Jump to content

Mazda CX-5 Almalı mıyım?


serkan306
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar yaklaşık bir buçuk ay önce Mazda 3 Mirai aracımı satıp aynı gün Suzuki S-Cross AllGrip araç aldım. Aracı çok araştırarak aldım. Donanım, güvenlik olarak çok iyi, yakıtı hele hele Mazda 3'ten sonra çok çok çok iyi ( 7.5 l/100km Ankara iş gidişi ve dönüşü, Mazda 3'te kışın 11 l/100km'nin altına pek inemiyordum ) ama aklım yine Mazda'da. Tasarım olarak pek şık bir araç değil, konforu da Mazda'yı aratıyor, o virajlardaki eğlence endişeye dönüştü. Yani araç sınıf standartlarında iyi ama bir CX-5'i kestirdim gözüme. CX-5 ile ilgili çekincelerim var. Tecrübelerinizden faydalanmak isterim.

Çekincelerim:

-MTV'si yüksek ( 2012 model 1.629 TL, benim araç 2013 model 970 TL )

-Yakıt tüketimi ( 2.0 motora göre çok iyi bir fabrika verisi olsa da 8.0 l/100km şehir içi, benim aracın 6.8 /100km )

-LPG'ye uyumlu değil ( Aracıma iki hafta önce BRC kit taktırdım, şu an tadından yenmiyor 8,5 l/100km tüketiyor. CX-5'e BRC SDi takılabilir belki ama ne kadar benzin tüketir, toplam tüketimi ne olur? )

-Lastikleri 19" ( Ebatlarına bakınca takımı 2.500-3.000 TL arası değişiyor. Benim aracın ebatları eski Mazda 3'le bire bir aynı, üstünde dört mevsim lastikleri var, üstelik yazlık bir takım da eski araçtan yedeğim var. )

Şimdi hesap yapıyorum, fiyat farkını geçtim. Kullanım olarak kabaca bir maliyet hesabı yapıyorum. Benzinli olarak kullansam 9 l/100km yakıt tüketse, yılda 20.000 km, benzin fiyatı: 5.7 TL/l yıllık toplam yakıt gideri: 10.260 TL. Şimdiki aracımı LPG ile kullanırken 8,5 l/100 km yakıt tüketse, yılda bir depo da benzin tüketse, yılda 20.000 km, LPG fiyatı: 2,7 TL/l yıllık toplam yakıt gideri: 4.840 TL. Yakıttan 5.420 TL fark, 659 TL MTV, lastikten de 1.000 TL eklesem ortalama bana yıllık 7.000 TL maliyeti var, diğer ekstraları hesaba katmak istemiyorum :D

LPG taktırmam halinde 9 l/100 km benzin tüketmek yerine 11 l/100 km karma tüketecek. Bunun %30'u benzin %70'i LPG olacak. Bu halde yıllık yakıt tüketimi, yine 20.000 km için 7.920 TL olacak. Yani yıllık tasarruf 2.340 TL. Bu kitin montajı da 3.600 TL. Yani çok mantıklı gelmiyor ama ben Mazda 3'ü de alırken sadece mantığa bakmadım. Sonuç olarak LPG kiti ile kullanmak çok mantıklı değil çünkü benzini tüketmeye devam ederek tasarruf oranını ciddi olarak düşürüyor. Eski Mazdam bir yıl geçmeden amorti etmişti.

 

Nihayetinde, böyle bir destan yazdım çünkü kafam çok karışık. Üşenmeyip okuyanlara şimdiden teşekkür ederim. Sizce ne yapmalıyım?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 dakika önce, Mehmet Özdemir :

Hesap ortada :) Bence almamalısınız. 

Öyle demeyin, yanlış hesap yapmışsın arkadaş. Aslında şöyle, şöyle, yıllık taş çatlasa 3.000 TL fark eder diyin de gidip yapışayım, muradıma ereyim :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yakıt masrafı lpg kiti masrafları pek önemli değil. sürüş zevki, konforu, güvenlik benim için öncelik deseydiniz; pek tabii CX-5 tercih edin derdim :)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yani alırsam LPG ile kullanmak çok mantıklı değil. Aslında gelecek planlarım 3 BM, 3. nesil 6 ve zirvede CX-5'di ama birden görece uygun fiyatlı bir CX-5'e kafam takıldı. Şu sıralar ekonomik olarak çok rahat değilim, CX-5 şu an için bana aylık ortalama 600 TL ek masraf getirecek. Rahat olsam göze alırım ama şu an kararsızım. S-cross'tan tasarımı dışında pek şikayetim yok. Yol tutuş konusunda Qashqai'den iyi, virajlarda onun kadar yatmıyor, süspansiyonu sert biraz ama Mazda 3'le kıyaslarsam geride tabi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Serkan merhaba,

Peugeot 306'dan sonra Mazda 3 ilaç gibi gelmiştir eminim.

Akabinde Japon kardeş Suzuki S-Cross ayrı bir sınıf araç olup, otomatik şanzımanı ile ilgili çok iyi söylemler yok. SX-4 ile S-Cross arasıdanki farkı bilmiyorum belki de tamamen apayrı model araçlar. Ama bildiğim bir şey var SX-4 Fiat Sedici Platformu altında üretilen bir araç. S-Cross ta bunun devamı mıdır bu durumu bilmiyorum.

Mazda 3'ten sonra üst segment bir araç tercih edilmediği sürece. En çok yadırganan durum sürüş dinamikliği. Şu ana kadar kendi sınıfında bir tek Ford Focus'ta birde bir üst segment Opel İnsignia'da aynı tadı aldım. Ama hakkını vereyim İnsignia çok daha üstündür sürüş dinamizmi açısından.

Mesleğim muhasebe uzmanlık alanım maliyet muhasebesi. Sen zaten yukarıda maliyeti döküp belirtmişsin. Maliyetlere ilave olarak Kasko Poliçesini de ekleyebilirsin. Poliçe prim tutarı aracın değerinden ötürü artacaktır elbet.

Güncel maddi durumun iyiyse ve önünü görebiliyorsan. Mevcut maliyet seni sarmayacaksa neden olmasın. Ama birşeyler kısman, kasman gerekip dikkat etmen gerekiyorsa hiç bu işe kalkışma derim. Şu ekonomik koşullarda paramız eriyip gidiyor. Hal böyleyken atıl bir para yokken bu tip harcamalar bana lüks geliyor. Böyle düşününce de en iyi araba sahip olduğundur sloganı ile kendimi teselli ediyorum. :D 

Bu arada yeni Suzuki Vitara'lara da bakmanı tavsiye ederim. 1.4 TSİ olanları hem performans hem ekonomi odaklı. 1.6 motorlara Lpg takanlar oldukça çok.

Subaru XV'ye bakabilirsin.. Ama servis/parça/bakım maliyetleri Mazda'dan ve Suzuki'den daha pahalıdır.

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence ortada çok ciddi bir sebep yoksa 1.5 ay önce alinan bir araç satilip tekrar bir araç alinmamali çünkü sonuç itibariyla her alim/satim bir maliyet (maddi ve manevi) getirir.  Mevcut araci bir süre daha kullanip o esnada alternatifler iyice arastirilip ondan sonra bir alim/satim yapilabilir.  Buraya kadar yazdiklarim prosedürler kitabindan alinti gibi oldu ama teorik olarak durum budur.

Elestirmek amaciyla söylemiyorum ama benim Japon arabalari içinde pek isinmadigim bir tek marka vardir, Suzuki.  Hatta ben Suzuki markasinin çok iyi motosikletler ürettigine ama nedense onlar kadar iyi olmayan arabalar ürettigine inaniyorum.  Tabii bu benim görüsüm.  Bir gösterge olmayabilir ama Suzuki ABD araç satislarindan (motosiklet hariç) iflas etti, diye animsiyorum.

Gerçegi söylemek gerekirse Suzuki modellerini bile pek bilmem.  Bu nedenle somut bir sey söyleyemem.  Yine de Japon araçlari her zaman diger ülke araçlarindan daha güvenilirdir.  Buna Alman ve Amerikan otomobilleri dahildir.  Güvenilirlik bir araç satin alirken bence en önemli 2 kriterden biridir.  Yakit ekonomisi bence bunlardan sonra gelir.  Tabii yakitin bizdeki kadar pahalli oldugu bir ülkede insan ister istemez ona odaklaniyor.  Bunu anlayabiliyorum ama güvenlik ve güvenilirlik hep daha önce gelmelidir.

Aslinda bizler otomobil alirken ne kadar arastirma yapsak azdir çünkü hem satin alirken hem de kullanirken çok yüksek bir bedel ödüyoruz.  Sahsen ben MTV'nin Suzuki ve Mazda için bu kadar farkli olduguna sasirdim.  Biri lüks digeri siradan bir araç olsa anlarim ama öyle de degil.  Her ikisi de 4 silindirli mütevazi araç.  Ya ben bu isi bilmiyorum, ya da devlet.  Eger 6 veya 8 silindirli bir araç almaya kalkarsaniz yüksek vergi ödersiniz, bu normaldir.  Ama aralarinda o kadar fark olmayan 2 arabanin MTV'si bu kadar farkli olmamalidir.  Buradaki mantik beni gerçekten sasirtiyor.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

gerçekten ihtiyaç yoksa ama degiştirmek istemek gibi bir durum hasıl olmuşsa o iş tutkuya girer. tutkunun da hesabı olmaz. alabilecek durumunuz varsa yapıştırın gitsin..

  • Beğen 1
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

31 dakika önce, İlhan :

Serkan merhaba,

Peugeot 306'dan sonra Mazda 3 ilaç gibi gelmiştir eminim.

Akabinde Japon kardeş Suzuki S-Cross ayrı bir sınıf araç olup, otomatik şanzımanı ile ilgili çok iyi söylemler yok. SX-4 ile S-Cross arasıdanki farkı bilmiyorum belki de tamamen apayrı model araçlar. Ama bildiğim bir şey var SX-4 Fiat Sedici Platformu altında üretilen bir araç. S-Cross ta bunun devamı mıdır bu durumu bilmiyorum.

Mazda 3'ten sonra üst segment bir araç tercih edilmediği sürece. En çok yadırganan durum sürüş dinamikliği. Şu ana kadar kendi sınıfında bir tek Ford Focus'ta birde bir üst segment Opel İnsignia'da aynı tadı aldım. Ama hakkını vereyim İnsignia çok daha üstündür sürüş dinamizmi açısından.

Mesleğim muhasebe uzmanlık alanım maliyet muhasebesi. Sen zaten yukarıda maliyeti döküp belirtmişsin. Maliyetlere ilave olarak Kasko Poliçesini de ekleyebilirsin. Poliçe prim tutarı aracın değerinden ötürü artacaktır elbet.

Güncel maddi durumun iyiyse ve önünü görebiliyorsan. Mevcut maliyet seni sarmayacaksa neden olmasın. Ama birşeyler kısman, kasman gerekip dikkat etmen gerekiyorsa hiç bu işe kalkışma derim. Şu ekonomik koşullarda paramız eriyip gidiyor. Hal böyleyken atıl bir para yokken bu tip harcamalar bana lüks geliyor. Böyle düşününce de en iyi araba sahip olduğundur sloganı ile kendimi teselli ediyorum. :D 

Bu arada yeni Suzuki Vitara'lara da bakmanı tavsiye ederim. 1.4 TSİ olanları hem performans hem ekonomi odaklı. 1.6 motorlara Lpg takanlar oldukça çok.

Subaru XV'ye bakabilirsin.. Ama servis/parça/bakım maliyetleri Mazda'dan ve Suzuki'den daha pahalıdır.

 

İlhan Bey, Serkan306 nickinin tarihi 2002 yılına dayanır. O zaman 306 XT almıştı babam, 1.8 l motorlu, efsane bir araçtı. O zamanlar ilk otomobil forumlarına bulaştığımda nickimi böyle belirlemiştim. Sonra tüm forumlarda böyle kaldı. O zaman Hondacılarla çok tartışırdık, koyu bir Peugeotçuydum, bugün Japoncuyum, hayat işte :D Şu ancaki aracım yedinci aracım, dördüncü Japon, beşinci uzak doğu... Kendi aracımın dışında da sayısız araç kullandım. Kullanmadığım birkaç marka vardır. Mazda 3 kendi sınıfında viraj kabiliyeti en yüksek araçlardan biri gerçekten.

Suzuki S-Cross alma nedenim, tamemen hobilerimle alakalı. Bu araç sahip olduğum ilk CVT şanzımanlı araç ama bu şanzıman tipi bana çok mantıklı geldi. Yakıt sarfiyatı istediğinde düşük devir, maksimum güç istediğinde sabit 6.000 devirde hızlanması ve yokuş yukarı tırmanmalardaki performansı etkileyici ve çok mantıklı. Şanzımanı ile ilgili kronik bir problem bulamadım, biliyorsanız paylaşmanızı rica ederim. Araç şu an garanti kapsamında.

S-Cross'la SX4 ayrı platform araçları ama ilginç bir şekilde SX4 S-Cross diye geçiyor. S-Cross'un aks mesafesi 100 mm daha fazla, motor ve iç aksam dahil benzerlikleri pek yok. Dediğiniz gibi SX4 ile Sedici aslında aynı araçlar.

Bu araç hakkında pek bilgim yoktu, aslında almadan bir ay öncesine kadar pek de gözüme çarpmıyordu. Ben aşağı yukarı aynı iç mekanı sunan, dört çeker özelliği olan veya gövdesi yerden yüksek ama asfaltta da çok sırıtmayacak, donanım olarak benim Mirai'mi aratmayacak, yakıtı da çok fazla olmayacak bir aracı maksimum 70.000-75.000'e kadar aradım. Sonuç olarak Nissan Qashqai ve S-Cross arasında kaldım. S-Cross daha az yakıt tükettiği için ve daha donanımlı olduğu için ve "lock" modu olan bir 4x4 olduğu için bunu seçtim. Qashqai sadece 2.0 motorlarda 4x4 özelliği sunuyor. Gövde salınımı ve yol tutuşu Qashqai'nin yeni kasasından dahi daha iyi, onu da yaklaşık 1.000 km kullandım oradan biliyorum ama dediğiniz gibi Mazda 3 ile kıyas götürmüyor.

Ben de makine mühendisiyim, olaya teknik açıdan baksam kesinlikle CX-5 ama günümüz şartları beni "Muhasebecilik" oynamaya itiyor maalesef :'( Dediğim gibi yazdığım hesapların dışındaki hesaplara girip farkı kabartmak istemediğim için diğer mali farklara bakmadım :D 

Şu aralar bu aylık ortalama 600 TL'lik fark beni biraz sarsar gibi, yıkılmasam da sendeleyebilirim :P ama çok kasmaya gerek var mı bilemiyorum. 

Suzuki Vitaralar'ın 1.6 olanları aynı motor ve şanzımana sahip, 1.4 turbo olanlara LPG takılmıyor. Ankara'daki bir Mazda servisi aynı zamanda Suzuki bayisi. İşin doğrusu bu aracın iç mekan kalitesi Vitara'da yok, bunu bayi de kabul ediyor. Bir de ben eğer CX-5 almayacaksam aracımdan da çok bir şikayetim yok aslında, Vitara da alsam yandan yandan CX-5'i keseceğim :D 

Subaru XV de ilk başta alternatifler arasındaydı ama yakıt, donanım ve sizin de dediğiniz gibi servis/yedek parça konularından dolayı eledim gitti.

14 dakika önce, AKayhan :

Bence ortada çok ciddi bir sebep yoksa 1.5 ay önce alinan bir araç satilip tekrar bir araç alinmamali çünkü sonuç itibariyla her alim/satim bir maliyet (maddi ve manevi) getirir.  Mevcut araci bir süre daha kullanip o esnada alternatifler iyice arastirilip ondan sonra bir alim/satim yapilabilir.  Buraya kadar yazdiklarim prosedürler kitabindan alinti gibi oldu ama teorik olarak durum budur.

Elestirmek amaciyla söylemiyorum ama benim Japon arabalari içinde pek isinmadigim bir tek marka vardir, Suzuki.  Hatta ben Suzuki markasinin çok iyi motosikletler ürettigine ama nedense onlar kadar iyi olmayan arabalar ürettigine inaniyorum.  Tabii bu benim görüsüm.  Bir gösterge olmayabilir ama Suzuki ABD araç satislarindan (motosiklet hariç) iflas etti, diye animsiyorum.

Gerçegi söylemek gerekirse Suzuki modellerini bile pek bilmem.  Bu nedenle somut bir sey söyleyemem.  Yine de Japon araçlari her zaman diger ülke araçlarindan daha güvenilirdir.  Buna Alman ve Amerikan otomobilleri dahildir.  Güvenilirlik bir araç satin alirken bence en önemli 2 kriterden biridir.  Yakit ekonomisi bence bunlardan sonra gelir.  Tabii yakitin bizdeki kadar pahalli oldugu bir ülkede insan ister istemez ona odaklaniyor.  Bunu anlayabiliyorum ama güvenlik ve güvenilirlik hep daha önce gelmelidir.

Aslinda bizler otomobil alirken ne kadar arastirma yapsak azdir çünkü hem satin alirken hem de kullanirken çok yüksek bir bedel ödüyoruz.  Sahsen ben MTV'nin Suzuki ve Mazda için bu kadar farkli olduguna sasirdim.  Biri lüks digeri siradan bir araç olsa anlarim ama öyle de degil.  Her ikisi de 4 silindirli mütevazi araç.  Ya ben bu isi bilmiyorum, ya da devlet.  Eger 6 veya 8 silindirli bir araç almaya kalkarsaniz yüksek vergi ödersiniz, bu normaldir.  Ama aralarinda o kadar fark olmayan 2 arabanin MTV'si bu kadar farkli olmamalidir.  Buradaki mantik beni gerçekten sasirtiyor.

 

Haklısınız, buna halk arasında "kaşıntı" da deniyor. Araçta bir sıkıntı yokken bu kadar kısa sürede satmayı istemek, satarken de zorluk çıkarabiliyor.

Ben de Suzuki'yi çok iyi tanımıyordum ama Vitaralar'ın arazi konusundaki şöhretini biliyorum. Daha önce de Grand Vitara alma girişimlerim olmuştu. Bence Suzuki de Mazda gibi ülkemizde hak ettiği yerde değil. Malzeme kalitesi, tasarımı Mazda kadar iyi olmasa da yakıt tüketimi düşük, güvenli ve sorunsuz araçlar üretiyorlar. Araç gerçekten sorunsuz, Euro NCAP'tan 5 yıldız almış, güvenli bir otomobil.

Bizim ülkemizde araç kullanmanın gelire oranı, avrupa ülkelerinin 2 veya 3 katı değilse hiçbir şey bilmiyorum. Mazda CX-5 2.0 motor olduğu için emisyonuna bakılmaksızın MTV ile cezalandırılıyor. Bundan fazlasını söylersem siyasete girmiş olacağım, burada siyaset konuşmam pek şık olmaz herhalde. Devlet bize araç kullanmayı lüks görüyor, hele hele 1.6 l hacimden büyük motorluysa "sen kimsin ya!" diyor.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yillik 20.000 km yapiyorsaniz kredi çekip dizel bir suv alinmasi daha mantikli.

Yakit paranizla araç kredisi ödenir tatli tatli binilir :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

* 2017 cx5 i  1 hafta test ettik...    motoru zaten aynı.. hatta %95 benzer motor benim mx5 de de var.

 

ben suv sevmeyen biri olarak cx5 i çok sevdim. çok geniş. baya geniş.  rahat. hoş. oturaklı.  bayaa aile arabası, baba arabası. geniş konforlu geniş geniş konforlu konforlu geniş.. 

araç tamamen konfor odaklı..   direksiyonundan süspansiyonuna,  herşey konfora yönelik ayarlanmış.

tüketim : çok yüksek. şehir içi tempolu kullanımda 12-13 lt falan.   şehir dışına çıkmadık da, zaten her araba 90la giderken az yakıyor.  7.60Li  bile ...

yol tutuş :  çok kötü.  çok dengesiz.  ağırlık transferlerinde konfor odaklı süspansiyonlar rezalet. 

lpg :  forumda sky mazda 3 e lpg takan çok kişi var.   ben olsam cx5 i aldığım gün lpg takarım.  net %40 tasarruflu olur.

 

donanım vb. kağıt üstündeki olayları anlatmaya gerek yok zaten.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 saat önce, serkan306 :

İlhan Bey, Serkan306 nickinin tarihi 2002 yılına dayanır. O zaman 306 XT almıştı babam, 1.8 l motorlu, efsane bir araçtı. O zamanlar ilk otomobil forumlarına bulaştığımda nickimi böyle belirlemiştim. Sonra tüm forumlarda böyle kaldı. O zaman Hondacılarla çok tartışırdık, koyu bir Peugeotçuydum, bugün Japoncuyum, hayat işte :D Şu ancaki aracım yedinci aracım, dördüncü Japon, beşinci uzak doğu... Kendi aracımın dışında da sayısız araç kullandım. Kullanmadığım birkaç marka vardır. Mazda 3 kendi sınıfında viraj kabiliyeti en yüksek araçlardan biri gerçekten.

Suzuki S-Cross alma nedenim, tamemen hobilerimle alakalı. Bu araç sahip olduğum ilk CVT şanzımanlı araç ama bu şanzıman tipi bana çok mantıklı geldi. Yakıt sarfiyatı istediğinde düşük devir, maksimum güç istediğinde sabit 6.000 devirde hızlanması ve yokuş yukarı tırmanmalardaki performansı etkileyici ve çok mantıklı. Şanzımanı ile ilgili kronik bir problem bulamadım, biliyorsanız paylaşmanızı rica ederim. Araç şu an garanti kapsamında.

S-Cross'la SX4 ayrı platform araçları ama ilginç bir şekilde SX4 S-Cross diye geçiyor. S-Cross'un aks mesafesi 100 mm daha fazla, motor ve iç aksam dahil benzerlikleri pek yok. Dediğiniz gibi SX4 ile Sedici aslında aynı araçlar.

Bu araç hakkında pek bilgim yoktu, aslında almadan bir ay öncesine kadar pek de gözüme çarpmıyordu. Ben aşağı yukarı aynı iç mekanı sunan, dört çeker özelliği olan veya gövdesi yerden yüksek ama asfaltta da çok sırıtmayacak, donanım olarak benim Mirai'mi aratmayacak, yakıtı da çok fazla olmayacak bir aracı maksimum 70.000-75.000'e kadar aradım. Sonuç olarak Nissan Qashqai ve S-Cross arasında kaldım. S-Cross daha az yakıt tükettiği için ve daha donanımlı olduğu için ve "lock" modu olan bir 4x4 olduğu için bunu seçtim. Qashqai sadece 2.0 motorlarda 4x4 özelliği sunuyor. Gövde salınımı ve yol tutuşu Qashqai'nin yeni kasasından dahi daha iyi, onu da yaklaşık 1.000 km kullandım oradan biliyorum ama dediğiniz gibi Mazda 3 ile kıyas götürmüyor.

Ben de makine mühendisiyim, olaya teknik açıdan baksam kesinlikle CX-5 ama günümüz şartları beni "Muhasebecilik" oynamaya itiyor maalesef :'( Dediğim gibi yazdığım hesapların dışındaki hesaplara girip farkı kabartmak istemediğim için diğer mali farklara bakmadım :D 

Şu aralar bu aylık ortalama 600 TL'lik fark beni biraz sarsar gibi, yıkılmasam da sendeleyebilirim :P ama çok kasmaya gerek var mı bilemiyorum. 

Suzuki Vitaralar'ın 1.6 olanları aynı motor ve şanzımana sahip, 1.4 turbo olanlara LPG takılmıyor. Ankara'daki bir Mazda servisi aynı zamanda Suzuki bayisi. İşin doğrusu bu aracın iç mekan kalitesi Vitara'da yok, bunu bayi de kabul ediyor. Bir de ben eğer CX-5 almayacaksam aracımdan da çok bir şikayetim yok aslında, Vitara da alsam yandan yandan CX-5'i keseceğim :D 

Subaru XV de ilk başta alternatifler arasındaydı ama yakıt, donanım ve sizin de dediğiniz gibi servis/yedek parça konularından dolayı eledim gitti.

S-Cross'un bu kasası ülkemize gelmedi mi?

Şanzımanla ilgili yorumlar Facebook Suzuki Vitara Türkiye grubunda gözüme çarpmıştı. Bu arada SX-4'le şanzımanı aynı mı? Acaba SX-4'le mi ilgiliydi o şanzıman hayıflanmaları diye düşünmeye başladım. :) :fiuw: 

suzuki s-cross ile ilgili görsel sonucu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, İlhan :

S-Cross'un bu kasası ülkemize gelmedi mi?

Şanzımanla ilgili yorumlar Facebook Suzuki Vitara Türkiye grubunda gözüme çarpmıştı. Bu arada SX-4'le şanzımanı aynı mı? Acaba SX-4'le mi ilgiliydi o şanzıman hayıflanmaları diye düşünmeye başladım. :) :fiuw: 

suzuki s-cross ile ilgili görsel sonucu

4x4 otomatik sadece s cross ta var abi. Sx4 ün otomatik olanı 4x2. Yüksek ihtimal farklı şanzımanlara yer verilmiştir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, AreY :

Yillik 20.000 km yapiyorsaniz kredi çekip dizel bir suv alinmasi daha mantikli.

Yakit paranizla araç kredisi ödenir tatli tatli binilir :)

Aslında şu anki aracım ( Suzuki S-Cross ) birçok anlamda ihtiyaçlarımı karşılıyor ve daha en son düş yaptığım hesaplamada 9 l/100km tüketimi var. Mazda 3'üme göre aylık 200 TL cepte zaten :D

7 saat önce, Zealot :

* 2017 cx5 i  1 hafta test ettik...    motoru zaten aynı.. hatta %95 benzer motor benim mx5 de de var.

 

ben suv sevmeyen biri olarak cx5 i çok sevdim. çok geniş. baya geniş.  rahat. hoş. oturaklı.  bayaa aile arabası, baba arabası. geniş konforlu geniş geniş konforlu konforlu geniş.. 

araç tamamen konfor odaklı..   direksiyonundan süspansiyonuna,  herşey konfora yönelik ayarlanmış.

tüketim : çok yüksek. şehir içi tempolu kullanımda 12-13 lt falan.   şehir dışına çıkmadık da, zaten her araba 90la giderken az yakıyor.  7.60Li  bile ...

yol tutuş :  çok kötü.  çok dengesiz.  ağırlık transferlerinde konfor odaklı süspansiyonlar rezalet. 

lpg :  forumda sky mazda 3 e lpg takan çok kişi var.   ben olsam cx5 i aldığım gün lpg takarım.  net %40 tasarruflu olur.

 

donanım vb. kağıt üstündeki olayları anlatmaya gerek yok zaten.

 

CX-5 ile ilgili testleri incelediğimde ( önceki nesil ) sürüş dinamiklerinin kompakt sedanlara benzediğini birkaç kişiden işittim, aslında en çok cezbeden konulardan biri bu idi. Süspansiyon biraz sert deniliyordu, demekki ayarı konfora çekmişler, tabi yol tutuşta da kayıp olmuş, tabi sizin test aracınız 17" lastiklere sahip idiyse yanaklardan dolayı biraz da ordan fark edebilir. 

Yakıt tüketimi önceki nesil ile bire bir aynı sanırım. Sizin test değerleriniz beklediğimden çok çıkmış. Ben çok dur kalklı olmayan ama yavaş akan trafikte ortalama 30 km/saat hızla işe gidip geliyorum. Bu trafikte en fazla 9 l/100km ortalama tutturmak isterim. Mazda 3'ümle 11 l/100km ortalamalara düşmeye başlamıştım ki sattım, onun fabrika verisi 9.8 l/100km idi.

Skyactiv Mazda 3 konusunu aylardır takip ediyorum, bugün Damla Otogaz'ı arayıp 2.0'a uygulama var mı onu soracağım. Eğer %10 benzin, %90 LPG ise janta, MTV'ye bakmam alırım :D 

13 dakika önce, İlhan :

S-Cross'un bu kasası ülkemize gelmedi mi?

Şanzımanla ilgili yorumlar Facebook Suzuki Vitara Türkiye grubunda gözüme çarpmıştı. Bu arada SX-4'le şanzımanı aynı mı? Acaba SX-4'le mi ilgiliydi o şanzıman hayıflanmaları diye düşünmeye başladım. :) :fiuw: 

suzuki s-cross ile ilgili görsel sonucu

Bu makyajlı kasa maalesef gelmedi. Ön kısımdaki silik görünümü çok güçlendirmişler. Muhtemelen Vitara ile kapışmaması için getirilmedi. Bu kasada bazı iyileştirmeler de var. Mesela araç 1.5 cm daha yüksek. Bendeki araç aşağıdaki resimdeki kasadan.

suzuki-sx4-s-cross-16-dizel-otomatik-4x4

 

SX-4'ün motoru 107 hp, bu aracınki 120 hp, SX-4 4 ileri tam otomatik şanzımana sahip, bu araç CVT şanzımana sahip.

Aslında tam otomatikte de sıkıntı yaşanması ilginç. Bildiğim kadarıyla Aisin şanzıman markası. Yine bildiğim kadarıyla benim araç CVT olduğu için, motorsiklet tecrübelerinden dolayı kendi imalatları.

9 dakika önce, M.E.G :

4x4 otomatik sadece s cross ta var abi. Sx4 ün otomatik olanı 4x2. Yüksek ihtimal farklı şanzımanlara yer verilmiştir.

Hemşerin, senin Mazda 6 ne yakıyordu Erzurum şehir merkezinde? Fabrika verilerinde 0.5 litrelik bir fark var. Senin aracın ortalmasına 1 litre eklersem Ankara'daki yakacağı ortalamayı bulurum herhalde :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bizim test aracı 19 jant tı.

 scorpion lastik vardı. 

Mazda 6 daha az yakıyor. 

Cx5 0-100 hızlanma 10 sn nin net olarak altında. Bu iyi bir değer. 

Mazda 3 e göre yol tutuşu kıyaslanamaz bile.    Kocaman bir kütle, sağa sola yatıyor ister İstemez.   Sabit bir viraja hızlı da girseniz,  her araba döner, ama ani sağ sol hareketler de araç çok hantal. Direksiyon ayari da konfora göre.  60 la giderken birden 90 derece çeviriyorsunuz, araç dönmüyor bile.. Konfor odaklı işte olması gerektiği gibi.  Arz talep meselesi.   Vites geçişleri daha soft,  gaz pedalı hassasiyeti az.  Herşey konfor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, serkan306 :

 

Hemşerin, senin Mazda 6 ne yakıyordu Erzurum şehir merkezinde? Fabrika verilerinde 0.5 litrelik bir fark var. Senin aracın ortalmasına 1 litre eklersem Ankara'daki yakacağı ortalamayı bulurum herhalde :D

6 az yakıyordu. Genel ortalamam 8.3 litreydi ama ben biraz devirli ve hızlı kullanıyordum.

Şehir dışı sakin kullanımda 90 sabit 4.2-4.4 litre civarı yakalıyordum. 120 sabit 5.8-6.2 arası.

Şehir içi, dur kalk bol ise 10-12 litre rahat yakar Cx5. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bir cx-5 sahibi olarak karşılaştırmalar bana garip geldi.

cx-5 almalı mıyım sorunu bana göre yanlış, doğru soru  SUV almalı mıyım olmalı.

Eğer dağ taş, kumsal gezme, asfalt dışına çıkma tutkunuz var ise, ahh bir kar yağsada muhteşem manzaralı yollarda gitsek, tepelere çıksak, tatilde şehirden kalabalıktan kurtulup kimsenin gitmediği, tepelere çıkalım diyorsanız, evet 4x4 bir SUV almalısınız.

Elbette her kararın bir maliyetleri ve tavizleri olacaktır. Yukarıda saydıklarım sizin için önemli değil ise o zaman bir SUV almak sizin için sadece gereksiz bir maliyet-lüks olacaktır.

Bu parallede halen SUV alma ihtiyacı hissediyorsanız ise, tatiller de, dağ da taşta büyük araç gerekir bu bağlamda Suzuki'yi direk eliyorum. Zaten 4x4 olmayan SUV'ları direk eliyorum. 4x4 olup kuru tip sanzımanı olup en ufak zorlamada sanzıman arızası veren sahte SUV'larıda eliyorum. E zaten geriye bir Forester birde CX-5 kaldı. Subaru'nun burnu çok havada, müşteri ile adam gibi ilgilenme yok, servis pahalı bu sebep ile ben karar verme aşamasında elemiştim. Ama bu görece durum, belki siz gittiğinizde size iyi davranırlar :)
Bu bağlamda ben CX-5 aldım ve mutluyum. Elbette yakıt tüketimi görece yüksek. Ama görece yakıt tüketimi düşük olanlarlada dağ taş gezemem.

Bu arada benim CX-5'in trafik sigortası 450TL, kasko 1.000TL, buralardan elde ettiğim kar MTV'yi telefi ediyor diyelim. Benzeri araçlarda kasko 4.000TL civarı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19.03.2018 at 11:20, Batuhan79 :

bir cx-5 sahibi olarak karşılaştırmalar bana garip geldi.

cx-5 almalı mıyım sorunu bana göre yanlış, doğru soru  SUV almalı mıyım olmalı.

Eğer dağ taş, kumsal gezme, asfalt dışına çıkma tutkunuz var ise, ahh bir kar yağsada muhteşem manzaralı yollarda gitsek, tepelere çıksak, tatilde şehirden kalabalıktan kurtulup kimsenin gitmediği, tepelere çıkalım diyorsanız, evet 4x4 bir SUV almalısınız.

Elbette her kararın bir maliyetleri ve tavizleri olacaktır. Yukarıda saydıklarım sizin için önemli değil ise o zaman bir SUV almak sizin için sadece gereksiz bir maliyet-lüks olacaktır.

Bu parallede halen SUV alma ihtiyacı hissediyorsanız ise, tatiller de, dağ da taşta büyük araç gerekir bu bağlamda Suzuki'yi direk eliyorum. Zaten 4x4 olmayan SUV'ları direk eliyorum. 4x4 olup kuru tip sanzımanı olup en ufak zorlamada sanzıman arızası veren sahte SUV'larıda eliyorum. E zaten geriye bir Forester birde CX-5 kaldı. Subaru'nun burnu çok havada, müşteri ile adam gibi ilgilenme yok, servis pahalı bu sebep ile ben karar verme aşamasında elemiştim. Ama bu görece durum, belki siz gittiğinizde size iyi davranırlar :)
Bu bağlamda ben CX-5 aldım ve mutluyum. Elbette yakıt tüketimi görece yüksek. Ama görece yakıt tüketimi düşük olanlarlada dağ taş gezemem.

Bu arada benim CX-5'in trafik sigortası 450TL, kasko 1.000TL, buralardan elde ettiğim kar MTV'yi telefi ediyor diyelim. Benzeri araçlarda kasko 4.000TL civarı.

Bu size neden garip geldi anlamadım. Sonuçta saydığınız işler hobidir ve bu hobilerin bütçenize ek getirileri vardır. Bu hobilerin ne tip araçla yapılacağı konusunda da ekonomik maliyetler önemli bir kriterdir bana göre. Yani her fırsat bulduğunda bir kaçamak yapıyorsan ayrı, ayda bir gidiyorsan ayrı, off-road yapıyorsan ayrı ayrı değerlendirmeleri vardır. Ha birde şehir içi yaşam tarzınıza da uyması gerekir diye düşünüyorum. Ben bu kriterleri üst üste koyduğumda ya bir SUV alacaktım veya bir crossover. Ben de öncelikle motor hacmi olarak maksimum 1.6 l almalıyım diye karar verdim. Donanım, güvenlik, yakıt tüketimi vs. gibi konuları düşünerek iki modele yoğunlaştım ( bu iki modele gelene kadar tüm Japon markaların araçlarını inceledim. ). Birincisi Nissan Qashqai, ikinci olarak Suzuki S-Cross. Nissan 4x4'ü sadece 2.0 motorlarda sunduğu için bu aracı tercih ettim. Benim ihtiyaçlarıma karşılık veriyor ama ben Mazda'yı aradığım için, konfor, tasarım ve kalite yönünden biraz eksik kaldığı için CX-5 almayı düşündüm ama bana yıllık ek maliyeti yüksek olduğu için vazgeçtim.

Dağ taş için büyük araç gerekir fikrinize de katılmıyorum. Örnek olsun diye söylüyorum, Suzuki Jimny arazide aracınızdan çok daha üstün performans sergiler. Kendisi de küçücüktür, hatta Lada Niva bile rezil edebilir. Benim aracım 4x4, "lock" özelliği olan bir 4x4. 

Yine yakıtı düşük olanlarla dağ, taş gezilmez fikrinize de katılmıyorum. Ham arazide zaten bu araçların hiçbiri gitmez. Bizim gideceğimiz yollar hafif bozuk stabilize yollardır. Bu yollarda da altı biraz yüksek Nissan Qashqai gibi önden çekişli araçlar bile çok rahat gidebiliyor. Sadece çamurlu veya karlı zeminlerde 4x4'e ihtiyaç duyuluyor. Benim gezdiğim yerlere örnek olması açısından araçla gittiğim yerlerin fotoğraflarını atayım dedim :)

Siz sigortada ve kaskoda en üst indirim dilimindesiniz anladığım kadarıyla, bu yüzden olağan üstü düşük fiyatlar çıkmış. 

Son olarak CX-5 zaten benim iki-üç yıl sonraki planlarımda var ama şu an için erken olduğunu görmüş oldum. Nasip olursa ilerde sahip olmak istediğim bir araç.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSC_0523.JPG

DSC_0596.JPG

DSC_0605.JPG

DSC_0764.JPG

DSC_0859.JPG

DSC_0901.JPG

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3/20/2018 at 15:04, serkan306 :

Bu size neden garip geldi anlamadım. Sonuçta saydığınız işler hobidir ve bu hobilerin bütçenize ek getirileri vardır. Bu hobilerin ne tip araçla yapılacağı konusunda da ekonomik maliyetler önemli bir kriterdir bana göre. Yani her fırsat bulduğunda bir kaçamak yapıyorsan ayrı, ayda bir gidiyorsan ayrı, off-road yapıyorsan ayrı ayrı değerlendirmeleri vardır. Ha birde şehir içi yaşam tarzınıza da uyması gerekir diye düşünüyorum. Ben bu kriterleri üst üste koyduğumda ya bir SUV alacaktım veya bir crossover. Ben de öncelikle motor hacmi olarak maksimum 1.6 l almalıyım diye karar verdim. Donanım, güvenlik, yakıt tüketimi vs. gibi konuları düşünerek iki modele yoğunlaştım ( bu iki modele gelene kadar tüm Japon markaların araçlarını inceledim. ). Birincisi Nissan Qashqai, ikinci olarak Suzuki S-Cross. Nissan 4x4'ü sadece 2.0 motorlarda sunduğu için bu aracı tercih ettim. Benim ihtiyaçlarıma karşılık veriyor ama ben Mazda'yı aradığım için, konfor, tasarım ve kalite yönünden biraz eksik kaldığı için CX-5 almayı düşündüm ama bana yıllık ek maliyeti yüksek olduğu için vazgeçtim.

Dağ taş için büyük araç gerekir fikrinize de katılmıyorum. Örnek olsun diye söylüyorum, Suzuki Jimny arazide aracınızdan çok daha üstün performans sergiler. Kendisi de küçücüktür, hatta Lada Niva bile rezil edebilir. Benim aracım 4x4, "lock" özelliği olan bir 4x4. 

Yine yakıtı düşük olanlarla dağ, taş gezilmez fikrinize de katılmıyorum. Ham arazide zaten bu araçların hiçbiri gitmez. Bizim gideceğimiz yollar hafif bozuk stabilize yollardır. Bu yollarda da altı biraz yüksek Nissan Qashqai gibi önden çekişli araçlar bile çok rahat gidebiliyor. Sadece çamurlu veya karlı zeminlerde 4x4'e ihtiyaç duyuluyor. Benim gezdiğim yerlere örnek olması açısından araçla gittiğim yerlerin fotoğraflarını atayım dedim :)

Siz sigortada ve kaskoda en üst indirim dilimindesiniz anladığım kadarıyla, bu yüzden olağan üstü düşük fiyatlar çıkmış. 

Son olarak CX-5 zaten benim iki-üç yıl sonraki planlarımda var ama şu an için erken olduğunu görmüş oldum. Nasip olursa ilerde sahip olmak istediğim bir araç.

Yazıları baştan sona okumadım. Ama gördüğüm kadarıyla listenizde honda crv yok. 1.6 dizel motor 4×4 olması güzel. Yeni kasasıda gelicek yakın zamanda. İnternetten bir araştırın. Ben çok beğendim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3/20/2018 at 16:47, emc6767 :

Yazıları baştan sona okumadım. Ama gördüğüm kadarıyla listenizde honda crv yok. 1.6 dizel motor 4×4 olması güzel. Yeni kasasıda gelicek yakın zamanda. İnternetten bir araştırın. Ben çok beğendim

 
 

 

Honda CRV 4x4 olduğu iddia edilmesine rağmen esasen 4x4 değil, internette kısa araştırma yapabilirsiniz. Bu sebep ile ABD'de tüketiciler Honda'ya dava açtı. Honda durumu düzeltmek için istek üzerine bir yazılım güncellemesi çıkardı ancak bu güncelleme yakıt tüketimini oldukça arttırdığı iddia edildi. Honda'nın bu rezilliğinin bu denli yastık altı kalabilmesi Honda'nın büyük PR başarısıdır.

Honda'nın AWD sistemi dünyanın en kötü AWD'si olarak isimlendirilmiştir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...