Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Direksiyondan Gelen Ses


Katil Balina
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

arkadaşlar kaç gündür hiç de kondurmak istemediğim bir sorunu daha fazla deneyimleyerek  nihayetinde açmak istiyorum. yaklaşık bi haftadır arabada direksiyondan kimi zaman "pıt" "tıp" "tıpık" tarzı hafiften sanki direksiyon kapağından ya da dügmelerinden gelir gibi sesler hissediyorum. zaten oradan buradan gelen seslere gıcık olan bir kimse olarak bunun elimin altındaki direksiyondan üstelik zaman zaman hissederek gelmesi iyice gıcık etmeye başladı. araç 2015 model 40 bin  km civarı power. bakımdan da çıkalı bin km  falan oldu.

bu iş araçtan ciddi soğumama neden oluyor.   hani keşke ön takımlardan mekanik bir sorun olup derinden direksiyona vuran bişey olsa da  sorun çözülse diyorum ama olmadığı kesin.  en temiz asfaltta yerinde manevra yaparken de düsük hızlarda ani dönüşlerde de ses geliyor. daha çok yüzeysel ve sanki deri ceketinizden çıkan sesler gibi. 

konu hususunda bilgisi, tecrübesi olan ya da şu şikayetle giderseniz bi bakarlar diyecek kimse var mı? 

teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aşağıdaki konuyu diyeceğim ama orada yorumun olduğu için okuduğum açık. Bunun dışında bende A direklerinden tıkırtı geliyor. Servise gidip gösterme şansım olmadı ama servis bu araçlarda böyle bir ses olduğunu söylemişti. Kesin direksiyon mu soldaki A sütunundan geliyor olabilir mi?

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Burak :

Aşağıdaki konuyu diyeceğim ama orada yorumun olduğu için okuduğum açık. Bunun dışında bende A direklerinden tıkırtı geliyor. Servise gidip gösterme şansım olmadı ama servis bu araçlarda böyle bir ses olduğunu söylemişti. Kesin direksiyon mu soldaki A sütunundan geliyor olabilir mi?

 

hocam direksiyon olduğu kesin çünkü yerinde dururken de yapıyor zaman zaman. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bildiğim kadarı ile Ankara'dasınız. 

Bugün Rem otomotivle tanıştım. Yerleri Şaşmazda. Orada Hüseyin usta ile de tanıştım. Tecrübeli bir usta. Gösterin isterseniz.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Arabalar :

Bildiğim kadarı ile Ankara'dasınız. 

Bugün Rem otomotivle tanıştım. Yerleri Şaşmazda. Orada Hüseyin usta ile de tanıştım. Tecrübeli bir usta. Gösterin isterseniz.

 

evet ankara'dayım. aracın garantisi sürüyor. önce bi servise mi göstermek gerek bilemedim. teşekkürler.

 

50 dakika önce, Reicht :

durduğu yerde direksiyonu sağa solu çevirirken gacırtı şeklinde bir ses mi hocam?

evet hocam ama her zaman değil. yani hep aynı yerde ya da yönde değil. düzensiz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, Katil Balina :

 aracın garantisi sürüyor. önce bi servise mi göstermek gerek bilemedim. teşekkürler.

 

 

O halde en iyisi öncelikle servise göstermek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bugün ankara sk mazda'ya hem 16 inç jant almak hem de gitmişken direksiyonu göstermek icin uğradım. sağolsun usta bi on dakikalık teste çıktı dolaştık ama doktorunu bulunca iyileşen hasta hesabı hiç ses çıkarmadı. gidinceye kadar aracı sehir içinde öğlene doğru bi 45 dk kadar kullanmıştım. sabah çıkınca da aynı sesleri duymuştum. sağolsun usta ses falan duymayınca bişey diyemedim tabi ama üç beş saat sonra akşama doğru tekrar kullandığımda yine duymaya başladım. ancak ses tam olarak direksiyon lastik arası tertibattan değil bu karbon fiber görünümlü kapaklardan ya da korna/logo kapaktan geliyor. bi yerlere cıtır çutur bastirinca kesiliyor ama tam tespit edemedim. bi de havalar soğuyunca başgöstermis olması bu tarz plastiklerin esneyip sıkışması ile ilgili olduğunu düşündürüyor. nitekim sesler ekseriyet ilk kullanımda hava soğukken daha çok geliyor. yaz boyu bişey fark etmedim. 

bu duruma sanırım kendim bir çözüm bulacam. direksiyondaki kapakları sökebilirsem ki hiç beceremem oraları çift taraflı bantlarla desteklemeyi düşünüyorum ama du bakalım. 

ayrıca  bu vesile ile ekranın olduğu yerden -daha önce de şimdi hatırlayamadığım bi konuda belirtmiştim- çıtırtılar geliyordu bi de sanki bozuk yollarda sanki z rotlar bitmiş gibi lıkırdılar geliyordu. o da meğer balata değişimi sonrası olabilen bir hata imiş. kaliperlerin arkasında vidalar gevşek bırakılabiliyormuş. gerçekten de usta jantın lastikle birleştiği yere sertçe vurdukça tekerin içinden tıkıtılar lıkırtılar geldi . fren balatası değişmiş olanlar ki bendekiler 30 bin bakımında değişmiş, kontrol edebilir. ekran altındaki yerden gelen çıtırtılar ve kaliper sesleri randevuyla önümüzdeki salı garantiden halledilecek. 

hal-i pürmelalimiz budur.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 saat önce, Katil Balina :

bu duruma sanırım kendim bir çözüm bulacam. direksiyondaki kapakları sökebilirsem ki hiç beceremem oraları çift taraflı bantlarla desteklemeyi düşünüyorum ama du bakalım. 

Direksiyondaki kapakları sökebilmek için airbagi çıkarmanız gerekiyor önce. Airbag çıktktan sonra kolayca plastikler yerlerinden çıkabiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

48 dakika önce, Tarahumara :

Direksiyondaki kapakları sökebilmek için airbagi çıkarmanız gerekiyor önce. Airbag çıktktan sonra kolayca plastikler yerlerinden çıkabiliyor.

o işe hiç girmeyeyim o zaman:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, Katil Balina :

o işe hiç girmeyeyim o zaman:)

Eğer fikrinizi değiştirip o işe gireyim derseniz yönergelerini paylaşıyorum pdf olarak. İnternette videolarını da bulabilirsiniz muhtemelen. Sonradan cruise control takan insanların videoları vardı.

airbag removal.pdf

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, Tarahumara :

Eğer fikrinizi değiştirip o işe gireyim derseniz yönergelerini paylaşıyorum pdf olarak. İnternette videolarını da bulabilirsiniz muhtemelen. Sonradan cruise control takan insanların videoları vardı.

airbag removal.pdf

teşekkürler hocam baktım ama beni aşar. 

şöyle kenardan tıkıştırıp bişeyler denerim. ya da sonraki servise kadar idare edip ısrar edebilirim açıp bakmaları konusuda. olmazsa kendisine her şey için teşekkür eder yolu gösteririz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla anlattiginiz olayin bir benzerini( hatta aynisi) toyota yaris aracim varken yasadim. Ben sikintiyi 30 bin km iken hissetmistim. Alt takimlara baktiriyorum bir sey yok usta ile yol testi yapiyoruz normalde 20 ile gittikleri bozuk yolda 40 km ile gidiyoruz hic birsey yok. Neyse diyorum servisten cikar cikmaz kaymak alsaftta gene ayni ses. Arac 85 bin km oldu en sonunda biri sikintiyi teshis etti. Ust amortisor bilyalari ufaktan sıkısmasi ( amortisor degisince degistir dedi usta) ve amortisor ust takozunun yagsiz kalmasi. Muhtemelen asiri yuklu ve hizli girdigim bir kac derin cukur sebebiyle.Amortisor vidalarini gevsetip lifte alip yag bastilar tum problem bitti. Direksiyon tikirti burcu ( bir ara corollalarda kronik problemli idi ) kolon, on takim, z rot falan derken az ugrasmadik namussuz ile.

Gecmis olsun umarim en yakin zamanda probleminizi cozersiniz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam İlker Usta ile teste çıktınız galiba. Balata ile ilgili dediği olay kronik bir sorun. Kaliperlerin birbirine girdiği yere yağ sürüyor geçiyor. Ancak her 5 binde bir tekrar ediyor bu sorun. Ben çok sıkıntı yaşadım bunla ilgili. 

Benim de buna benzer bir problemim var aslında. Her zaman olmasa da bazı yollarda 130'dan sonra direksiyonda titreme oluyor.  Aynı şekilde aracın içinde de titreme olmakta. Balans ayarından olmadığını biliyorum çünkü hem yeni yapıldı ayarı hem de her yolda yapmıyor. Çözümü bir türlü bulamadık.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Fatalhand :

Hocam İlker Usta ile teste çıktınız galiba. Balata ile ilgili dediği olay kronik bir sorun. Kaliperlerin birbirine girdiği yere yağ sürüyor geçiyor. Ancak her 5 binde bir tekrar ediyor bu sorun. Ben çok sıkıntı yaşadım bunla ilgili. 

Benim de buna benzer bir problemim var aslında. Her zaman olmasa da bazı yollarda 130'dan sonra direksiyonda titreme oluyor.  Aynı şekilde aracın içinde de titreme olmakta. Balans ayarından olmadığını biliyorum çünkü hem yeni yapıldı ayarı hem de her yolda yapmıyor. Çözümü bir türlü bulamadık.

Bu balanstan başka izahı yok. Arkadan itiş olsa deriz ki şaft yapar ama önden çekiş araçta balanstan başka yolu yok. Aklıma gelen başka şeyler de var ama onların da sonucu balansa çıkıyor:

1- Bazen cihaz 0 gösterse de jant eğriyse sallar. 

2- Teker tamir kiti kullanıldıysa lastiğin içinde kalan sıvı balans yapıyor

3- Dönen tek aksam teker olmadığından bazen diğer dönen aksamların balans yapması durumunda jant-lastiğe balans yapsanız bile toplam balans hiçbir zaman 0 olmaz. Bu genelde eski araçlarda olur milyon tane sebebi var. Ben o yüzden üzerinde yapılan balansa daha çok güvenirim. Kalibrasyonu düzgün yer bulmak biraz sıkıntı ama üstünde balans bence her zaman daha iyidir. 

Resim21.jpg

Geçmiş olsun. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İki haftadir böyle bir sesi ben de duyuyorum, tek tek tıkırdamadan ziyade aralıksız bir tıkırtı, sanki direksiyonun arkasinda bir vida gevşemişte titreme yapiyormuş gibi, bazen kırmızı ışıkta beklerken, bazen de düşük hızlarda manevra yaparken geliyor. Ankaranın berbat yollarında az çukura girmedim ama bundan olur mu bu ses bilmiyorum.

Benim aklıma ilk gelen, direksiyonu hızlı çevirdiğimde tur sona geldiginde direksiyondan gelen tık sesi, buna ne kadar dikkat etsem de her sürüşte en az bir kere başıma geliyor, acaba bundan da kaynaklanabilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, Fatalhand :

Hocam İlker Usta ile teste çıktınız galiba. Balata ile ilgili dediği olay kronik bir sorun. Kaliperlerin birbirine girdiği yere yağ sürüyor geçiyor. Ancak her 5 binde bir tekrar ediyor bu sorun. Ben çok sıkıntı yaşadım bunla ilgili. 

Benim de buna benzer bir problemim var aslında. Her zaman olmasa da bazı yollarda 130'dan sonra direksiyonda titreme oluyor.  Aynı şekilde aracın içinde de titreme olmakta. Balans ayarından olmadığını biliyorum çünkü hem yeni yapıldı ayarı hem de her yolda yapmıyor. Çözümü bir türlü bulamadık.

evet ilker usta.  eğer üç beş binde bir tekrar edecekse işimiz var demektir. aslinda lıkırtı kötü yolda azaldı ve değişen balatalarla fren performansı iyileşti. ama ani kasis girişlerinde tık sesi geliyor. bu sorun da @Tarahumara arkadaşın paylaştığı konuyla çözelebilir gibi geliyor. tuhaf olan 2013 fiesta'da bile yayın süspansiyona bağlandıği yer cok iyi bir şekilde plastikle kaplıydı ve hiç ses gelmiyordu..

 

2 saat önce, Firatkeskin :

İki haftadir böyle bir sesi ben de duyuyorum, tek tek tıkırdamadan ziyade aralıksız bir tıkırtı, sanki direksiyonun arkasinda bir vida gevşemişte titreme yapiyormuş gibi, bazen kırmızı ışıkta beklerken, bazen de düşük hızlarda manevra yaparken geliyor. Ankaranın berbat yollarında az çukura girmedim ama bundan olur mu bu ses bilmiyorum.

Benim aklıma ilk gelen, direksiyonu hızlı çevirdiğimde tur sona geldiginde direksiyondan gelen tık sesi, buna ne kadar dikkat etsem de her sürüşte en az bir kere başıma geliyor, acaba bundan da kaynaklanabilir mi?

direksiyonun son turundan gelen ses olduğunu düşünmüyorum. bu ses daha çok dediğiniz gibi düşük manevrada gelen düzensiz bir ses. daha çok gıcırdıyor gibi. acaba elektrik destekliyse  elektrik desteginin sacmalamasi olabilir mi bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Katil Balina :

evet ilker usta.  eğer üç beş binde bir tekrar edecekse işimiz var demektir. aslinda lıkırtı kötü yolda azaldı ve değişen balatalarla fren performansı iyileşti. ama ani kasis girişlerinde tık sesi geliyor. bu sorun da @Tarahumara arkadaşın paylaştığı konuyla çözelebilir gibi geliyor. tuhaf olan 2013 fiesta'da bile yayın süspansiyona bağlandıği yer cok iyi bir şekilde plastikle kaplıydı ve hiç ses gelmiyordu..

 

direksiyonun son turundan gelen ses olduğunu düşünmüyorum. bu ses daha çok dediğiniz gibi düşük manevrada gelen düzensiz bir ses. daha çok gıcırdıyor gibi. acaba elektrik destekliyse  elektrik desteginin sacmalamasi olabilir mi bilmiyorum.

Kesinlikle gıcırtı değil, dizel motorların rölanti sesi gibi ama tabiki çok daha ufak bir ses bu.

Direksiyonun son turuna hızlı vurmadan dolayı ordaki bir parçanın yıprandıgını ve zamanla titreşim yaptığını düşünüyorum, elektrik aksamıyla alakasız olarak kesinlikle mekanik bir ses. Umarım işin doğrusu sonraki bakımda anlaşılır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...