Jump to content

2.Nesil Dizel Mazda 3 Devirden-Çekişten Düşme


Ufuk Değirmenci
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar selam,

Yaşadığım sorunun benzerini yaşayan ardaşlar var ise, yardım rica ediyorum. Sorunun ne olduğunu anlayamadığım için açıklamaya çalışacağım.

Aracım 2012 dizel mazda3. İzmir'den İstanbul'a yola çıktım. Balıkesir girişinde aracın pedalı  boşta hissi vermeye başladı. Sonra aracın gaz yemediğini fark ettim. 

bu olay 6. vites de giderken oldu. Daha sonra 5, 4,3 derken 2. vitese kadar düştüm. Etrafımda her hangi bir tesis yada yerleşim yeri olmadığı için. Bu şekilde 20 km kadar devam ettim. Kitap da okuduğum kadarıyla sanki servis modunda 20 km. 

İlk benzin istasyonunda durdum. Hiç bir ikaz lambası yanmadı.  Ne olursa olsun. 20 km süratle bile olsa İstanbul'a gitmek zorundaydım. Aracı çalıştırdım. Sanki hiç problem yokmuş gibi yeniden yola koyuldum. Sorun yok gibi görünüyordu. Bursa'ya geldiğimde aynı şeyi yeniden yaptı. İnallar mazda servisine gittim. İkaz lambası yanmadıysa bir şey yapamayız dediler. Bu şekilde devam edin dediler. Acelem olduğu için yola devam ettim. 1600 km yol yaptım. Bu olay 5 kez tekrarladı. Her seferinde aracı durdurdum. Bir kaç dakika bekleyip yola devam ettim. Sorunun aldığım yakıttan kaynaklandığını düşündüm. Fakat, yol bilgisayarım 70 km yi gösterdiğinde yeniden fulledim. Aynı sorunu yeniden yaşadım. Bir arkadaşımda beyne bağlanan cihaz var. Onunla bir sorun varmı diye baktık. Hiç bir hata kodu göstermedi.

Turbo arızası olsa aynı sorunu yaşarmıyım? Bu sorun ile araç 1600 km yol yapar mı? Partikül filtresi yada yakıt emiş sensörü aynı sorunu yaşatır mı? bu konuda bilgili yada benzer sorunu yaşamış olan arkadaşlar var ise yardım rica ediyorum. Arıza turboda deyip bana turbo aldırıp yada partikül filtresi vs.  benzeri  başka parçalar aldırıp ve sonrasında aaaaaaaaaa sorun bu değilmiş deyip parçalanmak istemiyorum açıkçası.

Şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Görülen o ki motorda ani bir tork kaybi yasiyorsunuz.  Motoru kapatip daha sonra tekrar çalistirdiginizda problemin (geçici olarak) yok olmasi bana olasi elektronik bir ariza çagristiriyor.  Öte yandan, bir uyari isigi yanmamasi da garip.  Eger simdi Izmir'de iseniz Karabaglar'daki Yeni Otomotiv'e bir sorabilirsiniz.  Her ne olursa olsun siradan ustalara danismak yerine (deneme/yanilma yöntemleriyle ugrasmayin) ciddi bir servise gidin, derim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ufuk abi geçmiş olsun, aracın şu an kaç km'de ?

Bu arada İzmir Yeni Otomotive gideceksen 2 defa düşün öyle karar verip git derim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

baskı balatanız bitmiş olabilir. Kontrol ettirin yoksa yolda kalabilirsiniz. Baskı balata arıza ışığı da yakmaz. Koku filan gelmeye başladı mı? Ya da gaza basıp devir saati yükselip hız cok artmıyorsa %99 baskı balata.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 dakika önce, ediz07 :

baskı balatanız bitmiş olabilir. Kontrol ettirin yoksa yolda kalabilirsiniz. Baskı balata arıza ışığı da yakmaz. Koku filan gelmeye başladı mı? Ya da gaza basıp devir saati yükselip hız cok artmıyorsa %99 baskı balata.

2.Nesil Dizel Mazda 3 lerde baskı balata problemi, baskı yayı kırılması ile oluyor. Kırılması ile vites geçişi sağlanmayıp, araçta yürümez oluyor. Ama öncesinde hiç bir çekişten, performanstan düşme yakıt artışı, koku filan vs hiç bir bulgu olmuyor. Ansızın yay gidiyor, araç yürümüyor. Tecrübe ile sabittir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

58 dakika önce, İlhan :

2.Nesil Dizel Mazda 3 lerde baskı balata problemi, baskı yayı kırılması ile oluyor. Kırılması ile vites geçişi sağlanmayıp, araçta yürümez oluyor. Ama öncesinde hiç bir çekişten, performanstan düşme yakıt artışı, koku filan vs hiç bir bulgu olmuyor. Ansızın yay gidiyor, araç yürümüyor. Tecrübe ile sabittir.

benim bir ara kokuyordu abi aslında bahardan yaza gecişte ramazan ayında baslıyor her sene bayramdan sonra sıkıntı kayboluyor 2. kez oldu :D 

10 saat önce, Ufuk Değirmenci :

Arkadaşlar selam,

Yaşadığım sorunun benzerini yaşayan ardaşlar var ise, yardım rica ediyorum. Sorunun ne olduğunu anlayamadığım için açıklamaya çalışacağım.

Aracım 2012 dizel mazda3. İzmir'den İstanbul'a yola çıktım. Balıkesir girişinde aracın pedalı  boşta hissi vermeye başladı. Sonra aracın gaz yemediğini fark ettim. 

bu olay 6. vites de giderken oldu. Daha sonra 5, 4,3 derken 2. vitese kadar düştüm. Etrafımda her hangi bir tesis yada yerleşim yeri olmadığı için. Bu şekilde 20 km kadar devam ettim. Kitap da okuduğum kadarıyla sanki servis modunda 20 km. 

İlk benzin istasyonunda durdum. Hiç bir ikaz lambası yanmadı.  Ne olursa olsun. 20 km süratle bile olsa İstanbul'a gitmek zorundaydım. Aracı çalıştırdım. Sanki hiç problem yokmuş gibi yeniden yola koyuldum. Sorun yok gibi görünüyordu. Bursa'ya geldiğimde aynı şeyi yeniden yaptı. İnallar mazda servisine gittim. İkaz lambası yanmadıysa bir şey yapamayız dediler. Bu şekilde devam edin dediler. Acelem olduğu için yola devam ettim. 1600 km yol yaptım. Bu olay 5 kez tekrarladı. Her seferinde aracı durdurdum. Bir kaç dakika bekleyip yola devam ettim. Sorunun aldığım yakıttan kaynaklandığını düşündüm. Fakat, yol bilgisayarım 70 km yi gösterdiğinde yeniden fulledim. Aynı sorunu yeniden yaşadım. Bir arkadaşımda beyne bağlanan cihaz var. Onunla bir sorun varmı diye baktık. Hiç bir hata kodu göstermedi.

Turbo arızası olsa aynı sorunu yaşarmıyım? Bu sorun ile araç 1600 km yol yapar mı? Partikül filtresi yada yakıt emiş sensörü aynı sorunu yaşatır mı? bu konuda bilgili yada benzer sorunu yaşamış olan arkadaşlar var ise yardım rica ediyorum. Arıza turboda deyip bana turbo aldırıp yada partikül filtresi vs.  benzeri  başka parçalar aldırıp ve sonrasında aaaaaaaaaa sorun bu değilmiş deyip parçalanmak istemiyorum açıkçası.

Şimdiden teşekkürler.

abi turbodan degil şahsi görüşüm turbo evet çekişi düşürür rampalarda hele araba ölü gibi olur ancak bu kadar da düşmez herhangi bir farklı ses geliyor mu motordan sen aracı doğru ford ya da peugeot götür benim 3. silindir hata vardı yetkili mazda servisleri ya da japon otocuları tespit edemedi... 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Turbo hortumlarını bir kontrol edebilir-ettirebilirsin Ufuk abi.  Geçmiş zaman akordiyon-körüklü turbo hortumunda yarık-çatlak bulmuştu servisim. Ama öyle bir çekişten-performanstan düşme durumu olmamıştı bende. Belki yeni olmuş bir kılcal çatlak olduğu için pek hissettirmemişti bana ama..

@Mazda41 sanırım bu koku olayı @M.E.G Mustafa'da da olmuştu.  

Ufuk abi senin araç 6 ileri vitesli olanlardan mı ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Enjektörlerinizde, akış metrenizde anlık hatalar olabilir. Araçta bazı arızalar için arıza ışığı kapalıdır. Ben forscan ile bağlanıyorum araca. Servisin de erişiminin olduğu bazı kodlara erişim sağlanıyor. Bu ekranda görmüştüm. Araçta herhangi bir arıza ışığı veya çekişten düşme hissetmediğim halde detaylı aramada enjektörle ilgili bir arıza kodu vardı. Detayına girildiğinde aracın bu sorunu hangi durum veya an gördüğü tüm detaylarıyla kayıtlıydı. (Aracın kmsi, gaz pedalının % değeri, iç ve dış hava sıcaklığı, kontak açıldıktan kaç dk sonra olduğu, o anki hız, devir, yağ ve su sıcaklığı hepsi kayıtlıydı) 

Ama herhangi bir arıza ışığı veya bir sorun görünmüyordu. Ben kendim rutin kontrol yaparken fark etmiştim. Akışmetre ve enjektör soketlerini temizleme/kontrol ettikten sonra çok şükür bir daha böyle bir kayda rastlamadım. Aracınız safe moda geçiyor gibi görünüyor. Enjektör bobinlerinizde bir sıkıntı olabilir, akışmetre ve turbo basınç sensörlerinizde veya soketlerinizde arıza olabilir.  Turbo hortumu veya turbo gibi mekanik bir arızada kontak açıp kapatmayla değer değişmeyeceğinden uzak ihtimal gibi görünüyor.

Aracınızın arızasını universal bir cihazla kontrol ettiyseniz belirttiğim gibi arıza ışığına kapalı olan arıza kodlarını okuyamazsınız. Yetkili servise giderek aracı bağlatmanız yapacağınız ilk adım olmalı. Bunun dışındaki "abi ben biliyorum bende de pejoda olmuştu, zaten aynı motor var şunu değiştim on numara oldu" gibi söylemlerle değişim/onarım işlemine girişmeniz hüsranla sonuçlanabilir.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, İlhan :

Turbo hortumlarını bir kontrol edebilir-ettirebilirsin Ufuk abi.  Geçmiş zaman akordiyon-körüklü turbo hortumunda yarık-çatlak bulmuştu servisim. Ama öyle bir çekişten-performanstan düşme durumu olmamıştı bende. Belki yeni olmuş bir kılcal çatlak olduğu için pek hissettirmemişti bana ama..

@Mazda41 sanırım bu koku olayı @M.E.G Mustafa'da da olmuştu.  

Ufuk abi senin araç 6 ileri vitesli olanlardan mı ?

evet ilhan abi Mustafa abinin de basına gelmişti 

 

30 dakika önce, ibrasoft :

Enjektörlerinizde, akış metrenizde anlık hatalar olabilir. Araçta bazı arızalar için arıza ışığı kapalıdır. Ben forscan ile bağlanıyorum araca. Servisin de erişiminin olduğu bazı kodlara erişim sağlanıyor. Bu ekranda görmüştüm. Araçta herhangi bir arıza ışığı veya çekişten düşme hissetmediğim halde detaylı aramada enjektörle ilgili bir arıza kodu vardı. Detayına girildiğinde aracın bu sorunu hangi durum veya an gördüğü tüm detaylarıyla kayıtlıydı. (Aracın kmsi, gaz pedalının % değeri, iç ve dış hava sıcaklığı, kontak açıldıktan kaç dk sonra olduğu, o anki hız, devir, yağ ve su sıcaklığı hepsi kayıtlıydı) 

Ama herhangi bir arıza ışığı veya bir sorun görünmüyordu. Ben kendim rutin kontrol yaparken fark etmiştim. Akışmetre ve enjektör soketlerini temizleme/kontrol ettikten sonra çok şükür bir daha böyle bir kayda rastlamadım. Aracınız safe moda geçiyor gibi görünüyor. Enjektör bobinlerinizde bir sıkıntı olabilir, akışmetre ve turbo basınç sensörlerinizde veya soketlerinizde arıza olabilir.  Turbo hortumu veya turbo gibi mekanik bir arızada kontak açıp kapatmayla değer değişmeyeceğinden uzak ihtimal gibi görünüyor.

Aracınızın arızasını universal bir cihazla kontrol ettiyseniz belirttiğim gibi arıza ışığına kapalı olan arıza kodlarını okuyamazsınız. Yetkili servise giderek aracı bağlatmanız yapacağınız ilk adım olmalı. Bunun dışındaki "abi ben biliyorum bende de pejoda olmuştu, zaten aynı motor var şunu değiştim on numara oldu" gibi söylemlerle değişim/onarım işlemine girişmeniz hüsranla sonuçlanabilir.

 

Yetkili servis ilgilenmiyor baştan savma iş yapmışlardı. Aracımız garanti kapsamındayken 3.silindirde hata vardı. Araç motor soğukken aşırı şekilde titriyordu. İlgi alaka sıfır yetkili Ford servisine gittiğimde ücretsiz şekilde hatayı tespit ettiler ilgilendiler sağolsunlar. Bundan bahsetmek istedim herhalde yanlış anlaşıldım......

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, Mazda41 :

Yetkili servis ilgilenmiyor baştan savma iş yapmışlardı. Aracımız garanti kapsamındayken 3.silindirde hata vardı. Araç motor soğukken aşırı şekilde titriyordu. İlgi alaka sıfır yetkili Ford servisine gittiğimde ücretsiz şekilde hatayı tespit ettiler ilgilendiler sağolsunlar. Bundan bahsetmek istedim herhalde yanlış anlaşıldım......

Şimdi daha iyi anladım.
Belirttiğim gibi ışık yakmadığı halde kayıt altına alınmış bir arızanız olabilir. Başka bir yetkili servis veya detaylara erişebilen bir yazılımla kontrol etmenizde fayda var. Turbo hortumundaki çatlakların tespiti genellikle kolaydır. Yağ buharlı basınçlı hava geçtiği için bulduğu ilk kılcaldan terleme, yağ atımı yapar. Turbo hortumu yağla karışık kirli ise emin olmak için hortumları temizleyerek bir süre gözlemleyin. Tekrarlıyorsa (kelepçelerin gevşekliğinden kaçırma yapmadığından emin olduktan sonra)  hortumdan şüphelenebilirsiniz. Veya turbo ve hortumu kontrol eden ekipmanı olan yerler var. Hortumu iki uçtan bağlayıp basınçla şişirerek kontrol sağlanıyor. Aklınızdaki soru işaretini kaldırmak adına kontrol ettirilebilir.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ufuk abinin arabasına bende baktım dün borularda turbo cevresinde kaçak görünmüyor  büyük ihtimal valf yada sensörlerde sıkıntı mazot filtresi de değişmemiş sanırım hiç onuda değiştirmeyi düşünüyoruz valf sensör temizliği yapıp düzelmezse en son turboya bakmayı düşünüyoruz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

Hava sıcaklık kaptöründen kaynaklı olabilir belki ?

çünkü o arızalı olursa hava sıcaklığı 20c olarak kabul edilir ve buna göre hava yakıt karışımı ayarlanır içeriye giren hava çok ise kaptör arızalı olduğu için 20c ye göre yakıt ayarlar buda içerdeki fazla havanın yanmasına yetmez ve ya az gelir o yüzden performans düşer ve tork çekiş azalır 

 

55544ds47474.jpeg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar çok yoğun bir gün yaşadım. Mesajları gördüm ancak cevap yazamadım. Hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim. Zaman ayrımanız, bilgi paylaşmanız, gerçekten hem moral verdi. Bir kez daha sizlerle olmaktan büyük keyif aldım. İnanın bu keyif paha biçilemez.

İş çıkışı Ford  özel servisi olan 20 yıllık bir dostum var. Sorundan bahsettim. Arabayı götürdüm. 3-4 farklı program ile baktı bir sonuç alamayınca sanayiden daha kapsamlı bir cihaz buldu. Fotoğraf da bulduğu hatayı paylaşıyorum.

DSC_4584.JPG

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlk yaptığı gözlemde, büyük ihtimal turbo yada hortumlada bir arıza yok gibi görünüyor dedi. Daha sonra cihaz da bu arızayı tesbit etti. İlk aşamada yakıt filtresini değiştirelim. Daha sonra prosesi takip ederek. Arızayı giderelim önerisinde bulundu. Bana da makul geldi. Bu şekilde bakım ve onarım işlerine başlıyoruz. @Karsiyakaliozi kardeşim çok teşekkürler. @ibrasoft önerilerin için çok teşekkürler. Hata ararken senin değindiğin parçalar kontrol edilirken içim rahatladı :-) sağolasın. @İlhan sevgili İlhan, mazda yeni konusunda kesinlikle seninle hem fikirim. Bu arada biraz önce aracın 6 vitesli mi olduğunu sormuşsun onu fark ettem. Evet 6 vites. @ediz07 baskı balatada sorun yok. Ancak kontrolünü yaptıracağım. Hatta kampanyadan yararlanıp almayı düşünüyorum. Aracı alalı 14 ay oldu. Aldığım arkadaş ağır bakımları yapıldı demişti. Sırf içim rahat etsin diye inan onu da değiştirebilirim. Tesbitin için teşekkürler. @AKayhan, Kayhan bey, doğru söylersiniz. İnsan servise gidip, aracını gönül rahatlığı ile teslim etmek ister. Fakat Mazda Yeni gerçekten bir çok konuda sınıfta kalıyor. Hangi parçanın fiyatını sorsam hep yüksek fiyatlar alıyorum. Bekleme süresi vs. gerçekten insanı çok üzüyor. Belki benim kısmetsizliğimdir. Ama genelde bir şikayet var.

Konu ile ilgili gelişmeleri ve yaşadıklarımı, aşama aşama paylaşacağım.

Güzel günleriniz olsun..

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, Ufuk Değirmenci :

...

 

Geçmiş olsun. Umarım sadece filtre kaynaklı bir sorundur, değişimle çözersiniz. 
Eğer yazılım kapsamlı ise filtre değişiminden önce ve sonra yakıt hattı basınç sensörü değerlerini okuyarak durumdan daha emin olabilirsiniz. 
Araç iki farklı değer olarak okumaya izin veriyordu, 'istenen yakıt hattı basınç değeri' ve 'mevcut yakıt hattı basınç değeri' olarak. Bu iki değer birbirine çok yakın olmalı. Belirli bir tolerans değerinden sonra sıkıntıya yol açıyor, sizin başınıza gelen gibi. Filtre değiştikten sonra değerler birbirine yaklaşırsa sorunu bulmuşsunuz demektir.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ufuk abi durduk yerede baskı balata için masraf yapma derim. Bizim araçlarda baskı balata kimisinde 25-20 binde kimisinde 30-40 bin km de sıkıntı çıkardı. Bende de 105 bin km'de masraf çıkardı. Baskı balta değişti - volan taşlandı araç düzeldi. Şu an 140 bin km'yi deviriyorum her hangi bir sıkıntı, problem yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Arkadaşlar,

13.Kasımda yakıt filtresini ve hava filtresini değiştirdik. Test etmeden paylaşım yapmak istemedim. Bugün itibari ile bir sorun görünmüyor. Bilgisayara bağlanıp hataları sildik. Önümüzdeki hafta kısmet olursa, hız sabitleyici taktırıyorum. Gitmişken son bir kontrol yapıp hata var mı yok mu kontrol edeceğiz. Hayırlı günleriniz olsun. İyi bir hafta sonu dilerim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...