Jump to content

Rampa Çıkarken Tavsiyeler


erdi24
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhabalar, tanıtımda da belirttiğim gibi aracı 1 ay önce kadar aldım yaşadığım konum oldukça rampalı sürekli rampa çıkmak zorunda kalıyorum. Çıkarken genelde vitesi manuele alıyorum. Tabi bu da yakıt tüketimini oldukça etkiliyor(8.9L) siz rampalarda ne yapıyorsunuz ? Veya ne gibi önerilerde bulunabilirsiniz.:tey:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Rampada araç çok yakar bunun önüne geçmenin yolu yok. Benim şahsi tecrübelelerim şu yönde, manuele alıp gazı köklemeyeceğiniz arabanın tork üretebileceği bir devir aralığında seyir. Yani bir üst viteste gazı sonuna kadar basarak çıkabileceğiniz bir rampada ben bir alt viteste yarım (belki biraz daha fazla) gazla çıkmayı tercih ediyorum. En azından aracın sağlığı için elimden geleni yapmış oluyorum. Yakıta yapacak bir şey yok. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 saat önce, Mehmet Özdemir :

Yol müsaitse Cruise control. 

Bunu ilk defa duydum musait bir durumda deneyeceğim. 

12 saat önce, zoptrik :

Rampada araç çok yakar bunun önüne geçmenin yolu yok. Benim şahsi tecrübelelerim şu yönde, manuele alıp gazı köklemeyeceğiniz arabanın tork üretebileceği bir devir aralığında seyir. Yani bir üst viteste gazı sonuna kadar basarak çıkabileceğiniz bir rampada ben bir alt viteste yarım (belki biraz daha fazla) gazla çıkmayı tercih ediyorum. En azından aracın sağlığı için elimden geleni yapmış oluyorum. Yakıta yapacak bir şey yok. 

Aynı şekilde kullanıyorum bende yüksek devirde arabayı boğmadan rahat şekilde çıkarıyorum ama tüketime bir çare yok gibi. 

4 saat önce, İlhan :

Rampa başında içerideki yolcuları indirmek . :geyik:  :D 

Önce ki aracımda çoğunlukla yaptığım durumdur. Malum yere yakın araba, yanlış yapılmış rampaların girişinde indirip altı sürtmeden geçtikten sonra geri bindiriyordum :fiuw:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eğer şehiriçi rampaysa yapabilecek birşey yok. O yakıtı içecek. Fakat uzun yolda yokuşu en kısa sürede çıkmanın ekonomi anlamında daha iyi olduğunu düşünüyorum. Yokuş yukarı öncesi hafif aşağı eğim varsa hızımı attırırım ve yokuş başlarken vitesi Manuele geçirip yokuşun dikliğine göre tam gaz veririm. Vitesi kendim kontrol ederim. Öteki türlü hız sabitleyici açıksa vites düşürüp son gaz veriyor gereksiz yere. 

Şehiriçinde ise otomatik vitesse araç zaten en uygun devirip seçiyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cc fazla dik rampada daha fazla yaktiriyor. Rampa oncesi hizinizi artirip araci rampada bogmayacak bir hiza ulastirip oyle tirmanmak lazim. Rampada uygun devirle girmezseniz yokusta devir cevirmek durumunda kalirsiniz. Ortalama 8 litre ile yokusu cikacakken 12 litre ile rampayi asmis olursunuz. Ben boyle yapiyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Küçük bi ayrıntıda ben söyleyeyim...Rampaya başlamadan önce muhakkak klimanı kapat...Klima rampada aracın çekişini belirgin bir şekilde düşürüyor ve çok yakmasına sebep oluyor O0

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Rampada aracı manuelde kullanmak en güzeli lakin rampa uzun ve dik ise vites büyütmek için ha bire gaza basmanın bir anlamı yok,  sonuçta bir üst vitese geçseniz bile gene araç yorulacak ve devri düşecektir bu durumda da vites küçültmeniz mecburi olacaktır, siz rampanın konumuna göre aracın bayılmadan seri ve devirli bir şekilde seyahat edeceği hızı ve vitesi belirlemelisiniz sonrasında rampa bitine kadar veya eğimde fark oluncaya kadar bu stabil devşir ve hızı korumalısınız. 

Örnek verecek olursak dizel bir cx3 hangi devirde hem iyi çeker hemde az yakar diyelimki 2500 olsun siz rampada bu devirde hangi viteste gidebiliyorsanız   o viteste devam etmelisiniz devir düşmemelidir bu durumda en fazla 3-5 dakka yolu geç tamamlarsınız lakin anlık tüketim aynı kalır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Rampadan önce bir düzlük veya iniş varsa, hafifçe gazı arttırıp hızı 130kmhlere çıkardıktan sonra, rampayı çıkarken hafifçe gazı bırakarak 90-80kmh'lere kadar düşmek. Böylece rampadan sonraki inişte,  çıkarken yakıtı az tüketerek kaybettiğiniz hızı, inerken yer çekiminden çıkarırsınız.

Fakat vites küçükse ve rampa uzun değilse (şehir içi gibi) yokuş çıkarken  tamgaz vermek gaz kelebekli benzinli araçlarda teorik olarak en iyisi diye biliyorum, kelebeğin neden olduğu pompa kayıplarını sıfıra indirmiş oluyorsunuz. Tabi devreye başka sürtünme kayıpları ve termal kayıplar girecektir, araç motor prensibine ve gücüne göre durum çok ciddi değişecektir, bunun matematiğini hesaplamak çok zor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha da kötüsü var.  Rampa çikarken bir kamyonun arkasina denk gelirseniz araç (manuel veya otomatik) 2. veya 1. vitese kadar düsebilir.  Iste bu durumlarda yakit tüketimi inanilmaz artar.  Ben (örnegin geçen yaz) iki seritli bir yolda bir kamyonun baska bir kamyonu solladigini gördüm.  Insani geren bir durum.  Yani bazen kamyonun arkasina takilmaktan kendinizi kurtaramiyorsunuz.  Esas bu durumda araç bol miktarda yakit tüketiyor.  Kamyonlara takilmadan rahat çikabiliyorsaniz pek endiseye gerek yok.  Tabii ki araç rampada düz yoldan daha fazla tüketir.  Fizik kanunlari...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

‎10‎.‎11‎.‎2017 at 09:21, Mutlu Tekir :

Araçlarımızdaki klima sistemi eski devirden kalma değil. Gaza fazla bastığımızda Klima devreden çıkar. 

2007 model 2 tane İmpreza sahibi oldum böyle bişey görmedim...2008 model Golf sahibi oldum yine böyle bir şey görmedim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim 2010 model mazdama özel demek. Zaten klima sürekli devrede değil, 5 sn çalışıyor sonra 20-30 sn kadar devreye girmiyor. Ne zaman yokuş çıkarken gaza fazla basarsam hemen devreden çıkıyor ve aracın atıldığı hissediliyor. Şehirlerarasında uzun yokuşlarda da dipgazla çıktığımda hiç devreye girdiğini hatırlamıyorum. 

Mantıken devreye girip çıkan bir sistemin sürekli devrede olması beklenemez, gaza basış miktarına göre de devreden çıkarmak için programlanması çok da zor olmamalı. Aynı şekilde alternatör de sürekli devrede değildir, akünün voltajı 13.6 volta düşünce alternatör devreye girer, 14.7v a ulaşınca devreden çıkar. Zaten bu 2 sistem sürekli devrede olsa ya da güç ihtiyacı olduğunda devreden çıkarılmasa motorun gücünü tam anlamıyla alamazdık.

Google'da "disengage ac compressor when full throttle" diye aratırsanız zaten bir sürü konu çıkıyor. Bmw'sinde ful gazda klima ılık üflüyor, soğuk üflemiyor diye bir konu da açılmış hatta.

Golf 7'deki durum. Golfde siz farketmemişinizdir.

http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=21202

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Mutlu Tekir :

Golf 7'deki durum. Golfde siz farketmemişinizdir.

http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=21202

Dostum Golf  MK7 en son çıkan kasa...Benim Golf 2008 MK5 idi...Bende böyle bir özellik olmadığına eminim...Bahsettiğin çok güzel bişey ama benim için önemsiz...Far sersörü,yağmur sensörü gibi ıvır zıvır özelliklerde benim için önemsiz...Arabamda tüm kontrol bende olmalı...Buda böyle değişik bi zevk O0

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motor soğuk iken rampa çıkmamak en doğrusu, ancak oturduğunuz konuma göre bu her zaman mümkün olmuyor. Örneğin bizim apartmanın garaj çıkışı inanılmaz dik. İnsanın içi elvermesede ister istemez çıkmak zorunda kalıyorum hergün. 
Burada yapılacak en doğru iş, min 30 saniye rolantide beklemek ve iyi bir motor yağı kullanmak. Servis ile görüştürüğümde biz en iyi yağı kullanıyoruz diyorlar, ama bu konu irdelenebilir. Motoru üzmemek için düşük vites, çok yüksek olmayan torkun en verimli olduğu devir en doğrusu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mutlu hocama katılıyorum. 2011 yaris aracımda da rampada veya normal yolda ,motora yüksek devir cevirtmeye basladığımda bendede klima güçü kısıtlanıyordu. bir çok marka ve modelde durum böyle.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

09.11.2017 at 00:31, zoptrik :

Rampada araç çok yakar bunun önüne geçmenin yolu yok. Benim şahsi tecrübelelerim şu yönde, manuele alıp gazı köklemeyeceğiniz arabanın tork üretebileceği bir devir aralığında seyir. Yani bir üst viteste gazı sonuna kadar basarak çıkabileceğiniz bir rampada ben bir alt viteste yarım (belki biraz daha fazla) gazla çıkmayı tercih ediyorum. En azından aracın sağlığı için elimden geleni yapmış oluyorum. Yakıta yapacak bir şey yok. 

Olayın bilimsel yönünü irdeleyelim :)

 

09.11.2017 at 00:22, Mehmet Özdemir :

Yol müsaitse Cruise control. 

 

Eğimli yolda en son yapılacak şey

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • mesut2323
      Yazan: mesut2323
      Bu araç sahibi forumumuzda mı acaba? Bilgisi olan var mı? Ben mi yeni fark ettim?
      Haberin linkini bulursam atacağım.
      https://www.google.com/amp/s/m.haberturk.com/bingol-haberleri-amp/83093710-sifir-aldigi-otomobil-ayipli-mal-cikti-hukuk-mucadelesi-baslatti


    • farmutcu
      Yazan: farmutcu
      arkadaşlar merhaba
      2015 model power sense dizel cx3 üm var. gören otomotivden 8500 kmde aldım ve şu anda 20 bin kmde. motordan özellikle 90-100 km  ve 135 ile 140 km arasında vınlama şeklinde ses geliyor. 10 bin bakımda kazan değişti, 20 bin bakımdada motorda temizlik işlemi yapıldı ama ses azalmadı. sonrada servis sesin normal olduğunu her araçta olduğunu söyledi. hatta test ederken bir başka cx3 sahibi bayanda araca bindi ve bu sesin onun aracındada olduğunu söyledi. oda başta dert etmiş ama sonradan alışmış böyle dedi. ben alışmak istemiyorum. böyle bir sesi mazdaya hiç yakıştıramıyorum. aracımı almama sebep olan kuzenim fotifoti'nin aracında da böyle bir ses yok. başına böyle birşey gelen var mı? varsa çözüme kavuştumu yoksa servis elemanın önerisini dinleyip benzinli olanımı alayım  sesten şikayetçi isem benzinlisi ile değiştirelim dedi  konuyla ilgili bilgisi olan varsa açıklarsa sevinirim. 
      herkese teşekkürler
    • MayLife
      Yazan: MayLife
      Arkadaşlar herkese merhaba;
      Evin ilk aracını değiştirmek için artık vakit geldi geçiyor.Uzun süredir hayalini kurduğumuz cx3 e kavusmamız için çok az bi süre kaldı.Ailece mazda hayranıyız..Mazda cx3 power sense 2016  ortalama 100 bin tl bütçe civarı km düşük bi araç arayışlarına başladım.Aracın olmazsa olmazı donanım seviyesi ve siyah renk olması.Eşim de bende bu aracı ömürlük kullanmayı düşünüyoruz.2 kişi olduğumuz için bağaj ve iç hacimle ilgili hiçbir problem yok.Aracı şehir içi sıklık da kullansak da yılda 2  3 defa şehirler arası ve ayda en az  1 kere hafta sonu Ankara Konya git gel yapacağız.
      Araç ile ilgili sanırım izlemediğim test,inceleme vs. kalmamıştır ama siz değerli mazdaclubtr üyeleri ve araç sahipleri araç ile ilgili izlenimlerini paylaşırsa çok sevinir,mutlu olur,teşekkür ederim...
      Öncellikle uzun yol kullanımların da aracı her zaman performanslı kullanırım,tabiri caizse limitleri zorlarım her zaman, bu yüzden 270nm tork yeterli görünüyor ancak  105bg  korkutuyor.Bu motor için chip tuning e başvuran oldumu ? Yaptırırsam garanti bozulur mu ?a Araca herhangi bir zararı dokunur mu çünkü gerçekten fabrika verisi çok düşük görünüyor.Ben ve benim gibi bir çok mazda sever için can sıkıcı bir durum olduğunu düşünüyorum.
      2. olarak yalıtımı.Yüksek hızlarda lastik yol rüzgar sesi ne durumda.Sollama yaparken ağır bir araç yanından geçerken bazı araçlarda hafif bi sallanma oluyor.Mazda cx3 b sınıfı bi suv olarak geçiyor sonuçta,viraj performansı güven veriyor mu ?
      Değerli yorumlarınız için teşekküler...
    • lordshine61
      Yazan: lordshine61
      Öncelikle merhaba. Temmuz sonunda Araç 7300 km de iken DPF ışığının yanıp sönmesinden dolayı aracı Trabzon Adnan Otomotiv servisine götürdüm. Rejenerasyon yaptılar ışık söndü. Usta beni yanına çağırdı aracın yağ seviyesinin rejenerasyondan sonra yağa mazot karıştığı için yükselebileceğini x seviyesinin üstüne veya üzerine çıkabileceğini belirtti. Yağ çubuğunu taktı çıkarttı yağ x seviyesindeydi ve değişmesi gerektiğini belirtti. Zaten uzun yola çıkacaktım komple bakımınınyaptırttım aldım. Bugün yolda giderken ingiliz anahtarı ışığı sarı renkli olarak yandı. Ekrandan uyarılara baktığımda "yağ seviyesi çok yüksek yağı değiştirin" uyarısı var. Bakımdan sonra geçen km sadece 6300. Kullanım kitapçığında uyarının bakıma 500 km veya 15 gün kaldığında yanabileceği bölüm 6-2 de yazıyor. Bölüm 4-12 de de motor yağı bozulduğunda yetersiz olduğunda x işaretini geçen bir durumda olduğunda anahtar ışığının yanabileceği ve yağın değişmesi gerektiği yazıyor. Sayfa 6-2 deki sıfırlama yöntemi ile uyarı ışığını söndürdüm. Yağ seviyesini kontrol ettim x seviyesinin üzerinde. Bundan sonra yapmam gerekenler neler? Servise götürsem yağı değişelim diyip ücret isteyecekler eminim. Arabanın yağ seviyesinin yükselmesi normal mi? Yağa mazot karışması normal mi? Her 6000-7000 de bir arabayı servise mi götürecez nasıl iş bu anlamadım.
    • Balaban
      Yazan: Balaban
      Merhaba Değerli Arkadaşlar.Benim ilk sıfır aracım olması münasebetiyle,takdir edersinizki araç hakkında tedbirli olmaya çalışıyorum.0 Araç alımlarında nelere dikkat edilmesisi gerektiği konusunda bilgi toplarken(Google Amca sağolsun) bir iki video ile karşılaştım.Servisler yeni araçların modern kesim yeni lazer sistemiyle üretildiklerini rodaja gerek olmadığını söylüyorlar.Bir kısım ustamızda;bunun servis gelirlerini artırmak için,yetkili servislerin, araç sahiplerinin araçlarıyla değil de,sürekli arızalanıp serviste para bayılan araç sahipleriyle ilgilendiğini söylüyor.Birde video paylaşayım belki yardımı olur.Değerli mazda Doğayenleri Rodaj konusunda fikirlerini beyan ederlerse sevinirim...
       
×
×
  • Yeni Oluştur...