Jump to content

Motor düzensiz çalışıyor


Mustafa35
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar mrb. 2004 model lpg.li otomatik mazda6 sahibiyim. Motor soguk iken kalkış yaptığımda araba yığılıyor gaz yemiyor ve stop ediyor. hararet normale geldiğinde stop etmiyor lakin duzensiz rahatsız edici çalışma devam ediyor.titresimli ve devir saaiti asırı olmasa da sabit degil. Ankaradayım ve adam gibi ustam olmadığı icin ve guvenmediğim icin götürmüyorum yardımcı olursanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lpg ayarından mı diye, akü resetlemesi yapınız. Ardından benzinde rölantide 5 dk çalıştırınız.

Bunu sabah yaparsanız eğer sorunun lpg ayarından olup olmadığını daha iyi anlarız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, Mustafa35 :

Aynı sıkıntı benzinde de oluyor

Okudum o nedenle belirttim. Daha önce açtığım konuları okusanız lpg ayarının motorun yakıt trimlerini çok fazla bozduğunu ve bu nedenle de benzinde sıkıntı çıkardığını, motor ısındıktan sonra da lpg ile sıkıntının devam etmediğini farkederdiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

lpg bozsun istediği kadar  ltft +30 veya -30  yapsın.

benzine aldığın anda o2 sensörü  anında stft -+30 yapar düzeltir

5 dk sonra 0 - 0   yapar ..  

o2, map, maf   sensörü sağlam olduğu sürece  hata olmaz benzinde..   

bolu dağını çıkıp inerken kimse akü sıfırlamıyor.   

 

isterseniz  arabamın gaz ayarını %20-30  açarım. egsozdan alev ata ata  yarım saat kullanır,   benzine aldığım anda 1sn sonra düzeldiğini gösterebilirim.   daha önce denedim de ordan biliyorum.    

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sıkıntı ltft yi düzenleme değil zaten. o düzenlemesi de zaman gerektiriyor ve lpg devreye giresiye kadar kısa bir mesafe geçiyor o sırada da böyle sıkıntılar veriyor.lpgye geçtikten sonra fakir karışm nedeniyle bu sefer daha çok bozuluyor ltft. kısır döngü devam ediyor.

o nedenle ... ustaları ayar yapmak yerine 1 depo benzinde kullan ışık söner der. 1 depoda ancak toparlayabiliyor ltft yi. o kadar büyük değişiklikler yapamaz maalesef. yapsaydı zaten bu sorunlar ortaya çıkmazdı. ayrıca motor ısınıncaya kadar da open loop da olduğundan sadece ltft değerine bakar. stft den bilgi gelmediği için ltft ye müdahelede bulunamaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O ustalar gerizekalı.  

Ve sende ltft yi biliyorsun ama Stft yi bilmiyorsun. 

Lpg siz sadece benzinli bi araba ile bolu dağına çıkınca - 20 oluyor trimler toplamı. Bak lpg siz araç. Adapazarına gelince kimse CEL yakmıyor.

Yoksa  Sen dağdan inmeden önce yolsa aküyü mü söküyorsun.  

Uludağ a gittiğinde 1 depo benzin mi harcıyorsun dağin tepesinde. 

Yada 750 km sonramı motor alışıyor  nerde olduğuna.  

 

Uzatmaya gerek yok Denerim istersen 

Lpg ayarlarımi bozar videoya çekerim. Benzine alınca herşey normale döner. Lpg ye alınca tekler.. 

500 tl ye iddia ya girebilirim.  Uğraştığıma değmez yoksa. 

Yada forum toplasın arasında, sıze bilimsel test videosu çekim. Farketmez. Millet de kafasına göre akü sökmekten kurtulur.   

İstersen ford sierram da da gösterebilirim..  Lpg ayari için bahçe musluk u var.  Bildiğin musluk.  Çeviriyorum açılıyor kısılıyor. 

Neyse

Lpg de Ltft +30yyaparım. 

Stft kafasına göre anlık değişir 3-5

-

Lpg ayarını %30 açarım 

Ltft sabit +30 kalır bi süre 

Sonra benzin düğmesine bastığım anda 

Stft - 30 olur  1sn içinde. 

Benzine aldığım anda tekleme üfleme aksırma kalmaz. 

Motor sıfır hata çalışır 

5 dk böyle gider. Ltft +30 / Stft - 30 olur ve Bak Sıfır hata çalışır 

5 dk sonra ikisi de sıfır olur (+-5), yyine sıfır hata çalışır. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ufuk ustam benim bildiğim bu şekilde. lpg ayarını bozabilecek kablom olsaydı şimdi denerdim ben de. Malum prins maalesef.

Toyotaclubtr de çok karşılaştım bu ve benzeri sorunla. Hatta arıza ışığını bazen yakıp bazen yakmayan, benzinde gaz yemeyip lpg de hiçbir sorun olmayan araçlarda çoğunlukla lpg ayarı sorunlu çıktı. 

Bak bu arkadaş da 40 km benzinde gidince arıza ışığı sönüyormuş.

http://www.trcitroen.com/forum/citroen-c4/9946-motor-ariza-isigi-yanip-sonuyor-araba-gaz-yemiyor.html

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şöyle oluyor.. 

lpg de ayar bozuluyor. araç zengine fakire düşüyor..

sonra benzine alınca  araç mükemmel çalışmaya devam ediyor 

ama 

ECU  şartlar kesinlikle düzeldimi acaba  diye emin olmak için  bir süre  tolerans tanıyor ve hemen arıza lambasını söndürmüyor..  datasheet e bakarsak  şöyle bi yazı çıkacaktır

CEL yanması için :

atıyorum 50 km   -30 ltft   süre gidilmesi gerekir..

CEL sönmesi için

atıyorum 40 km  normal gidilmesi lazım..

yani hemen söndürmüyor..

 

bazen de nadiren de olsa  CEL yakarsa  korumaya alıyor kendini. benzine alsan da  motoru kapatıp açman lazım. 

ama o2 sensörü yaşadığı sürece  benzin ayarları  wideband e göre yapılıyor. anında düzeltiyor.

mükemmel bir icat "1. oksijen"  sensörü.. 

anlık olarak nem e rakım a  basınca havaya göre yakıtı değiştiriyor..

erzurumda yaşayan bir benzinli skyactiv mazda 6,   sabit -15   -20  yakıt trimi ile geziyor. zaten bu şekilde mükemmel yanma sağlanabiliyor. 

trabzona indiği anda ise fırlıyor araba.  

keza  bolu dağı  Adapazarı arasındada böyle.. 

herşey o2 sensörü / maf / map  sensörü sayesinde..  

istanbula geldiğinde   ara, deneriz    ,  araba çok ..

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Burada Ufuk'un yorumlarına katılıyorum. Geçtiğimiz ay günü birlik Akçakoca - Safranbolu - Gerede - Akçakoca yaptım. Araç bir kaç saat içerisinde deniz seviyesinden 1300 metreye çıkıp indi. Özellikle Safrabolu - Gerede arasında bildiğin kağnıya döndü ama doğal olarak hiç bir arız ışığı yakmadı. Mutemelen orada LTFT 0 iken STFT hoplayıp zıpladı.

Eğer daha uzun süre kalsaydım orada bu bilgi LTFT ye de yazılacak ve araç düzeltmeyi standart hale getirip yoluna devam edecekti ama uzun süreli olmadığı için deniz seviyesine inince STFT de normale döndü ve her şey eskisi gibi çalışmaya, daha fazla güç üretmeye ( oksijen miktarının artması sebebi ile ) devam etti.

Şimdi burada anlaşamadığınız nokta LPG li araç dediğinizde kullanılan sistemler olabilir. Bazıları ECU'yu taklit ederken bazıları manuel mapping yaparak çalıştırılıyorsa birinde belirli aralıklarla ayar istiyorken diğeri hiç istemiyor olabilir ama tabii bu LPG ayarı arızalı bile olsa aracın sensörler düzgün çalışıyorken kısa sürede kendini toparlaması gerektiği gerçeğini değiştirmez diye düşünüyorum.

İster hemen ister 40 km sonra..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada arkadaşın sorun ne oldu? Şimdi dikkatimi çekti, Ankarada adam gibi usta bulamıyorsa biz diğer illerde araçları yakalım o zaman. :D Karabük'te ben napayım madem öyle. :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 saat önce, Mutlu Tekir :

Bu arada arkadaşın sorun ne oldu? Şimdi dikkatimi çekti, Ankarada adam gibi usta bulamıyorsa biz diğer illerde araçları yakalım o zaman. :D Karabük'te ben napayım madem öyle. :D

Aynen Mutlu... Biz İstanbul ve Ankara'da olan kullanıcılar çok ama çok şanslıyız. Yetki - Özel - Sanayi - Usta - Parça vs her konuda alternatiflerimiz var...

Ben her seferinde söylüyorum..Açık ve net..İstanbul dışında bir başka küçük şehirde yaşıyor olsaydım Mazda'ya binmeye cesaret edemezdim. Yani özelle-ustayla-parça bulmakla getirtmekle..sonra ustasıyla montajıyla vs uğraşamazdım, uğraşamamamda..

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...