Jump to content
  1. ReaL35

    ReaL35

  2. M.E.G

    M.E.G

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Japon otomobil üreticisi Subaru, sürücülerin uykulu veya dikkatsiz olduğunu tespit eden yeni yüz tanıma teknolojisi DriverFocus'u tanıttı. Yeni teknoloji Subaru Forester'ın yeni modelinde yer alıyor.

      Japonya merkezli otomotiv şirketi Subaru, ABD'nin en çok satan otomobillerinden biri olan Subaru Forester'ın yeni modelini tanıttı. New York Uluslararası Otomobil Fuarı'nda ilk kez görücüye çıkan Subaru Forester yorgunluğu ve dikkat dağınıklığını tespit edebilen yüz tanıma teknolojisiyle birlikte geliyor. Lafı fazla uzatmadan Subaru'nun yeni aracının detaylarına geçelim.
      Subaru'nun yüz tanıma sistemi DriverFocus olarak adlandırıldı.
      Yeni teknoloji 'DriverFocus' olarak adlandırıldı ve yeni Forester'ın üst düzey Touring trim versiyonunda standart olarak mevcut olacak. Subaru'nun DriverFocus teknolojisi, sürücü yorgunluğu veya dikkat dağınıklığı gibi belirtileri tespit eden bir yüz tanıma yazılımını kullanıyor. Bu teknoloji beş farklı sürücüyü tanıyabiliyor ve aracın koltuk pozisyonu ve iklimlendirme gibi kontrollerini de otomatik olarak düzenleyebiliyor.
      Yeni tanıtılan Subaru Forester aynı zamanda çarpışma öncesi frenleme, adaptif hız sabitleyici, şerit ihlali uyarı sistemi, trafik işaretlerini algılama gibi teknolojilere sahip EyeSight sürücü destek sistemi ile geliyor. ABD'li lüks otomobil markası Cadillac da Subaru'ya benzer bir sürücü izleme teknolojisine sahip. İki teknoloji arasındaki farkı ise Cadillac'ın yüz tanıma teknolojisinden ziyade, sürücünün göz hareketlerini izleyen kızılötesi kameralar kullanması olarak açıklayabiliriz.
      Kaynak: Theverge & Donanımhaber
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Subaru’nun en çok satış yapan modellerinden bir tanesi olan ve hem C hem de D segmenti müşterilerinin ilgisini çeken SUV/Crossover modeli Forester yenilendi. Yeni Subaru Forester, makyajvari dış tasarım farklarına sahip olmasına rağmen, iç görünüm olarak bazı önemli değişimlere uğradı.
      Aşağıda üstte yeni ve altta da eski Forester modellerinin karşılaştırmalı fotoğrafları görülebilir. Bu doğrultuda önde en dikkat çeken detayın, önceki kasada ön panjurun altında yer alan ince bölmenin panjura birleşmesi gösterilebilir. Bu sayede ön panjur artık daha iri bir görünüme kavuşmuş. Farlarda da büyüme meydana gelmiş ancak genel formunu koruduğu söylenebilir. Tamponun da genel formu korunuyor olsa da belirgin bir değişim de kendini birçok detayda gösteriyor.

      Aracın arkasında ise çatal formlu yeni stop lambaları hemen dikkat çekiyor. Ayrıca C sütununun dik formu korunurken arka kelebek camın eğimi artık daha açılı. Bu durum arka ve yan tasarımın hareketlenmesini sağlamış diyebiliriz. Arka tampon ise büyük oranda değişikliğe uğramış. Araca yandan bakıldığında ise, şişirilmiş çamurluklar karakteri fazlasıyla vurguluyor ve aracı daha heybetli gösteriyor. Sonuç olarak; ilk bakışta tasarım çok fazla değişmemiş gibi görünse de, farklar detaylarda gizli denilebilir.
      Yeni Subaru Forester’ın içi ise daha belirgin bir değişime uğramış gibi görünüyor. Genel yerleşim aynen korunsa da görünüm farklı. Kokpitin ortasında yer alan havalandırmalar artık yatay bir şekilde değil, dikey bir şekilde bilgi eğlence sisteminin 2 kenarında yer alıyor. Ayrıca ekranın sağ ve solunda yer alan tuşlar da alta taşınmış. Üstte yer alan sürüş bilgi ekranı ise biraz daha büyük boyutları ve köşeli tasarımı ile hemen fark ediliyor. Bu arada bir önceki kasaya göre büyüyen boyutlar neticesinde arka diz mesafesinin yaklaşık 36mm arttığı açıklanıyor.

      Yeni Subaru Forester Teknik
      Yeni Subaru Forester modelinin en fazla ilgi çektiği bölgelerin başında gelen ABD’de, New York Otomobil Fuarı’nda tanıtıldığı düşünüldüşünde, motor seçeneği de bu yönde açıklandı. Daha önceden turbo beslemeye sahip motor artık sadece atmosferik olarak sunuluyor. 2.5lt Boxer 4 silindir motor 182ps güce sahipken, 238nm de tork üretebiliyor.
      Motorun ürettiği güç ve tork, Subaru patentli simetrik 4×4 çekiş sistemine CVT otomatik şanzıman ile aktarılıyor. Performans değerleri henüz belirtilmese de, aracın ortalama olarak 7.1lt/100km yakıt tüketimine sahip olduğu açıklandı. Ülkemizi de kapsayan Avrupa pazarında ise 2.0lt atmosferik-benzin ve 2.0lt turbo-dizel motorların aynen kullanılmaya devam edileceğini tahmin ediyoruz.
      Birçok farklı aktif-pasif güvenlik donanımının standart veya opsiyon olarak yer alacağı yeni Subaru Forester, yaz aylarında ABD’de satılmaya başlanacak. Avrupa’da ise tahminde bulunduğumuz motor seçenekleri ile 2019 yılı başında satılmaya başlanabilir. Ülkemizde ise, döviz kurundaki değişime bağlı olarak en az 220.000TL’den başlayacağı tahmin edilebilir.
       

       

       

       

       


      Kaynak:SekizSilindir
    • Arman-1999
      Yazan: Arman-1999
      @İlhan değerli yorumlarını rica ediyorum...
      izmir ve eskişhir de bana göre lacivert onlara göre okyanus mavisini gördüm ve bir hayli heyecanlandım. Daha önce açmış olduğum o mu ? bu mu? şu mu? adlı konuda fikirlerinden bir hayli faydalanmış biri olarak bunu da merak ediyorum. 1.6 ve her daim 4x4 oluşu cazip gibi duruyor. Donanım özellikleri ise göz dolduruyor.
      Hadi buyur bakalım... ( Subaru forum ne diyor bu işe bir de ) 
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Yeni Subaru Impreza Japonya’da Yılın Otomobili seçildi.
      1 Kasım 2015 ve 31 Ekim 2016 tarihleri arasında Japonya’da satışa sunulan binek otomobiller arasında birinci olan yeni Impreza; ön kaput üzerinde yaya hava yastığı sunan ilk Japon otomobili unvanıyla da tarihe geçti.
      Subaru’nun kazandığı sayısız ödüllere bir yenisi daha eklendi. 2003 yılında Legacy ile Japonya’da “Yılın Otomobili Ödülü” ile onurlandırılan Subaru; “2016-2017 Yılının En İyi Otomobili” ödülünü bu kez yeni Impreza ile kazandı. Bu ödül; Japonya’da 1 Kasım 2016 ile 31 Ekim 2016 tarihleri arasında satışa sunulan ve satış tahmini 500 adetin üzerinde olan binek otomobiller arasında yapılan bir değerlendirme.

      Subaru’nun yeni Global Platformu temel alınarak üretilen yeni Subaru Impreza’da; Standart EyeSight sürücü yardım teknolojisine ek olarak kaza anında; yayada kafa yaralanmalarını en aza indirgemek için tasarlanan yaya koruma havayastığı da standart olarak sunuluyor. Yeni Impreza, motor kaputu ile ön cam arasında yer alan “yaya havayastığı”nın standart olarak sunulduğu ilk Japon üretimi otomobil olma unvanına sahip.

      Yılın Otomobili Ödülü’ne ek olarak, Japonya yeni otomobil değerlendirme programı olan JNCAP’te de Subaru otomobilleri çok önemli başarılar elde ediyorlar. JaponNCAP’in içeriğine 2014 yılında eklenen “Önleyici Güvenlik Performansı” değerlendirmesinde, Subaru’nun EyeSight teknolojisine sahip modelleri Impreza, Legacy, Outback, Forester, Levorg ve WRX S4, İleri Derecede Güvenli Araç (ASV++) kategorisinde en yüksek puanları elde ederek önemli bir başarıya imza atmıştı.
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Nisan 2015 – Nisan 2016 mali yılında Subaru 965.892 dört çekişli taşıt sattı. Bu rakam global piyasanın %15.2’sini oluşturuyor. Böylece Subaru Audi’yi de geçerek bu alanda birinci oldu. Jaguar Land Rover 4x4 satışlarında daha çok Land Rover portföyündeki modellerle beşinci sırada.

      Daha önce Fuji Heavy Industries adıyla bilinen Subaru Corporation, pek çok farklı markadan oluşan bir grup ve gelirinin %94’ü otomotiv bölümünden geliyor. Havacılık ve uzay bölümünün ise gelirlerdeki payı %4.7. Amerika Birleşik Devletleri, Subaru için önemli bir piyasa ve buradaki satışlar firmanın bütün satışlarının %60’ını oluşturuyor. Japonya’da Subaru daha çok küçük şehir otomobilleri (Japon “kei” tipi otomobiller) ile tanınıyor. Bunlardan ilki Subaru 360 olmuştu. Japon firmanın ilk dört çekişli otomobili Subaru Leone station wagon dünyanın en iyi dört çekişli otomobili olmuş ve daha popüler hale gelen Subaru Legacy (1989) sedan ve wagon modellerinin temelini oluşturmuştu. Avrupa’da ise markanın popülaritesi ABD kadar yüksek değil. Bu yıl kıtada 50.000 otomobil satıldı ki bu ABD’de bir ayda satılan otomobil sayısından bile daha düşük. İngiltere’de yıllık satışlar 4000 adetin altında.

      ABD piyasasında 2016 yılında 615.000 adet Subaru otomobil satıldı. Subaru Indiana eyaletinde bir fabrikaya sahip ve fabrikada bu yıl sonuna kadar 400.000 adet otomobil üretilmesi, 2019 yılında bu kapasitenin yıllık 436.000 adete çıkması hedefleniyor. Subaru’nun başarısı 4x4 araçlardan oluşan sade ve net model portföyünde yatıyor. Basit dört ya da altı silindirli boksör tipi motor seçenekleri, tek tip süspansiyon ve tekerlek düzeni, ayrıca XV modelinden yedi koltuklu SUV’ye tüm modeller için tek platform kullanılıyor. 
      Subaru’nun sekiz birbiriyle yakından bağlantılı modeli aynı temel mimariye sahip. Yeni XV ve Crosstrek modellerinde ve gelecek yıl çıkacak Ascent SUV modelinde de aynı mimari var. Gelecek üç yıl içinde çıkacak diğer modeller de yeni mimariyi kullanacak. Subaru’nun 2021 yılında Forester ile benzer boyutta bir tam elektrikli crossover otomobili piyasaya sunacağına dair söylentiler var. ABD’de yoğun faaliyet gösteren firma bu elektrikli otomobille Kaliforniya ve diğer bazı eyaletlerdeki emisyon standartlarına uyum sağlamış olacak. Elektrikli crossover modelde de mevcut platformun bir uyarlamasının kullanılması bekleniyor.
       
      Subaru’nun “Prominence 2020” planı kapsamında, firma 2020 yılına kadar yılda 1.2 milyon adet otomobil üretimine ulaşmayı hedefliyor. Firma ayrıca müşteri güveninde bir numara olmak ve sektörde lider karlılığa ulaşmak istiyor. 2016 yılının son üç ayında işletme karı 1 milyar pound üzerine çıkan firmanın kar marjı %18.4.
      Kaynak
×
×
  • Yeni Oluştur...