Jump to content

2018 Model Mazda 6 Tanıtıldı


Can SAKA
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazda 6 2. makyaj operasyonundan sonra bu gün Los Angelas'da Kuzey Amerika Mazda başkanı ve ceo'su Masahiro Moro tarafından yeni tasarımıyla tanıtıldı.

Masahiro Moro Cx-9 üzerinden başladığı konuşmasında Mazda'nın premium bir marka olmaya giden yolda başarılı bir şekilde yol aldığını ve bu kaliteyi uygun fiyatlara sunduklarının üstünde durdu. En son tanıttıkları Vision Cuope Consept'in Kodo tasarımının ne olduğunu ve gelecek de otomobil tasarımlarına nasıl etki edeceğini belirtti. Bu gün bulundukları noktanın en son kanıtı olarak yeni Mazda 6'nın örtülerini kaldırdı. İlk bakışta 6'nın bakışlarının daha da keskinleştiği ve yeni ön ızgara tasarımının değişimi gözde çarpıyor. Sis farları ise far grubuna dahil edildi. Aracın siluetinde büyük değişiklikler yok fakat yeni jant tasarımı yan görünüşte farklı bir şeyler olduğunu hissettiriyor.

Yenilikler içeride de devam ediyor. Ön konsolda havalandırma kanalları içeriye gömülmüş. Her birinin etrafındaki krom süslemeler yerine yekpare ve konsolun solundan sağına tek bir çita ile sürücü ve ön yolcu tarafındaki kapı birleşim kısımlarındaki havalandırmalarda birleştirilmiş. Head-Up Display ilk kez CX-9 da gördüğümüz ve CX-5 ile devam eden sistem ile donatılmış ve artık ekstra bir yüzeye ihtiyaç duymadan direk ön cama yansıtılıyor.

Ön koltuklar ve arka koltuklar ise yeniden dizayn edilmiş artık daha genişler ve yüksek yoğunluklu titreşimi abzorbe eden üretan sünger kullanılmış. Ön koltuklara havalandırma seçeneği de eklenmiş. Gösterge paneli ve klima kumanda öğeleri de elden geçirilmiş. İç dikiz aynasının büyük plastik kutu görünümünden kurtulup daha modern ince bir krom çerçeve ile süslenmiş. Kapı içlerinde sadeleşen tasarım ve konsolda kullanılan ahşaba burada da yer vermeleri kalite algısını yükseltmiş. Mazda'nın ödüllü 2.5 hacmindeki 4 silindirli motoru 6 da kullanılmaya başlanacak. Bu başarılı motoru ilk olarak Cx-9 da görmüştük. Şimdi ise motora silindir deaktive sistemi entegre edilmiş. 40 km/h ve 80 km/h arasındaki sabit hızlarda sürücü tarafından ekstra bir güç talep edilmediği sürece 2 silindir aktif olmayacaktır. Ayrıca G-Vectoring Control standart olarak sunulacak ve renk seçenekleri arasına Crystal Soul Red eklendi.


Mazda mühendisleri Mazda 6’nın şasisini tekrar ele aldılar. Yapılabilecek tüm değişiklikleri yeni Mazda 6’nın sürüşüne ve kalitesine olumu yönde etki edecek şekilde yaptılar. Belirtilene göre yapılan değişiklikler daha yumuşak ve lineer sürüş hissi daha iyi olan NHV(noise-vibration-harshness) yani gürültü-titreşim-sertlik üçlüsünün de ‘’ultra-sessiz’’ olan CX-9’a benzer olduğu söylendi. 6’nın yol tutuşunda ödün vermeksizin yapılan değişikler sonucunda süspansiyon geometrisi revize edildi. Ayrıca şasi modifikasyonlarında arka tekerlek çukurlarında kullanılan daha kalın metal saç, güçlendirilmiş şasi destekleri ve kalınlaştırılmış süspansiyon bağlantıları konu daha sessiz bir kabine Mazda 6’nın neler yapabileceğini kanıtlar nitelikte.

Son olarak yeni Mazda 6'nın İlkbahar 2018 de satışa sunulacağı duyuruldu.

Mazda-6-2018-1600-0a.jpg

Mazda-6-2018-1600-03.jpg

Mazda-6-2018-1600-08.jpg

Mazda-6-2018-1600-10.jpg

Mazda-6-2018-1600-12.jpg


Tüm haberi görüntüle

Can SAKA tarafından düzenlendi
eksik bilgi
  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İzolasyonla alakalı herhangi bir geliştirme yok heralde. Motor sesi, yol sesi, rüzgar sesi... 

2 silindir neden 40-80 arası acaba. Otoyol sürüşlerinde de kapatmalı. 120-130 a kadar 2 silindir gitse daha az yakar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, M.E.G :

İzolasyonla alakalı herhangi bir geliştirme yok heralde. Motor sesi, yol sesi, rüzgar sesi... 

2 silindir neden 40-80 arası acaba. Otoyol sürüşlerinde de kapatmalı. 120-130 a kadar 2 silindir gitse daha az yakar.

Silindir kapatma Türkiye ye gelmeyeceği için, bi önemi yok kanka, boşver =) 

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracı görmeden yorum yapmak istemiyorum fakat bu güzelim kasanın birincisi yalıtımını halledip ikincisi motorunu biraz güçlendirip piyasaya sürerlerse ülkemiz hariç çoğu ülkede daha çok iş yapar. Zaten adamlar dünya pazarında bu aracı satıp gerekli geliri yapıyorlar. Amerika pazarında bu araba istedikleri gibi satmadığı satışlarından görünüyor. Bundan dolayı yalıtım vs. kesin olarak çözüme kavuşacaktır. Yapmazlarsa yazık ederler güzelim arabalara.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

37 dakika önce, Zealot :

Silindir kapatma Türkiye ye gelmeyeceği için, bi önemi yok kanka, boşver =) 

Teknolojisini merak ettim bro.

Kaç nm torka ihtiyaç duyduğunda sistem devreye giriyor veya çıkıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben silindir kapatma olayına çok bel bağlamıyorum. 

çünkü orta iki silindiri kapattığında tamam ateş yanmıyor ama ateş yanmadığı için güç de üretemiyor..

hadi bu işin bir miktar faydası olsun,

kapanan silindirlerin pistonları boş şekilde inip çıkmaya devam ediyor ve sübapları açılmadığı için

hem sekman sürtünmesi, hem hava sıkıştırması durumu oluyor. 

yani öyle aman aman bi kâr yok. attığın taş ürküttüğün kuşa değmez bence.. bide yarın bu aktivatörlerin bozulma durumu var.. eksantriklerin yatay eksende hareketini sağlayan freze geçme sistemin imalatından dolayı eksantrik yedek parça fiyatı var. 

vw act motorları 140 lık 160 lık  zaten çöp dü..  150 lik iyi tuttu.. ama o da act olduğu için değil, özünden az yakıyor.. neyse 

100 bin km de en fazla 5bin km bu sistem devre de olur.. 

bu 5 bin km de de 0.5 litre/100km tasarruf yapsa, 

5bin km de 25 lt tasarrufunuz var.. 

hadi 1lt az yaksın    5bin km aktif olduğu süre boyunca 50 lt tasarruf yapar

yaw hadi 2 katı daha olsun.. 5 bin aktif devrede olduğu sürece 100 lt   yani toplam 100 bin km yol yapınca 100 lt az benzin yaksın

500 tl yapar.. 

o aktivatörün tanesi 1000 tl.

egsantrik 5bin tl, 

vesaire vesaire

 

özetle kendini de kessen bu işin gelip geleceği nokta budur. daha da öte gitmiyor işte

bknz  93 yılında çıkan FS motorlu 2.0 mazda 626 şehir içi 10 litre yakıyorsa

2016 yılında çıkan efsane skyactiv yere göğe sığmayan teknolojili mazda6   8 litre yakıyor.

benim 6   5lt ortalama ile konyaya gitti   skyactiv olsa 4.5 litre belki olurdu belki olmazdı..

yani artık biyerden sonra çok kasmaya gerek yok..   zaten yeni teknoloji kolay bozulabilen bişey..

parayı hibrit olayına yatırmak lazım.. 

6.0 litre escalade  5 lt ile geziyormuş şehir içinde

benzin in dizelin gelip gelebileceği nokta budur.. 

 

 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2017 modelinde rüzgar sesi olayı aynı sınıf benzer araçlardan(mazda6 ya benzemek gibi bir durum yok aslında ama lafın gelişi öyle) daha iyi. Kendi aracımı başka bir sebepten ihtiyaç nedeniyle satıyorum. Umarım yakında yine alırım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Zealot :

ben silindir kapatma olayına çok bel bağlamıyorum. 

çünkü orta iki silindiri kapattığında tamam ateş yanmıyor ama ateş yanmadığı için güç de üretemiyor..

hadi bu işin bir miktar faydası olsun,

kapanan silindirlerin pistonları boş şekilde inip çıkmaya devam ediyor ve sübapları açılmadığı için

hem sekman sürtünmesi, hem hava sıkıştırması durumu oluyor. 

yani öyle aman aman bi kâr yok. attığın taş ürküttüğün kuşa değmez bence.. bide yarın bu aktivatörlerin bozulma durumu var.. eksantriklerin yatay eksende hareketini sağlayan freze geçme sistemin imalatından dolayı eksantrik yedek parça fiyatı var. 

vw act motorları 140 lık 160 lık  zaten çöp dü..  150 lik iyi tuttu.. ama o da act olduğu için değil, özünden az yakıyor.. neyse 

100 bin km de en fazla 5bin km bu sistem devre de olur.. 

bu 5 bin km de de 0.5 litre/100km tasarruf yapsa, 

5bin km de 25 lt tasarrufunuz var.. 

hadi 1lt az yaksın    5bin km aktif olduğu süre boyunca 50 lt tasarruf yapar

yaw hadi 2 katı daha olsun.. 5 bin aktif devrede olduğu sürece 100 lt   yani toplam 100 bin km yol yapınca 100 lt az benzin yaksın

500 tl yapar.. 

o aktivatörün tanesi 1000 tl.

egsantrik 5bin tl, 

vesaire vesaire

 

özetle kendini de kessen bu işin gelip geleceği nokta budur. daha da öte gitmiyor işte

bknz  93 yılında çıkan FS motorlu 2.0 mazda 626 şehir içi 10 litre yakıyorsa

2016 yılında çıkan efsane skyactiv yere göğe sığmayan teknolojili mazda6   8 litre yakıyor.

benim 6   5lt ortalama ile konyaya gitti   skyactiv olsa 4.5 litre belki olurdu belki olmazdı..

yani artık biyerden sonra çok kasmaya gerek yok..   zaten yeni teknoloji kolay bozulabilen bişey..

parayı hibrit olayına yatırmak lazım.. 

6.0 litre escalade  5 lt ile geziyormuş şehir içinde

benzin in dizelin gelip gelebileceği nokta budur.. 

 

 

 

Zealot hocam o şehirdışı verisi 10 lt olmasın sakın. Kasaları çok ağır amerikan araçlarının hibritli halleri 10 lt civarında yakıyor. Hibritsiz halleri şehiriçi 20 lt lerde geziyor. 

Geleceğin teknolojisi skyactiv-x + hibrit olacak. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, drsb :

2017 modelinde rüzgar sesi olayı aynı sınıf benzer araçlardan(mazda6 ya benzemek gibi bir durum yok aslında ama lafın gelişi öyle) daha iyi. Kendi aracımı başka bir sebepten ihtiyaç nedeniyle satıyorum. Umarım yakında yine alırım

Hangi rakibinden iyi mazda6 ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 dakika önce, Mutlu Tekir :

Zealot hocam o şehirdışı verisi 10 lt olmasın sakın. Kasaları çok ağır amerikan araçlarının hibritli halleri 10 lt civarında yakıyor. Hibritsiz halleri şehiriçi 20 lt lerde geziyor. 

Geleceğin teknolojisi skyactiv-x + hibrit olacak. 

Geçen yikamaci da karşılaştık da adamla, o dedi, muhtemelen abartmış kro =) yada 5 lt ile 50 krş u karıştırdi

Fabrika verisi Şehir içi şehir dışı ikisi de 10 lt imiş. Ki çok çok iyi. Abartı derecede iyi

V12,  285 /22 lastik,  3 ton ağırlık,  

Yaw jantı bile 6 bijon,  ilk defa hayatımda 6 bijon jant gördüm. 

 

Ben sky benzinli yi sevsem de, dizelini zaten beğenmiyorum ki

Benzinli sky da, öyle aham Şaham bi motor deil, 

Bi şehir dışı buluşması olur da denk gelir konvoy gidersek, herkes deposunu doldurup, varınca tekrar doldurur,  deneriz kim ne yakmış 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

28 dakika önce, Mutlu Tekir :

Zealot hocam o şehirdışı verisi 10 lt olmasın sakın. Kasaları çok ağır amerikan araçlarının hibritli halleri 10 lt civarında yakıyor. Hibritsiz halleri şehiriçi 20 lt lerde geziyor. 

Geleceğin teknolojisi skyactiv-x + hibrit olacak. 

Aynen öyle Mazda’da sonunda bu konuya el attı. Toyota’yla 10 yıllık bir işbirliği için imza attı. Skyactiv teknolojisini hibrit ile beraber görmemiz çok uzun sürmeyecek umarım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Zealot bir ara toyotaclubtr de konusu geçmişti. hibritli hali 10 lt yakıyorsa hibritsiz hali ocağa incir ocağı diker demiştik. :D ordan hatırladım. 3 lt v6 bir araç için tabiki de süper bir değer. 1200 tonluk auris hibrit 4.1 yakarken... 

toyotanın motorlarıyla hibrit 4.1 civarında yakarsa, mazda nın scci motoruyla 3-3.5 lt yi zorlar gibime geliyor. (c segment için)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, Zealot :

ben silindir kapatma olayına çok bel bağlamıyorum. 

çünkü orta iki silindiri kapattığında tamam ateş yanmıyor ama ateş yanmadığı için güç de üretemiyor..

hadi bu işin bir miktar faydası olsun,

kapanan silindirlerin pistonları boş şekilde inip çıkmaya devam ediyor ve sübapları açılmadığı için

hem sekman sürtünmesi, hem hava sıkıştırması durumu oluyor. 

yani öyle aman aman bi kâr yok. attığın taş ürküttüğün kuşa değmez bence.. bide yarın bu aktivatörlerin bozulma durumu var.. eksantriklerin yatay eksende hareketini sağlayan freze geçme sistemin imalatından dolayı eksantrik yedek parça fiyatı var. 

vw act motorları 140 lık 160 lık  zaten çöp dü..  150 lik iyi tuttu.. ama o da act olduğu için değil, özünden az yakıyor.. neyse 

100 bin km de en fazla 5bin km bu sistem devre de olur.. 

bu 5 bin km de de 0.5 litre/100km tasarruf yapsa, 

5bin km de 25 lt tasarrufunuz var.. 

hadi 1lt az yaksın    5bin km aktif olduğu süre boyunca 50 lt tasarruf yapar

yaw hadi 2 katı daha olsun.. 5 bin aktif devrede olduğu sürece 100 lt   yani toplam 100 bin km yol yapınca 100 lt az benzin yaksın

500 tl yapar.. 

o aktivatörün tanesi 1000 tl.

egsantrik 5bin tl, 

vesaire vesaire

 

özetle kendini de kessen bu işin gelip geleceği nokta budur. daha da öte gitmiyor işte

bknz  93 yılında çıkan FS motorlu 2.0 mazda 626 şehir içi 10 litre yakıyorsa

2016 yılında çıkan efsane skyactiv yere göğe sığmayan teknolojili mazda6   8 litre yakıyor.

benim 6   5lt ortalama ile konyaya gitti   skyactiv olsa 4.5 litre belki olurdu belki olmazdı..

yani artık biyerden sonra çok kasmaya gerek yok..   zaten yeni teknoloji kolay bozulabilen bişey..

parayı hibrit olayına yatırmak lazım.. 

6.0 litre escalade  5 lt ile geziyormuş şehir içinde

benzin in dizelin gelip gelebileceği nokta budur.. 

 

 

 

Bel bağlama değilde az yaktıran bir teknoloji...

Evet 1.4 tsi motor zaten az yakıyor ama 3500 devir altında ve 130 nm torkun altında seyir ediyorsan 2 silindirle gidiyorsun ki mazda3 ün neredeyse 4000 devirdeki maksimum torku... 

Act motorla ben nereleri gezdim, yaylalara çıktım, şehir dışı 120-140 arası seyir halindeydim, Ankara, Adapazarı, Düzce de bol bol şehir içi gezileri, 3600 km yol yaptım 5.6 litre ortalamayla Erzurum’ a döndüm. Mazda6 sky aynı kullanımlarda 6.8-7.2 arası. 

Yolculuğun en az % 30 u 2 silindirle geçmiştir. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, Zealot :

ben silindir kapatma olayına çok bel bağlamıyorum. 

çünkü orta iki silindiri kapattığında tamam ateş yanmıyor ama ateş yanmadığı için güç de üretemiyor..

hadi bu işin bir miktar faydası olsun,

kapanan silindirlerin pistonları boş şekilde inip çıkmaya devam ediyor ve sübapları açılmadığı için

hem sekman sürtünmesi, hem hava sıkıştırması durumu oluyor. 

yani öyle aman aman bi kâr yok. attığın taş ürküttüğün kuşa değmez bence.. bide yarın bu aktivatörlerin bozulma durumu var.. eksantriklerin yatay eksende hareketini sağlayan freze geçme sistemin imalatından dolayı eksantrik yedek parça fiyatı var. 

vw act motorları 140 lık 160 lık  zaten çöp dü..  150 lik iyi tuttu.. ama o da act olduğu için değil, özünden az yakıyor.. neyse 

100 bin km de en fazla 5bin km bu sistem devre de olur.. 

bu 5 bin km de de 0.5 litre/100km tasarruf yapsa, 

5bin km de 25 lt tasarrufunuz var.. 

hadi 1lt az yaksın    5bin km aktif olduğu süre boyunca 50 lt tasarruf yapar

yaw hadi 2 katı daha olsun.. 5 bin aktif devrede olduğu sürece 100 lt   yani toplam 100 bin km yol yapınca 100 lt az benzin yaksın

500 tl yapar.. 

o aktivatörün tanesi 1000 tl.

egsantrik 5bin tl, 

vesaire vesaire

 

özetle kendini de kessen bu işin gelip geleceği nokta budur. daha da öte gitmiyor işte

bknz  93 yılında çıkan FS motorlu 2.0 mazda 626 şehir içi 10 litre yakıyorsa

2016 yılında çıkan efsane skyactiv yere göğe sığmayan teknolojili mazda6   8 litre yakıyor.

benim 6   5lt ortalama ile konyaya gitti   skyactiv olsa 4.5 litre belki olurdu belki olmazdı..

yani artık biyerden sonra çok kasmaya gerek yok..   zaten yeni teknoloji kolay bozulabilen bişey..

parayı hibrit olayına yatırmak lazım.. 

6.0 litre escalade  5 lt ile geziyormuş şehir içinde

benzin in dizelin gelip gelebileceği nokta budur.. 

 

 

 

Subapların açılmadığına emin misiniz? Bir de, bence bu yalıtım olayını biz biraz takıntı yapıyoruz gibi geliyor. Hadi 3'ü geçtim de 6 ile ilgili o kadar test izledim, verileri inceledim, özellikle yurt dışında böyle birşeyin adı geçmiyor. Hatta makyajsız bir 3'ün A180, 1.16 ve V40 ile bir testi vardı AutoBild'de, orda Mazda biraz gürültülü diyordu, bi sonraki 69db ise o da 70db idi. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...