Jump to content

Honda Civic FC5 Mağdurları


İlhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Hanımla telefonları değiştik. Onun eskiyi ben aldım. Almaz olsaydım arkadas ne bu klavyeden cektiğim:kafa: 2 gundur tum yazdıgım yazıları duzeltmekten gına geldi.:2funny:

 

Fazlasıyla haklısın Servet hocam. Bahse konu problemlerin yanında devede kulak. Ancak genede can sıkıcı. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, Servet :

Arabalar plaka takılmadan şanzuman patlatıyor, yakıt filtresi yüzünden arabalar yollarda kalıyor. Yemişim iki tane gamzeyi kaportada. 

sende olsaydı görürdüm :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, Fotifoti :

sende olsaydı görürdüm :D 

Olm, kangoo daha mağazadan çıkmadan aks kopardı, 3 sene alt devir silkeleme geçmedi, Cx3 filtre derdi ile neler yaptı. Daha ne diyim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Servet :

Olm, kangoo daha mağazadan çıkmadan aks kopardı, 3 sene alt devir silkeleme geçmedi, Cx3 filtre derdi ile neler yaptı. Daha ne diyim :)

kısmet. Ben önce 3'e 115bin bindim. 5 yılda sadece bir bilya değiştik 110binde, 2 de motor takozu. Ama boyasında orasında burasında bişi yoktu :) ben simetri hastasıyım bana batar açıkcası :D filtre miltre sorun değil de

bir tarafta varsa öbür tarafı da göçertirdim sorun çözülürdü gerçi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18/01/2018 at 00:22, vethekim :

Bence Honda tr durumu biliyordu. Üretim durdurup problemi bastan cözmek yerine 3 maymunu oynayıp kasalarını doldurdular. Simdide magduriyetleri giderecekler. Yeni kasa deli gibi üretilip satılırken üretim durdurup yoğurdum ekşi demediler. Japonlarda almanlara benzemeye başladı. 

Arkadaşlar, abilerim. Dediklerinizin hepsine katılıyorum fakat Honda TR nin durumu bilebilme kısmı biraz karışık. Bükülen parça büyük ihtimalle Honda TR de imal edilmiyor. İmal edildiği yan sanayi fabrikasına da parçanın üretileceği kalıpların dizaynı tasarımı Honda Japonyada hazırlanıp gönderilir. Yan sanayide  parça üretilerek aracın toplanması için ana fabrikaya (Honda TR) gönderilir. 

Bence bu göçüklerin oluşacağını Japonya bile bilmiyordu. Ama göçükler oluşmaya başladıktan sonra erken önlem de almadılar. Sonuçta Honda TR, Japonya ne derse onu yapmak zorunda. Japonya mağduriyet için Honda TR ye ne kadar destek olabilirse, Honda TR de Mağdurlara ancak o kadar destek olabilir. (Burdan Honda TR yandaşı olduğum anlaşılmasın :D. Zaten rakip firmasında çalışıyorum.)

Son olarak ben hala gözçüklerin yapılan eksik hesaplamalardan aracın kasıntı yaptığı için oluştuğunu düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19.01.2018 at 09:43, Akuma :

Arkadaşlar, abilerim. Dediklerinizin hepsine katılıyorum fakat Honda TR nin durumu bilebilme kısmı biraz karışık. Bükülen parça büyük ihtimalle Honda TR de imal edilmiyor. İmal edildiği yan sanayi fabrikasına da parçanın üretileceği kalıpların dizaynı tasarımı Honda Japonyada hazırlanıp gönderilir. Yan sanayide  parça üretilerek aracın toplanması için ana fabrikaya (Honda TR) gönderilir. 

Bence bu göçüklerin oluşacağını Japonya bile bilmiyordu. Ama göçükler oluşmaya başladıktan sonra erken önlem de almadılar. Sonuçta Honda TR, Japonya ne derse onu yapmak zorunda. Japonya mağduriyet için Honda TR ye ne kadar destek olabilirse, Honda TR de Mağdurlara ancak o kadar destek olabilir. (Burdan Honda TR yandaşı olduğum anlaşılmasın :D. Zaten rakip firmasında çalışıyorum.)

Son olarak ben hala gözçüklerin yapılan eksik hesaplamalardan aracın kasıntı yaptığı için oluştuğunu düşünüyorum. 

Çoguna katılmakla beraber atladıgınız bir husus var. Hondanın ilk defa global platform ve arge için ciddi bir para ayırarak oluşturduğu 10. Kuşak civic bu. Bu sasesinin temeli aslında type r. Ve yeni  satılan cıkmadı. Abd de nerdeyse 3 yıldır satılırken orada bu kadar gocuk ve dalgalanmalar  yok. Madem muhendislik hatası var ve bu kadar yaygınsa Honda bunun önlemini almazmıydı? Sizde bir başka otomobil firmasında calısıyorsunuz. Ürün  parça iyileştirme veya güncellemeleri her daim yapılır.heleki marka degeri anlamına dunya capında ismini zedeleyecekse. Ben arabami hondadan aldım. Parca üreticisindeki sıkıntı beni ilgilendirmez. Hicbir üretici aracın tum parcalarını kendi üretmez. Global ölçekli veya bölgesel üretim yapan bircok tedarikçisi vardır. Buraya kadar bir yanlışım varsa duzeltmekten çekinmeyin lütfen. O veya bu sebeple Honda ve hondanın türkiye  bu işten sorumludur. Yoksa aracların her bozulan parcası için üretildiği yere basvuracak halimiz yok. Simdide dediğiniz gibi bir miktar hesap hatası muhakkak var. Ama asıl sorun bence malzeme kalitesinde ve fabrika montaj hattında. Sıkıntılar olusmaya basladıgında kendilerini cek etselerdi bu kadar problem büyümezdi. Kusurlu aracları satmaya devam ettiler.  simdide bir sekilde duzeltme yapıyorlar. Bu arada  toyotada mı çalışıyorsun hocam. Bir mahsuru  yoksa paylaşır mısın?

vethekim tarafından düzenlendi
İmla
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet Toyota'nın grup şirketi TOYOTETSU da çalışıyorum. Dedikleriniz gayet doğru katılıyorum. Amerika bu kadar sorun yok dediginizde yorumumda bir eksik fark ettim.

Amerikadaki fabrikada araç birlestirilirken bu bu problem fark edildiğinde, yan sanayi tedarikcisine kalıpta iyileştirme yapmasını talep ederek sorunu en başta çözmüş olabilir. Fakat Honda Türkiye de bir önceki kasada olduğu gibi parçaları kastirarak birleştirmeye devam ediyorsa sorun devam edecektir. 

Türkiye de üretilen araçların sorumlusu tabiki dediginiz gibi Honda TR ve mağduriyeti karşılayacak olanda. Fakat sorunun kaynağı en baştan tasarım veya hesaplama hatası olduğundan önce merkezden talep edecektir. Problem büyük ve sonuca ulaşması uzun sureceginden zaman kazanmaya çalışacaktır. Ama sonunda mutlaka bu mağduriyet giderilecektir. Umarım kullanıcılar için yeterli düzeyde olur. 

Konusu burda geçti mi bilmiyorum tüm yazılanları takip edemedim, bildiğim kadarıyla şu an uretilenlerde bu problem giderilmiş. 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet 2018 için sorun oradan kalktı. Ancak kronik göçük muhabbeti ne zaman biter orası muamma.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Donanimhaberde C sutün göçüklerine liftback stili bagaj kapağının camla birleşik açıldığı araçlarda görüldüğü iddia edilmiş. Özellikle octavia'daki bazı göçüklü araçların fotoğraflarını koymuşlar ama Civic FC5lerde ilk dönemlerde gözlenen bariz göçükler gibi göçükler yok. Ama VAG grubunun genel olarak kaporta sac kalınlıkları Honda grubundan daha fazla diye düşünüyorum. Bu nedenle olası sorunların önüne biraz geçiyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

49 dakika önce, mesut2323 :

Daha önce yayınlandı mı bilmiyorum ama ben yeni denk geldim.

Hangi süper zeka hazırladıysa, metni robota okutup, arkaya daha yüksek sesli gerilim müziği koymuş. Ben izleyemedim videonun tamamını. Dayanamadım kapattım :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Habertürk ana sayfada çıktı karşıma .... Sloganlar ilginç.

Sıfır aldıkları otomobillerinin hatalı çıktığını iddia edip protesto için Ankara’dan yola çıkan araç sahipleri, üretici firmanın fabrikası önünde eylem yaptı.

Ankara’da yaşayan yaklaşık 50 vatandaş, sıfır aldıkları Honda Civic FC5 model otomobillerin hatalı çıktığı iddiasıyla Kocaeli’nin Çayırova ilçesinde bulunan otomobil fabrikası önünde eylem yaptı. Araçlarının fabrika çıkışı hatalı olduğunu yazdıkları kağıtları camlara yapıştıran sürücüler, TEM Otoyolu’nda yaklaşık 400 kilometre yol aldı

http://www.haberturk.com/honda-sahiplerinden-gocuk-protestosu-1834227-ekonomi

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, Burak :

Habertürk ana sayfada çıktı karşıma .... Sloganlar ilginç.

Sıfır aldıkları otomobillerinin hatalı çıktığını iddia edip protesto için Ankara’dan yola çıkan araç sahipleri, üretici firmanın fabrikası önünde eylem yaptı.

Ankara’da yaşayan yaklaşık 50 vatandaş, sıfır aldıkları Honda Civic FC5 model otomobillerin hatalı çıktığı iddiasıyla Kocaeli’nin Çayırova ilçesinde bulunan otomobil fabrikası önünde eylem yaptı. Araçlarının fabrika çıkışı hatalı olduğunu yazdıkları kağıtları camlara yapıştıran sürücüler, TEM Otoyolu’nda yaklaşık 400 kilometre yol aldı

http://www.haberturk.com/honda-sahiplerinden-gocuk-protestosu-1834227-ekonomi

güleyim mi ağlayayım mı bilemedim 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 dakika önce, Çağlar Bayur :

köpükle tamir işi vardı o ne oldu acaba?

olmamış demek ki yürümüşler. yada haberleri yok :P 

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

35 dakika önce, Fotifoti :

olmamış demek ki yürümüşler. yada haberleri yok :P 

Ağustos,eylül,ekim aylarında bayağı bir süre civic peşinde dolaşmış biri olarak Facebook’taki gruba hala üyeyim ve takip ediyorum biraz da onların sayesinde  vazgeçtim birde bayide showroomda gördüğüm araç arka tampon tırnaklardan biri atmış bagaj kapağı ile sol çamurluk sacının birleştiği noktada kaçıklık vardı bunlar benim direk gördüklerim birde test aracında gördüğüm göçük bu Honda’yı son ziyaretimdi tarih 21 ekim 2017 cumartesi bu olaydan takribi 2 saat kadar sonra Mazda ya benzinli bir araç almak için girip saat 17:15 gibi kaporayı verip dizel powersense almak için el sıkışmıştık neyse forumdaki şikayetler sadece göçük değil kapılarda ayarsızlık,bagaj kapağında iki parmağın gireceği kadar aralıklar(yağmurlu havada bagajı naylon ile örtenler su almasın diye)kaputta yüksek hızlarda dalgalanma,sileceklerde problem lpg göstergesinin dolum yapıldığında boş göstermesi,koltuk döşemelerinde aşınma,direksiyon kılıflarında aşınma  daha mutlaka unuttuklarım da vardır,bunların bazıları abartı olabilir bazılarıysa hem bir çok kişide olan hemde resimleri ile tescillemişler bir çok Honda civic aşığının kalbini kırdılar malesef ha birde onarım için cüz i ücretlerde talep ediyorlar göçük problemi için Allah kolaylık versin hepsine.....not:Ağustos ayında Temmuz’dan sonraki araçlarda göçük yok dediler ekimde Eylül ayından sonrakiler dediler böyle uzayıp gidiyor bu iş yani uffff yoruldum yahu:nazar:

  • Haha 2
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

37 dakika önce, münürb :

bagaj kapağında iki parmağın gireceği kadar aralıklar(yağmurlu havada bagajı naylon ile örtenler su almasın diye

bunu dutmuştum yok artık dediydim..

38 dakika önce, münürb :

lpg göstergesinin dolum yapıldığında boş göstermesi

o brc şamandıraya ait rutin çalışma şekli :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Honda Civic göçük problemi araç sahiplerinin canını sıkmaya devam ediyor. Öyle ki bazı araç sahiplerinde 10 adet küçük gamze şeklinde göçükler mevcut. Biz de durumu daha iyi analiz edebilmek için sosyal medya hesaplarımızda açtığımız çeşitli başlıklarda konuya değindik. Takipçilerimizden de konu ile ilgili çeşitli fotoğraflar topladık.   Ayrıca şunu da belirtelim ki, Bu durum sadece ülkemizde üretilen araçlarda değil, ABD’de üretilip ABD ve Kanada’da satılan araçlarda da meydana geliyor. Ancak en azından şimdilik sadece Sedan kasa tiplerini kapsıyor gibi görünüyor.  Bunun yanında aynı araca sahip olan takipçilerimizden bazılarında göçük oluşmamış ancak dalgalanma meydana gelmiş, bazılarında ise her 2 sorun da kendini göstermemiş. Yani genel anlamda küresel bir sorun ve bir dönem üretilen araçları kapsıyor olabilir.   Honda Türkiye konu hakkında son açıklamayı aşağıdaki şekilde 1 gün önce yapmıştı;   “Halihazırda kullanımda olan bazı Honda Civic Sedan modeli araçların C sütununda yaşandığı iddia edilen sınırlı sayıdaki kaporta göçükleri ile ilgili, Honda Türkiye olarak resmi bir açıklama yapılması gereği doğmuştur. Bu konuda almış olduğumuz müşteri başvuruları ve tespit ettiğimiz bazı sosyal medya paylaşımları üzerine, gerek teknik ekiplerimizce gerekse bağımsız ve tarafsız otoritelerce yapılan test ve incelemelerde araçlarımızın fabrikadan çıkışlarında hiçbir sorunu olmadığı kayıt altına alınmıştır. Ancak yine de, müşterilerimizin beyanlarına istinaden söz konusu araçlarla ilgili detaylı bir teknik inceleme ve araştırma devam etmekte olup, bir sonuca varıldığında bilgiler muhatapları ile derhal paylaşılacaktır.”   Görüleceği gibi; Honda Türkiye bahsi geçen araçların fabrika çıkışında yapılan kontrollerinde herhangi bir sorun olmadığını açık bir şekilde belirtiyor. Yine de teknik bir incelemenin yapıldığı ifade ediliyor.   Ayrıca yaptığımız araştırma ile aracın ne gibi bir mimariye sahip olduğunu tespit ettik. Bu doğrultuda aracın mimari yapısını ve oluşan göçükleri inceleme fırsatı bulduk. Yapacağımız bu teknik analiz, oldukça kısıtlı verilerle gerçekleştiği için kesin olarak bu şekilde bir sonuç çıkar da diyemeyiz. Ancak yine de sonuca yaklaşabileceğimizi düşünüyoruz.   Bizim elimizde ise; ne soyup soğana çevirip inceleyebileceğimiz bir Honda Civic aracımız ne de bu araç üstünde çeşitli deneyleri yapabileceğimiz ekipmanımız bulunmuyor. Elde ettiğimiz bazı araç mimarisi çizimlerinin ve takipçi fotoğraflarının fikir verebileceğini düşünüyoruz.   İlk olarak Honda Civic göçük şikayetlerinin hangi bölgede gerçekleştiğine bir göz atalım;   Aşağıda yer alan fotoğraflardan honda civic göçük problemi net bir şekilde görülebilir. Ayrıca sayfa sonunda da farklı fotoğraflar yer alıyor. C sütunu yani arka kelebek camının en üstünde daha belirgin olan bu göçükler, ışık karşıdan geldiği zaman rahatlıkla görülebiliyor. Çeşitli Honda Civic Göçükleri;     Şimdi Honda Civic Sedan’ın kasa mimarisine bir bakalım;
      Aşağıdaki Honda FC5 Civic Sedan kasa mimarisinden de görüleceği gibi, tam da göçüklerin meydana geldiği bölgede 3 farklı parça yer alıyor. 1 numara ile işaretli en yüksek dayanıma sahip kırmızı parça A, B ve C sütununda tek bir parça halinde kullanılırken, 2 numara ile işaretli orta düzey dayanıma sahip mavi parça tam olarak C sütunundaki göçüklerin oluştuğu bölgede kullanılmış farklı bir parça olmasıyla dikkat çekiyor. Yani kırmızı parça ile büyük ihtimalle kaynaklı olarak birleştiriliyor. Ayrıca 2 numaralı bu parça, en düşük dayanıma sahip parça olan gri renkli 3 numaralı parça ile de diğer iki tarafından aynı şekilde birleştirilmiş. Yani 2 numaralı parçanın 1 ve 3 numaralı parçalar ile 3 farklı bağlantısı yer alıyor. Bu arada bahsi geçen bu parçaların çelik olduklarını da belirtmeden geçmeyelim. Önde yer alan turuncu parçada ise alüminyum tercih edilmiş.   Honda Civic Sedan’da kullanılan metal malzeme ve dayanımları   Honda Civic Sedan mimari Aşağıdaki bir başka fotoğrafta ise;
      Göçüğün tam olarak kırmızı ve mavi parçaların birleşiminde meydana geldiği görülebilir. Yani büyük bir ihtimalle, bu mavi parçanın diğer parçalarla olan bağlantısında bir sorun var gibi görünüyor. Sedan kasanın arka kısmının daha uzun ve biraz daha ağır olması nedeniyle bu parça bağlantılarında oluşan moment, parçada göçükler oluşmasına neden oluyor olabilir.   Honda Civic göçük probleminin bulunduğu bölge   Honda Civic Sedan’da yer alan göçüklerin parça birleşimlerine denk gelmesi   Hatta bu göçüklerin bir bezin iki taraftan güçlü bir şekilde çekilmesiyle oluşan gerilmelere benzediğini bile söylemek mümkün diye düşünüyoruz. Biz de bu durumu gösterebilmek için, gözlük bezini alttan ve üstten çekerek benzer bir görünüm elde etmeye çalıştık. Açıkçası bez örneği sayesinde C sütununda yer alan bu dalgalanma ve dikine göçüklerin, hangi yöne doğru etkiyen kuvvetler sonucu oluştuğunu tahmin edebiliriz diye düşünüyoruz. Solda Honda Civic göçüklerinin en bariz anlaşıldığı fotoğraflardan bir tanesi sağda çekiştirilmiş bez örneği   Diğer taraftan fotoğraflardan da görülebileceği gibi, kasa mimarisinin 3 parçalı yapısının aksine, göçüklerin olduğu parça oldukça büyük tek bir parçadan oluşuyor ve 3 farklı çelikten oluşturulmuş C sütununu da tamamen kaplıyor. 046036-TBA-A00ZZ numaralı bu parça arka camın ortasından aracın arkasına kadar uzanıyor. Yani 3 parçanın da tüm gerilmeleri bu parça üzerinde hissediliyor denilebilir. Aracın arkasında oluşan bir esneme esas olarak bu parçanın altında kalan 1, 2 ve 3 nolu iskelet parçalarını etkilerken, özellikle 2 nolu parçanın 1 ve 3 nolu parçalarla olan bağlantısı ciddi gerilmelere maruz kalıyor ve bu nedenle de 046036-TBA-A00ZZ nolu parçayı özellikle kelebek camı üstünde kalan kısımdan etkiliyor olabilir. Honda Civic Sedan, göçük oluşan 046036-TBA-A00ZZ nolu parça   Honda Civic göçük problemi sonuçta;
      Elimizdeki oldukça kısıtlı bilgiler doğrultusunda, Honda Civic göçük ve dalgalanma probleminin esas nedeni, C sütununda yer alan 3 parçalı ve farklı dayanıma sahip iskelet parçaları ve bunların birbirlerine olan bağlantıları gibi görünüyor. Özellikle tam da göçüklerin meydana geldiği parçanın altında yer alan ve diğer 2 parça ile 3 noktadan bağlantısı bulunan parça oldukça şüpheli. Bu 3 bağlantı iyi bir şekilde incelenirse bize göre sorunun kaynağı ortaya çıkacak gibi görünüyor.   Not: Yaptığımız bu teknik analizde herhangi bir parçayı deneye tabi tutmadık ve inceleme fırsatımız da olmadı. Sadece göçük oluşmuş bazı araçları dıştan canlı şekilde görme ve el ile muayene fırsatımız oldu. Ayrıca birçok fotoğraf da takipçilerimiz tarafından gönderildi. Bu nedenle konu hakkındaki fikirlerimizi aldığımız eğitim doğrultusunda belirttik ancak çok farklı nedenlerden dolayı da bu tip durumlar ortaya çıkabilir ve yaptığımız analiz sadece takipçilere fikir verme amacıyla yapılmıştır. Herhangi bir bağlayıcılığı da yoktur.                Kaynak: Sekizsilindir
    • NoooFearrrr
      Yazan: NoooFearrrr
      2018 Honda Civic Sedan dizel görücüye çıktı
      Honda, uzun zamandır beklenen ve üretimi Türkiye'de yapılan Civic Sedan'ın dizel motor seçeneğini tanıttı. Aracın satış fiyatı da belli oldu.
      Honda, son dönemde kaportalarda yaşanan göçükler nedeniyle otomotiv tutkunları arasında tartışma konusu olurken Japon markanın servis hamlesiyle eleştiriler hafiflemişti. Honda, bu hamlenin hemen ardından 2 yıldır beklenen Civic sedanın dizel versiyonunu Türkiye pazarında satışa sürüyor.

          lk etapta Executive ve Elegance donanım paketleriyle sunulacak olan otomobilin Premium paketi sene sonunda satışa çıkarılacak.   Honda Türkiye Başkanı Takuya Tsumura, yeni modelin tanıtımında yaptığı konuşmada, Civic sedan dizelin Türkiye'de yeni satış rekoru kırmalarına yardımcı olacağını söyledi. Satışa sunulduğu andan itibaren beğeniyle karşılanan yeni Civic sedanın 2017'de 19 bin 171 adet satıldığı bilgisini veren Tsumura, ayrıca bu modeli ihraç ettikleri ülke sayısının 6'dan 33'e çıktığını, artan talebe karşılık yıl sonunda ikinci vardiya üretime başladıklarını dile getirdi. Honda'nın açıklamasına göre 1.6 elegance dizel 121.000 TL başlangıç fiyatıyla, 1.6 exclusive dizel ise 130.000 TL başlangıç fiyatıyla satılacak. Sunroof, deri koltuk ve navigasyon sistemli dokunmatik ekran ise standart olarak geliyor.Giriş seviyesi olarak sunulan Premium donanım seviyesinde 16 inçlik alaşım jantlar, otomatik yanan farlar, adaptif hız sabitleme sistemi, ısıtmalı ön koltuklar ve sekiz hoparlörlü 180 Watt gücünde ses sistemi devreye giriyor.legance donanım seviyesinde bunlara ilave olarak Honda Connect bilgi ve eğlence sistemi, çift bölgeli otomatik klima, 17 inçlik alaşım jantlar, ön ve arka park sensörleri ve geri görüş kamerası sunuluyor.Ürün gamının tepe noktasını oluşturan Executive donanım seviyesinde ise deri döşeme, LED ön farlar, uyumlu akıllı telefonlar için kablosuz şarj, Garmin uydu navigasyon, ısıtmalı arka koltuklar ve 10 hoparlörlü 452 Watt gücünde premium bir ses sistemi sunuluyor. Dizel motorların Volkswagen skandalı sonrası gündemde daha fazla yer bulmasına neden olan emisyon salınımlarında Honda değerleri 100 km mesafede 91 gram. Araç aynı zamanda her 100 kilometrede 3.4 litre yakıt tüketimine sahip.6 ileri vitesli manuel şanzımanla satışa çıkacak aracın performans değerleri ise 1.6 litre motorda 4000 devir için 120 beygi gücü ve 2000 devirde de 300 nm olarak açıklandı. Temmuz ayından itibaren 9 ileri otomatik ve hatchback versiyonu da geliyor.Altı ileri manuel şanzımanla kombine edilen Civic sedan 0’dan 100 km/s hıza 9,9 saniyede ulaşıyor.   Kaynak : mynet
    • Misafir
      Yazan: Misafir
      Darısı Mazda'ya ;
      Japon marka Honda, 2016 yılında Avrupa’nın en hızlı büyüyen otomotiv markası oldu.
      Son iki yıldır ürün gamını yenileyen ve yeni modellerle genişleten Honda, 2016 yılında Avrupa ve EFTA pazarlarında yüzde 20,8'lik büyüme kaydetti.
      Honda Türkiye ise özellikle Aralık ayında yakaladığı satış ivmesi ile Honda'nın Avrupa pazarında Aralık ayı satış lideri oldu. Markanın ürün gamına olan talep artarken özellikle HR-V, Jazz ve Civic modellerinde ciddi satış artışları yaşandı. Honda 2017 yılında Avrupa'nın en önemli beş pazarında büyüme kaydetti.
      Honda, 2016 yılında Avrupa'nın en hızlı büyüyen ana otomobil markası oldu. ACEA verilerine göre Honda Aralık sonu rakamlarıyla Avrupa ve EFTA ülkelerinde 2016 yılında 159.126 adet otomobil satışı gerçekleştirdi ve 2015 yılı ile kıyaslandığında yüzde 20,8 büyüme kaydetti. Böylece Honda, yüzde 6,8 büyüyen Avrupa pazarının 3 katı büyüme gösterdi.
      Honda Türkiye ise Aralık ayında önemli bir satış ivmesi göstererek Avrupa ülkeleri içinde birinciliği elde etti. Honda'nın mali yıl satışlarında ise Honda Türkiye İngiltere'nin ardından ikinci oldu. Bu başarıda Şekerpınar fabrikasında üretilen ve Ekim, Kasım, Aralık aylarında 6 bin 623 adet satılan Civic Sedan'ın etkisi büyük oldu.
      Honda 2016 yılında tüm ürün gruplarıyla etkin bir performans sergilerken özellikle HR-V, Jazz ve Civic modellerinin satış performansı dikkat çekiyor. Honda HR-V Avrupa ve EFTA* ülkelerinde 34.921 adetlik bir satış performansına imza atarken, Jazz satışları bir önceki yıla oranla yüzde 26 artarak 39.613 adet ve yeni Type R modelinin sağlamış olduğu ivme ile Civic ürün gamı satışları ise yüzde 4,9 artarak 47.300 adet olarak gerçekleşti.
      Honda, İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya ve İspanya olmak üzere Avrupa'nın en önemli beş pazarında da büyüme kaydetti. En büyük büyümeyi yüzde 98 ile İtalya pazarında kaydeden Honda yüzde 47,7 ile Finlandiya, yüzde 38,6 ile Portekiz ve yüzde 58,1 ile Romanya olmak üzere diğer Avrupa ülkelerinde de büyüdü.
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Honda, Ford, Rolls-Royce, Mercedes-Benz ve Tesla'yı geride bırakarak Google'ın Amerika'nın önde gelen otomotiv markaları listesinin başında geldi.

      Google'ın en çok aranan isimlerden aldığı sonuçları karşılaştırdığı 2015 listesinden farklı olarak, Google Trends 2016 listesinde, arama trafiğinde en belirgin ve sürekli artış gösteren, en yüksek öneme sahip isimler sıralandı. Honda ile ilgili anahtar kelimeler arasında özellikle güncellenmiş 2017 CR-V modeli için yapılan aramalar zirve yaptı, bunu 2017 Pilot, 2017 Civic, 2017 Accord ve 2017 HR-V anahtar kelimeleri takip etti. İkinci sıradaki Mercedes-Benz yıl boyunca tutarlı kaldı ve Florida ve Georgia'da özellikle popüler bir anahtar kelime oldu.

      Üçüncü sırada ise, Mart ayının sonlarında Model 3'ün lansmanını takiben popülaritesi büyük bir hız kazanan Tesla yer aldı. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, elektrikli otomobilleri seven Kaliforniya eyaleti Tesla'yı en çok arayan eyalet oldu.

      Listede Volvo dördüncü, Lamborghini beşinci sırada yer aldı. Skrillex ve Rick Ross tarafından Purple Lamborghini'nin piyasaya sürülmesinin ardından İtalyan otomobil üreticisi Lamborghini için yapılan aramalar zirveye ulaştı.

      ABD'de bu yıl en çok aranan 10 otomobil markası listesinde Ford, Jaguar, Bentley, Maserati ve Rolls-Royce da yer aldılar.
       
      Listenin ilk onu şu şekilde:
      1. Honda
      2. Mercedes-Benz
      3. Tesla
      4. Lamborghini
      5. Volvo
      6. Ford
      7. Jaguar
      8. Bentley
      9. Maserati
      10. Rolls-Royce
       
      Kaynak
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Yeni Honda Civic Type R prototipi Paris Otomobil Fuarında tanıtıldı. Prototip geniş ve agresif tamponları, genişletilmiş tekerlek bombeleri ve dramatik arka kanada sahip.
       

      Yeni Honda Civic Type R prototipi 2016 Paris Otomobil Fuarı'nda 29 Eylül’den itibaren sergilenmeye başladı. Paris’teki prototip ile 2017’de çıkacak yeni nesil Civic Type R modelinin stili hakkında tatmin edici şekilde fikir edinilebiliyor. Yeni Civic hatchback modelinin alçak ve geniş boyutları temel alınarak geliştirilen Type R prototipi kaslı kaporta stili ve aerodinamik performansı geliştiren modifikasyonları ile dikkat çekiyor. Dış cephe fuara özel olarak yansımalı, ince taneli ve fırçalanmış alüminyum efektli finiş ile kaplanmış. Ön kısımda agresif tampon kanatlı karbon fiber ayırıcı ile ve sportif kırmızı aksan çizgisi ile vurgulanmış. Panjurlu ilave hava kanalları tamponu daha da geniş gösteriyor, tel örgü kapaklar oyuntulu hava girişlerini örtüyor.
       
      Honda’nın tüm Type R modellerini süsleyen meşhur kırmızı “H” logosu artık yeni bir hava girişinin üzerinde, otomobilin burnunda yer alıyor. Kaputun üzerinde de ortaya yerleştirilmiş ikizkenar yamuk şeklinde bir hava girişi var. LED farlarda buzlanmış lensler, sinyal lambaları ve yan tekrarlayıcılar (LED repeater) Type R prototipinin agresif karakterini yansıtıyor.

      Karbon fiber yan etekler aks aralığı boyunca 20 inç piyano siyah renkte ve kırmızı aksanlı alaşım tekerlekler ile 245 tabanlı yüksek performans lastikleri arasında uzanıyor. Genişletilmiş tekerlek bombeleri yeni tekerleklere ev sahipliği yapıyor.
       
      Sağlam bir karbon fiber difüzör geniş arka tamponun altından geçiyor, arka tampon ise üçü de tam fonksiyonel durumdaki egzoz borularını çerçeveliyor. Ortadaki egzoz borusu çap olarak daha küçük ve parlak metalik kırmızı renkte. Çatının bitiminde yer alan arka kanat dramatik ve görsel olarak etkileyici.
       
      Yeni nesil Civic Type R’ın mühendisliği, Civic ailesinin diğer üyeleri ile aynı geliştirme programı içerisinde yapılmış. Model gelecek yıl üretim versiyonu ile tanıtılacak. Modelin üretimi Honda’nın İngiltere Swindon fabrikasında yapılacak. Satışların ise 2017’nin ikinci yarısında başlaması bekleniyor.

      Type R bu fabrikadan dünya piyasalarına ihraç edilecek. Honda Type R ilk kez Kuzey Amerika’da da satılacak.
       
      Kaynak

×
×
  • Yeni Oluştur...