorunsuz kitlerden biri olan prins silverline takılı 2011 sedan impressive aracımda, yolda giderken gaza hafif bastığımda motor bölümünden özellikle sağdan hışırtı şeklinde bir ses geliyor. Sanki sıvı bir şeyden hava geçer gibi ama çok hızlı. Hani Turbo üflemesi gibi ama daha ince ve tiz.  Tabi yanında hafif uğultu da var. Benzine geçince hiçbir sorun yok. Prins servisine gittim ne arıza kodu ne de ışığı var. Usta geçinen zevat 2 gün bizde kalsın inceleyelim dedi.Herif sanki motor sökecek.  Hepi topu regülatör enjektör depo... Bilgisayara zor bağlattım...
      Neyse bu bir şey anlamadı dedim Maslak sanayide başka bir prins bayisine gittim, o da bir şey olmaz,devam et  dedi... Ama ses rahatsız edici boyutta. 
      Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşıp çözüm bulan var mı? Yoksa lpg yi mi söktürsem? 
      Regülatör olsa geç çalışır, suyunda gaz kokar, bunda yok. 
      Enjektörler olsa tekleme yapar rolanti bozar, çekiş düşer,  bunda o da yok

       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.
       
       
      .Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.
       
      Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.
       
      Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
       
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
       
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.
       
      LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir. Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir. Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.
       
      Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.
       
      Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
       
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.
    • azizbalci
      Yazan: azizbalci
      arkadaşlar 2010 mazda 3 hb otomatik sizce hangi marka ve çeşit lpg kiti taktırmalıyım.önerilerinizi bekliyorum...
    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaslar... 1 ay once 2012 model otamatik sanzumanli Guzuma 36bin km de brc my11 lpg kit taktirdim.. lpg montaji konusunda hibbir sikintim yok.. yakit tasarrufu %50 gibi.. bugun de 40 bin km bakimini yaptirdim.. lakin otomatik sanzumanda lpg den dolayi yag sizintisi oldugunu farkettim.. lpg sonrasi boyle bir olay yasayan var mi ? Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.. bu durumu yasayan var mi.. varsa çözümü nedir..
      GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       

×
×
  • Yeni Oluştur...