Jump to content

Otomobilleri Geliştirirken Mazda'nın Uyguladığı Güvenlik Testleri


Mehmet Özdemir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Kasırga kadar güçlü rüzgar, çöl ısısı ve mikrodalga enerjisi patlamaları, Mazda otomobillerinin yollara hazır hale gelmesi için geçen yoğun testlerden sadece birkaçı. Sürülebilirlik ve güvenilirlik arayışının gerçekleştiği geniş odaların içine küçük bir bakış atıyoruz.

 
RÜZGAR TÜNELİ

"İşim rüzgarın sebep olduğu gürültü seviyesini azaltmak. Sessiz, dinlendirici ve sofistike bir atmosfer yaratabilirsek, sürücüler sürüşe daha fazla odaklanabilecektir". -TAKUYA FUJITA Araç test ve araştırma biriminde çalışan mühendis.

Mazda, Mazda CX-5'in iyileştirilmesinde büyük atılımlar yaptı ve bunların çoğu, rüzgar tünelinde geçirilen zamanla elde edildi. Rüzgar tünelinde, 140 km/saniyelik hava tahribatı ile aracın aerodinamiği ve yüksek hızda stabiliteyi iyileştirmek için ince ayarlara tabi tutuluyor. Rüzgar gürültüsünü ve hava direncini azaltarak, yakıt verimliliğini artırmak için artırılmış yalıtım ve pencere kapı contaları geliştirildi. 
Mazda, Hiroşima'nın kuzeyindeki Miyoshi'de deneme sahasında aerodinamik test tesisi kurduğu 1983 yılından beri, her üretim modeli bu rüzgar tünelinin kapısından geçmiştir. Rüzgar tünelindeki aero test programı, ilk konseptten ürünün üretime hazır haline kadar iki yıl sürer. Bu test odasında kullanılan fan, yaklaşık 8 metre çapında ve  223 rpm devirde dönüyor. Mazda'nın rüzgar tüneli testlerinin ilk konuğu 1983'te üretilen Mazda 323 olmuştur.

 
İKLİM TEST LABORATUVARI
 
"Dünyanın her yerinde iklim faktörlerinin neden olduğu herhangi bir arıza olmadan, mükemmel performans gösteren ürünleri sunmayı hedefliyorum." -SHO SHIMAMOTO Değişkenlik ve çevresel performans gelişimi biriminde çalışan mühendis.
 
Bir düğmeye basılır ve bir sürü kocaman halojen ampül geceyi gündüze çevirir. Birkaç dakika içerisinde sıcaklık 54.5 °C'ye ulaşacak ve Mazda MX-5'te bir dizi dayanıklılık testi başlayacak. Geliştirme aşamasında tüm yeni Mazda otomobilleri, performans ve emisyon testleri için en zor koşullarda 30 güne kadar burada misafir edilirler.
 
Otomobiller, 200km/h hızlara kadar test edilirler ve ısı emme etkisini incelemek için lambaların altında bırakılırlar. Test odasının yanındaki bir başka bölümde ise sıcaklığın -40  °C'ye kadar düşürülebildiği dev bir soğutucu bulunur.
880 KW aydınlatma gücüne sahip iklim test laboratuvarı, 2012 yılında faaliyete geçmiş ve ilk misafiri Mazda MX-5 ND olmuştur.
 
 
GÜVENLİK MERKEZİ
 
"Kaza yapmayacak bir araç geliştirene kadar güvenlik sistemleri üzerinde çalışmaya devam edeceğim." -DAISUKE TSUJI Kaza güvenlik geliştirme birimi müdür yardımcısı.
 
Günde birçok kez, Mazda güvenlik merkezinde hava yastığı patlama ve metal dövme sesleri yankılanır. Her yeni model, en yüksek güvenlik standartlarını karşıladığından emin olmak için 100'den fazla farklı çarpışma testinden geçer. Özel tasarlanmış bir kamyon, 90 km/h varan hızlarda  test araçlarına farklı açılarda çarparken, arabalar da en yaygın çarpışmaları simüle etmek için beton duvarlara ve metal direklere vurdurmak için itilir.
Mazda'nın SKYACTIV gövde tasarımında yüksek gerilimli çelik kullanımı, Mazda otomobillerini hiç olmadığı kadar güvenli hale getirdi, ama güvenlik teknolojisi arayışları durmaksızın devam ediyor. Eşsiz çeviklik ve i-ACTIVSENSE teknolojilerinin yanında sezgisel kullanımla her zamankinden daha güçlü otomobiller geliştirerek, Mazda'nın hedefi olan kazasız bir dünyaya ulaşmayı hedefliyor.
 
Güvenlik merkezi 1965 yılında faaliyete geçtiğinde ilk misafiri Mazda Familia olmuştur.
 
 
 
YANKISIZ ODA
 
"İnsanların % 99'unun burada ne yaptığımızı ve bunun önemini anlamadığını düşünüyorum ama aracınızı kullanırken eğer çeşitli elektromanyetik dalgalara maruz kalıyorsunuz." -YASUSHI HAMADA Elektromanyetik alan testi ve elektrikli Araç teknolojisi yöneticisi.
 
Wi-Fi, mobil telefonlar, GPS, dijital radyo ve televizyonlarla giderek artan sayıda frekans ve dalga boyundaki yayınlara maruz kalıyoruz. Modern otomobiller, potansiyel arızalardan korunmaları gereken elektronik sistemlerle doludur. Bu aşamada yankısız oda oyuna giriyor.

Mazda mühendisleri, dış dünyadan tamamen bağımsız karbon tüpler ve polistiren ile kaplanmış büyük bir alan içinde test edilen araçları, ulusal bir radyo istasyonundan daha güçlü bir vericiyle bombalıyorlar. Burada yapılan testlerden sonra tüm Mazdalar dünyanın herhangi bir yerinde, zararlı elektromanyetik dalgalara karşı tamamen güvenli oldukları garanti altına alınıyor.

2016 yılında faaliyete geçen yankısız odanın ilk misafiri ise Mazda CX-5 olmuştur.

NVH TEST ODASI

"Araba kullanırken çeşitli sesler duyuyorsunuz; örneğin, motorun sesi, lastikler, rüzgar tüm bu sesleri uyumlu hale getirmek ve onları dinlemek için ince ayarlar yapmak istiyoruz." -TAKAYA KATSURAGAWA Sessizlik geliştirme takım lideri.

Burada bir iğnenin yere düşerken çıkardığı sesi duyabilirsiniz. Mazda mühendislerinin endüstride Gürültü Titreşim ve Sertlik (NVH) olarak bilinen verileri değerlendirmelerine yardımcı olan bu büyük oda olabildiğine sessizdir. Tekli gövde panelleri ses iletimini ölçmek için kullanılırken, test tamburu da aracın dış gürültüsünü değerlendirmek için farklı hızlarda ilerlemesini sağlar.

Kapının kapanması ve açılmasının sesi dahi ölçülebilir ve daha kullanışlı hale getirmek için ayarlamalar yapılabilir. Yeni tasarlanan araçlar, NVH test odasında aylarca test edilir ama sonuçta gerçek bir yolun vereceği tepkiler çok daha farklıdır. Araçların gerçek yol ses ve gürültü deneyimleri de kilometrelerce test edilmelidir.

1989 yılında faaliyete geçen NVH Test odasında 220 km/s hızında dönebilen test tamburu bulunmaktadır ve testler için ilk misafiri Mazda 323 olmuştur.


Tüm haberi görüntüle

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Takaya Bey burayı okuyorsan bilki kulaklarını en çok çınlatanlardan biri benim. Kucak dolusu selamlar. Adam akıllı test yap stop :D 

  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...