Jump to content
Mazdaa626

Yeni Almış Olduğum Mazda 626'ya Genel Bakım Yaptırmak İstiyorum

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazdaa626

Araci yeni aldim 91 model 626 bu arabaya genel bakim yapmak istiyorum bujidir kablosudr hava filtresidir platin meksefe fln ucuz olanida var pahali olanida hangi marka parcalari kullaniyorsunuz ve konya hesapli alinacak yer bilen varmi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

Aracınızda meksefe yok elektronik ateşleme kullanır. Kolay kolay bozulmaz. Sistem mitsubishinin üretimidir. İnanılmaz sağlamdır. Buji kabloları değişir. Buji olarak da NGK BP6ES kullanıyordu yanlış hatırlamıyorsam. Subap ayarı ve hava kaçaklarını da yaptırıp avans ayarını da düzgün yaptığınızda aracınız baya atik bir araç oluyor. Ben baya şaşırmıştım. Eskiden bende de vardı. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mazdaa626

Buji kablosu piyasada hep seiwa markami ne var bu marka iyimidir baska markada satan bulamadim zaten konyada

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
By_Nisay

orjinal bujilerinden sonra en cok tavsiye edilen NGK marka oldugunu ögrendim, 2. Doduco marka diye forumdaşların paylaşımından okudum.

sizde bunları tercih edebilirsiniz.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

Seiwa marka kablo üzerinde japan yazsa da çok da iyi değil. Kullanılabilir sıkıntı yok ama bi süre sonra sıkıntı çıkarır. Eğer maddi durum kurtarıyorsa NGK kablo alın. 100k km ömrü var. Aracı uzun süre kullanacaksanız daha karlı oluyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

         Benim de 91 model bir 323üm var  , öncelikle aracınız hayırlı olsun, genel olarak arkadaşların yazdıklarına ekleme yapacak olursak 

         Genel Bakım;

         Öncelikle aracın yağını ve filtresini , hava filtresini ve değişin (Mazda bakım kampanyası var %30 indirim uygulanıyor ben bir kaç malzeme aldım neredeyse piyasadaki orta kalite ürün fiyatına geliyor.) İmkan varsa yedek parçaları orjinal alın.

          Aracın herhangi bir yerinden sızıntı var ise tespit edip gereken keçe ,conta v.s. değiştirin.

         Triger kayışı ne zaman değişmiş bilinmiyor ise değiştirin.

         Direksiyon yağına bakın eksik ise tamamlayın

         Fren balatalarına ve hidrolik seviyesine  bakın zamanı gelmiş ise değiştirin.

         Yan sanayi parça olarakta çin malllarından uzak durun taiwan menşeii olanları öneririm.

         Lastiklerin durumuna bakın kış mevsimi öncesi gerekiyor ise yenileyin.

         Soğutma sıvısının derecesini ölçtürüp gerekirse antifiriz takviyesi yaptırın.

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mazdaa626

Yorumlar icin tesekkur ederim.maddi durumum cokta iyi degil ama almiskende kotusunu almak istemiyorum konyadaki kactane parcaciyida aradiysam hep seiwa var diyo

Durumum el verdikce komple bakim yapacam ilk triger seti sonra buji hava filtre fln onlari degistirecem arabamin calismasinda sikinti yok ama arac cekmiyo ozellikle rampalarda

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

Buji kablosu yırtık kopuk değilse değişmeyin , demem oki orjinal parçalar da sorun yok ise keyfi değişim yapmak boşuna olur, değişeceksiniz NGK alın ayrıca tevzi makarası ve distribütör tırnaklarını temizleyiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
By_Nisay
1 dakika önce, NoooFearrrr :

Buji kablosu yırtık kopuk değilse değişmeyin , demem oki orjinal parçalar da sorun yok ise keyfi değişim yapmak boşuna olur, değişeceksiniz NGK alın ayrıca tevzi makarası ve distribütör tırnaklarını temizleyiniz.

kendimiz temizleyebiliriz sanırım, eski diş fırçası gibi birşeyle.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

Diş fırçasıyla değilde ince diş bir zımpara ve sonunda temzileme spreyiyle yıkanırsa olay biter söktüğünüzde zaten çapak varsa görürsünüz , bu çapaklar ateşlemeyi engellediği için yakıtın artmasına sebep olur lakin senin arabanda distribütör mü var yoksa direkt bobinden ateşleme mi ben 91 model için yorum yapmıştım demem oki senin aracında distribütör yok ise bu işleme gerek yok.

4 dakika önce, By_Nisay :

kendimiz temizleyebiliriz sanırım, eski diş fırçası gibi birşeyle.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mazdaa626

Yirtik kopuk degil ama ustundeki seiwa marka ne zmn takildiginida bilmiyorum ve tevzi makarasinida orj degilse degistirmek istiyorum orj. Ise temizlik kurtarirsa oyle yapacam

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

Üstünde orjinal değil anlaşılan , o halde değiştirmek size kalmış NGk alabilirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mazdaa626

Konyada bulurum ins ngk bide hesabima gelirse konyadaki japon parcacilari hep seiwa satiyor

Bir sorum daha olacak bujinin hangi kodunu almam lzm 2.0 motor icin

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

Konyada NGK bulamazsınız. Boşuna aramayın. Ben internetten almıştım. @NoooFearrrr bahsetmiş. Eğer tekleme tükleme yoksa çok da şart değil değişim. Aracın çekmemesine takılmayın 66 kw 90 hp 1998 cc garip çağdışı bir motoru var. Özetle güçsüz bir araç. Benim yapmadığım şey kalmadı. Ama en çok gücü avans verdiğimde almıştım forumda konusu mevcut ben de hatırlayamadım şimdi. Bulursam atarım. Şöyle söyleyeyim. 0-100 17sn den direk 14 e düşmüştü gözle görülür fark etmişti. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur
21 dakika önce, zoptrik :

66 kw 90 hp 1998 cc

afr değeri fabrikasyon  olarak kaç inceledin mi hiç?

avansı gecikmeye alınca mı performans gelmişti?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

O zamanlar öğrenciydim. Wideband lar şimdi bile çok pahalı o zaman hiç güç yetmiyordu. LPG ayarı yapılan yerlerde lambda hep 1 civarı geliyordu. Bu arabanın mevzuusu lambda değil. Teknolojisi kötü (nokta) Aynı blokta turbolu modelleri bile 140 hp (Bkz: FE3T) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur

bazı motorlarda fabrikasyon fakir karışım aayarlı çıkar da, sadece egzos manifoldu değişimi ile 20 ps geliverir.. belki onlardan mıdır dedim?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

Olabilir. Headers yaptırmak hiç aklıma gelmedi. Bir de bunların hepsi imkan meselesi. O aracı sattığıma o kadar pişmanım ki. Çok güzel arabaydı şimdi temizin bulsam düşünürüm. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Lupara
23.11.2017 at 12:45, Mazdaa626 :

Buji kablosu piyasada hep seiwa markami ne var bu marka iyimidir baska markada satan bulamadim zaten konyada

Aracın ateşlemesi, çalışması konusunda rahat etmek istiyorsanız, buji kablolarını orjinal alın. Hele de kış gelmişken. Seiva yerine plastik hortum taksanız daha iyi. seiwa o kadar kötü bir kablo.

Genel kontrol için aracın antifreeze, akü ve ateşlemesini kontrol ettikten sonra geriye bişey kalmıyor zaten.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr
15 saat önce, Mazdaa626 :

Konyada bulurum ins ngk bide hesabima gelirse konyadaki japon parcacilari hep seiwa satiyor

Bir sorum daha olacak bujinin hangi kodunu almam lzm 2.0 motor icin

NGK nın internet sitesine bakmanı öneriyorum oradan satın alabilirsin.

12 saat önce, zoptrik :

Olabilir. Headers yaptırmak hiç aklıma gelmedi. Bir de bunların hepsi imkan meselesi. O aracı sattığıma o kadar pişmanım ki. Çok güzel arabaydı şimdi temizin bulsam düşünürüm. 

 

2013 lü yıllar :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×