Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Sedan Vs. Mazda CX-3


Ahmet A.
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba forum ahalisi,

Türkiye'ye döndüğümde yeni araba almayı planlıyorum. Herkes VW al diyerek başımın etini yerken ben tercihimi Mazda'dan yana kullanacağım. Kafamı kurcalayan sorun şu ki, Mazda'nın 3 ve CX-3 modeli arasında kaldım. İkisi de bana yüzde yüz uygun gibi.

Sizler bu iki model arasında hangisini, neden tercih ederdiniz ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Neden Mazda 3 alırım. ( dizel versiyon için ) 

1. Mazda CX-3 de kronikleşmiş bir yakıt filtresi problemi mevcut. Henüz net bir çözümü de yok. Kimi araç da değişimler sonucu problem giderilirken kimi araçta problem devam ediyor. Mazda 2 yıldır bu konu üzerinde kesin bir çözüm önerisi sunamadı. 3. yaşına giren araç da bu problem devam etmekte. Ama bir şekilde çözüm bulurlar diye düşünüyorum. 

2. Aile olarak bakarsanız sedan araçlar HB araçlara göre daha mantıklı. Bunun en büyük sebebi bagaj hacimleri. Mazda 3 Sedan 419 Litre bagaj hacmi sunarken,  Mazda CX-3  287 Litre ile oldukça dar bir alan sunuyor. Örneğin ben 18" Jant Lastiğin tekini bile bagaja koyamamıştım.

3. Yakıt tüketimi CX-3 de biraz daha fazla. Bunun sebebi AWD yani 4 tekerden çekiş sisteminin otomatik olarak seyir halinde devreye girmesi. Aslında önden çekiş olarak düşük bir yakıt tüketimi sunan CX-3 özellikle yağmurlu yollarda AWD özelliğini devreye aldığından tüketim epey artıyor. Mazda 3 de bu tüketim değerlerini daha aşağı çekebilirsiniz. 

Neden Mazda CX-3 alırım,

1. AWD sistemi sizin için önemliyse, arada hafif çapta arazi yapıyorum ve daha rahat etmek istiyorum diyorsanız CX-3 piyasada bulunan en iyi AWD sistemine sahip araçlardan biri. Onunla çıkamadığım yer yoktu. 

2. Yerden biraz yüksek olsun ama şehirde kullanım açısından konfor da sağlasın diyorsanız.

 

Hem Mazda 3 hem de Mazda CX-3 malzeme kalitesi ve kullanılan teknolojiler benzer olduğundan çok fazla farklı kriter yok. 

Ben eski bir CX-3 kullanıcısı olarak görüşlerimi belirttim. 

Tercih sizin.

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende mazda 3 derdim. Ama tercihte en önemli faktör sizin ihtiyacınız. Yani ne şartlarda kullanacaksınız? Arazi, engebeli veya bozuk yollar vs. Ben aracımı Erzurumda almıştım. Şimdi Trabzondayım ve cx3 olsa daha iyi olurdu diyorum. Malum burada gezilecek kimi yerlerin yoluna cx3 daha iyi olurdu. Ama m3 de fena degil. Korka korka da olsa gezebiliyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

54 dakika önce, jackjoker :

Neden Mazda 3 alırım. ( dizel versiyon için ) 

1. Mazda CX-3 de kronikleşmiş bir yakıt filtresi problemi mevcut. Henüz net bir çözümü de yok. Kimi araç da değişimler sonucu problem giderilirken kimi araçta problem devam ediyor. Mazda 2 yıldır bu konu üzerinde kesin bir çözüm önerisi sunamadı. 3. yaşına giren araç da bu problem devam etmekte. Ama bir şekilde çözüm bulurlar diye düşünüyorum. 

2. Aile olarak bakarsanız sedan araçlar HB araçlara göre daha mantıklı. Bunun en büyük sebebi bagaj hacimleri. Mazda 3 Sedan 419 Litre bagaj hacmi sunarken,  Mazda CX-3  287 Litre ile oldukça dar bir alan sunuyor. Örneğin ben 18" Jant Lastiğin tekini bile bagaja koyamamıştım.

3. Yakıt tüketimi CX-3 de biraz daha fazla. Bunun sebebi AWD yani 4 tekerden çekiş sisteminin otomatik olarak seyir halinde devreye girmesi. Aslında önden çekiş olarak düşük bir yakıt tüketimi sunan CX-3 özellikle yağmurlu yollarda AWD özelliğini devreye aldığından tüketim epey artıyor. Mazda 3 de bu tüketim değerlerini daha aşağı çekebilirsiniz. 

Neden Mazda CX-3 alırım,

1. AWD sistemi sizin için önemliyse, arada hafif çapta arazi yapıyorum ve daha rahat etmek istiyorum diyorsanız CX-3 piyasada bulunan en iyi AWD sistemine sahip araçlardan biri. Onunla çıkamadığım yer yoktu. 

2. Yerden biraz yüksek olsun ama şehirde kullanım açısından konfor da sağlasın diyorsanız.

 

Hem Mazda 3 hem de Mazda CX-3 malzeme kalitesi ve kullanılan teknolojiler benzer olduğundan çok fazla farklı kriter yok. 

Ben eski bir CX-3 kullanıcısı olarak görüşlerimi belirttim. 

Tercih sizin.

 

Bu ayrıntılı karşılaştırma için teşekkür ederim. CX-3'ün kafamdaki en büyük artısı zaten 4 çeker olması. Bagaj hacminin bu kadar düşük olduğunu bilmiyordum. Bu da başka bir eksi tabii. Her ne kadar dış görünüşü çok hoşuma gitse de arkadaşlarım bayan arabasına benziyor diyerek beni CX-3'ün tasarımından soğuttular. Arazi vs. gideceğimi zannetmiyorum. Sedan araç gittiğim hemen hemen her yerde işimi görür. CX-3'ün arka tarafı biraz da klostrofobik gibi. Malum arka camlar. 

Galiba tercihimi Mazda 3 Sedan Dizel Power Derin Mavi'den yana kullanacağım.

7 dakika önce, mesut2323 :

Bende mazda 3 derdim. Ama tercihte en önemli faktör sizin ihtiyacınız. Yani ne şartlarda kullanacaksınız? Arazi, engebeli veya bozuk yollar vs. Ben aracımı Erzurumda almıştım. Şimdi Trabzondayım ve cx3 olsa daha iyi olurdu diyorum. Malum burada gezilecek kimi yerlerin yoluna cx3 daha iyi olurdu. Ama m3 de fena degil. Korka korka da olsa gezebiliyorum.

4 çeker benim de çok ilgimi çekiyor ama seyahat edeceğim yerlerde çok ihtiyaç duyacağımı sanmıyorum. Anladığım kadarıyla sedan açık ara daha iyi bir tercih.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, Ahmet A. :

Bu ayrıntılı karşılaştırma için teşekkür ederim. CX-3'ün kafamdaki en büyük artısı zaten 4 çeker olması. Bagaj hacminin bu kadar düşük olduğunu bilmiyordum. Bu da başka bir eksi tabii. Her ne kadar dış görünüşü çok hoşuma gitse de arkadaşlarım bayan arabasına benziyor diyerek beni CX-3'ün tasarımından soğuttular. Arazi vs. gideceğimi zannetmiyorum. Sedan araç gittiğim hemen hemen her yerde işimi görür. CX-3'ün arka tarafı biraz da klostrofobik gibi. Malum arka camlar. 

Galiba tercihimi Mazda 3 Sedan Dizel Power Derin Mavi'den yana kullanacağım.

4 çeker benim de çok ilgimi çekiyor ama seyahat edeceğim yerlerde çok ihtiyaç duyacağımı sanmıyorum. Anladığım kadarıyla sedan açık ara daha iyi bir tercih.

Arkadaşlar yazmış yakıt filtresi evet böyle bir problem var. Ancak m3 te de şanzıman vuruntu adaptasyon vs. Durumları mevcut. İki araçta da kalite aynı ancak m3 iç dizaynı iyi. Koltuk ısıtma için beyaz deri tercih etme zorunluluğunuz yok. Kol dayama veya makyajlı da konsol dizaynı çok güzel. Cx3 te de cezbeden iki şey net olarak dizel otomatik awd  ve yakışıklı bir araç. Bir çok araç dizayn olarak mazda 3 benziyor ancak cx3 farklı bir araç. Bayan arabası demeleri olmamış. Aslında olay şöyle bizler aracı alıyoruz eşimiz sonra bize geri vermiyor. @ServetServet abi de iyi bilir :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yanlış mı hatırlıyorum bilmiyorum ama cx-3 bize artık gelmeyen mazda 2 şasesine oturtulmuş bir araç değil miydi?

nedense zamanında kendisine ilgi duymuş ama küçük geleceğinden dolayı vazgeçmiştim. hatta citroen cactus'e de ilgi duymuştum ama o da sanırım b sınıfı citroen c3 üzerine oturtulmuş bir araç olduğu için ondan da vazgeçmiştim. 

hatta ablam da cx-3 alacaktı ama  o da aracı canlı gördükten sonra bagaj kısmının kücüklügünden dolayı vazgeçmişti. 

aynı sebeplerden dolayı ben de ailemiz büyüyeceği için 3'ü tercih etmiştim ve  simdi cocuk arabasi vs konusunda sıkıntı yasamadığım için oldukça memnunum. 

şahsen bu tarz kaygılarım olmasa ve  bekar olsam düşünmeden  cx-3 alırım. ama iş bagaj kullanım çocuk arabası şu bu olunca ibre 3'e dönüyor.

tetcih sizin.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam iki araba arasındaki seçiminiz diğer arkadaşların söylediği gibi boyutla da alakalı.

Mazda 3 sedan bir araba, sonuçta park konusunda daha uzun ve daha geniş bir araç tabi o nedenle içi daha rahat bir araç

Cx-3 ise daha kısa ve dar fakat biraz yerden yüksek bir araç. 

Park konusunda yaşadığınız yer ne durumda bilemiyorum ancak Cx-3 küçük olduğu için park konusunda daha rahat ediyorsunuz.

Ayrıca cx-3 ün motion veya reflex paketlerinde ses sistemi olmadığı için o paketlerde bagaj litresi yaklaşık 350 lt civarında. 2 veya 2 + 1 (çocuk) kişilik bir aileye yetebilir fakat 4-5 kişilik yoğun bagaj kullanımının olduğu ailelere tabiki küçük ve hacmi dar gelecektir.

 

İkinci el olarak da değerlendirirsek sanıyorum Mazda 3 daha avantajlı olacaktır.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Mehmet Özdemir :

Mazda 3 ama benzinli olanından. Mazda 3'te kullanılan dizel motor yeteri kadar verimli değil maalesef.

Hocam benim için çok önemli bir konuya parmak bastınız. Ben gezmeyi çok severim. Bu yüzden dizel almayı planlıyordum. Ama Mazda 3'ün dizel ve benzin tüketim miktarı konusunda internette bir bilgi kirliliği var. Yılda 3 bin - 5 bin km yapacak birine siz hangi motoru tavsiye edersiniz ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Ahmet A. :

Hocam benim için çok önemli bir konuya parmak bastınız. Ben gezmeyi çok severim. Bu yüzden dizel almayı planlıyordum. Ama Mazda 3'ün dizel ve benzin tüketim miktarı konusunda internette bir bilgi kirliliği var. Yılda 3 bin - 5 bin km yapacak birine siz hangi motoru tavsiye edersiniz ?

Yılda 3000 yapacak kişi dizel almasın zaten. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, jackjoker :

Yılda 3000 yapacak kişi dizel almasın zaten. 

 

Bir saat önce, Zealot :

yılda 3bin km yapıyorsanız v8  bile çok problem yaratmaz 

arabayı 2017'haziran'da galiba aldım 35 binde, araba oldu 52 bin. yılda 3 bin 5 bin km yapsam w16 alırım:)) 

 

(alamam ya gerçi;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Zealot :

yılda 3bin km yapıyorsanız v8  bile çok problem yaratmaz 

 

Bir saat önce, Katil Balina :

 

arabayı 2017'haziran'da galiba aldım 35 binde, araba oldu 52 bin. yılda 3 bin 5 bin km yapsam w16 alırım:)) 

 

(alamam ya gerçi;)

3 bin 5 bin km işin varsayım kısmı herkes rakamlara takılıp kalmış ama şöyle bir durum var: dizelle benzinli mazda 3 arasında siteden baktığım kadarıyla -forumdan anladığım kadarıyla site fiyatları da çok önemli değil, bayiden bayiye fiyat değişebiliyor- aşağı yukarı 18-19 bin lira fark var. yeni mercedes e kasalardaki gibi 60-70 bin lira bir fark olsa tabii ki benzinli alırım ama mazda 3'ün dizeli hem elden çıkarma açısından hem de ekonomi açısından bana daha uygun gibi gözüküyor.

 

mazda 3 dizel ve benzinli kullanıcı tüketim karşılaştırması var mı forumda ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda CX3'ü kullanmadım, fakat CX3 nihayetinde Mazda 2 üzerine yapılmış bir araç, arka süspansiyonda haliyle torsiyon kullanıyor. Mazda 3 standart haliyle biraz yumuşak bir otomobil, sert olduğu için belki CX3 daha bile çevik olabilir yüksek ağırlık merkezine rağmen ama genel sürüş kalitesi olarak aynı seviyede olacağını pek zannetmiyorum. 

Bence CX3'ün asıl sıkıntısı bagaj hacmi, sitede 287lt yazıyor ama bana B sınıfı bazı araçlardan bile küçük gibi gelmişti bagaj. Birde yukarıda kalite olarak aynı yazılmış ama benim baktığım CX3te bütün kokpit (üst yarısı dahil) sert plastik idi zaten Mazda 2 iç mekanı ile birebir aynı. Mazda 3'te üst bölüm ve kapı üstlerinde yumuşak ve ışık yansıması daha kaliteli duran bir malzeme var, eğer sonra makyajla vs CX3'ün de malzemesi değiştiyse bilmiyorum tabi.

Açıkcası Mazda 3 alınacaksa da HB'nin kullanışlılığından vazgeçip sedana yönelmeyi gerektirecek kadar bir bagaj hacmi ekstrası göremiyorum. Örneğin Golften sonra Jettaya bakınca ekstra hacim bariz ortada ama Mazda 3te sedan kasa biraz tipik tüketici alışkanlığından ötürü tercih ediliyor gibime geliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Ahmet A. :

 

3 bin 5 bin km işin varsayım kısmı herkes rakamlara takılıp kalmış ama şöyle bir durum var: dizelle benzinli mazda 3 arasında siteden baktığım kadarıyla -forumdan anladığım kadarıyla site fiyatları da çok önemli değil, bayiden bayiye fiyat değişebiliyor- aşağı yukarı 18-19 bin lira fark var. yeni mercedes e kasalardaki gibi 60-70 bin lira bir fark olsa tabii ki benzinli alırım ama mazda 3'ün dizeli hem elden çıkarma açısından hem de ekonomi açısından bana daha uygun gibi gözüküyor.

 

mazda 3 dizel ve benzinli kullanıcı tüketim karşılaştırması var mı forumda ?

yanlış düşünüyorsunuz hemde çok yanlış. Varsayımda bulunsanız da senede çok km yapan biri değilsiniz anladığım kadarıyla.

yani yılda 30 bin yaparım diyen kişi senede 3-5 bin yaparım diyorsa aşağı yukarı bu aralıkta yol yapar. kendinizi biliyorsunuzdur sonuçta.

bu aralıkta dizel motor verimsizlik getirir size. Olayı sadece az yakar manasında ya da daha iyi satar mantığında bakmayın. 

Sonuçta mazda alıyorsunuz. İki yıl sonra satmayı düşünüyorsanız VW grubundan bir arabaya bakmalısınız. Mazdanın alıcısı bellidir. Siteye koyarsınız ve denk gelirse benzinli de dizel de fark etmez satarsınız. 

Ben hem benzinli hem dizeli bir kaç günde sattım örneğin. 

bir diğer konu ise Mazda dizel de henüz yeni. Dolayısıyla henüz oturtamadığı bazı sorunlar yaşıyor. Örneğin emsallerine göre daha çok yakan bir dizel motoru var. Bu da aktif rejenerasyon sistemini kullanmasından dolayı aracın tüketim değerlerini ciddi oranda yukarıya taşıyor. Bu konuda açılan başlıklara göz atmanızı öneririm. Ama bunlar önemli değilse ve 18-19 bin lira fark sorun değil diyorsanız tabi alın. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

46 dakika önce, jackjoker :

yanlış düşünüyorsunuz hemde çok yanlış. Varsayımda bulunsanız da senede çok km yapan biri değilsiniz anladığım kadarıyla.

yani yılda 30 bin yaparım diyen kişi senede 3-5 bin yaparım diyorsa aşağı yukarı bu aralıkta yol yapar. kendinizi biliyorsunuzdur sonuçta.

bu aralıkta dizel motor verimsizlik getirir size. Olayı sadece az yakar manasında ya da daha iyi satar mantığında bakmayın. 

Sonuçta mazda alıyorsunuz. İki yıl sonra satmayı düşünüyorsanız VW grubundan bir arabaya bakmalısınız. Mazdanın alıcısı bellidir. Siteye koyarsınız ve denk gelirse benzinli de dizel de fark etmez satarsınız. 

Ben hem benzinli hem dizeli bir kaç günde sattım örneğin. 

bir diğer konu ise Mazda dizel de henüz yeni. Dolayısıyla henüz oturtamadığı bazı sorunlar yaşıyor. Örneğin emsallerine göre daha çok yakan bir dizel motoru var. Bu da aktif rejenerasyon sistemini kullanmasından dolayı aracın tüketim değerlerini ciddi oranda yukarıya taşıyor. Bu konuda açılan başlıklara göz atmanızı öneririm. Ama bunlar önemli değilse ve 18-19 bin lira fark sorun değil diyorsanız tabi alın. 

 

hocam yanlış düşünmekten ziyade bir ifade problemi var. 

şu an senede kaç km yapacağımı kestiremiyorum. ama mazda 3'ün benzinli ve dizel tüketimi konusunda bir bilgi kirliliği var. kimisi diyor ki benzinlisi çok az yakıyor kimisi diyor ki ben şehir içinde 7.8 litrenin altını göremedim vs. benim kafamda aracımın dizel olmasının en büyük artısı haftasonu planları yaparken şehirdışını da hesaba katabilmemdir. benzinli araçla şehirdışına gitmeye çok istekli olur muyum, bilmiyorum. yani dizel aslında benim için psikolojik bir tercih. ancak dediğim gibi kullanıcılar olarak siz forum üyeleri dizel ve benzinli tüketim tecrübelerinizi paylaşırsanız belki bu önyargımı kırarım.

Mazda'yı çok beğeniyorum. Mazdacı diye kendimi tarif eder miyim ? bilmiyorum, ama en azından önyargıyla yaklaşmıyorum. kokpit, barındırdığı teknoloji ve tasarım beni çok cezbediyor. sonuçta şu dünyadaki günlerimiz sınırlı. binebildiğim kadar çok çeşit araca binmek istiyorum, cebim elverdiği sürece. mazda'da kullanmak istediğim araçlardan biri. 

mazda'nın dizel motorlarıyla ilgili bu bilginizi not ettim, teşekkür ederim. 18-19 bin şöyle önemli değil, arabayı allaha şükür krediyle almayacağım. dolayısıyla 18-19 ha eksik ha fazla çok fark etmiyor. eğer bu farka faiz işleseydi benzinli alırdım kesinlikle. 

son olarak sıfır değil de ikinci el mazda 3 almaya karar verirsem de benzinliye mi yöneleyim ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benzinli bir araba da şehir içi gibi bir yerde 7-8 litrenin altına inebilen varsa tebrik ederim. bahsettiğiniz araç mazda 3. yani atmosferik ve turbo bulunmuyor. araba devir saatinin her yerinde lineer bir güç aktarımı taşıyor. ancak bahsedilen tam güce yüksek devirlerde geliyor. yani siz aracı verimli kullanmak istiyorsanız devir saatinin her alanını ve özellikle yüksek devir oranlarında kullanmanız gerekli. alt devirlerde turbo olmadığından araba diğer rakibi atmosferik araçlar ne kadar gidiyorsa o kadar gidiyor. bu da yakıt tüketimini etkileyen bir durum. 

mazda 3 dizele gelirsek bu sefer alt devirleri canlı ama üst devirleri dizelin mimarisinden kaynaklı ölü olan bir motor karşımıza çıkıyor.

performans açısından verimli sayılan ama tüketim açısından başarılı olmaya biraz uzak bir motor. bunun sebebi yukarıda açıkladığım aktif re-jenerasyon işlemini arabanın sık sık kullanması. araç aslında düşük oranlarda tüketiyor fakat re-jenerasyon başlarsa tüketim değerleri anlık 15-18 lere çıkabiliyor. bu da genel ortalamayı çok yukarı taşıyor.

kimi kullanıcı kullanılan yakıt kalitesizliğine bağlayıp belli yerlerden almayı tercih edip daha az re-jenerasyon yaptığını söylüyor. ama bunu büyük şehirde yapmanız çok zor. her şekilde 1 depo da minimum 2 kere bu işlemi araba yapacak. 2 kere bile yapsa genel ortalamayı yukarı taşıyor. 

ben cx3 kullandım ve uzun yol da evet düşük tüketim değerleri ve şehir içinde 5.4 / 5.6 değerlerde kullanıyordum. ama re-jenerasyon yapmaya başladığında tüm bu tüketim değerlerim değişiyor ve araba sanki bir benzinliymiş gibi çok yakmaya başlıyordu. 

örneğin ankaradan sapancaya 4,8 ortalama ile gittim ve 100km/s'nin üstüne hiç çıkmadım. aynı yoldan dönüşte ise araba yarım saat kadar re-jenerasyon yaptı ve öyle bir tüketim değeri çıkardı ki 7-8 litrenin altına hiç inemedim. aktif re-jenerasyon sırasında gaza hafif dokunsanız bile anlık tüketim 15-18 litre görünüyordu. sapanca da opet den depoyu fulledim. ankaraya vardığımda %20 kadar yakıtım vardı. ankara sapanca arasını söylememe gerek yok yakın mesafe. 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...