Jump to content

4.Nesil Ford Focus - 2019 Hatchback


İlhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

4. nesil Ford Focus nihayet ortaya çıktı. Şık tasarımı, modern ve geniş araç içi tasarımı, teknolojileri ve güçlü motoru ile yeni Focus, sınıfının en iyi araçlarından biri olarak göze çarpıyor.

Amerikan otomotiv devi Ford, 2019 Ford Focus modelini tanıttı. İlk olarak yalnızca 5 kapılı, önceki nesle göre çok daha kompakt ve dinamik bir tasarım çizgisine sahip olan hatchback modelini tüketicilerin beğenisine sunan şirket, 4. nesil Focus’un sedan versiyonunu ise ilerleyen tarihlerde görücüye çıkaracak.

c602ed8b818d6fd6d812deab835787da69572476.jpeg

Görsel anlamda oldukça şık bir araç yaratmayı başaran Ford, bu başarısını teknik tasarımda da sürdürmüş. Aks mesafesini 53 mm kadar arttıran şirket, aracın ön ve arka sekmelerini kısaltarak içeride bulunan yolculara çok daha geniş bir alan kalmasını sağlıyor. Ağırlığı 88 kilo kadar azaltmayı başaran Ford, sürüklenme kat sayısını da 0.273'e çekerek yakıt tüketiminden %10 kadar tasarruf sağlamayı başarıyor.

Günümüz otomobillerinde araç içi teknolojilerinin öneminin farkında olan Ford, dur/kalk, trafik işareti algılama, şerit ortalama, sezgisel viraj aydınlatma, head-up display, vites değişimini ve gaz/fren tepkilerini de üstlenen otomatik park sistemi, park yerinden çıkış asistanı, yaya ve bisikletlileri algılayan çarpışma önleyici, kör nokta takip, çapraz trafik uyarısı gibi pek çok teknoloji sayesinde 2019 Ford Focus hatchback’i sınıfının en iyi otomobillerinden biri haline getirmeyi başarmış durumda.

ba1cdb62a11f9c4c7b5f9446909c17f6624038bd.jpeg

2019 Ford Focus hatchback 1.0 ve 1.5 litre hacimli EcoBoost benzinli motorun yanı sıra 1.5 ve 2.0 litre hacimli yeni EcoBlue dizel motor seçeneklerine sahip. 1.0 EcoBoost motor ise 85, 100 ve 125 beygir güç üreten üç farklı versiyona sahip. 1.5 EcoBoost motor ise 150 ve 182 beygir güç üreten iki farklı versiyon sunuyor.

Dizel motorlara geldiğimizde ise 1.5 EcoBlue ünite 95 ve 120 beygir güç üretebiliyorken, 2.0 EcoBlue motor 150 beygir güç üretebiliyor. 2.0 EcoBlue versiyonda yalnızca 8 ileri otomatik şanzıman bulunurken, 1.5 EcoBlue versiyonda hem 8 ileri otomatik, hem de 6 ileri manuel şanzıman seçeneği bulunuyor.

1b8f7232aaab38f60e949d74471f3ea6689e4040.jpeg

Yeni Ford Focus’un Avrupa pazarındaki satışları önümüzdeki aylarda başlayacak. Avrupa için başlangıç fiyatı 19.550 Euro seviyesinde olmakla birlikte seçilen versiyona göre 32.450 Euro’ya kadar çıkabiliyor. 2019 Ford Focus hatchback’in 2018 sonunda ya da 2019 başında Türkiye’de satışa sunulması bekleniyor.

Kaynak:Vebtekno

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dışı güzel olmuş, oldukça şık ve sportif, içi ise belki fotoğraf yanıltıyor olabilir, hala kasvetli ve sıkıcı, kısaca dışı gençlere, içi orta ve üst yaşa hitap eden görüntüsü var. Fotolar yanıltıyor olabilir ihtimalini tekrar belirteyim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1.5 dizel ve 1.0 ecoboost motorların arka aks torsiyon olmuş. 2.0lt dizel ve 1.5 turbo motorlarda ise çift salıncaklı bir arka süspansiyon kullanılacak ve adaptif sürüş seçenekleri olacakmış.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Leanback :

1.5 dizel ve 1.0 ecoboost motorların arka aks torsiyon olmuş. 2.0lt dizel ve 1.5 turbo motorlarda ise çift salıncaklı bir arka süspansiyon kullanılacak ve adaptif sürüş seçenekleri olacakmış.

Torsiyon olma sebebi bagaj ve arka koltuk oturma hacimden kazanmak için olabilir sanırım..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, İlhan :

Torsiyon olma sebebi bagaj ve arka koltuk oturma hacimden kazanmak için olabilir sanırım..

Eğer 1.5 ve 2.0 bağımsız modellerin bagaj hacmi daha küçük olacaksa belki ama Golf ve Leon'da olduğu gibi torsiyon-tam bağımsız hacim farketmeyecektir diye düşünüyorum. Tamamen maliyet odaklı yapıyorlar, 1.0 ve 1.5 dizeli alan kişilerin zaten sakin kullanacağı ve fiyat hassasiyeti olduğu düşünülüyor. 

Ayrıca 2019 Mazda 3'de de tam bağımsız süspansiyon gidiyor, torsiyon geliyor. Yalnız Mazda'da bütün seri torsiyon olacak, orada bir iç ve bagaj hacmi avantajı görebiliriz tüm altyapı torsiyona göre yapılacağı ve tam bağımsız yer kaplayan bir tip sunulmayacağı için. Sürüş kalitesi kısmı ne olur meçhul

https://news.motors.co.uk/news/2019-mazda3-to-swap-multilink-for-torsion-beam/

https://www.carsguide.com.au/car-news/2019-mazda-3-to-adopt-torsion-beam-rear-suspension-for-refinement-58696

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 7 ay sonra ...

Konsol egea’ya benziyor. Ön farların ortasından üstünü kesip atsan daha güzel olurmuş. Arkası daha hoş. Arkası volvo astra karışımı. 

Stop go özelliği güzel. Bizde daha yeni 25 km hızın altında adaptif çalıştırıldı geçen yazdı arkadaş :)

park asistanını da koymuşlar. Kablosuz şard da var. Açılır tavan da iyi. Ayrıca kapılara koruyucu bariyer koymuşlar. Dar yerlerde Kapıyı açıp küçük dokunuşlarda zarar vermesin diye

ısıtmalı direksiyon, direksiyondan vites de güzel  

malzeme kalitesi m3’e göre biraz daha iyi diyorlar. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Tabii ki her araç elestiriye açiktir ama bence bu Ford Focus tam anlamiyla Türk tüketicisinin beklentilerini karsilar, hem de 1.0 litre EcoBoost motorla (Engine of the Year, 2012 through 2017).  Zaten bu araç da Türkiye'de sadece bu motorla alinir.  LPG gibi alt teknolojilerden medet umanlara, iste size gerçek vergi avantaji, gerçek ekonomi.

file:///C:/Users/ATIL%20KAYHAN/Downloads/Yeni%20Ford%20Focus%20Brosur.pdf

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence bu aracin en büyük avantaji (benzinli motorlarini tüm dezavantajlarina ragmen LPG ile kullananlarin bol oldugu bir ülkede) 1.0 litre EcoBoost motor.  Bu motor üst üste 6 sene ödül aldi.  Hem vergi avantaji hem de yakit ekonomisi sagliyor.  Vergi demisken, az önce MTV tutarlarini kontrol ettim.  Ford Focus senelik 892.00 TL vergi öderken, Mazda 3 senelik 1,553.00 TL vergi ödüyor.  Bence bunlarin her ikisi de çok yüksek.  Birçok ülkede "double taxation" (çifte vergilendirme) etik olmayan bir uygulamadir.  Yani ayni ürünü birden fazla kez vergilendiremezsiniz çünkü bu vatandas için adil degildir.  Türkiye'de otomobil defalarca kez vergilendiriliyor.  Bir sayalim: KDV, ÖTV, MTV, baska var mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence ön taraf rezalet, gerçekten olmamış. Arka tasarım zaten birçok modelde benzerlerini gördüğümüz şekilde. Hyundai i20-i30, Astra, Egea vs. birçok modelin arkası birbirine benziyor, o kervana Focus da katılmış. İç mekan güncel modaya uygun hale gelmiş. Ön farlar hariç araç bayağı sportif duruyor aslında. Pek kısa sürede makyaj yer, farlar değişir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...