Jump to content

Mazda CX-3 Uyarı Lambalarının Yanıp Sönmesi


kaan-kahraman
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

8 saat önce, Fotifoti :

filtre değişiminden önce bir kere oldu, 2.5 yıldır yok. Kronik bir şey değil.  Shell nitro almayın. 

bende cx3 almayı düşünüyorum ve vazgeçmeyeceğim için merakla takip ediyorum konuyu.Shell nitro dan sonra hangi yakıtı öneriyorsunuz.Yakıt kaynaklı ise cx3, hassas bir yapıya sahip olmalı o zaman

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Merhaba

2016 yılı mart ayında 2015 model CX-3 aldım. ilk yıl aynı sorunu 1 kez verdi. 2017 yılında 2 kez aynı sorunla karşılaştım. Her defasında arabayı sağa çekip söndürüp çalıştırdığımda sorunsuz devam ediyordum. Adanadaki Servise götürdüğümde güncelleme yapıp gönderiyorlardı. 

2018 Nisan ayında İstanbul'a giderken defalarca aynı sorunla karşılaştım. Kapatıp çalıştırmama rağmen sorun devam etti. Servise getirdiğimde yine güncelleme yapıp göndereceklerdi. Ancak bu defa dava açacağımı ve yazılı belge istediğimi söyledim. Bunun üzerine araç 4 gün boyunca serviste kaldı. Önce Turbo değiştireceğiz dediler, sonra kullıcı hatası devirsiz kullanıyorsunuz dediler. Otomatik vites arabayı nasıl devrisiz kullandığımı anlayamadığımı söyledim cevap veremediler ara gaz yüklenin dediler. 

Arabayı teslim aldıktan sonra Gaziantep yolunda otobanda aynı sorunu verdi. Bu defa Gaziantep Akcanlar servise gittim. Biz bu sorunu biliyoruz daha önce karşılaştık dediler ve MAF (Hava akış) sensörünü) değiştirdiler. Araba son derece rahatladı yakıt tüketimi yaklaşık ortalama 100km de 1 litreye kadar düştü. 

Ancak yaklaşık 1,5-2  ay sonra Gaziantep yolunda yine aynı sorunu verdi. Yine Akcanlar servise gittim. Yine MAF sensörü değiştirdiler. Ne yazık ki    15 gün sonra yayla yolunda aynı sorunla karşılaştım. 

Bugün aracı servise tekrar bıraktım, serviste CX-3 ü olan bir vatandaş bağırıyordu. 2017 model CX-3de aynı sorun varmış. Avukat olduğumu  aynı sorunun bende de olduğunu ve dava açmaya hazırlandığımı söyledim. 

Arkadaşlar bence bu CX-3 lerde kronik bir sorun ve çözüm bulamadılar. Ben araç için tüketici mahkemesine giderek dava açacağım.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam bende servise götürdüm aracı bugün 30 bin bakımına güncelleme geldi bu sorun için çözülür dediler bakalım bek kafama yatmadı açıkcası eğer siz dava açarsanız bana da haber verin aynı araçtan ve sorundan arkadaşımda da var bizde müdahil olmak isteriz sürece

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dava açılırken benzer örneklerin gösterilmesi çok faydalı olur. Mutlaka servis giriş fişi alın ve arızayla karşılaştığınızda bir foto çekin. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende hem video var hem şikayetim servis giriş kağıdında yazıyor bu arada direksiyonu çevirirken tıkırtı gibi bi ses geliyordu usta daha önce bi Mazda 3 de de aynı sorunun olduğunu kronik birşey olabileceğini ve Mazda’nın gönderdiği plastik bir parçanın değişmesi ile düzeldiğini söyledi bunu da Mazda’ya bildirelim dedi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

öğrendiğim kadarıyla istop,tpms,tcs, scbs lambalarını eş zamanlı yakması her hangi bir sensörün anlık iletişim hatasından kaynaklanabiliyormuş. Misal bende 3 kere yayladan inerken yandı. Biraz hunharca iniyordum, direksiyon açısını anlık okuyamadığında araç bu hatayı verirmiş. Kapatıp açınca bütün ışıklar sönüyorsa sorun olmadığı söylendi. Bilgisayara bağlandığında da spesifik bir kod çıkmıyor. Mesela kameraya güneş vurur ve yolu okuyamazsa yine ışıkları yakıp söndürüyor. 58bin km boyunca böyle bir sorun yaşamadım, karadenizde 3 kere oldu. Sanırım servislerin de tam bilgisi yok, yine de hata sonrası bilgisayarla bakıp sorun olup olmadığı görülebilir. bunun dışında orasını burasını elletmeyin :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Fotifoti :

öğrendiğim kadarıyla istop,tpms,tcs, scbs lambalarını eş zamanlı yakması her hangi bir sensörün anlık iletişim hatasından kaynaklanabiliyormuş. Misal bende 3 kere yayladan inerken yandı. Biraz hunharca iniyordum, direksiyon açısını anlık okuyamadığında araç bu hatayı verirmiş. Kapatıp açınca bütün ışıklar sönüyorsa sorun olmadığı söylendi. Bilgisayara bağlandığında da spesifik bir kod çıkmıyor. Mesela kameraya güneş vurur ve yolu okuyamazsa yine ışıkları yakıp söndürüyor. 58bin km boyunca böyle bir sorun yaşamadım, karadenizde 3 kere oldu. Sanırım servislerin de tam bilgisi yok, yine de hata sonrası bilgisayarla bakıp sorun olup olmadığı görülebilir. bunun dışında orasını burasını elletmeyin :) 

Sanırım sorunu tam olarak anlatamadık. Sadece lambaların yanması değil ayrıca araba devirden düşüyor. Hızlı giderken bu sorun tehlike arzedebilir. Sağa çekip tekrar çalıştırdığımda bir kaç kez ayni hatayı aldığım oluyor.

Önce iki defa MAF sensörünü değiştirdiler şimdi bujileri değiştireceklerini söylediler. Benim araba geçen Perşembe’den beri serviste araba yurt dışından parça bekliyor. Yaklaşık 10 gün daha kalacak. Kaan Beyin arabasına enjektör değişmesi gerekir demişler. Sonuç olarak ciddi bir sorun ve bu sorunun çözümünü bilmiyorlar. 

Bu hatayı veren 3 arabanın ortak özelliği çok km yapmasi ve yokuşları çıktığında arabanın zorlandığında ortaya çıkması. 

2 yıldır bilgisayarla baktılar ve güncelleme yapıp gönderdiler. Orasını burasını elletmiyoruz, yetkili servise bırakıyoruz, onlar da Japonya bağlantılı araç üzerinde inceleme yapıyorlar. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi aracımı aldım servisten güncelleme yapılmış bu sefer Mazda genel merkez bağlanıp yapmış bide neymiş direksiyonu çevirip gaza yüklenmeyin falan dediler bu açısal sensör hata verdiriyormuş hiç mantıklı gelmedi ustanın da pek kafasına yatmamış açıkcası benzer bi aracın enjektörlerini değiştirince düzelmiş Denso firması yapıyormuş bu enjektörleri bunlarda sıkıntı var dedi ustanın şahsi görüşü tabi genel merkez onay verirse değiştirilebilirmiş 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar.2017 model CX3 Power Sense Plus aracımı 04.07.2018 tarinde bakımı geldiği için Adanada yetkili servise götürdüm.Hem periyodik bakımlarını,hemde içeriğini bilmediğim,bir arkadaşımdan duyduğum için güncelleme yaptırmak üzere servise başvurdum.Elektronik işleriyle ilgilenen arkadaşın cenazesi olduğu için periyodik bakımı yapıp gönderdiler.Ertesi gün güncelleme yaptırmak ve tekerleri ön-arka değişimini yaptırmak üzere tekrar götürdüm.Bakın özellikle uzun yola çıkacağımı belirtmeme rağmen 3 saate yakın serviste beklememe rağmen aracımı güncellememişler.Bu konuyu açan arkadaşımın yaşadığı problemden habersiz Alanya-Konya yolunda,seydişehir çıvarında dağı tırmanırken;tam bir aracı solladığım esnada bu bahsedilen arızayı verdi araç.İnanın çok büyük bir kazadan kıl payı kurtulduk.Araçta eşim çocuğum...Şükrediyorum Allah korudu bizi.Araç çekişten düştü.70 km hızı geçemedi,gaz yemedi vs...Aracı stop ettim.Tekrar çalıştırdığımda ikaz işaretleri kayboldu.100 metre gitmeden tekrar aynı problemi yaşayınca sağa çekip yol yardımını aradım ve aracımı konya servise çektirdim.20.07.2018 sabah konya serviste aracımı güncellediler.Aksaray istikametinde 100 km kadar sorunsuz gittim.Aksaraya yaklaştığımda araç istop arızası verdi.Bu arada resimlerinide alta paylaşaçağım araçın ilk arızayla birlikte baş gösteren istop arızasını görünce Konya servisi aradım.Bana İstop kodlaması veya buna benzer bir işlem yaptırdılar.Şimdilik herhangi bir problem yok.Şuan aksaraydayım.Yarın Adanaya dönüyorum.Şuan ki fiyatı 200 milyarlık bir araçla dağın başında kaldığımamı yanayım,eşim çocugumla büyük bir kaza atlattığımamı yanayım,Adana yetkili servisinin böyle bir güncellemede beni arayıp servise çağırmaları gerekirken,ben kendim gidip özellikle hatırlatmama rağmen büyük sorumsuzluğunamı yanayım bilemiyorum.Bu problemin güncellemelerle çözüleceğine kesinlikle inanmıyoyorum.Başka bir şehirdeki yetkili servis çalışanıyla görüştüm güncellemelerden sonrada aynı problemlerin yaşandığını söyledi.Bu kronik problemi Mazdanın mutlaka kesin bir şekilde çözmesini bekliyorum.Aksi taktirde dava açmaya hazırlanan birçok kullanıcı bulacak Mazda kendisine....

20180721_014600.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Geçmiş olsun Hocam aynı olayı bugün Antalya ya gelirken yaşadım ışıkları yaktı gaz yemedi sağa çektim kapatıp açtım sonra tekrar ve tekrar oldu zar zor attım kendimi Antalya ya 4.kez dir aracı servise götürüyorum bakım ve güncelleme dışında birşey yapılmadı artık sabrım da kalmadı yani kötü birşey de yaşayabilirdim araçta eşim ve çocuğum vardı yani insan hayatının değeri bu kadar mı yarın Antalya servise götürecem Mazda genel merkezi arayacam ve Japonya ya yazacam. Bu arada bu sorunu yaşayan 4 kişi Bülent beyin kurduğu bir WhatsApp grubundayız varsa bu sorunu yaşayan iletişime geçerse belki birlikte bi yol bulabiliriz  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21.07.2018 at 01:48, Balaban :

Merhaba arkadaşlar.2017 model CX3 Power Sense Plus aracımı 04.07.2018 tarinde bakımı geldiği için Adanada yetkili servise götürdüm.Hem periyodik bakımlarını,hemde içeriğini bilmediğim,bir arkadaşımdan duyduğum için güncelleme yaptırmak üzere servise başvurdum.Elektronik işleriyle ilgilenen arkadaşın cenazesi olduğu için periyodik bakımı yapıp gönderdiler.Ertesi gün güncelleme yaptırmak ve tekerleri ön-arka değişimini yaptırmak üzere tekrar götürdüm.Bakın özellikle uzun yola çıkacağımı belirtmeme rağmen 3 saate yakın serviste beklememe rağmen aracımı güncellememişler.Bu konuyu açan arkadaşımın yaşadığı problemden habersiz Alanya-Konya yolunda,seydişehir çıvarında dağı tırmanırken;tam bir aracı solladığım esnada bu bahsedilen arızayı verdi araç.İnanın çok büyük bir kazadan kıl payı kurtulduk.Araçta eşim çocuğum...Şükrediyorum Allah korudu bizi.Araç çekişten düştü.70 km hızı geçemedi,gaz yemedi vs...Aracı stop ettim.Tekrar çalıştırdığımda ikaz işaretleri kayboldu.100 metre gitmeden tekrar aynı problemi yaşayınca sağa çekip yol yardımını aradım ve aracımı konya servise çektirdim.20.07.2018 sabah konya serviste aracımı güncellediler.Aksaray istikametinde 100 km kadar sorunsuz gittim.Aksaraya yaklaştığımda araç istop arızası verdi.Bu arada resimlerinide alta paylaşaçağım araçın ilk arızayla birlikte baş gösteren istop arızasını görünce Konya servisi aradım.Bana İstop kodlaması veya buna benzer bir işlem yaptırdılar.Şimdilik herhangi bir problem yok.Şuan aksaraydayım.Yarın Adanaya dönüyorum.Şuan ki fiyatı 200 milyarlık bir araçla dağın başında kaldığımamı yanayım,eşim çocugumla büyük bir kaza atlattığımamı yanayım,Adana yetkili servisinin böyle bir güncellemede beni arayıp servise çağırmaları gerekirken,ben kendim gidip özellikle hatırlatmama rağmen büyük sorumsuzluğunamı yanayım bilemiyorum.Bu problemin güncellemelerle çözüleceğine kesinlikle inanmıyoyorum.Başka bir şehirdeki yetkili servis çalışanıyla görüştüm güncellemelerden sonrada aynı problemlerin yaşandığını söyledi.Bu kronik problemi Mazdanın mutlaka kesin bir şekilde çözmesini bekliyorum.Aksi taktirde dava açmaya hazırlanan birçok kullanıcı bulacak Mazda kendisine....

20180721_014600.jpg

@Balaban Çok geçmiş olsun.... Araçta ne kadar arıza uyarısı varsa hepsini vermiş neredeyse.... Çok garip bir olay....

Birde bu olayı yaşayan herkesin aracı dizel mi ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Sergio_01 :

@Balaban Çok geçmiş olsun.... Araçta ne kadar arıza uyarısı varsa hepsini vermiş neredeyse.... Çok garip bir olay....

Birde bu olayı yaşayan herkesin aracı dizel mi ?

Sergio hocam okuduğum kadarıyla zaten sorun yaşanan araçların hepsi CX-3. CX-3 de dizel motor dışında bir seçenek yok.  Herhangi bir yanlışım var ise lütfen arkadaşlar düzeltsinler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21.07.2018 at 01:48, Balaban :

Merhaba arkadaşlar.2017 model CX3 Power Sense Plus aracımı 04.07.2018 tarinde bakımı geldiği için Adanada yetkili servise götürdüm.Hem periyodik bakımlarını,hemde içeriğini bilmediğim,bir arkadaşımdan duyduğum için güncelleme yaptırmak üzere servise başvurdum.Elektronik işleriyle ilgilenen arkadaşın cenazesi olduğu için periyodik bakımı yapıp gönderdiler.Ertesi gün güncelleme yaptırmak ve tekerleri ön-arka değişimini yaptırmak üzere tekrar götürdüm.Bakın özellikle uzun yola çıkacağımı belirtmeme rağmen 3 saate yakın serviste beklememe rağmen aracımı güncellememişler.Bu konuyu açan arkadaşımın yaşadığı problemden habersiz Alanya-Konya yolunda,seydişehir çıvarında dağı tırmanırken;tam bir aracı solladığım esnada bu bahsedilen arızayı verdi araç.İnanın çok büyük bir kazadan kıl payı kurtulduk.Araçta eşim çocuğum...Şükrediyorum Allah korudu bizi.Araç çekişten düştü.70 km hızı geçemedi,gaz yemedi vs...Aracı stop ettim.Tekrar çalıştırdığımda ikaz işaretleri kayboldu.100 metre gitmeden tekrar aynı problemi yaşayınca sağa çekip yol yardımını aradım ve aracımı konya servise çektirdim.20.07.2018 sabah konya serviste aracımı güncellediler.Aksaray istikametinde 100 km kadar sorunsuz gittim.Aksaraya yaklaştığımda araç istop arızası verdi.Bu arada resimlerinide alta paylaşaçağım araçın ilk arızayla birlikte baş gösteren istop arızasını görünce Konya servisi aradım.Bana İstop kodlaması veya buna benzer bir işlem yaptırdılar.Şimdilik herhangi bir problem yok.Şuan aksaraydayım.Yarın Adanaya dönüyorum.Şuan ki fiyatı 200 milyarlık bir araçla dağın başında kaldığımamı yanayım,eşim çocugumla büyük bir kaza atlattığımamı yanayım,Adana yetkili servisinin böyle bir güncellemede beni arayıp servise çağırmaları gerekirken,ben kendim gidip özellikle hatırlatmama rağmen büyük sorumsuzluğunamı yanayım bilemiyorum.Bu problemin güncellemelerle çözüleceğine kesinlikle inanmıyoyorum.Başka bir şehirdeki yetkili servis çalışanıyla görüştüm güncellemelerden sonrada aynı problemlerin yaşandığını söyledi.Bu kronik problemi Mazdanın mutlaka kesin bir şekilde çözmesini bekliyorum.Aksi taktirde dava açmaya hazırlanan birçok kullanıcı bulacak Mazda kendisine....

20180721_014600.jpg

Çok geçmiş olsun üzüntü den öte sinir bozucu durum en kısa zaman da tekrarlanmaması üzere sorun hallolur.

29.07.2018 at 23:33, kaan-kahraman :

Geçmiş olsun Hocam aynı olayı bugün Antalya ya gelirken yaşadım ışıkları yaktı gaz yemedi sağa çektim kapatıp açtım sonra tekrar ve tekrar oldu zar zor attım kendimi Antalya ya 4.kez dir aracı servise götürüyorum bakım ve güncelleme dışında birşey yapılmadı artık sabrım da kalmadı yani kötü birşey de yaşayabilirdim araçta eşim ve çocuğum vardı yani insan hayatının değeri bu kadar mı yarın Antalya servise götürecem Mazda genel merkezi arayacam ve Japonya ya yazacam. Bu arada bu sorunu yaşayan 4 kişi Bülent beyin kurduğu bir WhatsApp grubundayız varsa bu sorunu yaşayan iletişime geçerse belki birlikte bi yol bulabiliriz  

Çok geçmiş olsun ..Çözüm bulacaklardır umarım..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 dakika önce, cnrps :

Sergio hocam okuduğum kadarıyla zaten sorun yaşanan araçların hepsi CX-3. CX-3 de dizel motor dışında bir seçenek yok.  Herhangi bir yanlışım var ise lütfen arkadaşlar düzeltsinler.

Evet. Cx-3 lerde 1,5 dizel motor kullanılıyor. 4x4otomatik ve 4x2 manuel seçeneği var. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Birde bütün okuduklarımda takıldığım bir detay bu hatalar herkeste yokuş çıkarken yaşanıyor diye anladım (yanlışım varsa düzeltin lütfen)

Araçta arkada sol tekerin oralarda duran aracın eğimini ölçen sensör bulunmaktadır (Fotodaki gibi) yokuş çıkarken aracın eğim konumu değiştiği için bu sensördeki bir hata veya bozulmadan dolayı bu hatalar çıkıyor olabilirmi acaba.... Kendim fikrim tabi bu....

 

mazda sensör.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 dakika önce, Sergio_01 :

Birde bütün okuduklarımda takıldığım bir detay bu hatalar herkeste yokuş çıkarken yaşanıyor diye anladım (yanlışım varsa düzeltin lütfen)

Araçta arkada sol tekerin oralarda duran aracın eğimini ölçen sensör bulunmaktadır (Fotodaki gibi) yokuş çıkarken aracın eğim konumu değiştiği için bu sensördeki bir hata veya bozulmadan dolayı bu hatalar çıkıyor olabilirmi acaba.... Kendim fikrim tabi bu....

 

mazda sensör.jpg

Bilemiyorum olabilir. İki kez MAF sensörü değişildi. Dün de 18 gündür serviste olan aracımı teslim aldım. Enjektörleri değiştirdiler.  enjektör değişimi için aracın bu kadar serviste kalması başlı başına bir sorun zaten. Doğru düzgün test yapmamışlar aracı 60 km kullanmışlar sadece. O da şehir içinde Adnan Menderes Bulvarının Yokuşu’nda. Şaka gibi...

Araç yokuşta zorlandığında yapıyor. Hata öncesi Viteste kararsızlık yaşıyor. Çok şükür şimdiye kadar bir tehlike atlatmadım ama her şey olabilir. 

Enjektör değişiminden sonra da ayni şeyi yaparsa aracı Mıçı servise teslim edeceğim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arka aks üzerinde olan potansiyometre far yükseklik ayarı ile ilgili. 

Benim tezim ise şu : Bu motor yakıt seçiyor ve ara sıra devir çevrilmesini istiyor. 45.k kullandım. Eşim ve ben agresif kullanırız. Süratten ziyade bol devirli. Ve sadece shell kullandık. Aracı satana kadar hiç bu tip sorunlar yaşamadık. Şu anki sahibi de memnun 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, Servet :

Arka aks üzerinde olan potansiyometre far yükseklik ayarı ile ilgili. 

Benim tezim ise şu : Bu motor yakıt seçiyor ve ara sıra devir çevrilmesini istiyor. 45.k kullandım. Eşim ve ben agresif kullanırız. Süratten ziyade bol devirli. Ve sadece shell kullandık. Aracı satana kadar hiç bu tip sorunlar yaşamadık. Şu anki sahibi de memnun 

 

FotiFoti Arkadaş ta shell nitro almayın diyor..Siz Fuel save mi alıyordunuz acaaba

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Shell nitro veya fuel safe. İkisini de kullanıyorum. Foti daha fazla yakıyor diye kullanmayın demiştir, ki onun aracı da bu aralar su gibi yakıt içiyor. Dedim kullan diye shell'i. 

 

Dci motorlu araçlarım var. Yakıt kaynaklı hiçbir arıza yaşamıyorum ki yarım milyon km yi görüyor araçlarım 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, Servet :

Shell nitro veya fuel safe. İkisini de kullanıyorum. Foti daha fazla yakıyor diye kullanmayın demiştir, ki onun aracı da bu aralar su gibi yakıt içiyor. Dedim kullan diye shell'i. 

 

Dci motorlu araçlarım var. Yakıt kaynaklı hiçbir arıza yaşamıyorum ki yarım milyon km yi görüyor araçlarım 

İfade aynen bu filtre değişiminden önce bir kere oldu, 2.5 yıldır yok. Kronik bir şey değil.  Shell nitro almayın. 

 

Bu konu başlığında 1.sayfada yazmış.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...