Jump to content

Honda Civic FC5 Mağdurları


İlhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar merhaba,

İnternette karşıma çıktı yeni kasa Honda Civic kasalarda ciddi sorunlardan şikayetlerden bahsediyorlar kullanıcılar. Aracın kaportasında - direk- tavan - sütunlarda yamuklukların olduğu söyleniliyor. Show roomdaki araçlarda bile bu sorunun olduğu, ışıkla birlikte gün yüzüne apaçık ortaya çıktığı söyleniliyor.

Adamlar sırf bu sorun için sosyal medyada Honda Civic FC5 Mağdurları diye grup kurmuşlar. Şu sıralar da change.org den bir imza kampanyası başlatmışlar.. Durum çığ gibi büyüyor...

Sosyal Medya Grupları;

https://www.facebook.com/groups/811116725693429/?fref=ts

Gruba üye olurken neden üye olmak istiyorsunuz şeklinde soru çıkıyor.. Yeni Honda Civic almayı düşünüyorum - araştırıyorum şeklinde geçebilirsiniz.

Bir video çekmişler ama..Çok ama çok amatör ve tam anlamıyla amacına ulaşmamış bence video..

 

Şu sıralar Honda Türkiye (Gebze) Fabrika önünde gösteri yapmayı planlıyorlar...

Yakın zamanda daha sıcak haberler duyabilir görebiliriz bu konuda..

Honda'nın Test Aracındaki Göçük.

https://www.facebook.com/mustafa.koparan.90/videos/10213318338206972/

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hondanın 2007, 2008, 2009 kasalarında da sıkıntılar vardı. Bizde o zamanlar mazdaya bulaşmadığımız da ciddi honda alıcısıydık ama bu şekilde şikayetleri görünce bir adım geri atmıştık. Türkiye de üretilen hondalarda var galiba sıkıntı. Yurt dışında durum nasıl çünkü bu araç amerika da bizden çok önce satıldı onlarda bu sıkıntı olsa öttürürler. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

2017-07-31_0051.png

2017-07-31_0052.png

2017-07-31_0052.png

2017-07-31_0053.png

2017-07-31_0054.png

2017-07-31_0054.png

2017-07-31_0055.png

Honda'nın FC5 kasa yeni Civic'lerden yüzü gülmeyecek gibi. NCAP testlerinden güvenlik ekipmanları ile (ülkemizde satılan modellere bu ekipmanlar yok) 4 yıldız alabilen Civici, şimdi de C sütununda kendiliğinden oluşan göçükler ile uğraşıyor. Honda TR ye ulaşan araç sahiplerine ise hiçbir inceleme yapılmadan kullanıcı hatasından bu göçükler oluşuyor denilmiş. Bu nedenle geri iade veya tamir hizmeti alamıyor. Kaporta tamiri ile aracını yaptıranlarda ise tekrardan aynı sorun baş göstermiş. İşin ilginci ise galeride satış bekleyen araçlarda bile yavaş yavaş bu göçükler oluşmaya başlamış.

 

Sosyal medya üzerinden örgütlenen kullanıcılar ise toplu eylem ve mahkeme süreçlerini başlatmaya hazırlanıyor. Sanırım bu Civic'in sonu Galaxy Note 7 gibi olacak. Kullanıcılardan gelen bazı örnek fotoğraflar;

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/291883-yeni-kasa-honda-civic-araçlarda-çıkan-kronik-kaporta-göçmesi-sorunu/

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu kadar büyük bi sirket nasıl olurda böyle bi hata yapar anlamadım...Hata mı kasıt mı orası belli degil ama Honda dün kurulmus bi sirket degil ki...70 yıllık bi geçmisi var...İsmini neden lekelesin ki ?

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Duyuyordum bu sorunu ama bu kadar da ciddi olabileceğini hiç düşünmemiştim, fotoğrafları görmemiştim çünkü.

Burulma direnci düşük bir araç üretmişler sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

35 dakika önce, Mutlu Tekir :

Duyuyordum bu sorunu ama bu kadar da ciddi olabileceğini hiç düşünmemiştim, fotoğrafları görmemiştim çünkü.

Burulma direnci düşük bir araç üretmişler sanırım.

Mutlu bende ilkin sınırlı sayılı araçlarda vardır diye düşünüyordum. Sonra merak edip bu facebook grubuna dahil olunca işin gerçeğini öğrendim. Kullanıcılar artık paranoyak olmuş durumda. Yani orada paylaşılanlardan, anlatılanlardan bir kısmını burada paylaştım. 

Öyle diyaloglar geçiyor ki... 

Misal bir kullanıcı bu gün yolda 5 tane Civic gördüm, hepsinde de aynı sorun vardı diyor..

Kimisi yolda gördüğü Civic'leri durdurup, konudan sorundan haberinin olup olmadığını soruyorum diyen..

Aracında yamuk olduğu halde bu durumdan habreri olmayan kullanıcılar var deniliyor.

Yoldaki Civic'lere bakmaktan bir gün kaza yapacağım diyenler. :D  :geyik:

En büyük problem ise..muhatap bulamamaları..kendileri ile ilgilenmemeleri..

Yani çok can sıkıcı ve üzücü bir durum..

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şaka maka şaseye binen yükün bir kısmını kaportaya vermeyi yanlış mı anlamışlar ne. 

kasise girince yürüyen takımlara değil de kaportaya baktıran tek marka olmaya aday olabilir honda. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Honda sadece 250cc Scooter'ım var ve motosikletleri alınabilir ancak arabaları alınacak şeyler değil. Kaportasının güçsüzlüğü duruşundan belliydi ancak yine de bu olay sürpriz oldu.  Honda veya Türkiye distribütörü  fabrikasyon hata olduğunu inkar ederse olay daha da büyür.  Cok gıcık bir durum. Motor, airbag sorunundan daha berbat birşey.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

26 dakika önce, Revivo73 :

Honda sadece 250cc Scooter'ım var ve motosikletleri alınabilir ancak arabaları alınacak şeyler değil. Kaportasının güçsüzlüğü duruşundan belliydi ancak yine de bu olay sürpriz oldu.  Honda veya Türkiye distribütörü  fabrikasyon hata olduğunu inkar ederse olay daha da büyür.  Cok gıcık bir durum. Motor, airbag sorunundan daha berbat birşey.

Hahaaa

Abi Suzuki ilede aynı şeyi söylüyorlar. Suzuki'nin alacaksan motosikletini alacaksın, arabasını almayacaksın diyorlar. Hatta Suzuki Deniz motoru için bile 10 numara 5 yıldız diyorlar.. :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çalıştığım firmada Hondaya bazı şasi parçaları üretiyoruz. Bir ara parçanın formu ile ilgili bir sıkıntı olmuştu ve yerinde incelemek için bizim kaliteci arkadaşlar Honda fabrikasına gitmişti. Parçaları kastırarak birleştirdiklerini görmüşler. Bahsettiğim konu bir önceki kasa için geçerli. Muhtemelen bu kasada da aynı şekilde montaj yapıyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şu an bir honda kullanıyorum. bende boyle bir sıkıntı yok.O0

sıkıntı tr de üretilen belli bir üretim aralığındaki araçlarda benim bildiğim. uygun olmayan şase kaynağı veya dayanımı düşük üst kaporta tam detayını bilmemekle beraber olası sebep.???

facebook grubunda honda fabrikasında çalışan arkadaşlarda var. mağdur olan grup içinse üzüldüğümü belirtmekle birlikte takip ettiğim kadarıyla bir çok kişi mağdurlar için uğraşıyor-uğraşıyordu(fabrika-servis çalışanları dahil). anladığım kadarı ile bazı agresif arkadaşlar durumu olduğundan çok abartıyor. lastik psi değerini soran birisinin mesajına  bile niye honda aldın bak her tarafı göçük diye abuk subuk bir sürü yorum atanıda var sessizce bekleyenide.O0

olay üzücü, ancak honda gaz yağı tenekesi değil arkadaşlar. gerekeni yapacaktır ya da yapmalıdır. marka övmek ve yermek konusunda çok açımasız davranmayın derim. olay mahkemeye intikal etmiş kusurlu mal kabul edilip tam para iadesi, kusur oranında indirim, tamir edilerek kısmi geri ödeme gibi artık sonucu er-geç hep beraber göreceğiz. umarım en kısa sürede insanların magduriyetini giderirler.O0

şaşi burkulması konusunda fikir beyan eden arkadaşlarıma katılmıyorum. araçta mühendislik kusur yok çünkü abd dahil ortak platform ancak burada fabrika üretim kusuru var bence. bu arabadaki en büyük problem hondanın çamurlukta galvanizli saç kullanması kaynaklı ( yalıtım eksiği var ) yol sesini fazla içeri alması. bakalım onuda çözme noktasındayım. 

bu olaya soyle bakmak lazım. örneğin ;cx-3 yakıt filtre sorunu, mazda3 otomatik şanzuman arızası, mazda 3 ön çamurluk ses problemi, mazda6 izolasyon problemi....v.s. simdi mazda totalde kotu bir markamıdır. bence değil. honda niye kotu olsun. kotu olan honda tr fabrikası ve ulke disbrütoru bence. bu olaya daha önce müdehale etmelilerdi. sonuçta bazı tüketiciler magdur ve bekliyorlar. neyse

 honda dan otomobil alınmaz ancak motorsiklet alınır düşüncesine sahip insanlara saygı duymakla beraber katılmadığımıda beyan ederim.buda benim şahsi düşüncemdir. altınızdaki makinalara bu kadar değer vermeyin. şonuçta hepsi metal yığını. özünde insan ve sevgi yoksa boş:tey:

1 saat önce, İlhan :

Hahaaa

Abi Suzuki ilede aynı şeyi söylüyorlar. Suzuki'nin alacaksan motosikletini alacaksın, arabasını almayacaksın diyorlar. Hatta Suzuki Deniz motoru için bile 10 numara 5 yıldız diyorlar.. :D 

ilhan hocam araba alacaksan mercedes alacaksın diyende var. çünkü arabalar mercedes ve diğerleri diye ikiye ayrılır. rivayet çok. ben şahsen fazla takılmıyorum. zevkler ve renkler misali. 

Bir saat önce, Zealot :

honda civic zaten postmodern apaçi arabası. günümüzün şahin i..    iyi olmuş uğraşsınlar..    

efendi gibi mazda alsalarmış =)

paraları yetmemiştir belki:2funny:

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, vethekim :

şu an bir honda kullanıyorum. bende boyle bir sıkıntı yok.O0

sıkıntı tr de üretilen belli bir üretim aralığındaki araçlarda benim bildiğim. uygun olmayan şase kaynağı veya dayanımı düşük üst kaporta tam detayını bilmemekle beraber olası sebep.???

facebook grubunda honda fabrikasında çalışan arkadaşlarda var. mağdur olan grup içinse üzüldüğümü belirtmekle birlikte takip ettiğim kadarıyla bir çok kişi mağdurlar için uğraşıyor-uğraşıyordu(fabrika-servis çalışanları dahil). anladığım kadarı ile bazı agresif arkadaşlar durumu olduğundan çok abartıyor. lastik psi değerini soran birisinin mesajına  bile niye honda aldın bak her tarafı göçük diye abuk subuk bir sürü yorum atanıda var sessizce bekleyenide.O0

olay üzücü, ancak honda gaz yağı tenekesi değil arkadaşlar. gerekeni yapacaktır ya da yapmalıdır. marka övmek ve yermek konusunda çok açımasız davranmayın derim. olay mahkemeye intikal etmiş kusurlu mal kabul edilip tam para iadesi, kusur oranında indirim, tamir edilerek kısmi geri ödeme gibi artık sonucu er-geç hep beraber göreceğiz. umarım en kısa sürede insanların magduriyetini giderirler.O0

şaşi burkulması konusunda fikir beyan eden arkadaşlarıma katılmıyorum. araçta mühendislik kusur yok çünkü abd dahil ortak platform ancak burada fabrika üretim kusuru var bence. bu arabadaki en büyük problem hondanın çamurlukta galvanizli saç kullanması kaynaklı ( yalıtım eksiği var ) yol sesini fazla içeri alması. bakalım onuda çözme noktasındayım. 

bu olaya soyle bakmak lazım. örneğin ;cx-3 yakıt filtre sorunu, mazda3 otomatik şanzuman arızası, mazda 3 ön çamurluk ses problemi, mazda6 izolasyon problemi....v.s. simdi mazda totalde kotu bir markamıdır. bence değil. honda niye kotu olsun. kotu olan honda tr fabrikası ve ulke disbrütoru bence. bu olaya daha önce müdehale etmelilerdi. sonuçta bazı tüketiciler magdur ve bekliyorlar. neyse

 honda dan otomobil alınmaz ancak motorsiklet alınır düşüncesine sahip insanlara saygı duymakla beraber katılmadığımıda beyan ederim.buda benim şahsi düşüncemdir. altınızdaki makinalara bu kadar değer vermeyin. şonuçta hepsi metal yığını. özünde insan ve sevgi yoksa boş:tey:

Bu sorunun sadece Sedan Honda Civic'lerde olduğu söyleniliyor.

Otomobil hobi-ilgi alanım olduğu için, başta Japon markaları olmak üzere bir çok otomobil sayfası takip ediyor..Elimden geldiğince de yazıp, bir şeyler paylaşmaya çalışıyorum.

Eski bir Honda kullanıcısı olarak Jazzcıkardeşler.com'da bayağı bir zaman geçirmiştim..

Biz toplum olarak maalesef çok acımasısız. Özellikle bu sosyal medya  - akıllı telefonlar vs çıktığından beri çok çabuk galeyana geliyoruz ! 

Suzuki Vitara kullanıcılarında da çok sık yaşanan hatta tabiri caiz ise kronik denecek multi-medya - ekran sorunu var. Hemen hemen her araç sahibinin başına geliyor donma, takılma işlevini yerine getirmeme, güncelleme vs sorunu. Sırf bundan ötürü Suzuki'nin arabası yaramaz,  motorsikleti ve deniz motoru harici yalan diyen gördüm.. :fiuw:

Benim çocuğukluğumda Şahin, Doğan, Broadway vs varken Mazda 323, Lantis, Suzuki Swift'leri bilirim hatırlarım ben.. O günün koşullarında çok iyi arabalardı bu saydığım Japon modelleri.

Demem o ki.. çok çabuk gaza geliyoruz.

Şu an Honda Civic 1.5 RS isterim sahip olmayı...benim için fiyat=performan otomobili..

Bakalım ilerleyen süreç ne gösterecek bu konuda.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Niyetim Hondayı kötülemek değil yanlış anlaşılmasın. Mazdamdan önce 2005 V-teck im vardı.

Mazda dan sonra en çok beyendiğim Japon arabasıdır.

Fakat Honda Türkiye fabrikasının şasi birleştirme konusunda çok titiz davranmadığını düşünüyorum. Bu konuyla ilgili sorun yaşayan arkadaşlar adına da gerçekten üzücü bir durum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@vethekim araç 2017 Honda Civic olunca savunma moduna geçmişsin galiba? Öncelikle, Honda'daki bu metal burkulması bence bir sürpriz ve büyük şanssızlık. Yani böyle bir sorun, hiç ilgilenmediğim Honda'nın başına gelmesine rağmen üzüldüm cunku telafisi güç birşey, aracın ana direklerini güçlendirmek falan. Fakat madem bu sorun birkere olmuş, bu durumda Honda'yı çok savunacak halim de yok. Güzel görüntü için aracın ana direklerini inceltmişler malzemeyi de zayıf tutmuşlar. Eh bunlar aracı 20bin liraya mı satıo, hayır top dollar fiyatları da var o zaman savunacak biryanı kalmıyor.

Honda bu sorun için bence otomobil sahiplerine belli bir nakit ödeyerek sorunu çözme yolunu seçmelidir.Örneğin her sahibe 20bin TL gibi ki bu o serideki araçların 2.elinin 20bin TL gibi düşmesi de demek. Yani parayı alan 2.elde 20bin TL alttan satış acıp bu arabadan kurtulabilir, alan da bu sorunu bilerek aldığı için şikayet etme veya para talep hakkı olmadan uygun fiyattan Civic almış olur. Böylelikle direkleri hafif burkulmuş Civic'ler sorunsuz kullanılmaya devam eder, sorun da sosyal medyada falan alevlenmez.

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, Zealot :

Honda çamurluklarda galvanizli saç kullanıyor da, diğer firmalar ne kullanıyor ki

sorun çamurlukta kullandığı saç cinsi değil ki hocam. isterse plastikten yapsın. eksik yalıtım var. fabrikasyonda maliyeti toplasan 10 dolar bile etmez.

bir ara yeni corollayı arka bavlumbaz olmadan sattılar, şikayet artınca bazı müşterilere para karşılığında verdiler sonra baktılar tepki çok hemen eklediler. 

yalıtım olayında 10 dolar X 1 milyon araç dedin mi iş buraya geliyor. honda taiwan modelinde arka havalandırma menfezi var, hatta arka kapılarda on kapılar gibi 2. kauçuk kapı kaplaması var.

yakında araçların tekerlerini bile opsiyon yapacaklar. alın size direksiyonu olan sıfır araç verdik tekerleride siz takın diyebilirler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Honda Civic göçük problemi araç sahiplerinin canını sıkmaya devam ediyor. Öyle ki bazı araç sahiplerinde 10 adet küçük gamze şeklinde göçükler mevcut. Biz de durumu daha iyi analiz edebilmek için sosyal medya hesaplarımızda açtığımız çeşitli başlıklarda konuya değindik. Takipçilerimizden de konu ile ilgili çeşitli fotoğraflar topladık.   Ayrıca şunu da belirtelim ki, Bu durum sadece ülkemizde üretilen araçlarda değil, ABD’de üretilip ABD ve Kanada’da satılan araçlarda da meydana geliyor. Ancak en azından şimdilik sadece Sedan kasa tiplerini kapsıyor gibi görünüyor.  Bunun yanında aynı araca sahip olan takipçilerimizden bazılarında göçük oluşmamış ancak dalgalanma meydana gelmiş, bazılarında ise her 2 sorun da kendini göstermemiş. Yani genel anlamda küresel bir sorun ve bir dönem üretilen araçları kapsıyor olabilir.   Honda Türkiye konu hakkında son açıklamayı aşağıdaki şekilde 1 gün önce yapmıştı;   “Halihazırda kullanımda olan bazı Honda Civic Sedan modeli araçların C sütununda yaşandığı iddia edilen sınırlı sayıdaki kaporta göçükleri ile ilgili, Honda Türkiye olarak resmi bir açıklama yapılması gereği doğmuştur. Bu konuda almış olduğumuz müşteri başvuruları ve tespit ettiğimiz bazı sosyal medya paylaşımları üzerine, gerek teknik ekiplerimizce gerekse bağımsız ve tarafsız otoritelerce yapılan test ve incelemelerde araçlarımızın fabrikadan çıkışlarında hiçbir sorunu olmadığı kayıt altına alınmıştır. Ancak yine de, müşterilerimizin beyanlarına istinaden söz konusu araçlarla ilgili detaylı bir teknik inceleme ve araştırma devam etmekte olup, bir sonuca varıldığında bilgiler muhatapları ile derhal paylaşılacaktır.”   Görüleceği gibi; Honda Türkiye bahsi geçen araçların fabrika çıkışında yapılan kontrollerinde herhangi bir sorun olmadığını açık bir şekilde belirtiyor. Yine de teknik bir incelemenin yapıldığı ifade ediliyor.   Ayrıca yaptığımız araştırma ile aracın ne gibi bir mimariye sahip olduğunu tespit ettik. Bu doğrultuda aracın mimari yapısını ve oluşan göçükleri inceleme fırsatı bulduk. Yapacağımız bu teknik analiz, oldukça kısıtlı verilerle gerçekleştiği için kesin olarak bu şekilde bir sonuç çıkar da diyemeyiz. Ancak yine de sonuca yaklaşabileceğimizi düşünüyoruz.   Bizim elimizde ise; ne soyup soğana çevirip inceleyebileceğimiz bir Honda Civic aracımız ne de bu araç üstünde çeşitli deneyleri yapabileceğimiz ekipmanımız bulunmuyor. Elde ettiğimiz bazı araç mimarisi çizimlerinin ve takipçi fotoğraflarının fikir verebileceğini düşünüyoruz.   İlk olarak Honda Civic göçük şikayetlerinin hangi bölgede gerçekleştiğine bir göz atalım;   Aşağıda yer alan fotoğraflardan honda civic göçük problemi net bir şekilde görülebilir. Ayrıca sayfa sonunda da farklı fotoğraflar yer alıyor. C sütunu yani arka kelebek camının en üstünde daha belirgin olan bu göçükler, ışık karşıdan geldiği zaman rahatlıkla görülebiliyor. Çeşitli Honda Civic Göçükleri;     Şimdi Honda Civic Sedan’ın kasa mimarisine bir bakalım;
      Aşağıdaki Honda FC5 Civic Sedan kasa mimarisinden de görüleceği gibi, tam da göçüklerin meydana geldiği bölgede 3 farklı parça yer alıyor. 1 numara ile işaretli en yüksek dayanıma sahip kırmızı parça A, B ve C sütununda tek bir parça halinde kullanılırken, 2 numara ile işaretli orta düzey dayanıma sahip mavi parça tam olarak C sütunundaki göçüklerin oluştuğu bölgede kullanılmış farklı bir parça olmasıyla dikkat çekiyor. Yani kırmızı parça ile büyük ihtimalle kaynaklı olarak birleştiriliyor. Ayrıca 2 numaralı bu parça, en düşük dayanıma sahip parça olan gri renkli 3 numaralı parça ile de diğer iki tarafından aynı şekilde birleştirilmiş. Yani 2 numaralı parçanın 1 ve 3 numaralı parçalar ile 3 farklı bağlantısı yer alıyor. Bu arada bahsi geçen bu parçaların çelik olduklarını da belirtmeden geçmeyelim. Önde yer alan turuncu parçada ise alüminyum tercih edilmiş.   Honda Civic Sedan’da kullanılan metal malzeme ve dayanımları   Honda Civic Sedan mimari Aşağıdaki bir başka fotoğrafta ise;
      Göçüğün tam olarak kırmızı ve mavi parçaların birleşiminde meydana geldiği görülebilir. Yani büyük bir ihtimalle, bu mavi parçanın diğer parçalarla olan bağlantısında bir sorun var gibi görünüyor. Sedan kasanın arka kısmının daha uzun ve biraz daha ağır olması nedeniyle bu parça bağlantılarında oluşan moment, parçada göçükler oluşmasına neden oluyor olabilir.   Honda Civic göçük probleminin bulunduğu bölge   Honda Civic Sedan’da yer alan göçüklerin parça birleşimlerine denk gelmesi   Hatta bu göçüklerin bir bezin iki taraftan güçlü bir şekilde çekilmesiyle oluşan gerilmelere benzediğini bile söylemek mümkün diye düşünüyoruz. Biz de bu durumu gösterebilmek için, gözlük bezini alttan ve üstten çekerek benzer bir görünüm elde etmeye çalıştık. Açıkçası bez örneği sayesinde C sütununda yer alan bu dalgalanma ve dikine göçüklerin, hangi yöne doğru etkiyen kuvvetler sonucu oluştuğunu tahmin edebiliriz diye düşünüyoruz. Solda Honda Civic göçüklerinin en bariz anlaşıldığı fotoğraflardan bir tanesi sağda çekiştirilmiş bez örneği   Diğer taraftan fotoğraflardan da görülebileceği gibi, kasa mimarisinin 3 parçalı yapısının aksine, göçüklerin olduğu parça oldukça büyük tek bir parçadan oluşuyor ve 3 farklı çelikten oluşturulmuş C sütununu da tamamen kaplıyor. 046036-TBA-A00ZZ numaralı bu parça arka camın ortasından aracın arkasına kadar uzanıyor. Yani 3 parçanın da tüm gerilmeleri bu parça üzerinde hissediliyor denilebilir. Aracın arkasında oluşan bir esneme esas olarak bu parçanın altında kalan 1, 2 ve 3 nolu iskelet parçalarını etkilerken, özellikle 2 nolu parçanın 1 ve 3 nolu parçalarla olan bağlantısı ciddi gerilmelere maruz kalıyor ve bu nedenle de 046036-TBA-A00ZZ nolu parçayı özellikle kelebek camı üstünde kalan kısımdan etkiliyor olabilir. Honda Civic Sedan, göçük oluşan 046036-TBA-A00ZZ nolu parça   Honda Civic göçük problemi sonuçta;
      Elimizdeki oldukça kısıtlı bilgiler doğrultusunda, Honda Civic göçük ve dalgalanma probleminin esas nedeni, C sütununda yer alan 3 parçalı ve farklı dayanıma sahip iskelet parçaları ve bunların birbirlerine olan bağlantıları gibi görünüyor. Özellikle tam da göçüklerin meydana geldiği parçanın altında yer alan ve diğer 2 parça ile 3 noktadan bağlantısı bulunan parça oldukça şüpheli. Bu 3 bağlantı iyi bir şekilde incelenirse bize göre sorunun kaynağı ortaya çıkacak gibi görünüyor.   Not: Yaptığımız bu teknik analizde herhangi bir parçayı deneye tabi tutmadık ve inceleme fırsatımız da olmadı. Sadece göçük oluşmuş bazı araçları dıştan canlı şekilde görme ve el ile muayene fırsatımız oldu. Ayrıca birçok fotoğraf da takipçilerimiz tarafından gönderildi. Bu nedenle konu hakkındaki fikirlerimizi aldığımız eğitim doğrultusunda belirttik ancak çok farklı nedenlerden dolayı da bu tip durumlar ortaya çıkabilir ve yaptığımız analiz sadece takipçilere fikir verme amacıyla yapılmıştır. Herhangi bir bağlayıcılığı da yoktur.                Kaynak: Sekizsilindir
    • NoooFearrrr
      Yazan: NoooFearrrr
      2018 Honda Civic Sedan dizel görücüye çıktı
      Honda, uzun zamandır beklenen ve üretimi Türkiye'de yapılan Civic Sedan'ın dizel motor seçeneğini tanıttı. Aracın satış fiyatı da belli oldu.
      Honda, son dönemde kaportalarda yaşanan göçükler nedeniyle otomotiv tutkunları arasında tartışma konusu olurken Japon markanın servis hamlesiyle eleştiriler hafiflemişti. Honda, bu hamlenin hemen ardından 2 yıldır beklenen Civic sedanın dizel versiyonunu Türkiye pazarında satışa sürüyor.

          lk etapta Executive ve Elegance donanım paketleriyle sunulacak olan otomobilin Premium paketi sene sonunda satışa çıkarılacak.   Honda Türkiye Başkanı Takuya Tsumura, yeni modelin tanıtımında yaptığı konuşmada, Civic sedan dizelin Türkiye'de yeni satış rekoru kırmalarına yardımcı olacağını söyledi. Satışa sunulduğu andan itibaren beğeniyle karşılanan yeni Civic sedanın 2017'de 19 bin 171 adet satıldığı bilgisini veren Tsumura, ayrıca bu modeli ihraç ettikleri ülke sayısının 6'dan 33'e çıktığını, artan talebe karşılık yıl sonunda ikinci vardiya üretime başladıklarını dile getirdi. Honda'nın açıklamasına göre 1.6 elegance dizel 121.000 TL başlangıç fiyatıyla, 1.6 exclusive dizel ise 130.000 TL başlangıç fiyatıyla satılacak. Sunroof, deri koltuk ve navigasyon sistemli dokunmatik ekran ise standart olarak geliyor.Giriş seviyesi olarak sunulan Premium donanım seviyesinde 16 inçlik alaşım jantlar, otomatik yanan farlar, adaptif hız sabitleme sistemi, ısıtmalı ön koltuklar ve sekiz hoparlörlü 180 Watt gücünde ses sistemi devreye giriyor.legance donanım seviyesinde bunlara ilave olarak Honda Connect bilgi ve eğlence sistemi, çift bölgeli otomatik klima, 17 inçlik alaşım jantlar, ön ve arka park sensörleri ve geri görüş kamerası sunuluyor.Ürün gamının tepe noktasını oluşturan Executive donanım seviyesinde ise deri döşeme, LED ön farlar, uyumlu akıllı telefonlar için kablosuz şarj, Garmin uydu navigasyon, ısıtmalı arka koltuklar ve 10 hoparlörlü 452 Watt gücünde premium bir ses sistemi sunuluyor. Dizel motorların Volkswagen skandalı sonrası gündemde daha fazla yer bulmasına neden olan emisyon salınımlarında Honda değerleri 100 km mesafede 91 gram. Araç aynı zamanda her 100 kilometrede 3.4 litre yakıt tüketimine sahip.6 ileri vitesli manuel şanzımanla satışa çıkacak aracın performans değerleri ise 1.6 litre motorda 4000 devir için 120 beygi gücü ve 2000 devirde de 300 nm olarak açıklandı. Temmuz ayından itibaren 9 ileri otomatik ve hatchback versiyonu da geliyor.Altı ileri manuel şanzımanla kombine edilen Civic sedan 0’dan 100 km/s hıza 9,9 saniyede ulaşıyor.   Kaynak : mynet
    • Misafir
      Yazan: Misafir
      Darısı Mazda'ya ;
      Japon marka Honda, 2016 yılında Avrupa’nın en hızlı büyüyen otomotiv markası oldu.
      Son iki yıldır ürün gamını yenileyen ve yeni modellerle genişleten Honda, 2016 yılında Avrupa ve EFTA pazarlarında yüzde 20,8'lik büyüme kaydetti.
      Honda Türkiye ise özellikle Aralık ayında yakaladığı satış ivmesi ile Honda'nın Avrupa pazarında Aralık ayı satış lideri oldu. Markanın ürün gamına olan talep artarken özellikle HR-V, Jazz ve Civic modellerinde ciddi satış artışları yaşandı. Honda 2017 yılında Avrupa'nın en önemli beş pazarında büyüme kaydetti.
      Honda, 2016 yılında Avrupa'nın en hızlı büyüyen ana otomobil markası oldu. ACEA verilerine göre Honda Aralık sonu rakamlarıyla Avrupa ve EFTA ülkelerinde 2016 yılında 159.126 adet otomobil satışı gerçekleştirdi ve 2015 yılı ile kıyaslandığında yüzde 20,8 büyüme kaydetti. Böylece Honda, yüzde 6,8 büyüyen Avrupa pazarının 3 katı büyüme gösterdi.
      Honda Türkiye ise Aralık ayında önemli bir satış ivmesi göstererek Avrupa ülkeleri içinde birinciliği elde etti. Honda'nın mali yıl satışlarında ise Honda Türkiye İngiltere'nin ardından ikinci oldu. Bu başarıda Şekerpınar fabrikasında üretilen ve Ekim, Kasım, Aralık aylarında 6 bin 623 adet satılan Civic Sedan'ın etkisi büyük oldu.
      Honda 2016 yılında tüm ürün gruplarıyla etkin bir performans sergilerken özellikle HR-V, Jazz ve Civic modellerinin satış performansı dikkat çekiyor. Honda HR-V Avrupa ve EFTA* ülkelerinde 34.921 adetlik bir satış performansına imza atarken, Jazz satışları bir önceki yıla oranla yüzde 26 artarak 39.613 adet ve yeni Type R modelinin sağlamış olduğu ivme ile Civic ürün gamı satışları ise yüzde 4,9 artarak 47.300 adet olarak gerçekleşti.
      Honda, İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya ve İspanya olmak üzere Avrupa'nın en önemli beş pazarında da büyüme kaydetti. En büyük büyümeyi yüzde 98 ile İtalya pazarında kaydeden Honda yüzde 47,7 ile Finlandiya, yüzde 38,6 ile Portekiz ve yüzde 58,1 ile Romanya olmak üzere diğer Avrupa ülkelerinde de büyüdü.
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Honda, Ford, Rolls-Royce, Mercedes-Benz ve Tesla'yı geride bırakarak Google'ın Amerika'nın önde gelen otomotiv markaları listesinin başında geldi.

      Google'ın en çok aranan isimlerden aldığı sonuçları karşılaştırdığı 2015 listesinden farklı olarak, Google Trends 2016 listesinde, arama trafiğinde en belirgin ve sürekli artış gösteren, en yüksek öneme sahip isimler sıralandı. Honda ile ilgili anahtar kelimeler arasında özellikle güncellenmiş 2017 CR-V modeli için yapılan aramalar zirve yaptı, bunu 2017 Pilot, 2017 Civic, 2017 Accord ve 2017 HR-V anahtar kelimeleri takip etti. İkinci sıradaki Mercedes-Benz yıl boyunca tutarlı kaldı ve Florida ve Georgia'da özellikle popüler bir anahtar kelime oldu.

      Üçüncü sırada ise, Mart ayının sonlarında Model 3'ün lansmanını takiben popülaritesi büyük bir hız kazanan Tesla yer aldı. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, elektrikli otomobilleri seven Kaliforniya eyaleti Tesla'yı en çok arayan eyalet oldu.

      Listede Volvo dördüncü, Lamborghini beşinci sırada yer aldı. Skrillex ve Rick Ross tarafından Purple Lamborghini'nin piyasaya sürülmesinin ardından İtalyan otomobil üreticisi Lamborghini için yapılan aramalar zirveye ulaştı.

      ABD'de bu yıl en çok aranan 10 otomobil markası listesinde Ford, Jaguar, Bentley, Maserati ve Rolls-Royce da yer aldılar.
       
      Listenin ilk onu şu şekilde:
      1. Honda
      2. Mercedes-Benz
      3. Tesla
      4. Lamborghini
      5. Volvo
      6. Ford
      7. Jaguar
      8. Bentley
      9. Maserati
      10. Rolls-Royce
       
      Kaynak
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Yeni Honda Civic Type R prototipi Paris Otomobil Fuarında tanıtıldı. Prototip geniş ve agresif tamponları, genişletilmiş tekerlek bombeleri ve dramatik arka kanada sahip.
       

      Yeni Honda Civic Type R prototipi 2016 Paris Otomobil Fuarı'nda 29 Eylül’den itibaren sergilenmeye başladı. Paris’teki prototip ile 2017’de çıkacak yeni nesil Civic Type R modelinin stili hakkında tatmin edici şekilde fikir edinilebiliyor. Yeni Civic hatchback modelinin alçak ve geniş boyutları temel alınarak geliştirilen Type R prototipi kaslı kaporta stili ve aerodinamik performansı geliştiren modifikasyonları ile dikkat çekiyor. Dış cephe fuara özel olarak yansımalı, ince taneli ve fırçalanmış alüminyum efektli finiş ile kaplanmış. Ön kısımda agresif tampon kanatlı karbon fiber ayırıcı ile ve sportif kırmızı aksan çizgisi ile vurgulanmış. Panjurlu ilave hava kanalları tamponu daha da geniş gösteriyor, tel örgü kapaklar oyuntulu hava girişlerini örtüyor.
       
      Honda’nın tüm Type R modellerini süsleyen meşhur kırmızı “H” logosu artık yeni bir hava girişinin üzerinde, otomobilin burnunda yer alıyor. Kaputun üzerinde de ortaya yerleştirilmiş ikizkenar yamuk şeklinde bir hava girişi var. LED farlarda buzlanmış lensler, sinyal lambaları ve yan tekrarlayıcılar (LED repeater) Type R prototipinin agresif karakterini yansıtıyor.

      Karbon fiber yan etekler aks aralığı boyunca 20 inç piyano siyah renkte ve kırmızı aksanlı alaşım tekerlekler ile 245 tabanlı yüksek performans lastikleri arasında uzanıyor. Genişletilmiş tekerlek bombeleri yeni tekerleklere ev sahipliği yapıyor.
       
      Sağlam bir karbon fiber difüzör geniş arka tamponun altından geçiyor, arka tampon ise üçü de tam fonksiyonel durumdaki egzoz borularını çerçeveliyor. Ortadaki egzoz borusu çap olarak daha küçük ve parlak metalik kırmızı renkte. Çatının bitiminde yer alan arka kanat dramatik ve görsel olarak etkileyici.
       
      Yeni nesil Civic Type R’ın mühendisliği, Civic ailesinin diğer üyeleri ile aynı geliştirme programı içerisinde yapılmış. Model gelecek yıl üretim versiyonu ile tanıtılacak. Modelin üretimi Honda’nın İngiltere Swindon fabrikasında yapılacak. Satışların ise 2017’nin ikinci yarısında başlaması bekleniyor.

      Type R bu fabrikadan dünya piyasalarına ihraç edilecek. Honda Type R ilk kez Kuzey Amerika’da da satılacak.
       
      Kaynak

×
×
  • Yeni Oluştur...