Jump to content

2. Nesil Mazda 3 Stop Etme Problemi


dr.jack
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

2 saat önce, dr.jack :

Değerleri not almadım ama gittiğimde alırım. Parçalar belçikadan ya da başka bir ülkeden gelecekmiş, 2 hafta sonra yapılacak işlemler. Sizin tercihiniz de çok doğru bir yaklaşım, ben biraz büyük şehirlere uzak olduğum için servise mecbur kaldım. Çelik sübap olayını sormadım. Takılabiliyor mu gerçekten? Uyumlu mu yani bizim aracımıza? Aracı 88 binde aldım 92 binde şuan, bu sorun ortaya çıktı. Sadece o biraz moralimi bozdu.

Tavsiyem subapları orjinal değil de ısıya daha dayanıklı supsan ya da güneş subapları kullanılması olur. Çünkü 150bin km. gideceğine 70-80 bin km sonra bir daha sıkıntı yaşayacaksınız. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, dr.jack :

Motor kompresyon değeri düşük çıkmış arkadaşlar. Servis sübaplardan olduğunu söyledi. Tahmin ettiğim gibi korktuğum başıma geldi. Bujiler de yanmış  onlar da değişecek. Balataların da değişmesi gerektiği söylendi. Klima gazı da çok az kalmış. Bilmiyorum diye kandırmış olamazlar, sonuçta Trabzon yetkili servis diye düşünüyorum. Ki öncesinde garantiden konsolu değiştirmişlerdi. Bu saydıklarım ve bir kaç parça hatırlamadığım şeyler de var ilaveten. 3800 lira parçaların toplam fiyatı. 1500 lira da işçilik istediler. Ben de yaptırın dedim daha fazla uğraşıp kurcalamak istemedim. Bir de LPG olduğu için garanti de vermiyorlar. Sonuç olarak 5500 civarı sıkışmış kaportanın altına :((((

Gecmis olsun hocam daha kotuleri basina gelmez insallah maalesef forumda lpg iyidir hostur seklinde algi var. Sorun cikarmazda iyi hos cikarincada cok uzuyor lpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

LPG güzel bir yakıt. Keşke motorlarımız LPG ye uyumlu olsa (uyumlu dan kastım direk LPG için üretilse) da bu sıkıntıları yaşamasak. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

33 dakika önce, zoptrik :

LPG güzel bir yakıt. Keşke motorlarımız LPG ye uyumlu olsa (uyumlu dan kastım direk LPG için üretilse) da bu sıkıntıları yaşamasak. 

Atmosferik motor alipda e bu cok yakiyor deyip sonradan lpg takmanin hic geregi yok hocam valla .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, zoptrik :

Takılabilir ama servis her zaman orijinal parça kullanır. Orijinal parça her zaman iyidir ama bunun istisnaları var tabiki. Araçlarımızda LPG olduğu için ve LPG tertemiz bir yakıt olduğu ve karbon atığı bırakmadığı için subapların üzerinde kurum bırakmaz. Bu da benzin için tasarlanmış magnezyum alaşımlı subaplar için büyük problemdir. Üzerinde izolasyon (kurum/karbon) olmayan subaplar aşırı ısınır ve yaşadığınız problemi yapar. Temel sebep budur. Yani aracınız değil kullanıdığınız yakıt problemin ana sebebidir. Sanayide düz mantık direk çelik subap takılır. Aslında pek de sağlıklı bir işlem olmamakla birlikte (ufak tefek güç kayıpları, egzantrik miline çok az miktar fazla yük vs.) açtığı masrafa bakarak mantıklı oluyor bu işlem. Servise sorun sonuçta işi yapacak onlar ne derlerse onu yapın. Buradan klavyeden herşeyi yazmak çok kolay. Bu konuda çoook uzun bir konu vardı aratırsanız bulursunuz. Bunlar uzun uzun tartışıldı. Geçmiş olsun tekrardan. 

Teşekkür ederim iyi dilekleriniz için. Aracı yeni aldığım için çoğunlukla benzinde kullandım ben. Sübaplar değiştikten sonra da öyle yaparım diye tahmin ediyorum. Sadece yılda 1-2 kez çıkacağım uzun yollarda lpg kullanırım. Onda da hızıma dikkat ederek kullanmaya özen göstericem.

3 saat önce, Mutlu Tekir :

Tavsiyem subapları orjinal değil de ısıya daha dayanıklı supsan ya da güneş subapları kullanılması olur. Çünkü 150bin km. gideceğine 70-80 bin km sonra bir daha sıkıntı yaşayacaksınız. 

Artık sipariş verildi hocam çok geç. :) Zaten dediğim gibi ben aracı benzinde kullanırım yüksek ihtimal. Sadece uzun yollarda lpg kullanırım, o da nadir olur. Eski sahiplerinin lpgde ısrarı beni biraz bu duruma soktu sanırım, sağlık olsun, buna da şükür :) 

 

3 saat önce, alpulusoglu :

Gecmis olsun hocam daha kotuleri basina gelmez insallah maalesef forumda lpg iyidir hostur seklinde algi var. Sorun cikarmazda iyi hos cikarincada cok uzuyor lpg

Haklısınız hocam çok teşekkür ederim.

 

3 saat önce, zoptrik :

LPG güzel bir yakıt. Keşke motorlarımız LPG ye uyumlu olsa (uyumlu dan kastım direk LPG için üretilse) da bu sıkıntıları yaşamasak. 

Keşke benzin ucuz olsa demek daha doğru olabilir. Dünyayı bize uydurmaktansa biz dünyaya uyalım :) 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, dr.jack :

Sadece yılda 1-2 kez çıkacağım uzun yollarda lpg kullanırım. Onda da hızıma dikkat ederek kullanmaya özen göstericem.

tam tersini yapın. birçok faydası olur

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aracı lpg de kullanmaktan çekinmeyin..  her halikarda bu yeni sübaplar da 6-7 yıl daha gider.. siz de arabayla evlilik yapmıyorsunuz sonuçta.

zaten mazda 3 ve 6 larda hiç lpg kullanmazsanız  bile sübapların ömrü 120-200 bin km arası değişiyor.  yani her halükarda eskiyen bir şey.

alaşımlı sübapların kanaatimce, en büyük faydası, zamanla yuvaya oturan sübaplar, alüminyum silindir kapağını yemiyor- sübapın kendisi eriyor..  böylece kapak sağlam kalıyor..  alüminyum kapak'a çelik sübap takılınca, zamanla oturan sübaplar, gıdım gıdım kapağı  yiyebilir.

 

benim dikkatimi çeken en önemli unsur. klima gazı..

klima gazı eksilmez. artmaz, azalmaz..  sisteminizde kaçak var veya kompresör keçelerinden motor  yüke binince kaçırıyor . kaçağı bulmadan gaz basarsanız yine eksilir.  (kaçak bulma işi çok prof. bir iştir....   ayrı bi uzmanlık ister )

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, Çağlar Bayur :

tam tersini yapın. birçok faydası olur

Şehir içinde çok fazla rampa var gümüşhane dağlık olduğu için hocam o yüzden lpgde kullanmak istemiyorum. Tavsiye için teşekkür ederim yine de.

 

9 saat önce, Zealot :

aracı lpg de kullanmaktan çekinmeyin..  her halikarda bu yeni sübaplar da 6-7 yıl daha gider.. siz de arabayla evlilik yapmıyorsunuz sonuçta.

zaten mazda 3 ve 6 larda hiç lpg kullanmazsanız  bile sübapların ömrü 120-200 bin km arası değişiyor.  yani her halükarda eskiyen bir şey.

alaşımlı sübapların kanaatimce, en büyük faydası, zamanla yuvaya oturan sübaplar, alüminyum silindir kapağını yemiyor- sübapın kendisi eriyor..  böylece kapak sağlam kalıyor..  alüminyum kapak'a çelik sübap takılınca, zamanla oturan sübaplar, gıdım gıdım kapağı  yiyebilir.

 

benim dikkatimi çeken en önemli unsur. klima gazı..

klima gazı eksilmez. artmaz, azalmaz..  sisteminizde kaçak var veya kompresör keçelerinden motor  yüke binince kaçırıyor . kaçağı bulmadan gaz basarsanız yine eksilir.  (kaçak bulma işi çok prof. bir iştir....   ayrı bi uzmanlık ister )

Yetkili servis öyle dedi hocam. Kaçak varsa bulurlar herhalde zannımca. Servise emanet ettik artık aracı 2 hafta boyunca orada kalacak. Bilgiler için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
13.03.2018 at 00:05, Zealot :

zaten mazda 3 ve 6 larda hiç lpg kullanmazsanız  bile sübapların ömrü 120-200 bin km arası değişiyor.  yani her halükarda eskiyen bir şey.

Bu durum sadece yazılan modellerdemi var,yoksa diğer markalardada aynı durum geçerlimi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

40 dakika önce, Tical :

Bu durum sadece yazılan modellerdemi var,yoksa diğer markalardada aynı durum geçerlimi.

Hidrolik subap iticisi olmayan her yeni modelde, ki bunlar da yeni nesil japon motorların hepsi.  İlla olacak diye bir kaide yok ama benzinde de subaplar zarar görebiliyor. Zaten kitapçıkta da 120bin km.de kontrol diye uyarı var. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...
13.03.2018 at 10:15, dr.jack :

Motor kompresyon değeri düşük çıkmış arkadaşlar. Servis sübaplardan olduğunu söyledi. Tahmin ettiğim gibi korktuğum başıma geldi. Bujiler de yanmış  onlar da değişecek. Balataların da değişmesi gerektiği söylendi. Klima gazı da çok az kalmış. Bilmiyorum diye kandırmış olamazlar, sonuçta Trabzon yetkili servis diye düşünüyorum. Ki öncesinde garantiden konsolu değiştirmişlerdi. Bu saydıklarım ve bir kaç parça hatırlamadığım şeyler de var ilaveten. 3800 lira parçaların toplam fiyatı. 1500 lira da işçilik istediler. Ben de yaptırın dedim daha fazla uğraşıp kurcalamak istemedim. Bir de LPG olduğu için garanti de vermiyorlar. Sonuç olarak 5500 civarı sıkışmış kaportanın altına :((((

Konsol olayı ne hocam? Güneşten erime mi yoksa ayrılma mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, tansu87 :

Konsol olayı ne hocam? Güneşten erime mi yoksa ayrılma mı?

Her ikisi de olabiliyor. Benim araçta da ön göğüs erimesi başladı. Hem de güneşlik sürekli kullanmama rağmen.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Mutlu Tekir :

Her ikisi de olabiliyor. Benim araçta da ön göğüs erimesi başladı. Hem de güneşlik sürekli kullanmama rağmen.

Bence erime çok fazla. Mazda temmuz ayı içerisinde iyi niyet garantisi verecrk. İsterdeniz mazda türkiyeyi arayıp şikayet oluşturabilirsiniz. Ne kadar şikayet olursa o kadar etkili oluyor indirim oranı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, tansu87 :

Bence erime çok fazla. Mazda temmuz ayı içerisinde iyi niyet garantisi verecrk. İsterdeniz mazda türkiyeyi arayıp şikayet oluşturabilirsiniz. Ne kadar şikayet olursa o kadar etkili oluyor indirim oranı

Türkiyede değilim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...
07.07.2018 at 23:04, tansu87 :

Konsol olayı ne hocam? Güneşten erime mi yoksa ayrılma mı?

Hocam ayrılma vardi yeni başlamıştı eski sahibi fotolarını çekip göndermiş sanırım. Sonra beni aradı dedi ki git değişecekler ücretsiz. Arayana kadar farketmemiştim bile ben çok belli değildi benimki.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • mribrahim
      Yazan: mribrahim
      Merhaba Arkadaşlar,
      2021 Eylül ayında Merser'de aracıma bakım yaptırmıştım. Yaklaşık 3-4 haftadır (soğukların da artmasıyla ilgili mi acaba?) "düşük fren sıvısı" uyarısı çıkıyor sürekli (El freni çekili olduğundaki uyarı işareti yanıyor). Araç biraz ısınınca gidiyor sonra arada geliyor tekrar gidiyor, sürekli yanıyor sönüyor yani. Yaşadığım yerde Mazda servisi omadığından gidemedim, bu durumla karşılaşan oldu mu?
      Not: Bakım periyotlarına göz attım, 40K ve 80K 'da fren hidroliği değişmeli yazıyor. 
    • hkaleli
      Yazan: hkaleli
      Uygulamadan gördüm Dizeller için pcm güncelleme ve rejenerasyon işlemi diyor?😄
      B85FBFB6-3834-451E-82AE-528D0D348D7C-dönüştürüldü.pdf
    • MarinaVista
      Yazan: MarinaVista
      Merhabalar arkadaşlar. Mazda 3 1.6D sahibiyim. Aracım 2013 model ve 97 bin km'de. Bakımına 4-5 bin km daha var. Sadece hafta sonları binerim, aracı yormam ve asla üzmem. Fakat bugün motorun normalinden biraz daha sesli çalıştığını farkettim. Kaputu açıp motor yağ kapağını ve yağ çubuğunu çıkardım. İlk başta motor soğuktu ve herhangi bir duman atmaya rastlamadım. Daha sonra 10 km yol yaptıktan sonra rölantide tekrar kontrol ettim bahsi geçen yerleri. Gözlendiğim şunlardı ; 
      °Hafif buhar ( motor yağ kapağı altında)
      °Hava üfleme ( yağ çubuğu ve üst kapakta)
      °Yag sıçratma (motor yağ kapağı altında. Motor koruma kapağının üzeri 100e yakın damlacık olacak kadar çok)
      °Tekrar hafif buhar ( Yağ çubuğu altında)
       
      Herhangi bir yağ eksiltme durumu yok. Çekişinde ve sürüşünde de gayet iyi.
      Lütfen yardımcı olun. Bu durum oraya bakmayana kadar haberdar olmadığım bir şey. Açıkçası tesadüf bakmasam belki yıllarca bu şekilde binecektim. Daha doğrusu arabadan mekanik olarak 10 parmağı geçmeyen bilgiye sahibim.
    • Burak Aydın
      Yazan: Burak Aydın
      Merhabalar Arkadaşlar. Uzunca bir konu, çok sevdiğim arabamdan soğudum ve değiştirmeyi düşünüyorum şu an... Görüşlerinizi almak isterim. Okuyup bilginiz dahilinde yorum yazarsanız çok mutlu olurum, çünkü aracımı değiştirmek istemiyorum. 😔
      motor vs. hakkında ciddi bilgim yok; ama servislerin dediklerine ikna olmazsam kafamda kaygı kalıyor. İlgisiz olabilir ama şu şekilde bugüne kadar hiç yaşamadığım 2 olay yaşadım. Uzunca olacak ama cidden yardıma ihtiyacım var. 
       
      aracımı 0km olarak aldım OTOMATİK DİZEL. Şu an 44.000km’de. Bakımları hep Merser’de yaptırdım, ancak 40.000km bakımını Musluoğlu’nda sadece 1saat 40 dk içinde yaptılar. 
       
      1- Bu bakımdan 1 gün sonra uzun yola çıktım, adaptif hız sabitlemesi ile 130 ile giderken Bolu’da arıza ışıkları yandı (DPF yanmadı, sadece activsense güvenlik önlemleri ışıkları turuncu renkte yandı.) ve gaza bassam da devir 2.500’ü geçmedi. 130’dan bir anda yavaşladı ve sağa çekmek zorunda kaldım. Kontak kapatıp 5 dk bekledikten sonra, yeniden çalıştırdığımda ışıklar söndü. Gece yarısı olduğu için Mazda Yol Yardım’ı aradım ve sağ olsunlar Mazda Ankara bayisinden bir ustaya bağladılar. Bana DPF’den olduğunu söyledi ve benden klasik 3.000-4.000 devir ile 15 dk sürüş yapmamı istedi (DPF yanmadı oysa, anlamsız buldum. Ama yine de dediğini yaptım.)
      Sonrasında da sürüş vs. dahil hiçbir sorun yaşamadım ve bu konu tekrarlanmadı.  İstanbul’a döndüğümde Musluoğlu’na gidip sordum ve servis yetkilisi aynen şöyle dedi: “Abi bu arabalar atmosferik olduğu için, eğer İstanbul’dan kalkış yapıp durmadan Bolu’yu tırmandıysan, birkaç müşterimizde de oldu, araç orada rakım yükselince kalkış sırasındaki oksijen oranını alamadığını hissedince ikaz veriyor. Bolu’da bir mola vermiş olsaydın, olmazdı.” (Yine anlamsız ve saçma bir yorum olarak değerlendirdim.) Üstünden 1 ay geçti, bu benzer durum hiç tekrarlanmadı. Bu durum için ne düşünürsünüz, yaşayan oldu mu?
      2- Ve canımı sıkan durum...
      Üstteki konudan alakasız, ama 2 ay sonra yani son 20 gündür fark ettiğim olay...
      Aracı hep anlık tüketim değeri ekranında tutar ve sürüşte aracı tanımak için hangi yolda ne kadar basarsam ne yakar, devir ne olur takip ederim. Hiçbir arıza ışığı yanmadı, bir sorun yok. Ama aracım artık özellikle 1-2 ve 3. vitesler ile her vitesin 1.700 devrine kadar ciddi bir tüketim göstermeye başladı. Öyle ki kullanımıma göre 7-10 arası değişen anlık gösterge, aynı yollarda 25-40 olmaya başladı. Daha da dikkat edince şunu fark ettim. 2 yıldır kullandığım gibi gaza bassam da, gaz pedalı motorun sesini artırırken, 1-1,5 saniye devir saatinde bir değişiklik olmadan, sonradan artmaya başlıyor düşük devirde ve özelikle kalkışlarda... Haliyle anlık tüketim değeri şöyle oluyor: motorun sesi yükseliyor, ama 1-1,5sn devir 1100-1200 gibi kaldıktan sonra birden hızlıca yükseliyor. Gaza daha çok basmam gerekiyor. Keyifsiz şekilde emin de olmak için bi’ 10 gün böyle kullandım. Genel ortalamam bile arttı 150km sürüşte! Sonra bir arkadaştan yorum istedim, “son aldığın mazotta su varsa mazot filtresi su ile şişer, bu sebep olmuş olabilir.” dedi. Sevinerek bu sefer Merser’in yolunu tuttum. Özellikle anlattım ve Mazot filtresine de bakın dedim. Cihaza bağlantı yapıp bir sorun görmediklerini, mazot filtresinde de sorun olmadığını, ancak DPF ikazı vermemiş olsa da dolmaya yakın olduğunu ve boşaltmayı önerdiler. Sebebi bu dediler. Hemen 236₺ verip bu uygulamayı yaptırdım. Ama sonuç hüsran... Aynı durum devam ediyor. Hiçbir yağ, motor vs. İkazı almadım;
      ama gaza bastığımda motor çalışma hızı ve sesi artıyorken, 1.700 devre kadar 1-2 sn devir saati sabit kalıyor, araç hızlanmıyor. Kritik kısım bu. YANİ İSTEDİĞİM HIZLARA ÇIKMAK İÇİN, ESKİYE GÖRE HEP DAHA ÇOK GAZA BASMAK ZORUNDA KALIYORUM VE TÜKETİM ARTIYOR. Tekrar Merser’e gideceğim yarın; ama anlatabilmişsem yardımlarınızı bekliyorum.  Bu sorun canımı çok sıktı! Hem çözülür dedikleri sorun çözülmedi, hem de haybeye 236₺ verip DPF temizlettirdim boşuna...
       
      uzunluk için kusura bakmayın, moralim çok bozuk. Doğru bilgi almak için, olduğu gibi anlatmak istedim; uzadı...
      Şimdiden teşekkürler...
    • Hunnym
      Yazan: Hunnym
      Slm arkadaşlar,aracım 2015 mazda3 skyactive.51.000 km'de.Motor arıza lambası yandı servise götürdüm katalizör gitmiş dediler.Değişimi ne tutar dedim verdikleri fiyat dudağımı uçuklattı.Efendim,katalizörle birlikte egzost komple değişirmiş ve tutarı (sıkı durun) 4.500 lira...Doğrumudur ne dersiniz yorumlarınızı bekliyorum.
×
×
  • Yeni Oluştur...