Jump to content

Motordan Gelen Şık Şık Sesi (89-94)


Guest budu06
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

arkadaslar arcımı sabah ılk çalıştırdığımda havanın soğukluğundanmı yada mazdanın motorunun özelliğindenmı yoksa sıbob ayarımı sıkıntılı bılemıorum sanki dızel bı arac çalışıomuş gıbı tıkır tıkır dıe bı darıp çalışıo bı kaç yere gösterdım normal dıolar ama ben normalmiş gıbı algılamıorum bı fıkrı olan varmı arkadaslar teşekkürler sımdıden O0

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim araç da LPG.li ilk ısınana kadar bi gürültü var onun için 3 dk. ayağımı gazdan 1.500 devir seviyesinde çekmiyorum araç ısındıktan sonra gürültü yok tık yok ama yine de bi Sibop mudur Subap mıdır ayar istiyo sanki ufaktan...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bılmıyorum bulent abı ben kıme gösterdıysem sıkıntı yok dıo en son bı sabah aravayı sen gıbı ısıtmaya çalışırken bı amca geçıodu yanımdan bana döndü dedı genç araban sıbob ayarı ıstıo dedı bende o an aklımdan öle gecırıodum kafama takıldı ya

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araçlar çok farklı olduğu için yorum yazmak istemedim ama bende de var o tür bir problem kaynağı da marş motoru civarında ustalar sorun değil dediler.

Bence kaynağı çok farklı şeyler olabilir bir ustaya göstermekte fayda var..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

budu, senin arabada yapılan sübap ayarı diğer markalardan biraz farklı. ayarı ille de mazda ustasına yaptırman şart yoksa bilmeyen birine yaptırırsan sübap ayarlarının anasını ağlatırlar haberin olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aynı problem benim 323 tede var.bende ek olarak bi de bedford gibi çalışma durumu söz konusu ısınana kadar rölanti 1000 devir ile altındaki çizgi arasında gidip geliyor(normal rolanti binin altında)bedford etkisi diyorum ben ısınınca gidiyor...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

aynı problem benim 323 tede var.bende ek olarak bi de bedford gibi çalışma durumu söz konusu ısınana kadar rölanti 1000 devir ile altındaki çizgi arasında gidip geliyor(normal rolanti binin altında)bedford etkisi diyorum ben ısınınca gidiyor...

seninki hepten garipmiş :)

323 lerde motor soğukken garip bir şekilde rölanti deviri 2.000-2.500 rpm civarında olur. hatta hava çok soğuksa 3 bine kadar dayanır

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aynı problem benim 323 tede var.bende ek olarak bi de bedford gibi çalışma durumu söz konusu ısınana kadar rölanti 1000 devir ile altındaki çizgi arasında gidip geliyor(normal rolanti binin altında)bedford etkisi diyorum ben ısınınca gidiyor...

bence sizin probleminiz motor soğuğundan dolayı değil gaz kelebeğinin temizlenmesi veya değişmesi de gerekebilir benim eski 323 1.8 Familya'da vardı bunun gibi birşey hatta motor sıcakken bile yapıyordu. Mesela trafik ışıkları kırmızı ışıkta durmam gerektiğinde tam durma noktasına gelirken devir saati 0.a kadar inip birden bire kendi kendine 1500-2000 devire kadar fırlıyordu gaz kelebeğini temizlettikten sonra düzeldi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bılmıyorum bulent abı ben kıme gösterdıysem sıkıntı yok dıo en son bı sabah aravayı sen gıbı ısıtmaya çalışırken bı amca geçıodu yanımdan bana döndü dedı genç araban sıbob ayarı ıstıo dedı bende o an aklımdan öle gecırıodum kafama takıldı ya

motor ısındıktan sonra elini direksiyonun tam ortasına koy araç giderken veya park halindeyken ama motor çalışsın. Motordan dolayı sekmeli bir his var mı kollarında veya elinde olmadı motor çalışırken egzozun önüne 1-2 cm. uzaklıktan elini tut sekmeli hava geliyor mu bi bak eğer bunlar varsa sibop yani (subap) ayarı istiyor demektir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

0 olma durumunuda yaşadım.bizimki bazen stop bile ediyordu.ama bu sanki daha başka belli bir süre tekrar ediyor sonra kesiyor.sizin söylediğiniz devamlı olan bir sorun ve giderilene kadar sürüyor bu ısınınca bir şey olmamış gibi...ama yinede kelebekte olabilir.teknik konulara o kadar hakim değilim öğreniyoruz yavaş yavaş 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

Benim araç da LPG.li ilk ısınana kadar bi gürültü var onun için 3 dk. ayağımı gazdan 1.500 devir seviyesinde çekmiyorum araç ısındıktan sonra gürültü yok tık yok ama yine de bi Sibop mudur Subap mıdır ayar istiyo sanki ufaktan...

bülent senin arabada 20/50 yağ kullanmış olabilirler mi?

bence sen değişmediysen eğer yağını bi değiştir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kadır bey ben şunun farkındayım aracım kendı yasıtlarına verı modelıne göre kendı statusundekı bı arca kafa tutabılecek durumda dııl surat olarak uno bıle daha serı ya  :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

bıde çekiçtede bı sıkıntı var arac serii diiğiiiilllll  :(

kadirin dediği gibi, eğer arabayı aldığında değişmediysen buji-buji kabloları-hava filtresi-benzin filtresini-yağını-yağfiltresini değiştir bi kere. eski sahibi ben değişmiştim dse bile güvenme sen kendin değiş kafan rahat olsun. sübap ayarlarındaki sıkıntıdan dolayı arabada yığılma yapar. aynı şekilde benimkinde de sübap ayarlarını düzgün yapamadıkları için hem fazla benzin yakıp hem de araba gitmiyordu doğru düzgün. en sonunda benim kuzen sağolsun, olması gereken sübap boşluk değerlerini BOSCH tarafından basılmış bir kitapta bulup ona göre ayar yaptı da rahatladık :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

araban kendi sınıfı değil, üst hacimdeki motorlara kafa tutabilecek serilikte ama bu serilik sadece ilk 3 bilemedin 4 vites için geçerli. yani kısa mesafede seri bir araba ama sonuçta 87hp ve kadranda 240 yazması seni yanıltmasın, son hızı 200 bile değil o arabanın. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 yıl sonra ...

arkadaşlar mazda 323 sedan sahibiyim motorda eksantrik mili ve siboblar ve horoz takımı komple değişti herşey güzeldi sonra karbüratörde sıkıntı olduğu söylendi ve yaptırdık sonra arabada şık şık  diye garip bir ses gelmeye başladı bende servise götürdüm liferlerde dediler onları da değiştirdik ama halen ses geliyo zamnla geçecek dediler ve nerdeyse ondan sonra 2000km yaptım ama halen geliyor bu konu ile fikri olan varsa yardımcı olsun lütfen...

Edit: Başlık

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

liftlerden yapabilir ki değiştirilmiş. horozlarda değişmiş o zaman tek ihtimal kalıyor. üst kapağın yağ basıncı yetersiz geliyor. aldığınız egzantrik mili orijinal miydi? egzantrik yatakları ölçülüp kontrol edildi mi? bir diğer ihtimal de conta hatalı takılmış olabilir yağ kanalı -1 tane olur zaten- kapalı-tıkalı olabilir. görmek lazım.

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...