Jump to content

3.Nesil Skyactiv-D Dizel Mazda 3 Yakıt Verileri


İlhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Dizel Otomobilden bıkmış, usanmış bir 2.Nesil Dizel Mazda 3 Kullanıcısı olarak. Bu konu başlığını açmak istedim. 3.Nesil Dizel kullanıcıları, ya Benzinli konusunda yada kullanıcı izlenimlerinde paylaşıyorlar yakıt sarfiyatlarını. Arada kaynayıp gidiyor mesajlar. Bu başlık altında toplarsak yakıt sarfiyatlarını, daha faydalı olacaktır.

skyactiv-d ile ilgili görsel sonucu

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eski bir 2. Nesil dizel 3 kullanıcısı olarak; 

-Aşırı titreşimli

-Sesi çok kötü

-Yüksek devir çevirme kapasitesi hiç yok.

Ama uzun yolda az yakıyor, yüzünüz gülüyor :) 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, Mutlu Tekir :

Niye bıktın İlhan abi?

Mustafa hislerime tercüman olmuş. Dizel otomobil, sürüş keyfimi törpüledi resmen diyebilirim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda 3 ve CX-3 dizel için yazılan hemen hemen tüm yazıları okumuşumdur. Genel kanaatim bir dizel motora oranla dpf olayına çok sık girdiği için fazla yaktığı kanısındayım. 

Son 3 aydır bende dizel Mazda 3 için baya bir niyetlendim, bin dereden su getirip 2016 model için 118 bin tl fiyat bile aldım.

Dizel alınıyorsa 5-5.5 litre yakmasını isterim, açıkçası 4 yıl dizel auris kullandım 5.2 ortalamayla gezdim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, AreY :

Mazda 3 ve CX-3 dizel için yazılan hemen hemen tüm yazıları okumuşumdur. Genel kanaatim bir dizel motora oranla dpf olayına çok sık girdiği için fazla yaktığı kanısındayım. 

Son 3 aydır bende dizel Mazda 3 için baya bir niyetlendim, bin dereden su getirip 2016 model için 118 bin tl fiyat bile aldım.

Dizel alınıyorsa 5-5.5 litre yakmasını isterim, açıkçası 4 yıl dizel auris kullandım 5.2 ortalamayla gezdim.

Yakıtı yükseltiyor ama dpf tıkanma riski çok düşük. Az bineni ilgilendirmeyebilir tabi. 2 yıl oldu en az 3 daha binerim. Sorunsuz olacağını bilmek güzel :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14.12.2017 at 23:51, M.E.G :

Eski bir 2. Nesil dizel 3 kullanıcısı olarak; 

-Aşırı titreşimli

-Sesi çok kötü

-Yüksek devir çevirme kapasitesi hiç yok.

Ama uzun yolda az yakıyor, yüzünüz gülüyor :) 

 

sesi hiçte kötü değil hayatımda duyduğum en tatlı ses onun Mustafa abi  :D  :nazar: 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

An itibarı ile yakıt tüketimi değerim 6.6 litre civarında. Şehir içi malesef çok kısa kullanıyorum. 7-8 km sonra durmam gerekiyor. Ancak dün akşam çapadan beylikdüzüne dönerken e-5 de ilk defa 4.9 lt gördüm. Eve tam geldiğimde park sonrası 5.1 di. Mesafe dışında bir handikabım yok gibi. Hala Ümitliyim 6’nın altına inme konusunda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracım Mazda 3 değil ama aynı oranları kısmen sağlayacağını düşündüğümden,

Cx-3 Trabzon şehir içi ortalama 6.8 litre yakıyor. Şehir dışı 4.9 litreyi gördüm ankaraya giderken yoldan usandığım için biraz bastım sonlara doğru 5.1 litre oldu. 

Önceki aracıma göre (206+) şehir içi yakıtı usandırdı diyebilirim. Şehir dışı giderken eski aracımla kısmen aynı yakıyor ama CX-3 daha konforlu ve güvenli. Şehir içi yakıt tüketimi için "Pişman oldum" diyebilirim..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçen hafta Bauhaus otoparkında beyaz Mazda 3 dizel power sense sahibi bir abiyle konuştum, çok memnun arabasından ama sakin kullanıyorum demesine rağmen ortalama hızı 31kmh iken tüketim 6.4lt idi. Bende benzinli modelle aynı hızlardayım 6.7lt civarıdır normal kullanırsam.  Konu dizel konusu olduğu için kendi tüketimimin fotosunu koymak istemiyorum ama dizel ile benzinli arasındaki makas gerçekten bu kadar düşük mü? İnanılmaz bir fiyat farkı var ilk alımda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 dakika önce, Leanback :

Geçen hafta Bauhaus otoparkında beyaz Mazda 3 dizel power sense sahibi bir abiyle konuştum, çok memnun arabasından ama sakin kullanıyorum demesine rağmen ortalama hızı 31kmh iken tüketim 6.4lt idi. Bende benzinli modelle aynı hızlardayım 6.7lt civarıdır normal kullanırsam.  Konu dizel konusu olduğu için kendi tüketimimin fotosunu koymak istemiyorum ama dizel ile benzinli arasındaki makas gerçekten bu kadar düşük mü? İnanılmaz bir fiyat farkı var ilk alımda.

Bunu her seferinde dile getiriyorum. 3.Nesil Mazda 3'lerde Dizel-Benzin arasında, sarfiyat açısından aman aman bir fark yok. Ama alırken fiyatına gelirsek, çok ciddi fiyat farkı var!

2.Nesil bir dizel Mazda 3 Kullanıcısı olarak bana hiç bir kuvvet Skyactiv-D Mazda 3 aldıramaz. Her türlü gözüm kapalı benzinli modelini alırım...

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda 3 dizel otomatik Araç şu anda 1400 km ye geldi.

Ortalama hız 31 km yakıt tüketimi 6.1

Önceki aracım 2015 Civic LPG ile tüketimi aynı sayılır şu anda.

Km yükseldikçe tüketimin daha da azalacağını umuyorum :) umarım azalır hanıma bu az yakar deyip aldirdik arabayı çünkü :)

  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben 1000’i bugün itibarı ile geçtim. Şu an ortalama 6.3 oldu ama son 3-4 kullanımda ortalamam 5.3 seviyelerinde seyrediyor. Sanırım bu arayı tutturacağım.

Diğer konuya gelirsek bende aynı fikirdeyim. Benzinli ve dizel araçların arasında anlamlı bir yakıt farkı yok. Kaldı ki bende benzinli almaya çıktım yola ama aradığım gibi bir benzinli araç karşıma çıkmadı. O nedenle çok büyük konuşmamak lazım, tecrübeyle sabit =)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Can kocak :

Mazda 3 dizel otomatik Araç şu anda 1400 km ye geldi.

Ortalama hız 31 km yakıt tüketimi 6.1

Önceki aracım 2015 Civic LPG ile tüketimi aynı sayılır şu anda.

Km yükseldikçe tüketimin daha da azalacağını umuyorum :) umarım azalır hanıma bu az yakar deyip aldirdik arabayı çünkü :)

sanırım emisyonda hile yapmamanın ve aktif jenerasyonun sonuçları

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

38 dakika önce, Squall :

O nedenle çok büyük konuşmamak lazım, tecrübeyle sabit =)

Yok o konuda açık ve net büyük konuşabilirim..

Dizel Otomobil...Benim Tüm Otomobil Sürüş Zevkimi Törpülemiş..

Taki bunu benzinli otomobil kullanmaya başlayınca anladım..

İşin maliyetini farkını vs geçtim..

Sürüş zevki - o benzinli otomobilin içeriye gelen motorun homurtu sesi - egzozundan gelen ses vs.. gerçekten bir başka..

Benzinli benim için candır.. Dizelse bu saatten sonra sadece heyecandır..

Kaldıki dizelle ilgili gelecekte bayağı bir yaptırımlar olacak sanırım..Bakalım bekleyip göreceğiz ne olacak fosil yakıtlı araçlarda..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Burak Aydın
      Yazan: Burak Aydın
      Merhabalar Arkadaşlar. Uzunca bir konu, çok sevdiğim arabamdan soğudum ve değiştirmeyi düşünüyorum şu an... Görüşlerinizi almak isterim. Okuyup bilginiz dahilinde yorum yazarsanız çok mutlu olurum, çünkü aracımı değiştirmek istemiyorum. 😔
      motor vs. hakkında ciddi bilgim yok; ama servislerin dediklerine ikna olmazsam kafamda kaygı kalıyor. İlgisiz olabilir ama şu şekilde bugüne kadar hiç yaşamadığım 2 olay yaşadım. Uzunca olacak ama cidden yardıma ihtiyacım var. 
       
      aracımı 0km olarak aldım OTOMATİK DİZEL. Şu an 44.000km’de. Bakımları hep Merser’de yaptırdım, ancak 40.000km bakımını Musluoğlu’nda sadece 1saat 40 dk içinde yaptılar. 
       
      1- Bu bakımdan 1 gün sonra uzun yola çıktım, adaptif hız sabitlemesi ile 130 ile giderken Bolu’da arıza ışıkları yandı (DPF yanmadı, sadece activsense güvenlik önlemleri ışıkları turuncu renkte yandı.) ve gaza bassam da devir 2.500’ü geçmedi. 130’dan bir anda yavaşladı ve sağa çekmek zorunda kaldım. Kontak kapatıp 5 dk bekledikten sonra, yeniden çalıştırdığımda ışıklar söndü. Gece yarısı olduğu için Mazda Yol Yardım’ı aradım ve sağ olsunlar Mazda Ankara bayisinden bir ustaya bağladılar. Bana DPF’den olduğunu söyledi ve benden klasik 3.000-4.000 devir ile 15 dk sürüş yapmamı istedi (DPF yanmadı oysa, anlamsız buldum. Ama yine de dediğini yaptım.)
      Sonrasında da sürüş vs. dahil hiçbir sorun yaşamadım ve bu konu tekrarlanmadı.  İstanbul’a döndüğümde Musluoğlu’na gidip sordum ve servis yetkilisi aynen şöyle dedi: “Abi bu arabalar atmosferik olduğu için, eğer İstanbul’dan kalkış yapıp durmadan Bolu’yu tırmandıysan, birkaç müşterimizde de oldu, araç orada rakım yükselince kalkış sırasındaki oksijen oranını alamadığını hissedince ikaz veriyor. Bolu’da bir mola vermiş olsaydın, olmazdı.” (Yine anlamsız ve saçma bir yorum olarak değerlendirdim.) Üstünden 1 ay geçti, bu benzer durum hiç tekrarlanmadı. Bu durum için ne düşünürsünüz, yaşayan oldu mu?
      2- Ve canımı sıkan durum...
      Üstteki konudan alakasız, ama 2 ay sonra yani son 20 gündür fark ettiğim olay...
      Aracı hep anlık tüketim değeri ekranında tutar ve sürüşte aracı tanımak için hangi yolda ne kadar basarsam ne yakar, devir ne olur takip ederim. Hiçbir arıza ışığı yanmadı, bir sorun yok. Ama aracım artık özellikle 1-2 ve 3. vitesler ile her vitesin 1.700 devrine kadar ciddi bir tüketim göstermeye başladı. Öyle ki kullanımıma göre 7-10 arası değişen anlık gösterge, aynı yollarda 25-40 olmaya başladı. Daha da dikkat edince şunu fark ettim. 2 yıldır kullandığım gibi gaza bassam da, gaz pedalı motorun sesini artırırken, 1-1,5 saniye devir saatinde bir değişiklik olmadan, sonradan artmaya başlıyor düşük devirde ve özelikle kalkışlarda... Haliyle anlık tüketim değeri şöyle oluyor: motorun sesi yükseliyor, ama 1-1,5sn devir 1100-1200 gibi kaldıktan sonra birden hızlıca yükseliyor. Gaza daha çok basmam gerekiyor. Keyifsiz şekilde emin de olmak için bi’ 10 gün böyle kullandım. Genel ortalamam bile arttı 150km sürüşte! Sonra bir arkadaştan yorum istedim, “son aldığın mazotta su varsa mazot filtresi su ile şişer, bu sebep olmuş olabilir.” dedi. Sevinerek bu sefer Merser’in yolunu tuttum. Özellikle anlattım ve Mazot filtresine de bakın dedim. Cihaza bağlantı yapıp bir sorun görmediklerini, mazot filtresinde de sorun olmadığını, ancak DPF ikazı vermemiş olsa da dolmaya yakın olduğunu ve boşaltmayı önerdiler. Sebebi bu dediler. Hemen 236₺ verip bu uygulamayı yaptırdım. Ama sonuç hüsran... Aynı durum devam ediyor. Hiçbir yağ, motor vs. İkazı almadım;
      ama gaza bastığımda motor çalışma hızı ve sesi artıyorken, 1.700 devre kadar 1-2 sn devir saati sabit kalıyor, araç hızlanmıyor. Kritik kısım bu. YANİ İSTEDİĞİM HIZLARA ÇIKMAK İÇİN, ESKİYE GÖRE HEP DAHA ÇOK GAZA BASMAK ZORUNDA KALIYORUM VE TÜKETİM ARTIYOR. Tekrar Merser’e gideceğim yarın; ama anlatabilmişsem yardımlarınızı bekliyorum.  Bu sorun canımı çok sıktı! Hem çözülür dedikleri sorun çözülmedi, hem de haybeye 236₺ verip DPF temizlettirdim boşuna...
       
      uzunluk için kusura bakmayın, moralim çok bozuk. Doğru bilgi almak için, olduğu gibi anlatmak istedim; uzadı...
      Şimdiden teşekkürler...
    • Mazdaafrika
      Yazan: Mazdaafrika
      Herkeze iyi akşamlar.
      Mazda 3 2017 Model arabamla yaklaşık 7000 km yaptım son iki ay içerisinde.
      Sormak istediğim benzin deposuyla alakalı.
      Depo 51 lt gösteriyor, fullleyip yaklaşık 700 km yol yapıyorum.
      Benzin Işığı yandıktan sonra da 60 km yol yaptım.
      Bunu bir kaç defa denedim, ama 60 kmden sonra cesaret edemedim yolda kalırım diye.
      Ama sıkıntı şurda ışık yandıktan  sonra 60 km daha kullanıp benzinliğe girip depoyu fulluyorum, hatta tık sesinden sonra ağzına kadar dolduruyorum, ama bugüne kadar en fazla aldığı 43 lt oldu.
      43 litreden fazla dolduramadım bir türlü.
      Sorum şu bu geri kalan 8 litre benzin depoda ise 60 km den sonra aşağı yukarı 100 km daha gitmesi gerekir.
      Acaba kaçırdığım bi durum mu var diye düşünüyorum ama 4-5 defa denedim  hep böyle oluyor en fazla 43 litre  koyabildim. Her seferinde de ışıktan sonra 50-60 km sürüp o şekilde benzini aldım.
      Bu konuda  beni aydınlatabilirseniz memnun olurum 
      Şimdiden teşekkürler.
    • sporenes
      Yazan: sporenes
      Ben mazda3 HB A/T alalı 3 hafta oldu. Yakıttaki belirsizlik dışında aracımdan çok memnunum. 2010 model İmprsv. HB kullananan arkadaşlarıma şunu sormak istiyorum. Bir depo ile kaç km gidiyorsunuz. bu arada aranıza yeni katışdığım için çok mutluyum. Mesleğim basın mensubu. 

×
×
  • Yeni Oluştur...