Jump to content

Mazda CX-3 Uyarı Lambalarının Yanıp Sönmesi


kaan-kahraman
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

2 dakika önce, proksima01 :

Hiç bir yeri anladıysanız siz anlatın. Kapasitem yetmedi çünkü. 

Servet abi Cx-3lerdeki mazot filtresinin yanlış yere konumlandırıldığını, asıl olması gereken yerin motorun hemen yanında olması gerektiğini söylüyor. Mazda 3lerde aynı motor olmasına rağmen, mazot filtresi bu şekilde konumlandırılmış ve bir sorun yok zira. Kendi Cx3ünü satmamış olsaydı, bu işlemi kendi imkanları ile yapacağını söylüyor. Bunda anlaşılmayacak ne var ben de bunu anlamadım. 

  • Beğen 2
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Tarahumara :

Servet abi Cx-3lerdeki mazot filtresinin yanlış yere konumlandırıldığını, asıl olması gereken yerin motorun hemen yanında olması gerektiğini söylüyor. Mazda 3lerde aynı motor olmasına rağmen, mazot filtresi bu şekilde konumlandırılmış ve bir sorun yok zira. Kendi Cx3ünü satmamış olsaydı, bu işlemi kendi imkanları ile yapacağını söylüyor. Bunda anlaşılmayacak ne var ben de bunu anlamadım. 

Şimdi anladım. Dedim ya kapasitem yetmedi. 

Anlamama neden olan bu başlık altında Mazda 3 dizelde de ayni sorunun yaşandığı Kaan Bey tarafından Servet Bey’ e söylenmiş olmasına rağmen, Mazda 3 dizel için de bu sorun ile ilgili bir başlık olmasına ve bu başlık altında link verilmiş olmasına rağmen Servet Bey’in hala Mazda 3 de sorun yaşanmıyor düşüncesi  üzerinden hareket ederek fikir yürütmesi. 

Ayrica Servet Bey sorunun 23 Nisanda yakıt filtresi ve enjektörden kaynaklandığından bahsediyor, 

31 Temmuzda aracın yakıt seçtiğini iddia ediyor,  

1 Ağustos’ta enjektör ve yakıt kalitesinden kaynakli olduğunu soyluyor, ama  son mesajında mazot filtresinin yanlış konumlandirildigi fikrinde “ısrar” ettiğini söylüyor.

Hangi geçmiş mesajında yakıt filtresinin yanlış konumlandirildigini iddia ettğini farkedemememin  nedeni kullandığı bozuk Türkçe degilse benim çapımdır mutlaka. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle merhaba @patojenim burak bey arabanızı sorunsuz kullanmanıza memnun oldum.Bir zaman severek bindiğim bir araçtı. Sizin olay bizimkinden biraz farklı sizde turbo olmadığı için gaz yememe sorunu olmuyor. Sadece ışıklar bir anlık gidip geliyor elektrik kesintisi gibi. Servet bey yakıt filtresinde ısrar ediyor ama ben bu kadar basit bir olay olmadığını çok daha komplike bir durum olduğunu düşünüyorum ki Mazda çözemiyor bu olayı. Ayrıca dizel bir çok mazda 3 de de aynı sorunun olduğunu biliyoruz.Sorun 1.5 dizel ünitede. Benim enjektör değiştiğinden beri yapmadı usta çözüldüğünü düşünüyor ama bakalım inşallah olmaz. Bu arada her araçta bu sorun aynı şekilde olmuyor bende 5-6 ışık yanarken bazı arkadaşlarda tüm ışıklar yanabiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Muhtemelen Mazda'nın 1.8 dizele geçme sebeplerinden en büyüğüdür sanırım bu tarz problemler. 1.5 üretimini durduruyor. Umarım desteği ve Ar-Ge yi bitirmezler üretim gibi... 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

MAZDA CX-3 de yaşanan filtre bazlı problemler yeni mazda 3 dizellerde de başladı. bununla ilgili çok şikayet var. hatta hepsine bizim cx3 forumunu takip etmeleri önerildi bu forumda.

sadece cx-3 ile sınırlı değil bu problem. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19 saat önce, proksima01 :

Şimdi anladım. Dedim ya kapasitem yetmedi. 

Anlamama neden olan bu başlık altında Mazda 3 dizelde de ayni sorunun yaşandığı Kaan Bey tarafından Servet Bey’ e söylenmiş olmasına rağmen, Mazda 3 dizel için de bu sorun ile ilgili bir başlık olmasına ve bu başlık altında link verilmiş olmasına rağmen Servet Bey’in hala Mazda 3 de sorun yaşanmıyor düşüncesi  üzerinden hareket ederek fikir yürütmesi. 

Ayrica Servet Bey sorunun 23 Nisanda yakıt filtresi ve enjektörden kaynaklandığından bahsediyor, 

31 Temmuzda aracın yakıt seçtiğini iddia ediyor,  

1 Ağustos’ta enjektör ve yakıt kalitesinden kaynakli olduğunu soyluyor, ama  son mesajında mazot filtresinin yanlış konumlandirildigi fikrinde “ısrar” ettiğini söylüyor.

Hangi geçmiş mesajında yakıt filtresinin yanlış konumlandirildigini iddia ettğini farkedemememin  nedeni kullandığı bozuk Türkçe degilse benim çapımdır mutlaka. 

Merhaba. 

Öncelikle kim ile görüştüğümü bilir isem memnun olurum. Nickname denen olaya hiç sıcak bakmıyor, samimi görmüyorum. Cx3 ilk sıkıntı çıkardığı zamanda aracı tanımıyor, hatasını çözememiş olmanın verdiği ön fikir ile filtre ve sabiyleyici ekipmanın sorunlu olduğunu, sonunlu ekipmanın değişimi sonrası sorunun kaybolduğunu, ancak ilerleyen zamanın getirdiği aracın dna'sına ulaşma neticesinde sadece filtre konumunun bulunduğu yerden motor yaşam alanına taşınması ile sorunun çözülebilecek hale geleceğini bir çok kere farklı topikler altında anlattım. Farklı petrol ürünleri ile olayın hasıl olacağı hususunda her hangi bir beyanat verdiğimi anımsatıyorum ancak, sizin derin araştırmalarınız sonucu yazılı olarak beyanat verdiğimi tarafımca, belirtiniz. Sanıyorum ki, sornaki mesaj içerikleri altında var ise öyle bir beyanım, eminim ki düzeltilmiş, ve veya ilgili mesaj içeriğini daha geniş açıdan açıklama nezaketini göstermişimdir. 

 

Selam ve saygılarımla 

 

Servet AYDIN 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir edit ile ilave yapayım. 

Cx3 filtre sorunu, stop etme vs gibi sorunların hasıl olduğu bir kaç konu geçmekte. Organik yapıya sahip bir platform içinde tek topic altına tüm bilgileri ve fikirleri yazamayız, okunmaz. Bende baktım mesajlarıma. İlgili hatanın kötü yakıt veya enjektör hatası olduğunu yazma sebebim, kibrit kutusu kadar süzücü ekipmanın işini görmediği hususunu diğer konular içinde tartışmış olmamız, 

Yakıtı seçiyor olayı ise diğer Cx3 kullanıcıların feedback bilgileri ile derlenen mesaj, 

Son mesajdan önceki mesaj içeriğinde ise filtre yerinin değişimi beyan etmişim. Ve hala diyorum. Cx3 satılmamış olsa ide kesinlikle filtreyi değiştirdim. Pipet ile nefes almaya çalışıp astım olunca çektiğimiz hava dandik, ciğerlerim zaten sigara nedeniyle hoşaf demeden önce pipet ile hava almaktan vaz geçip, olası semptomlar devam eder ise onların tedavisine yönelirim. 

 

Sevgi ve saygılarımla 

 

Servet AYDIN 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, kaan-kahraman :

Öncelikle merhaba @patojenim burak bey arabanızı sorunsuz kullanmanıza memnun oldum.Bir zaman severek bindiğim bir araçtı. Sizin olay bizimkinden biraz farklı sizde turbo olmadığı için gaz yememe sorunu olmuyor. Sadece ışıklar bir anlık gidip geliyor elektrik kesintisi gibi. Servet bey yakıt filtresinde ısrar ediyor ama ben bu kadar basit bir olay olmadığını çok daha komplike bir durum olduğunu düşünüyorum ki Mazda çözemiyor bu olayı. Ayrıca dizel bir çok mazda 3 de de aynı sorunun olduğunu biliyoruz.Sorun 1.5 dizel ünitede. Benim enjektör değiştiğinden beri yapmadı usta çözüldüğünü düşünüyor ama bakalım inşallah olmaz. Bu arada her araçta bu sorun aynı şekilde olmuyor bende 5-6 ışık yanarken bazı arkadaşlarda tüm ışıklar yanabiliyor.

Evet bendeki sorun sizinkinden farklı gerçekten. Bu arada araba sadece scbs hatası veriyor 2 gündür diğer hatalar gitti:/ scbs ise hiç gitmiyor. Nedeni arabanın sensörlerinin kirli olması olabilir diyor Mazda  yarın temizleyip bakacağım sonuca. Bu aralar cidden çok kirli araba.

scbs_warning_light.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

40 dakika önce, patojenim :

Evet bendeki sorun sizinkinden farklı gerçekten. Bu arada araba sadece scbs hatası veriyor 2 gündür diğer hatalar gitti:/ scbs ise hiç gitmiyor. Nedeni arabanın sensörlerinin kirli olması olabilir diyor Mazda  yarın temizleyip bakacağım sonuca. Bu aralar cidden çok kirli araba.

scbs_warning_light.jpg

Aracınız power sense değil ise zaten ön amblemdeki sensor sizde yok. Sadece Aynanın arkasındaki kısmı temizleyin eğer kirli ise. Aşağıda işaretlediğim sensör.  Normalde sileceğin sildiği kısım bu sensörü de kapsıyor. Sorununuz başka da olabilir. Bir ara belli bir yazılım versiyonunda hata olmamasına rağmen hata varmış gibi gösteriyordu sistem. CMU 59.xxx versiyonlardan biriydi sanıyorum. Bunu da bir kontrol edin derim.

Capture.JPG.6a1f52e846b5b64bad2d777a4f9c4ed9.JPG

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sizinkiyle aynı konuyu İngiliz Cx3 forumunda da buldum arkadaşlar. Özetlemek gerekirse orada da bir çözüm bulunamamış maalesef. Genel olarak hava filtresi kabininin değişimini yapmışlar. Mazda merkeze iletmişler sorunun çözümü için arayışlar sürüyormuş hatta birinin arabasına kara kutu koymuşlar olay tekrarlandığında her şeyi kaydedecek ve sorunu belirleyeceklermiş. Benzer sorunların İtalya forumunda da konuşulduğundan bahsetmişler. Link aşağıda orayı da takip etmek de fayda var.

https://www.cx3forums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=727

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, patojenim :

Sizinkiyle aynı konuyu İngiliz Cx3 forumunda da buldum arkadaşlar. Özetlemek gerekirse orada da bir çözüm bulunamamış maalesef. Genel olarak hava filtresi kabininin değişimini yapmışlar. Mazda merkeze iletmişler sorunun çözümü için arayışlar sürüyormuş hatta birinin arabasına kara kutu koymuşlar olay tekrarlandığında her şeyi kaydedecek ve sorunu belirleyeceklermiş. Benzer sorunların İtalya forumunda da konuşulduğundan bahsetmişler. Link aşağıda orayı da takip etmek de fayda var.

https://www.cx3forums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=727

Burak Bey Harika bir iş yaptığınız, elinize emeğinize sağlık. 

9 dakika önce, patojenim :

Sizinkiyle aynı konuyu İngiliz Cx3 forumunda da buldum arkadaşlar. Özetlemek gerekirse orada da bir çözüm bulunamamış maalesef. Genel olarak hava filtresi kabininin değişimini yapmışlar. Mazda merkeze iletmişler sorunun çözümü için arayışlar sürüyormuş hatta birinin arabasına kara kutu koymuşlar olay tekrarlandığında her şeyi kaydedecek ve sorunu belirleyeceklermiş. Benzer sorunların İtalya forumunda da konuşulduğundan bahsetmişler. Link aşağıda orayı da takip etmek de fayda var.

https://www.cx3forums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=727

Burak Bey Harika bir iş yaptığınız, elinize emeğinize sağlık. 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Arkadaşlar son enjektör değişiminden sonra ayrı arızayı tekrar verdi aracım.Halbuki aynı yolu daha önce de gittim yapmamıştı bu sefer yaptı. Bu da bu arızanın birçok değişkene bağlı olarak gerçekleştiğini gösteriyor. Sıcaklık,nem,rakım,eğim vb bir çok faktör etkili olabiliyor. Bende hukuki süreci başlatmaya karar verdim bu arızanın Mazda tarafından giderilebileceğini düşünmüyorum çünkü.Henüz arızanın neden kaynaklandığını bile tam olarak bilmiyorlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...
21.04.2018 at 19:00, kaan-kahraman :

Arkadaşlar merhaba bir sürü araç alıp sattıktan sonra tekrar Mazda’ya döndüm cx3 aldım. Yolda gelirken manuel modda aracı kullanırken bir anda esp lastik basınç istop bide hız sabitleme ışıkları yanmaya başladı korktum sağa çektim lastikleri kontrol ettim birşey yok kapatıp açtım aracı düzeldi bu neden olmuş olabilir acaba bunun bi benzeri seyir halinde iken tüm lambaların yanıp sönmesi arkadaşın cx3 ünde de oluyor benim eski Mazda 3 skyaktiv de de oluyordu bilgisi olan var mı acaba arana henüz 20 binde 

Cx3 modeli seyir halinde arıza ışıkları yakması sorunu.. bu sorun sadece 5. Ve 6. Viteste rampa tırmanırken aracın gerekli torku sağlayamaması sonucu aniden motor ikaz lambalarını yakması ile gerçekleşiyor.. aracı kenara çekerken ise vuruntulu vites geçişleri yapıyor.. 3000 devrin altına düşüldüğü ve gaza basıldığı anda 5. Ve 6. Viteste araç motor koruması devreye giriyor.. bunun için yapılacak tek şey rampada manuel 4. Vitese geçmek.. anlaşıldığı üzere bu kronik sorun genellikle uzun yol yapanlarda çıkıyor.. mazda bu konu ile ilgili bir çözüm getirdimi belli değil.. işin ucu yine düşük beygir gücüne geliyor.  Mazda yetkililerinin bu konuyu fabrikaya bildirdiğini umarım.. şehir içi rampa yüksek hız olmadığı için şehir dışı kullanmayan sürücüler henüz sıkıntının farkında değil.. 


 

 
  •  
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Beygir ile alakası yok bu arızanın. Yüksek basınç yakıt sistemi hatası. Yeterli miktarda yakıt transferi olmayınca enjektörler hata veriyor ve araç saçmalıyor. İşin ucu ve yine yakıt filtresine dayanıyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

44 dakika önce, Servet :

Beygir ile alakası yok bu arızanın. Yüksek basınç yakıt sistemi hatası. Yeterli miktarda yakıt transferi olmayınca enjektörler hata veriyor ve araç saçmalıyor. İşin ucu ve yine yakıt filtresine dayanıyor. 

Bu sorunu 4. Viteste yüksek devirde niye yapmıyor o zaman diye sorayım.. araç ile bugün deniz seviyesinden 2000 rakıma çıkan 1000 km yol yaptım 8-9 kere aynı arızayı verdi.. manuelde 4. Vitesle 3500-4000 devir aynı rampalarda denedim sıkıntı çıkmıyor.. dediğiniz gibi olsa 4. Viteste 3500-4000  devir rampa çıkarken de aynı sorunu yaşatması gerekli idi.. 5. Ve 6. Viteste güç yeterli gelmiyor..artık tork mu dersiniz beygir mi yetersiz dersiniz araç yavaşlama eğilimi gösterirken şöförün hızlanma için gaza basması neticesi araç ya yakıtı yakamıyor yada başka bir  sorundan bu arızayı veriyor.. ama bu kesinlikle mekanik bir arıza değil.. öyle olsa düz yolda 170-180 ile giderken yada düşük viteste 4000 ve üzeri devirdede bunu yapar.. bu sorun sadece rampa çıkarken 5. Ve 6. Viteste yaşanıyor.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Düz yolda 200 km hız ile giden aracın harcadığı gücü atıyorum 40 kw diyelim. Aynı aracın cankurtaran rampasını 120 ile çıkarken harcadığı son vitesteki güç 80 kw olur. Güç için bol miktarda yakıta ihtiyaç vardır. Vites yukarı çıktıkça bu talep artar. Yüksek viteste yüksek güç talebi var araçta. Enjektörlerin açık kalma süreleri uzar, çalışma basıncı tepe noktada olur yeterli yakıt aktarımı olmaz ise araç hata verir. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba..

Bu sorunu yaşayan biri olarak yazmak istedim.

Yklaşık 1 yıl önce severek aldığım cx-3 de uzun yolda bu sorun sürekli olustu. Bu süre zarfında servisde 20.000.-30.000.-.40.0000

bakımlarımı her yaptırdığımda yok güncelleme falan. bana her sefer söylenen biz test edemeyiz. uzun yolda yapıyor, daha önce bu şikayeti almadık, bu daha bir bebek, gibi şeyler.

bana video çekin dediler çektim getirdim. bu sorun bu süreçte belkide 20 kez başıma geldi.

Yaptığım tecrübeye göre uzun yolda rakım yükselmelerinde oluyor. İstanbul - rize arası gittigım zamanlar genelde arıza yerleri aynı gibi. Bir dönüşte arabayı bu yerlerde manuel ve devirli kullanınca bu arızayı vermedi.

Bu soruna çare bulunamamsı ve servislerin umursamaz ve ellerinden birşey gelmediği için baştan savma cevapları bizi daha çok yoruyor kanaatindeyim.

Şimdi 50.000 nbakımı için gidecem ve bu sorunu biraz daha sert bir şekilde dile getirmeyi düşünüyorum.

Bu konuda hukuki hakkını arayan arkadaşlar varsa sonuç veya izlediği yolu paylaşırlarsa sevinirim. Çünkü gerçekten rampa çıkarken  bir anda aracın gaz yememesi tehlikeli bir durum..Okuduğum kadarıyla bu konuda kaza atlatan bile var forumda.

Mazda nın bu tür şikayteler konusunda daha ne kadar duyarsız kalacağını düşünüyorum. Bu sorunu yaşayan kjişiler olarak bilgi alışverişinde ve birlikte hareket edilebileceği kanısındayım..

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
15.11.2018 at 00:32, proksima01 :

Şimdi anladım. Dedim ya kapasitem yetmedi. 

Anlamama neden olan bu başlık altında Mazda 3 dizelde de ayni sorunun yaşandığı Kaan Bey tarafından Servet Bey’ e söylenmiş olmasına rağmen, Mazda 3 dizel için de bu sorun ile ilgili bir başlık olmasına ve bu başlık altında link verilmiş olmasına rağmen Servet Bey’in hala Mazda 3 de sorun yaşanmıyor düşüncesi  üzerinden hareket ederek fikir yürütmesi. 

Ayrica Servet Bey sorunun 23 Nisanda yakıt filtresi ve enjektörden kaynaklandığından bahsediyor, 

31 Temmuzda aracın yakıt seçtiğini iddia ediyor,  

1 Ağustos’ta enjektör ve yakıt kalitesinden kaynakli olduğunu soyluyor, ama  son mesajında mazot filtresinin yanlış konumlandirildigi fikrinde “ısrar” ettiğini söylüyor.

Hangi geçmiş mesajında yakıt filtresinin yanlış konumlandirildigini iddia ettğini farkedemememin  nedeni kullandığı bozuk Türkçe degilse benim çapımdır mutlaka. 

 

 

 

Son durum nedir acaba bir sonuç alabilen oldu mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...