Jump to content
İlhan

Yerli Otomobili Hayata Geçirecek Şirketlerin Tamamı

Tavsiye Edilen Mesajlar

İlhan

Beştepe’de düzenlenen toplantı kapsamında açıklanan markalar yerli otomobil üretimi için ortak adımlarla harekete geçecek.

Yerli otomobil üretimi

Otomatik alternatif metin yok.

Geride bıraktığımız gün ilk detayları paylaşılan yerli otomobil konsorsiyumuyla ilgili merakla beklenen açıklama resmi kaynaklardan geldi. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile TOBB’un girişimleriyle başlatılan, Anadolu Grubu, BMC ve Vestel isimleriyle ilk parçalarıyla kendisini gösteren ortaklıkta bugün sayı beşe yükseldi. Beştepe’de düzenlenen toplantıda yapılan son açıklamaya göre ortak girişim grubunda Anadolu Grubu, BMC, Kıraça Holding, Turkcell ve Zorlu Holding yerli otomobilin bir araya getirilmesine birlikte hareket edecek. Hedef olaraksa önümüzdeki yılın ilk dönemleri içerisinde yerli otomobili üretecek tekil bir şirketin kurulması gösterildi.

Yerli otomobil için 2018’den itibaren çalışmalar başlıyor

Türkiye’nin Otomobili Ortak Girişim Grubu Tanıtım Toplantısı’nda açıklamalarda bulunan TOBB Başkanı Rıfat Hisarcıklıoğlu; “Türkiye’nin markası, Türkiye’nin tasarımı, Türkiye’nin teknolojisi, hür olmak, hür yaşamak. Dışa bağımlılığı, fosil yakıtlara ihtiyacı azaltmak. Ekonomik anlamda Türkiye’nin kaynaklarıyla üretilmiş yüksek katma değerli ihracat gerçekleştirmek ve küresel ölçekte de ticari başarı için bu projeye önem veriyoruz. Bugün çok büyük bir hayali gerçekleştirmek için yola çıkıyoruz. 1960’larda başlayan rüyayı, 2017’de gerçeğe dönüştürmek için önemli bir adım atıyoruz. Türkiye’nin otomobilleri için varım diyen babayiğitlerle beraber buradayız. Biz de elimizi taşın altına koyduk, yaklaşık 5 aydır yüze yakın toplantı yaptık ve planlamasını gerçekleştirdik.

Yüzyıldır yollarda arabaların gezdiğini biliyoruz. Türkiye’nin bu teknolojiyi üretme noktasında geride kaldığının da farkındayız. Ama bugün küresel ekonomik sektörü ciddi dönüşüm içinden geçmektedir. Tesla gibi yeni bir şirket, yüzyıllık devlere kafa tutabiliyor. O yüzden Türkiye’nin otomobilinin de tam zamanıdır. Kendi markasıyla, kendi tasarımıyla, teknolojisiyle bu sektörde yer alacaksa bu dönüşüm sürecini yakalamalıdır. Bu proje aynı zamanda Türkiye’nin teknolojik dönüşümü için de bir model olacaktır. Bu proje kapsamında geliştirilecek teknolojiler yeni ürün geliştirilmesini de tetikleyecektir. Geleceğin kritik teknolojilerine uyum sağlamak, yazılım sektörleriyle arasındaki ilişkileri şimdiden görüp bunlara yatırım yapmak en önemli ve öncelikli hedeflerimiz arasındadır. Türkiye’nin otomobil projesi için geliştirdiğimiz bu yapı eminim ilerleyen yıllarda ülkemizin ihtiyaç duyduğu teknolojik sıçramak için model olacaktır.” diyerek en kısa sürede somut adımların atılacağını ifade etti.

Kaynak: Log

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
babacanmurat

Hayırlısı olsun...Umarım satışa sunulduğu zaman fiyatlar alman yada japon arabaları gibi pahalı ve yüksek ötv li olmaz...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
vethekim

hayırlı olsun. yazıdan anladığım kadarı ile hibrit veya elektrikli araç üzerinde duracaklar gibi geliyor bana. zaten 100 yıldır içten yanmalı araçlar üzerinde birçok tanınmış firma varken asıl hedefin hibrit-elektrik veya alternatif yakıtlı araclar uzerinde olması lazım. belli bir kalite ve marka algısı varken diğer türlüsü göle maya çalmak olur.

konsorsiyumdaki bazı sirketlerin neden orda oldugunu anlamıs değilim. bakalım zaman içinde işler nasıl değişecek

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mümin

Şimdi mevcut platform kullanılacak mı çöp mü oldu ? Bilmem kaç milyon dolar vermiştik hani.

Yapılan kamuflajlı prototipler ne içindi ?

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan

Umarin gerek Türkiye için, gerekse üretici sirket(ler) için en iyisi olur.  Bence yeterince üzerinde durulmayan bir nokta var.  Yerli otomobil üretmek isterseniz bedelini ödeyip üretirsiniz, buna bir engel yoktur.  Türkiye'de onlarca senedir lisansli otomobil üretiliyor.  Ancak, bu yerli otomobil ile küresel pazarda ne derece rekabet edebilirsiniz?  Eger otomobilden ve yakittan aldiginiz vergilerde israrci olursaniz bence üreteceginiz yerli otomobili bu pazarda satma olasiliginiz ciddi anlamda riske girer.  Siz ÖTV ve diger vergilerle Türk halkina resmen "otomobil almayin" mesaji veriyorsunuz.  Simdi de kendiniz otomobil üretmek için kollarinizi siviyorsunuz.  Burada bir çeliski yok mudur?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR

Hexagon Studio benim çalıştığım Hexagon Grup ile Kıraça Holding ortaklığıyla 12 sene önce kuruldu ve Karsan V1 adında Newyork ve Londra ihaleleri için özel hazırlanmış yürür durumda prototipler çoktan yapıldı. Hatta Newyork için yapılan İstanbul yollarında turlamıştı. Londra için sağdan direksiyonlu ve elektrikli modeli de yapıldı. Burada en büyük sorun elektrikli ve benzinli motorların ithal olmasıydı. Muhtemelen tasarımı Kıraça Holding iştiraki olarak Hexagon Studio yapacaktır. Aslında bu işin duayeni benim de patronum olan Jan Nahum dur. İsimler aklınızı karıştırmasın, şirketler tamamen yerli ve kendileri de bir kaç kuşaktır TC vatandaşıdır. Açıklamalar yapıldıktan sonra bir kaç programda konuşma yaptı. Aslında son 2 yıldır otomotiv sektörünü kızağa alıp katı atık sektörüne yoğunlaşmıştı, halen de çok yoğun bir şekilde bu sektörde çalışıyorlar.

Kısacası otomobil yapılalı 3-4 sene oldu, fakat tüm parçaların yerli olması pek uygulanabilir değildi. Bu gelişmeden sonra ne olur bilinmez ama bence de elektrikli bir araç olur, en azından elektrik motorunun üretilmesi daha az maliyetli olacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

Yapsınlar da şahin kasasına yapsınlar bu millet bağrına basar. Hem söylenir hem alır. Yeter artık yok gümrük birliği yok yönetmelikler yok mu "ben ürettim satıyorum zamanla standartlara da bakarız" diyecek babayiğit

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan

Bu vatandaş o gün bu gün bekliyor yerli otomobili. :fiuw:

jet fadıl imza arabası ile ilgili görsel sonucu

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SweepeR

İlk araç Karsan V1 New York Taxi olarak yapıldı. En arkadaki camlarda LCD ekranlarla dışarıya reklam yayınlanacaktı.

karsan-7.jpg

İkinci araç, elektrikli olarak üretildi. Biraz küçültüldü ve binek olarak ta kullanılacak hale getirildi.

karsan-13.jpg

 

3. araç Londra için sağdan direksiyonlu ve dar sokaklar için artırılmış dönme kabiliyeti (arka tekerleğe dikkat :) )

fft99_mf2501638.Jpeg

Fotoğrafta New York u Nissan almıştı yazıyor ama aslında halk tarafından seçilmesi istendi ve halk Karsan V1 i seçti. Fakat lobi faaliyetleri yüzünden çeşitli gerekçelerle önce Ford Connect e verildi, engelli rampasını yapamayacaklarını anladıklarında vazgeçtiler. Sonra Nissan a verildi, onlar da hem engelli rampası hem de diğer bir kaç tane kriteri karşılayamayacaklarını söylediler ve ihale iptal edildi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

Umarım başarılı olur sonuçta fosil yakıtlı araçların sonu geliyor ister istemez bir değişim yaşanacak en azından bu değişim noktasındada konuya vakıf olup katma değer oluşturacak bir oluşum iyi olucaktır. 

Hayırlı olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan

Benzine fahiş zam geliyor, insanlar dizel otomobile yönleniyor.

Hoooopp üst üste dizel yakıta fahiş zamlar.. Neredeyse benzinin fiyatını yakaladı.

Sonra insanlar ucuz-hesaplı diye Lpg yakıta yöneliyor.

Ne oluyor ?

Hooooop Lpg yakıta zam.. Hemde öyle böyle değil. 25-30 kuruş birden zam geliyor.

Böyle giderse Lpg'de mazotu yakalayacak bu gidişle.

Geriye kaldı Elektrikli otomobil.  Dünya çevre ve insan sağlığı - emisyon açısından ya vergi almaz  alırsa da çok düşük vergi alır.

Bizde ise bakarlar eğer elektrikli otomobile çok talep olursa.

Hemen ekstra bir vergi koyarlar. Elektriğe zam yaparlar vs.vs...

Yeminle yarın bir gün bindiğim bisiklete vergi koyarlarsa hiç ama hiç şaşırmam..:jedi:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
vethekim

Hem devletin yolunda saglikli yasam icin spor yapacaksin hemde vergi odemeyeceksin? Hic olacak ismi. Aldigimiz nefese bari vergi koymasalar benim cekincem bu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×