Jump to content

Hız Koridoru Uygulaması Nedir ?


İlhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Yaygın adıyla hız koridoru olarak bilinen uygulama, teknik ifadeyle’koridor hızı ihlal tespit sistemi’dir. Ülkemizde daha önce çeşitli şekillerde kendisine gündem bulsa da tam olarak 1 Temmuz 2017’den itibaren Emniyet Genel Müdürlüğü ve Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından trafik yoğunluğu ve kazaların sık olduğu HGS/OGS noktalarında hayata geçirilecek. Sistem temel olarak belirlenen iki nokta arasında plaka tanıma sistemleri tarafından kayıtları oluşturulan araçların belirlenen hız limitlerine uygun hızda gitmesini sağlamayı amaçlıyor. Sistem,iki nokta arasında belirlenen hız limitine göre araçların bu hız limitine uymamaları halinde ne kadarlık süre içinde bir noktadan diğer noktaya gideceği standardını baz alıyor ve bu standartlara uymayarak yüksek hızlarda giden araçları tespit edip bunlara ceza kesilmesi esasına dayanıyor.

Hız Koridoru ile ilgili görsel sonucu

Hız koridoru uygulaması, uluslararası trafik kontrol ve hız tespit, gözetleme sistemleri alanında büyük bir üne sahip Gatso firması tarafından geliştirilmiş ve dünyanın birçok ülkesinde aktif olarak uygulanmaktadır.Aynı zamanda bir hız müptelası olan Maurice Gatsonides, 1953 yılında yapılan Monte Carlo Rallisinde birinci olmuştur. Dünyadaki ilk güvenilir hız ölçme cihazı olan ‘Gatsometer”i de geliştiren olan şirket ABD merkezli olarak hizmet vermektedir.Değişik görüntüleme sistemlerinden trafik kontrolü ve trafik yönetimi alanına kadar geniş bir yelpazede var olmayı sürdüren Gatsometer, yenilikçi ve sürekli kendin geliştiren bir pazar lideri olmaya devam etmektedir.

9695_koridorhcztespit_0-mofwxi3rib35mj9eh20m3eyqhqt9omhj2s2dpl58fu-300x156.jpg

Hız koridoru uygulaması , trafik kontrolünde uygulanan birçok sistemden daha farklı ve üstün özelliklere sahiptir. Sistem bilinenin aksine bünyesinde radar taşımamaktadır. Sadece araçların belirlenen noktalardaki görüntülerini video ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflar olarak kaydeden gelişmiş sistemler ve hız limitlerini hesaplayan matematiksel formülleri işleyen basit teknikler üzerine kuruludur.Hız koridoru uygulaması , noktasal ölçümlerden farklı olarak yol boyu ortalamasını esas aldığı için çok daha adil bir tespit sistemi sunmakta, böylelikle sürücülerin sisteme olan güvenleri artmaktadır.Yine bu sistem araçların birbirine makas atmasının önüne geçerek trafik yoğunluğunu dengeli bir seviyede tutmaktadır. Hız koridoru ile amaçlananlardan biri de gereksiz şerit değişimi ve buna bağlı olarak yavaşlayan trafiğin önüne geçmek. Dengeli bir yoğunlukta akan trafik gerek klakson kullanımından kaynaklanan gerekse de dengesiz hızların yol açtığı gürültüden kurtulmaktadır. Noktasal hız ölçümlerinin yetersizliğinden istifade eden kontrolsüz sürücülerin hatalı sollamalarından doğan kazalar nedeniyle kilitlenen yollara dair haberlerin de önüne geçmeye aday bir sistemdir hız koridoru uygulaması.

Sistemin ülkemizdeki entegrasyonunu gerçekleştiren Gatso Firması sistemin teknik güvenirliğine dair şu verileri paylaşmaktadır:

GATSO Hız Koridoru Uygulamasının Önemli Özellikleri

*Kesin ölçüm tetiklemesi (Triggering)
*Yakalama oranı > 98%
*Rakipsiz tanıma oranı
*300 km/s kadar ölçüm garantisi
*Aynı anda nokta hız ölçümü de sağlar
*NMI Uluslararası geçerli sertifikaya sahiptir
*300 metre minimum koridor uzunluğu
*95 % Plaka tanıma oranı

Bu veriler ışığında bakıldığında hız koridoru uygulamasının trafik kontrolü ve yönetim sistemlerindeki ceza isabetliliği ve konforlu ulaşım,güvenli kontrol ihtiyaçlarına önemli katkılar sağlayacaktır.

Hız Koridoru Uygulaması ve Akıllı Şehirler

Gelişen şehir yaşamıyla her dört insandan üçü artık şehirlerde yaşadığı için hızla gelişen bilgi ve iletişim teknolojileri, daha yaşanabilir şehirler için “Akıllı Şehir” çözümleri sunar. Bu teknolojilerden istifade eden sistemlerle devasa metropollerde yaşam her bakımdan çok daha kolay ve konforlu hale gelir. Bu çözümler birbiri ile uyumlu, ihtiyaçlara hitap eden, mümkün olan en son teknolojileri kapsayan Akıllı Şehir sistemlerinden oluşur. Hız koridoru uygulaması çok geniş bir alanda 7/24 kontrol ve gözetim sağlayarak sistemde yaşanan arıza ve ihlalleri anında ilgili birimlere ileten özelliğiyle Akıllı şehir sistemlerinin önemli bir parçasıdır.

Kaynakça: ntv.com.tr/video/turkiye/e5e-hiz-koridoru,U0UmVOJIuk2zGWkUZtMKeQ
gatso-usa.com/about/history

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yani, yolda giderken sağa çekmiş boş boş oturan bazı tipler görüyorsanız bilin ki bu sistemin farkındalar ve sürenin dolmasını bekliyorlar. :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

böyle olmaz. yok öyle sadece yolda falan iki arada bir derede plaka okuyacak da ceza kesecek... 

devlet temiz temiz tek satırlık yasayla yeni araçlara adını tam bilmediğim gps takip bilmem neysi zorunluluğu getirsin, hani filolarını izleyen gibi. olmayana da zorunlu aldırsın.(tabii ki parası duble vergisi ile beraber vatandaştan alınsın) google maps ya da her neyse biriyle de anlaşsınlar, (devlet baba işin ucunda para varsa son teknolojiyi hemen kullanma yeteneğine sahip malum) araç nerede ne saatte şehir icinde ya da köy yolunda fark etmez limitin üzerine çıktı mı yapıştırsın cezayı. bu cezayı da öyle tek seferlik bırakmasın, ihlal ettiği süre ile de çarpsın. konumu da nereye gittiği de mevcut teknolojiyle çok kolay tespit edilebilir zaten. hemen bölgedeki ekibe haber verilsin durdurulup aracı parka çekilsin, kendisi de ters kelepçeyle gözaltına alınsın. üstelik bununla kalınmasın, yanında başkası varsa da neden engel olmadınız hız yapmasına diye onlara da ağır para cezası verilsin. trafikte her vatandaş askeri düzendeki badi gibi birbirinden sorumlu kılınsın. misal 50'lik yerde 80 ile mi gitti? o 30 km'lik fark yanındakilere paylaştırılsın. tek kişiyse tamamını o ödesin. ama öyle böyle değil. 30 kmh farka  3 bin tl gibi rakamlar böyle canavarca bir hisle cezalar kesilsin.

şoförün kendisi mi? arabasına derhal parasını ödeyinceye kadar el konsun, mevcut örnekten gidersek ek olarak 80 ile gitmişse 8 bin tl ile cezalandırılsın. istisnası olmaksızın 8 gün cezaevine atılsın.. 

(cezaevi süresi için önce 80 gün ceza verilsin diye kurgulamıştım ama devlet baba dışarıda vatandaş kalmayınca daha fazla para cezası kesemeyeceği için bir düzenleme ile bunu 8 güne indirsin. potansiyel yolunacak kaz sonuçta! hem boşa içeride beslenmemiş olur hem de ikinci bir defa daha yakalanabilir. tabi suç tekrarında cezalar logaritmik sekilde arttırılarak uygulansın.)

yoksa ne uğraşacan. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Arman-1999 :

Yani, yolda giderken sağa çekmiş boş boş oturan bazı tipler görüyorsanız bilin ki bu sistemin farkındalar ve sürenin dolmasını bekliyorlar. :) 

O yol kenarına park edenlere de otoyolda duraklama-park etmeden ötürü trafik cezası kesseler şöyle kol gibi. :D  

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, İlhan :

O yol kenarına park edenlere de otoyolda duraklama-park etmeden ötürü trafik cezası kesseler şöyle kol gibi. :D  

Yav adamlar her cezayı göze almış. Lüks segment diye tabir edilen markalar yolda öyle gidiyor ki o zaman farkını kapatabilmek için otobana çadır kurup kamp yapmaları gerekir. Onu da yapmıyorlardır para bol ver cezayı geç. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence yurt dışındaki gibi insanlara saygıyı, toplum kurallarını ve uyumlarını öğretelim. Tabi öğretmel ile kalmıyor kaliteli insan yetiştirelim. Hiç bunlara gerek kalmasın. 

 

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ölümlü/yaralanmalı kazaların %1,3'ü aşırı hızlı araç kullanmaktan kaynaklı ve diğer kaza sebepleri arasında 12. sırada (kaynak: Karayolları Genel Müdürlüğü) Yüksek hıza bu kadar odaklanmak, ölüm ve yaralanma sebeplerinin 98.7'sinden uzaklaşmak demek.

vJgdzp.png

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Revivo73 :

Ölümlü/yaralanmalı kazaların %1,3'ü aşırı hızlı araç kullanmaktan kaynaklı ve diğer kaza sebepleri arasında 12. sırada (kaynak: Karayolları Genel Müdürlüğü) Yüksek hıza bu kadar odaklanmak, ölüm ve yaralanma sebeplerinin 98.7'sinden uzaklaşmak demek.

vJgdzp.png

Ama dikkat edileceği gibi 1 numarada yine hızla alakalı. Bizim insanımız usta   şoförlüğü hızlı gitmek sandığı sürece kazalar ve ölümler er kesik olmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, NeW3 :

Ama dikkat edileceği gibi 1 numarada yine hızla alakalı. Bizim insanımız usta   şoförlüğü hızlı gitmek sandığı sürece kazalar ve ölümler er kesik olmaz.

Ona bakarsak bütün trafik kazaları hızla alakalı cunku duran iki araç kaza yapamaz değil mi?

 

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben olsam bu işin başında,

Gebze Ankara 17 tl'mi? 90 ile final yapandan 5 tl, 110 ile;10 tl, 130 ile; 20 tl, 150 ile; 50 tl misalen alırım.  Ayrıca, millet sol şeritte 90 ile gidiyor, selektör yapınca el kol hareketi eksik olmuyor. Olayı kavrayan çok az.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, Revivo73 :

Ona bakarsak bütün trafik kazaları hızla alakalı cunku duran iki araç kaza yapamaz değil mi?

 

Haklısın abi ama hız var hızzzzz var. Duran iki araba kaza yapmaz ama aşırı hızlı giden bir araç durakta bekleyen insanlara veya hayvanlara çarparak kaza yapabilir.

4 saat önce, Servet :

Ben olsam bu işin başında,

Gebze Ankara 17 tl'mi? 90 ile final yapandan 5 tl, 110 ile;10 tl, 130 ile; 20 tl, 150 ile; 50 tl misalen alırım.  Ayrıca, millet sol şeritte 90 ile gidiyor, selektör yapınca el kol hareketi eksik olmuyor. Olayı kavrayan çok az.

90 ile sol şeritte gidenin ya gözleri ya göstergeleri bozuktur. Yada kendini ingilterenyede sanıyordur. O0

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İstanbul Mahmutbey askeriye yolu var (eski adıyla askeriye yolu) İstanbul'da ikamet eden herkes bilir bu yolu...Eskiden bu yol çok canlar aldı...Dayımın oğlu keza bu yolda kaza sonucu vefat etti...Şimdi derleyip toparladılar 2 şerit olan yolu 4 şerit yaptılar...Temiz asfalt döküp kaymak gibi yol yaptılar...Peşindende bu sistemi kurdular şimdi kaymak gibi yol var ama 80 hız sınırı var...Tamam uygulama kaza önleme açısından başarılı ama 80 değilde 100 yap şunu...Otobandan farkı olmayan bi yol yaptılar ama hız sınırı çok düşük...Resmen otobanda 80le gider gibi...Genellemeye bakılırsa başarılı bi uygulama

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şehiriçi yolu 100 yapamazlar. 100 demek zaten otomatikman 110 demek. 80 dediğiniz de tolerans ile birlikte 88 km/saat. Şehiriçi için oldukça iyi bir hız.

Bilmem hatırlar mısın bir ara 1. Köprü - Mecidiyeköy - Okmeydanı istikametinde hızsınırını 70 yapmışlardı. O cidden eziyetti ki sonra düzeltildi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, babacanmurat :

İstanbul Mahmutbey askeriye yolu var (eski adıyla askeriye yolu) İstanbul'da ikamet eden herkes bilir bu yolu...Eskiden bu yol çok canlar aldı...Dayımın oğlu keza bu yolda kaza sonucu vefat etti...Şimdi derleyip toparladılar 2 şerit olan yolu 4 şerit yaptılar...Temiz asfalt döküp kaymak gibi yol yaptılar...Peşindende bu sistemi kurdular şimdi kaymak gibi yol var ama 80 hız sınırı var...Tamam uygulama kaza önleme açısından başarılı ama 80 değilde 100 yap şunu...Otobandan farkı olmayan bi yol yaptılar ama hız sınırı çok düşük...Resmen otobanda 80le gider gibi...Genellemeye bakılırsa başarılı bi uygulama

Şehir İçinde 80 Km iyi bir hızdır..

Daha Önce Paylaştığım Konudaki Dünya Genelindeki Otoyol Hız Limitlerine Bakarsak..Makul Bir Değer Bence..

Ülkemizdeki Trafik kazalarının %90-91'i sürücü kaynaklı, %6-7 yaya, geri kalan yol kaynaklı deniliyor..(Tuik İstatistiklerinde)

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...