Jump to content

3.Nesil Mazda3 SKYACTIV Bakım Fiyatı - 100.000 Km


Sergio_01
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhabalar,

Aracım 1 ay içinde 100 bin km olacak... Şimdiden araştırmalara başladım 100 bin bakımında neler yapılır diye... Yapılacak işleri şu şekilde sıraladım... Sizlerden de görüş ve önerilerinizi bekliyorum... Bu arada forumda 100 bin bakımı yaptıranımız varmıdır acaba....

1 - Motor yağı ve filtresi değişimi

2 - Hava filtreleri değişimi

3 - Benzin filtresi değişimi

4 - Otomatik şanzıman yağı değişimi (Birde otomatik şansızmanın program güncellemesi var ise onu talep edeceğim servisten) 

5 - Motor soğutma sıvısı değişimi

6 - Bujiler değişimi

7 - Fren hidrolik yağı değişimi

8 - Motor zinciri kontrolü (Bunda tam emin değilim bakılması gerekirmi diye kaç binde değişiyor zincirler tam bilmiyorum)

9 - Yürüyen aksam kontrolü

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 in kontrolü olmuyor. Motorun açılması lazım çünkü. Ses yapmaya başladığı zaman anlaşılıyor ya da rektefiye  yapılırken değiştiriliyor. 

Benzin filtresi depo içindeyse o da değiştirilmiyor. Sorun çıkarırsa pompayla birlikte değiştiriliyor. 

V kayışı ve avare rulmanlarının değişimi. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, Mutlu Tekir :

8 in kontrolü olmuyor. Motorun açılması lazım çünkü. Ses yapmaya başladığı zaman anlaşılıyor ya da rektefiye  yapılırken değiştiriliyor. 

Benzin filtresi depo içindeyse o da değiştirilmiyor. Sorun çıkarırsa pompayla birlikte değiştiriliyor. 

V kayışı ve avare rulmanlarının değişimi. 

 

@Mutlu Tekir v kayış yanlış hatırlamıyorsam 80 binde kendiğilinden koptu o zaman değişmişti... 

Yolda giderken akü zayıf uyarısı aldım dedim galiba akü öldü artık... Neyse gidiyorum yolda allahın sevgili kuluymuşum herhalde :) tam mazda servisin önünden geçiyordum araba teklemeye başladı direk girdim servise... Servisin tam kapısının önünde araç stop etti artık... Çok şanslıydım o arızada yani... :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracın yağ bakımları düzenli yapılmışsa zincire hiçbirşey olmaz. Yağ değişim periyotlarına dikkat edilmeyen araçlarda zincir uzar ve ses yapar. Yine başka sıkıntı olmaz. Araç düzensiz çalışır sadece ve arıza lambası yakabilir. Diğer V kayışı rulman vs servis teknik bülteninde yayınlanır zaten. Ulaşabilirseniz servis manueline ulaşın bunlar daha ayrıntılı yazar orada. Geçmiş olsun v kayışı olayında ucuz yırtmışsınız. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

motor zincir kontrolü yapmakta fayda var.. zincir uzamadan da bakla atabilir kopabilir.  yada uzamıştır. gergi germiştir.. artık gergi en sona dayanmıştır vs.  

külbütör kapağından zincire bakılabilir.  

eksantrik kapağından zincire + yataklarına + gergi'sine bile bakılabilir.

 

motor soğutma sıvısını kilometreye değil yıla bağlı olarak değiştirebilirsiniz. 7-10 yıl arası  denilebilir..  şuanda gerek yok.

fren hidroliğini mutlaka değiştirin.... 

şanzıman geçişleri ile ilgili en ufak bir şikayetiniz yoksa,  yağını değiştirmeyin. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, Zealot :

motor zincir kontrolü yapmakta fayda var.. zincir uzamadan da bakla atabilir kopabilir.  yada uzamıştır. gergi germiştir.. artık gergi en sona dayanmıştır vs.  

külbütör kapağından zincire bakılabilir.  

eksantrik kapağından zincire + yataklarına + gergi'sine bile bakılabilir.

 

motor soğutma sıvısını kilometreye değil yıla bağlı olarak değiştirebilirsiniz. 7-10 yıl arası  denilebilir..  şuanda gerek yok.

fren hidroliğini mutlaka değiştirin.... 

şanzıman geçişleri ile ilgili en ufak bir şikayetiniz yoksa,  yağını değiştirmeyin. 

@Zealot evet şanzıman yağı çok tartışmalı bir konu... Rusyadaki forumlarda değiştirenlerin yazdıklarına göre iki defa üst üste değiştirmek gerekir diyorlar ilk değişen yağ metal kalıntılarını topladıktan sonra ikinci defa değişim gerekli diyorlar buda ilginç bir yaklaşım tabi... Kafalar karışık maalesef :) 

Vites geçişlerinde biraz sıkıntı var aslında hafif vuruntulu geçişler var şu anda....

Birde en sıkıntılı olan aracı çalıştırdım park yerinden geri geri çıkıyorum mesela R den D ye aldıktan sonra gazı geç alıyor ve aldığında da fişek gibi atılım yapıyor araç... Bu neden kaynaklanır acaba bir türlü anlayamadım...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 dakika önce, Sergio_01 :

@Zealot evet şanzıman yağı çok tartışmalı bir konu... Rusyadaki forumlarda değiştirenlerin yazdıklarına göre iki defa üst üste değiştirmek gerekir diyorlar ilk değişen yağ metal kalıntılarını topladıktan sonra ikinci defa değişim gerekli diyorlar buda ilginç bir yaklaşım tabi... Kafalar karışık maalesef :) 

Vites geçişlerinde biraz sıkıntı var aslında hafif vuruntulu geçişler var şu anda....

Birde en sıkıntılı olan aracı çalıştırdım park yerinden geri geri çıkıyorum mesela R den D ye aldıktan sonra gazı geç alıyor ve aldığında da fişek gibi atılım yapıyor araç... Bu neden kaynaklanır acaba bir türlü anlayamadım...

Otomatik şanzıman yağının tartışıldığı bir konu vardı. Güzel bir tartışma olmuştu. Orada bmw nin değişmez dediği yağı zf nin sitesinde değişim periyodu verdiğini paylaşmıştım. Aynı şekilde mercedes, bmw gibi böyle ufak sorunların yağ değişimi sonrası düzeldiğini paylaşan kullanıcılar da vardı. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, Mutlu Tekir :

Otomatik şanzıman yağının tartışıldığı bir konu vardı. Güzel bir tartışma olmuştu. Orada bmw nin değişmez dediği yağı zf nin sitesinde değişim periyodu verdiğini paylaşmıştım. Aynı şekilde mercedes, bmw gibi böyle ufak sorunların yağ değişimi sonrası düzeldiğini paylaşan kullanıcılar da vardı. 

@Mutlu Tekir Rusyadan bu abi 100 binde değişim yapmış.... Yağ ve filtre.... (Link aşağıda)

Değişim şu şekilde olmuş

1.Etap : Yağ boşaltılmış ve yeni yağ tekrar konmuş... (İlk yağın durumunu gösteren fotoyu aşağıdaki linkten görebilirsiniz)

70 km yeni konulan yağ ile gezilmiş

2.Etap : Tekrardan yağ boşaltılmış, filtre değiştirilmiş ve tekrardan yeni yağ konulmuş

Bencede değişmesi gerekir diye düşünüyorum herşeyin bir ömrü var tabiki de....

Yağ değişiminden sonra vites geçişlerinin daha da düzgün olduğunu gözlemlemiş arkadaş...

https://www.drive2.ru/l/491728539050049779/

 

Birde aracı motor soğukken ilk çalıştırmada motordan ıslık sesi gibi bir ses geliyor bunun nedeni ne olabilir acaba....

V kayışı değiştiği için ona bağlıyorum ama tam olarak da bilemiyorum yani...

Varmıdır görüşleriniz...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sekonder jigle sesi sanırım. Sizin motoru tam olarak bilmemekle birlikte rx8 ve şu an kullandığım omegada motor soğukken çalışan ekstra brulöre benzer bir motor var. Sanırım onun sesi. Yine de bilene danışmakta fayda var. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda CX-5 şanzıman yağ değişimi videosu....

Yağ karter muhafazasında mıknatıs varmış ve bütün metal parçacıklarını bu metal topluyormuş... Vay beee :) 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ne kadar pis çıkıyor bir de ömürlüktür deniyor bu yağ için sonra. Hiçbir yağ ömürlük değildir işte, en güzel göstergesi bu video.

Bende de bu araçtan olsa 100bin km.de 1 değiştirirdim yağı. 

Bu arada o mıknatıs önceki nesilde de var. 

3. nesil şanzımanda flushing önerilmediği için yapmayı düşündüğünüz prosedür doğrudur.

Motor soğukken ıslık sesi geliyorsa v kayış gergi kasnaklarının rulmanlarından da olabilir. Islığın geldiği yere odaklanmaya çalışın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O mıknatıs neredeyse 30 yıldır  her arabada var =) 

Sanziman da da, diferansiyel de de

 

Şikayetin varsa değiştir abi,  şikayetin yoksa elleme..   Bu kadar basit. 

 

Yağın kararmasına bakmayın,  kaynamış vr bozulmuş yağ,  yanık kokar, çiğ iğrenç bi kokusu olur... Flash pointsl denilen  kaynama sıcaklığına ulaşırsa, yapısı kimyasal bozulmaya uğrar, o zaman değişim gerekir, vuruntu silkeleme hissedilir... 

 

Yağ rengi ile ilgili global bir örnek :

Mesela dizel de yagi değiştir yeni yağ koy, 

Marşa bas 5 dk dolaş gel,  sadece 5dk  sonra  simsiyah olur, kömür karası olur... 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 dakika önce, Zealot :

O mıknatıs neredeyse 30 yıldır  her arabada var =) 

Sanziman da da, diferansiyel de de

 

Şikayetin varsa değiştir abi,  şikayetin yoksa elleme..   Bu kadar basit. 

 

Yağın kararmasına bakmayın,  kaynamış vr bozulmuş yağ,  yanık kokar, çiğ iğrenç bi kokusu olur... Flash pointsl denilen  kaynama sıcaklığına ulaşırsa, yapısı kimyasal bozulmaya uğrar, o zaman değişim gerekir, vuruntu silkeleme hissedilir... 

 

Yağ rengi ile ilgili global bir örnek :

Mesela dizel de yagi değiştir yeni yağ koy, 

Marşa bas 5 dk dolaş gel,  sadece 5dk  sonra  simsiyah olur, kömür karası olur... 

Eyvallah da ustam, motor yağı ile şanzıman yağı çok ayrı. Motor yağı segmanlardan yanmaya maruz kalıyor, rengi değişmesi normal. Zaten motor iç temizleyici kullanınca da 7-8 bin gibi kahverengileşmeye başlıyor. 

Şanzıman yağı ise tork konvertörde olağanüstü basınçlara maruz kalıp ısınıyor, radyatörde soğutuluyor. Skyactiv de kitlenme hızlı da, resimlerden de görebileceğimiz üzere demek ki kitlenme olasıya kadarki süre içinde yeteri kadar ısınıyor ve kararıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Isınıp soğudukca, eskidigini yürekten kabul ediyorum.  Ama yanmadigi sürece kolay kolay deforme olmaz. Yanarsa 15bin km de de değişmek gerekir.. 

Önceden ışıklarda beklerken çok yük biniyordu şanzıman yağına. Şimdi hem arabayi boşa alıyor sistem, hemde i stop var.

hizlanirken de çok yük biniyordu ama şimdi hemen kitliyor. Eskiden 50bin km ise, şimdi 250bin gider.. 

Tabi bu ortalama...      Siz 50binde de yakabilirsiniz.. 

 

Benim eski 626 nın motor  yağ değişim periyodu 3500km.  Şimdi dacia periyodu olmuş 20bin km.. 

Dediğim gibi, şikayet varsa değişir. Yoksa gider... Sonuçta şanzıman yagi gibi plate ler de eskiyor...  Bir tek yağdan şüphelenmemek de lazım.. 

Sarsıntı varsa değiştirin. Yoksa kalsın.  Benim şahsi kanaatimdir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 senelik aracımın şanzuman yağını değiştirdik. (Muhtemel ilk yağı) Tork konverterden ses geliyordu. Hem de toplamda 3 kez değiştirdik. Her seferinde çıkanı attık. Amaç %100 e yakın yağı değiştirmekti. (TC içindeki yağ boşalmadığı için) İlk çıkan yağ siyaha yakın koyu kırmızı idi. (Dextron III) Bizim koyduklarımız vişne suyu gibiydi. Yağ değişti ama HİÇBİRŞEY değişmedi. Önceki yağda da ne vuruntu vardı ne geçişlerde sıkıntı vardı. Hiçbirşey yoktu. Sadece ses için değiştirdik. Ses de gitmedi :D Özetle o km de şanzuman yağına hiçbirşey olmaz. Otomatik şanzuman ince mesele problem yoksa çok dokunmamak lazım. İçinin komple tamir takımı değişen şanzumanların vuruntulu çalıştığını düzeninin bozulduğunu her forumda okuyabilirsiniz. Değiştirince ne olur? Hiçbirşey olmaz. Doğru yağı ve orijinal şanzuman filtresi kullanın yeter. Çok kafaya takılıyorsa değiştirin gitsin. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
05.01.2018 at 18:28, Mutlu Tekir :

8 in kontrolü olmuyor. Motorun açılması lazım çünkü. Ses yapmaya başladığı zaman anlaşılıyor ya da rektefiye  yapılırken değiştiriliyor. 

Benzin filtresi depo içindeyse o da değiştirilmiyor. Sorun çıkarırsa pompayla birlikte değiştiriliyor. 

V kayışı ve avare rulmanlarının değişimi. 

 

Kontrolu için açmak yağın dış etkenlerle temas etmesi ve değiştirilmesi anlamına geliyor....

05.01.2018 at 19:44, zoptrik :

Aracın yağ bakımları düzenli yapılmışsa zincire hiçbirşey olmaz. Yağ değişim periyotlarına dikkat edilmeyen araçlarda zincir uzar ve ses yapar. Yine başka sıkıntı olmaz. Araç düzensiz çalışır sadece ve arıza lambası yakabilir. Diğer V kayışı rulman vs servis teknik bülteninde yayınlanır zaten. Ulaşabilirseniz servis manueline ulaşın bunlar daha ayrıntılı yazar orada. Geçmiş olsun v kayışı olayında ucuz yırtmışsınız. 

Ayrıca en büyük etkenlerden biri aracın aşırı kompresyona bindirilmesi ve uzun soluklu limitlerin zorlanması sebebidir diyebilirim tecrübe ile sabittir. Nissan almeram da zincir değişimi yapmış olarak bir iki ilave yapmak isterim zincir uzaması bir kaç şekilde uyarı verir marş almada çok kısa da olsa gecikme fark edemeyebilirsiniz,çekişte hafif düşme,bir iki kez Işık’larda stop etme en sonda aracın çekişten iyice düşmesi saydıklarımın hepsi başka arızalarıda akla getirebilecek olasılıklar maalesef ki arıza lambası yakıp torque den baktığımda net olarak teşhisi koyup ustaya gitmiştim...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

ben geçen hafta 100.000 bakımını yaptırdım (mazda 3 2014 power sense benzinli a/t, 95.000 km'de)

 

motor yağı, yağ filtresi, hava filtresi, v kayışı ve gergi seti, şanzıman yağı, şanzıman yağı filtresi (strainer) ve ön balatalar değişti. 

şanzıman yağı 100 km sonra kontrol edildi, eksilme varsa tamamlamak için ama bir müdaheleye gerek duyulmadı.

değişimden sonra şanzımanda hissedilir bir yumuşama oldu. genel bakımdan sonra aracın yakıt tüketimi de farkedilir derecede azaldı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • CRO
      Yazan: CRO
      Merhaba Değerli forum üyeleri;
      Aracım Mazda3 BL 2012 Otomatik makyajlı kasa 72.000 km de olup bu zamana kadar yetkili servis bakımlıydı; ancak gerek garanti süresinin dolması gerekse de yetkili servis ücretlerini yüksek bulmam sebebiyle bundan sonraki bakımlarını özel servis aracılığıyla yaptırmayı düşünüyorum. Bakım ile ilgili forum üzerinden önceki mesajları elimden geldiğince okuyarak bakım için tercih edilebilecek ürünleri oluşturmaya çalıştım. Bu noktada sizlerin de görüş ve tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum. Yapmış olduğum araştırmalar neticesinde bakım için gerekli malzeme listelerini aşağıya sıralıyorum, daha önce kullandığınız memnun olduğunu ürünleri de söylerseniz memnun olurum.
      Araç Yağı;
      Liqui Moly Toptec 4200 5w30 (Sentetik, ACEA:C3 - API:SN) Liqui Moly Longtime High Tech 5w30 (ACEA:A3/B4/B3 - API: SM,CF) Liqui Moly Toptec 4500 5w30 (ACEA:C1 - API bulamadım, yalnız üzerinde direk mazda ibaresi mevcut olduğundan listeme ekledim.) Motul 8100 xClean EFE 5w30 (Tam Sentetik, ACEA:C2/C3 - API:SN) Motul Energy 5w30 (ACEA:A5/B5 - API:SL) Castrol Edge 5w30 C3 (Tam Sentetik ACEA:C3 -API:SN/CF Son bakımda bu yağ konulduğu için listeme ekledim.) Mobil 1 ESP 5w30 (Tam Sentetik, ACEA:C2/C3 -API: SN Forumda da araç yağı tercihi konularını okudum ama tam manasıyla şu kullanılabilir şeklinde bir öneriyle karşılaşmadım herkes gerekli özellikleri barındıran uygun yağı tercih ettiği sonucuna ulaştım. Benim listelemiş olduğum yağlar arasında Motul 8100 xClean EFE ile LiquiMoly Toptec 4500 arasında kaldım ama açıkcası netleştirmedim birsürü özellik viskozite, farklı derecelerdeki akışkanlık vs gibi birsürü özellik söz konusu olduğundan yağ konusunda önerilerinize açığım.
      Fren Hidroliği;
      Fren Hidroliği konusunda konusunda Dot3 veya Dot4 niteliklerine sahip bilindik markalardan birisini tercih etmeyi düşünüyorum. Bi önceki bakımda değişmedi diye biliyorum araç kitapçığında ise yanlış hatırlamıyorsan 2 yıl veya 40Bin km de değişimden söz ediyordu. Bakımda durumuna göre değiştirmeyi düşünüyorum.
      Direksiyon Hidroliği; 
      Direksiyon hidroliğinde kullanılan yağ ile otomatik şanzımanlarda kullanılan yağ aynısı tercih edilebileceğini öğrendim. Bu noktada Dexelia ATF 3 (M-V) veya Liqui Moly Atf Toptec 1200 (Dexron2-3 ) değerlerine sahip yağların işimi görebileceği sonucuna ulaştım.
      Bujiler;
      Buji konusunda muhtemelen aracın üzerinde orjinal mazda bujileri var diye biliyorum, değişimin gerekli olduğu görülürse Denso, Ngk veya Mazda Orjinal buji markalarından birisini tercih etmeyi düşünüyorum. Bu noktada da kararsızım önerilerinize açığım.
      Yağ Filtresi;
      Yağ filtresini orjinal ürün tercih etmeyi düşünüyorum, yine forumdaki konuları incelediğimde Mahle OC195 markalı ürünün orjinal ürün ile birebir aynı olduğunu öğrendim. Orjinal filtre bulamaz isem eğer bu ürünü tercih edebilirim.
      Hava Filtresi; 
      Hava filtresinde de orjinal ürün kullanmayı düşünüyorum ama tavsiye edebileceğiniz ürünlere de açığım bu konuda net bir karar veremedim açıkcası.
      Polen Filtresi;
      Polen filtresinde ise muadil ürün kullanmayı düşünüyorum. İnternetteki araştırmalarımda Bosch, Filtron ve blueprint markalarını gördüm bu konuda da önerilerinize açığım.
      Uzunca bir yazı oldu arkadaşlar sürçü lisan ettiysek kusuruma bakmayın. Konu ile ilgili hertürlü tavsiyelerinize açığım. Teşekkür eder keyifli günler dilerim.
       
    • sany
      Yazan: sany
      Arkadaşlar merhaba,
      Hepinizin araştırmalarınızdan bildiği üzere, otomatik şanzıman yağı el ile değiştirildiğinde 4 Litresi değişiyor,
      diğer yarısı şanzımanın içinde kalıyor. Yani yarım iş yapmış oluyoruz. 
      Bu sebepten yağ değişimini makine ile yapan servisleri araştırdım ve adreslerini sizinle paylaşıyorum.
      İzmir ve Çevre iller'de
      Otomatik Şanzıman yağını makine ile değiştiren servislerin iletişim bilgileri;
       
      İzmir
      KEBAN OTOMATİK ŞANZIMAN SERVİSİ !!!
      (Makinası arızadan dolayı yurt dışına değişime gitmiş - Yurt dışından gelmesi bekleniyor) !!!
      http://www.kebanotomatiksanziman.com
      3.Sanayi Sitesi 405 Sokak No:17 Kazımdirik Mahallesi
      İzmir/Bornova
      Mobil: 0506 328 44 44
      Servis: 0232 486 44 10
      Yetkili - Hasan usta
       
      Manisa
      Kaizen Oto
      Manisa Sanayi - (Manisa Merkezde)
      5305-(3) Sk.
      T.+90 532 634 19 82
      Yetkili - Bekir Usta
       
      Denizli
      OTO TEKNİKER 
      Sümer Mahallesi 3. Sanayi Sitesi
      37 Sokak No: 43-45-47
      Denizli/Türkiye
      T.+90 532 431 6145
      +90 258 251 3433
      Yetkili - Şeref Usta
       
      Denizli
      JAPON OTO
      Sümer Mah. 3. Sanayi Sitesi 37Sk. No.49
      Denizli
      +90 532 481 5057
      Yetkili - Ahmet Canyılmaz
       
      Umarım ihtiyacı olanlara faydalı olurum.
       
      Ben İzmir'den Manisa'daki Kaizen Oto'ya gittim.
      Bekir ustanın titiz ve temiz işçiliği var. Ayrıca, Makine, Techizat ve Donanımı çok iyi .
      Çok bilgili, memnun kalırsınız. Tavsiye ederim.
       
    • noers
      Yazan: noers
      Merhaba arkadaşlar,
      Geçtiğimiz ağustos ayında 2014 model polumu satıp, Ankara Mazda S.K otomotivden 1.5 skyactiv-g power sense mazda 3 aldım. 
      Önümüzdeki ay aracın ilk 6 ay bakımı gelecek, normalde ara bakımlarda sadece kontrol yapıldığını herhangi bir işlem yapılmadığını söylemişlerdi ancak ben yine de yağını değiştirmek istiyorum aracın. SK ve herter var Ankarada, bu ikisinden hangisini tavsiye edersiniz? Olumlu olumsuz tecrübelerinizi duymak isterim.  

       
    • Atchsn
      Yazan: Atchsn
      Merhaba saygıdeğer forum üyeleri;
      2015 model aracımın 20.000 bakımı geldi de geçti. 22000 lere yaklaştım. Kayseri'de ikamet ediyorum ve maalesef burda yetkili servis yok. Aracı alırken 3 sene garantili demişlerdi ama birkaç yerde 5 yıl olduğunu duydum. Hangisi doğrudur?
      Eğer 3 sene ise garantinin bozulmasını göze alıp Kayseri'de özel bir serviste mi yaptırsam? (Yer tavsiyelerine açığım, hatta ihtiyacım var.)
      5 sene ise; bozmam uygun olmaz ve Kayseri'ye en yakın Adana Mıçı görünüyor. Fakat orası ile alakalı da şikayetvar sitesinde 1 - 2 şikayet  gördüm.
      Tavsiyeleriniz neler? 
      teşekkürler...
    • Guitarist5993
      Yazan: Guitarist5993
      Arkadaşlar herkese merhaba. Bugünki sorucağım soru aracımın artık vites geçişlerinde eskiye göre yıprandığını hissediyorum hele ki geri viteste. Dün bulunduğum yerdeki ustama bu konuyu danıştım ve bana artık aracının baskı balata değişme zamanının geldiğini söyledi. Bende bunun üzerine ustama bana tavsiye edebileceğin bir marka var mı diye sordum oda bana genellikle japon araçlarında sıkça kullanılan bir marka olarak SACHS marka debriyaj setini önerdi. Çünkü senin aracına uyum sağlayabilecek bir debriyaj seti ve diğerlerinde sorun yaşayabilirsin dedi. Birde son soracağım soru şanzıman yağı olarak hangi marka tavsiye edebilirsiniz. Bu arada aracım mazda 3 2006 1.6 Benzin şuan 152.000 de. Bu konu hakkında sizin düşünceleriniz nelerdir. İlginiz için şimdiden teşekkür ederim.

×
×
  • Yeni Oluştur...