Jump to content
Sergio_01

3.Nesil Mazda 3 1.5 Skyactiv Benzin AT 100 Bin Bakımı

Tavsiye Edilen Mesajlar

Sergio_01    129
Sergio_01

Merhabalar,

Aracım 1 ay içinde 100 bin km olacak... Şimdiden araştırmalara başladım 100 bin bakımında neler yapılır diye... Yapılacak işleri şu şekilde sıraladım... Sizlerden de görüş ve önerilerinizi bekliyorum... Bu arada forumda 100 bin bakımı yaptıranımız varmıdır acaba....

1 - Motor yağı ve filtresi değişimi

2 - Hava filtreleri değişimi

3 - Benzin filtresi değişimi

4 - Otomatik şanzıman yağı değişimi (Birde otomatik şansızmanın program güncellemesi var ise onu talep edeceğim servisten) 

5 - Motor soğutma sıvısı değişimi

6 - Bujiler değişimi

7 - Fren hidrolik yağı değişimi

8 - Motor zinciri kontrolü (Bunda tam emin değilim bakılması gerekirmi diye kaç binde değişiyor zincirler tam bilmiyorum)

9 - Yürüyen aksam kontrolü

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.348
Mutlu Tekir

8 in kontrolü olmuyor. Motorun açılması lazım çünkü. Ses yapmaya başladığı zaman anlaşılıyor ya da rektefiye  yapılırken değiştiriliyor. 

Benzin filtresi depo içindeyse o da değiştirilmiyor. Sorun çıkarırsa pompayla birlikte değiştiriliyor. 

V kayışı ve avare rulmanlarının değişimi. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sergio_01    129
Sergio_01
2 dakika önce, Mutlu Tekir :

8 in kontrolü olmuyor. Motorun açılması lazım çünkü. Ses yapmaya başladığı zaman anlaşılıyor ya da rektefiye  yapılırken değiştiriliyor. 

Benzin filtresi depo içindeyse o da değiştirilmiyor. Sorun çıkarırsa pompayla birlikte değiştiriliyor. 

V kayışı ve avare rulmanlarının değişimi. 

 

@Mutlu Tekir v kayış yanlış hatırlamıyorsam 80 binde kendiğilinden koptu o zaman değişmişti... 

Yolda giderken akü zayıf uyarısı aldım dedim galiba akü öldü artık... Neyse gidiyorum yolda allahın sevgili kuluymuşum herhalde :) tam mazda servisin önünden geçiyordum araba teklemeye başladı direk girdim servise... Servisin tam kapısının önünde araç stop etti artık... Çok şanslıydım o arızada yani... :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik    806
zoptrik

Aracın yağ bakımları düzenli yapılmışsa zincire hiçbirşey olmaz. Yağ değişim periyotlarına dikkat edilmeyen araçlarda zincir uzar ve ses yapar. Yine başka sıkıntı olmaz. Araç düzensiz çalışır sadece ve arıza lambası yakabilir. Diğer V kayışı rulman vs servis teknik bülteninde yayınlanır zaten. Ulaşabilirseniz servis manueline ulaşın bunlar daha ayrıntılı yazar orada. Geçmiş olsun v kayışı olayında ucuz yırtmışsınız. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.882
Zealot

motor zincir kontrolü yapmakta fayda var.. zincir uzamadan da bakla atabilir kopabilir.  yada uzamıştır. gergi germiştir.. artık gergi en sona dayanmıştır vs.  

külbütör kapağından zincire bakılabilir.  

eksantrik kapağından zincire + yataklarına + gergi'sine bile bakılabilir.

 

motor soğutma sıvısını kilometreye değil yıla bağlı olarak değiştirebilirsiniz. 7-10 yıl arası  denilebilir..  şuanda gerek yok.

fren hidroliğini mutlaka değiştirin.... 

şanzıman geçişleri ile ilgili en ufak bir şikayetiniz yoksa,  yağını değiştirmeyin. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sergio_01    129
Sergio_01
13 saat önce, Zealot :

motor zincir kontrolü yapmakta fayda var.. zincir uzamadan da bakla atabilir kopabilir.  yada uzamıştır. gergi germiştir.. artık gergi en sona dayanmıştır vs.  

külbütör kapağından zincire bakılabilir.  

eksantrik kapağından zincire + yataklarına + gergi'sine bile bakılabilir.

 

motor soğutma sıvısını kilometreye değil yıla bağlı olarak değiştirebilirsiniz. 7-10 yıl arası  denilebilir..  şuanda gerek yok.

fren hidroliğini mutlaka değiştirin.... 

şanzıman geçişleri ile ilgili en ufak bir şikayetiniz yoksa,  yağını değiştirmeyin. 

@Zealot evet şanzıman yağı çok tartışmalı bir konu... Rusyadaki forumlarda değiştirenlerin yazdıklarına göre iki defa üst üste değiştirmek gerekir diyorlar ilk değişen yağ metal kalıntılarını topladıktan sonra ikinci defa değişim gerekli diyorlar buda ilginç bir yaklaşım tabi... Kafalar karışık maalesef :) 

Vites geçişlerinde biraz sıkıntı var aslında hafif vuruntulu geçişler var şu anda....

Birde en sıkıntılı olan aracı çalıştırdım park yerinden geri geri çıkıyorum mesela R den D ye aldıktan sonra gazı geç alıyor ve aldığında da fişek gibi atılım yapıyor araç... Bu neden kaynaklanır acaba bir türlü anlayamadım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.348
Mutlu Tekir
14 dakika önce, Sergio_01 :

@Zealot evet şanzıman yağı çok tartışmalı bir konu... Rusyadaki forumlarda değiştirenlerin yazdıklarına göre iki defa üst üste değiştirmek gerekir diyorlar ilk değişen yağ metal kalıntılarını topladıktan sonra ikinci defa değişim gerekli diyorlar buda ilginç bir yaklaşım tabi... Kafalar karışık maalesef :) 

Vites geçişlerinde biraz sıkıntı var aslında hafif vuruntulu geçişler var şu anda....

Birde en sıkıntılı olan aracı çalıştırdım park yerinden geri geri çıkıyorum mesela R den D ye aldıktan sonra gazı geç alıyor ve aldığında da fişek gibi atılım yapıyor araç... Bu neden kaynaklanır acaba bir türlü anlayamadım...

Otomatik şanzıman yağının tartışıldığı bir konu vardı. Güzel bir tartışma olmuştu. Orada bmw nin değişmez dediği yağı zf nin sitesinde değişim periyodu verdiğini paylaşmıştım. Aynı şekilde mercedes, bmw gibi böyle ufak sorunların yağ değişimi sonrası düzeldiğini paylaşan kullanıcılar da vardı. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sergio_01    129
Sergio_01
3 dakika önce, Mutlu Tekir :

Otomatik şanzıman yağının tartışıldığı bir konu vardı. Güzel bir tartışma olmuştu. Orada bmw nin değişmez dediği yağı zf nin sitesinde değişim periyodu verdiğini paylaşmıştım. Aynı şekilde mercedes, bmw gibi böyle ufak sorunların yağ değişimi sonrası düzeldiğini paylaşan kullanıcılar da vardı. 

@Mutlu Tekir Rusyadan bu abi 100 binde değişim yapmış.... Yağ ve filtre.... (Link aşağıda)

Değişim şu şekilde olmuş

1.Etap : Yağ boşaltılmış ve yeni yağ tekrar konmuş... (İlk yağın durumunu gösteren fotoyu aşağıdaki linkten görebilirsiniz)

70 km yeni konulan yağ ile gezilmiş

2.Etap : Tekrardan yağ boşaltılmış, filtre değiştirilmiş ve tekrardan yeni yağ konulmuş

Bencede değişmesi gerekir diye düşünüyorum herşeyin bir ömrü var tabiki de....

Yağ değişiminden sonra vites geçişlerinin daha da düzgün olduğunu gözlemlemiş arkadaş...

https://www.drive2.ru/l/491728539050049779/

 

Birde aracı motor soğukken ilk çalıştırmada motordan ıslık sesi gibi bir ses geliyor bunun nedeni ne olabilir acaba....

V kayışı değiştiği için ona bağlıyorum ama tam olarak da bilemiyorum yani...

Varmıdır görüşleriniz...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik    806
zoptrik

Sekonder jigle sesi sanırım. Sizin motoru tam olarak bilmemekle birlikte rx8 ve şu an kullandığım omegada motor soğukken çalışan ekstra brulöre benzer bir motor var. Sanırım onun sesi. Yine de bilene danışmakta fayda var. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sergio_01    129
Sergio_01

Mazda CX-5 şanzıman yağ değişimi videosu....

Yağ karter muhafazasında mıknatıs varmış ve bütün metal parçacıklarını bu metal topluyormuş... Vay beee :) 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.348
Mutlu Tekir

Ne kadar pis çıkıyor bir de ömürlüktür deniyor bu yağ için sonra. Hiçbir yağ ömürlük değildir işte, en güzel göstergesi bu video.

Bende de bu araçtan olsa 100bin km.de 1 değiştirirdim yağı. 

Bu arada o mıknatıs önceki nesilde de var. 

3. nesil şanzımanda flushing önerilmediği için yapmayı düşündüğünüz prosedür doğrudur.

Motor soğukken ıslık sesi geliyorsa v kayış gergi kasnaklarının rulmanlarından da olabilir. Islığın geldiği yere odaklanmaya çalışın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.882
Zealot

O mıknatıs neredeyse 30 yıldır  her arabada var =) 

Sanziman da da, diferansiyel de de

 

Şikayetin varsa değiştir abi,  şikayetin yoksa elleme..   Bu kadar basit. 

 

Yağın kararmasına bakmayın,  kaynamış vr bozulmuş yağ,  yanık kokar, çiğ iğrenç bi kokusu olur... Flash pointsl denilen  kaynama sıcaklığına ulaşırsa, yapısı kimyasal bozulmaya uğrar, o zaman değişim gerekir, vuruntu silkeleme hissedilir... 

 

Yağ rengi ile ilgili global bir örnek :

Mesela dizel de yagi değiştir yeni yağ koy, 

Marşa bas 5 dk dolaş gel,  sadece 5dk  sonra  simsiyah olur, kömür karası olur... 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.348
Mutlu Tekir
12 dakika önce, Zealot :

O mıknatıs neredeyse 30 yıldır  her arabada var =) 

Sanziman da da, diferansiyel de de

 

Şikayetin varsa değiştir abi,  şikayetin yoksa elleme..   Bu kadar basit. 

 

Yağın kararmasına bakmayın,  kaynamış vr bozulmuş yağ,  yanık kokar, çiğ iğrenç bi kokusu olur... Flash pointsl denilen  kaynama sıcaklığına ulaşırsa, yapısı kimyasal bozulmaya uğrar, o zaman değişim gerekir, vuruntu silkeleme hissedilir... 

 

Yağ rengi ile ilgili global bir örnek :

Mesela dizel de yagi değiştir yeni yağ koy, 

Marşa bas 5 dk dolaş gel,  sadece 5dk  sonra  simsiyah olur, kömür karası olur... 

Eyvallah da ustam, motor yağı ile şanzıman yağı çok ayrı. Motor yağı segmanlardan yanmaya maruz kalıyor, rengi değişmesi normal. Zaten motor iç temizleyici kullanınca da 7-8 bin gibi kahverengileşmeye başlıyor. 

Şanzıman yağı ise tork konvertörde olağanüstü basınçlara maruz kalıp ısınıyor, radyatörde soğutuluyor. Skyactiv de kitlenme hızlı da, resimlerden de görebileceğimiz üzere demek ki kitlenme olasıya kadarki süre içinde yeteri kadar ısınıyor ve kararıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sergio_01    129
Sergio_01

Bir foto daha 70 bin km de değişen şanzıman yağı Mazda 6 skyactiv

mazda  6.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.233
M.E.G

Benim mazda3 42 binde, ilk günki gibi pembe. Sky şanzıman, dizel motor gibi mi çalışıyır

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.882
Zealot

Isınıp soğudukca, eskidigini yürekten kabul ediyorum.  Ama yanmadigi sürece kolay kolay deforme olmaz. Yanarsa 15bin km de de değişmek gerekir.. 

Önceden ışıklarda beklerken çok yük biniyordu şanzıman yağına. Şimdi hem arabayi boşa alıyor sistem, hemde i stop var.

hizlanirken de çok yük biniyordu ama şimdi hemen kitliyor. Eskiden 50bin km ise, şimdi 250bin gider.. 

Tabi bu ortalama...      Siz 50binde de yakabilirsiniz.. 

 

Benim eski 626 nın motor  yağ değişim periyodu 3500km.  Şimdi dacia periyodu olmuş 20bin km.. 

Dediğim gibi, şikayet varsa değişir. Yoksa gider... Sonuçta şanzıman yagi gibi plate ler de eskiyor...  Bir tek yağdan şüphelenmemek de lazım.. 

Sarsıntı varsa değiştirin. Yoksa kalsın.  Benim şahsi kanaatimdir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.233
M.E.G

En kolay çözümü söylüyorum. Şanzımanı komple değiştir rahatla :D 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik    806
zoptrik

20 senelik aracımın şanzuman yağını değiştirdik. (Muhtemel ilk yağı) Tork konverterden ses geliyordu. Hem de toplamda 3 kez değiştirdik. Her seferinde çıkanı attık. Amaç %100 e yakın yağı değiştirmekti. (TC içindeki yağ boşalmadığı için) İlk çıkan yağ siyaha yakın koyu kırmızı idi. (Dextron III) Bizim koyduklarımız vişne suyu gibiydi. Yağ değişti ama HİÇBİRŞEY değişmedi. Önceki yağda da ne vuruntu vardı ne geçişlerde sıkıntı vardı. Hiçbirşey yoktu. Sadece ses için değiştirdik. Ses de gitmedi :D Özetle o km de şanzuman yağına hiçbirşey olmaz. Otomatik şanzuman ince mesele problem yoksa çok dokunmamak lazım. İçinin komple tamir takımı değişen şanzumanların vuruntulu çalıştığını düzeninin bozulduğunu her forumda okuyabilirsiniz. Değiştirince ne olur? Hiçbirşey olmaz. Doğru yağı ve orijinal şanzuman filtresi kullanın yeter. Çok kafaya takılıyorsa değiştirin gitsin. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Fethi Bolat
      Yazan: Fethi Bolat
      Abilerim ,Ablalarım ; 2010 model M3 impressive aracın bakım vakti gelmiş midir sizce ? babam daha önce ne zaman yaptırdı bilmiyorum aracın yağ & su gibi ihtiyaçlarını yakından takip ediyorum lakin bakıma gitmenin vakti geldi mi bilmiyorum herhangi bir bakım yapıldığına dair belge yada çizelge de yok. araç 89.000 de bakım ihtiyacını nereden anlarım ? 
    • kurudayimurat
      Yazan: kurudayimurat
      Merhabalar. BK kasa Mazda3 1.6 Dynamic araca hangi marka buji önerirsiniz? Yardımcı olanlara şimdiden teşekkürler. İyi forumlar.
    • alper34
      Yazan: alper34
      Merhabalar, aracım 1.5 benzinli Mazda 3 2014 model. 60.000 km. olmasına az kaldı, servisi aradığımda net bir fiyat söylemediler. 800 civarı diyorlar. İridyum buji değişikliği olması gerekirmiş. Açıkçası İstanbul'daki servislerden pek memnun değilim. Aracın garantisi de bitecek birkaç ay sonra. Ne önerirsiniz? Anadolu Yakası'nda yetkili ya da sanayide servis önerisi var mıdır?
      Daha önce lastik değişimi de yapmadım. Fiyat/performans olarak hangi lastikleri önerirsiniz?
    • Devrim Babacan
      Yazan: Devrim Babacan
      Bu dönemdeki mevcut kış kampanyasından faydalanarak 3. Nesil Mazda 3 Power aracımın 20bin bakımını yaptırmış bulunuyorum.
      Bilanço şöyle:
      Total Quartz 5W/30 Motor Yağı, 175 TL. Cartridge, Yağ Filtresi, 24.73 TL. Element Hava Filtresi, 46.67 TL. Soğutma Sistemi Filtresi (Cooling Unit Filter), 66.60 TL. Mekanik İşçilik, 105 TL. Toplam: 418 TL. - İskonto = 394 TL.
       

    • Guest architect
      Yazan: Guest architect
      Bostancı Bosch car servis 50000 bakımına 190 ytl fiyt verdi buji hariç.Yağ,yağfiltresi,benzin filtresi,hava filtresi,polen filtresi değişiyor.Motor cihaza giriyor.Frenler açılıp remizleniyor.Yürüyen aksam kontrol ediliyor.Sular tamamlanıyor. Mazda yetkili servisleri 320 tl fiyat verdi.
      Yaptırısam bilgi vereceğim

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×