Jump to content

Mazda CX-3 Uyarı Lambalarının Yanıp Sönmesi


kaan-kahraman
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

24 dakika önce, Mehmet Özdemir :

modelin sonuna '0' bile eklediler :) cx-3'ü bir an evvel unutmak istiyorlar herhalde

CX3'ün yenisi gelecek, CX30 bir üst sınıfta, Mazda 3 platformunda. CX3 ise Mazda 2. 

3-4 günde bir 1.5 dizelle ilgili sürekli bir sorun başlığı. Kullanıcı çok az olduğu için Mazda üç maymunu oynuyor, bu konuda kullanıcıların bir araya gelip toplu dava gibi bir yola girmedikçe bu işin çözümü zor.

Yurtdışından da pek bir emsal çıkmaz zira 1.5 dizel hemen hiç satmadı, zaten satsın diye değil, filoda 99g/km emisyona sahip bir araç olsun da ortalama emisyon düşsün diye zaruri getirdiler. Gerçi 2017'de sistem de değişti, artık 100g/km altı da kurtarmıyor dizellerde. 

Asıl binici için 2.2 dizeller var oralarda, taş gibi makina.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim araçta yapılan inceleme sonucunda yeni gelen bir versiyon varmış o yüklendi. test edildi. bilgisayar dediki bu aracın turbosu değişecek. sipariş verildi. şu anda turboyu bekliyoruz. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cumartesi Ankara da servise götürecem hele bakıyım bana ne diyecekler . Aradım hallederiz biliyoruz arzayı falan dediler ama .Her şeyin hayırlısı ,arabayı hanım kullanıyor ve çok sevdi çözmezlerse nasıl olacak bilmiyorum valla..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Herkese merhabalar.

Hafta içi 2017 model 49bin'de CX-3 Power Sense Plus aldık. Arabayı çok sevdim tabii ki. Zaten Mazda 3 Power sahibiyim. Mazda'yı biliyorum hem sürüş hem de donanım olarak. Fakat asıl aptallığım (-dersek eğer), bunca sene bu forumda olmama rağmen buraları incelemeden bu aracı almış olmamdır sanırım. Çünkü bu aracın servis kayıtlarında enjektör arızası ve müdahalesi bile görünüyor. Yani bile bile almış gibi oldum aracı.

Neyse, olan oldu artık.

Aracı hafta içi aldım. Fotoğraflarını çektim. Aylar sonra bu foruma girip "merhaba" diyecektim. Bu bölüme girince tüm bu 8 sayfayı harfi harfine okuyunca tabii biraz canım sıkıldı. :D

Ertesi gün Mersin'den Adana'ya gidiş geliş yapmam gerekti. En azından her şeyi okudum, ne olacağına da bağışıklığım var diye aracı test etmek istedim. Depo neredeyse boştu ve Total Eurodiesel ile doldurdum. Gidiş geliş yaptım ve hiç bir hata almadım ama bu beni sevindirmedi çünkü asıl test yolu Mersin - Konya arası otobandı.

Aslında bu yolda da hata almadım... yani almayacaktım belki çünkü tırmanışlarda bazen hız sabitleyici bazen de (virajlı yollarda) sabitleyicisiz tırmandım. 5'inci ve 6'ncı viteslerde tam performans tırmandı araç ve hata vermedi. Ne zaman verdi biliyor musunuz?

130 km/s hızla, hız kamerası olduğunu zannettiğim bir yere yaklaşıyordum, CANcel yaptım. Tabii ki araç rahat bir devirde hız kaybetmeye başladı. Hemen, hız düşürmenin gereksiz olduğunu düşündüğüm için RESume düğmesine bastım. Devir zaten düşüktü ama (Mazda 3'ten biliyorum) araç hemen vites düşürüp devri yükseltmeliydi ama yapmadı ve 3-5 ışık yakarak malum hatayı verdi. Bariz bir yığılma hissetmedim.

Şu vites silkinmesi yazsını okudum bu konu içinde, o yüzden hazırlıklıydım ve frene hafifçe dokunarak vitesi hemen N'ye aldım ve sağa çektim. Arkamdaki araçlar (tırlar, kamyonlar) uzaktaydı, bir tehlike olmadı.

Biraz bekledim rölantide, motor rahatlasın diye. Telefonla gösterge panelini ve arıza durum ekranını çektim falan. Sonra aracı stop edip, tekrar çalıştırdığımda her şey tertemizdi.

Bunun tamamen yazılımla ilgili olduğunu düşünüyorum. En kısa zamanda ben de servise gideceğim. Bakalım Serdar Bey gibi bir işlem yapılacak mı bana da.

Teşekkürler.

cx-0.thumb.jpg.ffc9814ab9d8fe74472c0d868993c6e8.jpg

cx-1.thumb.jpg.72d1349ba3d1433083a6560db7a83d07.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

27.11.2019 at 14:44, Emre4466 :

Cumartesi Ankara da servise götürecem hele bakıyım bana ne diyecekler . Aradım hallederiz biliyoruz arzayı falan dediler ama .Her şeyin hayırlısı ,arabayı hanım kullanıyor ve çok sevdi çözmezlerse nasıl olacak bilmiyorum valla..

**** konu dışı

@Emre4466 yozgatın neresinden , bende yozgatlıyım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar, araçlarında hata olanlar mgremaps ile görüşüp yazılım yaptırın derim. İki kişi yükledik ve hiçbir şartta araçlarımız hata vermedi hemde 130bg civarı keyifli bir aracımız oldu 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

30.11.2019 at 10:05, Devrim Babacan :

Herkese merhabalar.

Hafta içi 2017 model 49bin'de CX-3 Power Sense Plus aldık. Arabayı çok sevdim tabii ki. Zaten Mazda 3 Power sahibiyim. Mazda'yı biliyorum hem sürüş hem de donanım olarak. Fakat asıl aptallığım (-dersek eğer), bunca sene bu forumda olmama rağmen buraları incelemeden bu aracı almış olmamdır sanırım. Çünkü bu aracın servis kayıtlarında enjektör arızası ve müdahalesi bile görünüyor. Yani bile bile almış gibi oldum aracı.

Neyse, olan oldu artık.

Aracı hafta içi aldım. Fotoğraflarını çektim. Aylar sonra bu foruma girip "merhaba" diyecektim. Bu bölüme girince tüm bu 8 sayfayı harfi harfine okuyunca tabii biraz canım sıkıldı. :D

Ertesi gün Mersin'den Adana'ya gidiş geliş yapmam gerekti. En azından her şeyi okudum, ne olacağına da bağışıklığım var diye aracı test etmek istedim. Depo neredeyse boştu ve Total Eurodiesel ile doldurdum. Gidiş geliş yaptım ve hiç bir hata almadım ama bu beni sevindirmedi çünkü asıl test yolu Mersin - Konya arası otobandı.

Aslında bu yolda da hata almadım... yani almayacaktım belki çünkü tırmanışlarda bazen hız sabitleyici bazen de (virajlı yollarda) sabitleyicisiz tırmandım. 5'inci ve 6'ncı viteslerde tam performans tırmandı araç ve hata vermedi. Ne zaman verdi biliyor musunuz?

130 km/s hızla, hız kamerası olduğunu zannettiğim bir yere yaklaşıyordum, CANcel yaptım. Tabii ki araç rahat bir devirde hız kaybetmeye başladı. Hemen, hız düşürmenin gereksiz olduğunu düşündüğüm için RESume düğmesine bastım. Devir zaten düşüktü ama (Mazda 3'ten biliyorum) araç hemen vites düşürüp devri yükseltmeliydi ama yapmadı ve 3-5 ışık yakarak malum hatayı verdi. Bariz bir yığılma hissetmedim.

Şu vites silkinmesi yazsını okudum bu konu içinde, o yüzden hazırlıklıydım ve frene hafifçe dokunarak vitesi hemen N'ye aldım ve sağa çektim. Arkamdaki araçlar (tırlar, kamyonlar) uzaktaydı, bir tehlike olmadı.

Biraz bekledim rölantide, motor rahatlasın diye. Telefonla gösterge panelini ve arıza durum ekranını çektim falan. Sonra aracı stop edip, tekrar çalıştırdığımda her şey tertemizdi.

Bunun tamamen yazılımla ilgili olduğunu düşünüyorum. En kısa zamanda ben de servise gideceğim. Bakalım Serdar Bey gibi bir işlem yapılacak mı bana da.

Teşekkürler.

cx-0.thumb.jpg.ffc9814ab9d8fe74472c0d868993c6e8.jpg

cx-1.thumb.jpg.72d1349ba3d1433083a6560db7a83d07.jpg

Enson Devrim yazmış sanırım bu arızayı.

kısmetse yarın carsamba aksamı yegenimi askerlik için İSKENDERUNA götüreceğim.

evet cx-3 2017 power sens km su an 9870 km 

kısmetse Kocaeli -İzmit ten cıkıp iskenderuna gidecegim 

kısmetse dönüşte izlenimlerimi paylasacagım

bu arada simdiye kadar  bahsedilen arıza hic basıma gelmedi

bir kere bu yaz gokceadaya giderken çarpışma önleyici ve bir tane daha uyarı yandı ama sebebi FSC kameranın önüne sinek yapıştı sanırım uyarı işıklarına yorumu  hemen yaptım (sistemin işleyişine hakim sayılırım mesleğim icabı ( makine elektronik ))silecekleri çalıştırıp yola devam ederken bol su ile yıkadım ve uyarı ışıkları söndü.

hayırlısı ile İskenderun dönüşü görüşmek üzere

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

04.12.2019 at 00:56, bekdem41 :

Enson Devrim yazmış sanırım bu arızayı.

kısmetse yarın carsamba aksamı yegenimi askerlik için İSKENDERUNA götüreceğim.

evet cx-3 2017 power sens km su an 9870 km 

kısmetse Kocaeli -İzmit ten cıkıp iskenderuna gidecegim 

kısmetse dönüşte izlenimlerimi paylasacagım

bu arada simdiye kadar  bahsedilen arıza hic basıma gelmedi

bir kere bu yaz gokceadaya giderken çarpışma önleyici ve bir tane daha uyarı yandı ama sebebi FSC kameranın önüne sinek yapıştı sanırım uyarı işıklarına yorumu  hemen yaptım (sistemin işleyişine hakim sayılırım mesleğim icabı ( makine elektronik ))silecekleri çalıştırıp yola devam ederken bol su ile yıkadım ve uyarı ışıkları söndü.

hayırlısı ile İskenderun dönüşü görüşmek üzere

Arkadaşlar herkese merhaba 

gece araçta 4 kişi ile  hareket 22:30 çarşamba 

Lastikler Pirelli Winter Sottozero Serie 3  215/50R18 92V

11 derece sıcaklıkla yolculuğa başlayıp+5 derece 3-2-0 dereceye oradan -2  -5 hava şartı kar yağışlı   ve sonra İskenderuna indiğimde +19 dereceye çıkan sıcaklık ve ardından tekrar dönüş yolunda +19 derecelerden başlayıp Toroslarda 0 derece kuru ayaz ile Ankara civarı -3 ler le devam edip Bolu Cankurtaran mevkiinde  -8 dereceye ulaşıp İzmite geldiğimde +5 derece ile yolculuğumu   1923 Km  olarak kazasız belasız arızasız tamamladım 

eve dönüş 01:30 cuma

evet yolculuk esnasında  IC  panelde (gösterge panelinde)iki adet uyarı aldım adaptif hız kontrulünde idi 100 km ayarlı dışarıda tipi şeklinde kar var ve Şereflikoçhisar mevkiinde aniden

SBS-MRCC-DRSS ışığı

dikkat ışığı(sarı üçgen şeklinde) 

ve adaptif devre dışı ışıkları

yandı (resimleri altta)fakat herhangi bir kasılma ani bir durma olmadı sadece adaptif hız devre dışı kaldığından 5-10 Km bir hız kaybı oldu ama gaza basınca normal şekilde devam ettim tabii kontrol edecektim ama durmaya müsait yer olmadığından 2 Km sonra bir benzin istasyonuna girdim hızım 20 Km nin altına düşüncede bir arıza daha geldi oda ön park sensürü devre dışı uyarısı  idi .

aracı park edip dışarı çıkıp tabii kar yağışı var aracın ön kısmına baktığımda MRCC sensörun Mazda ableminin olduğu yer buz kaplamış ve park sensörleride kar ile dolmuştu temizledim ve tekrar baktığımda hata işıkları sönmüştü.

yolculuğa devam ettim ara ara MRCC hatası ara ara geldi kar yağışı devam ediyordu fakat durmadım belli bir km den sonra sanırım rüzgar veya ara sırada sulu kar yağıyordu oradaki buzlanma çözülüyordu 

dönüş yolunda sadece kuru ayaz vardı kar yoktu fakat yukarıda belirttiğim gibi -8 derecelerde herhangi bir uyarı ışığı yanmadı ve hayırlısı ile eve döndük.

TOPLAM KM : 1923 Km

TOPLAM YAKIT ÜCRETİ: 820 TL

4 YETİŞKİN  KİŞİ 

ORTALAMA HIZ : 92 KM

YAKIT TÜKETİMİ 100 KM : 5.9 - 6.3 LT

 

 

 

 

A.JPG

B.JPG

C.JPG

D.JPG

E.JPG

F.JPG

G.JPG

H.jpg

HH.JPG

J.JPG

K.JPG

L.JPG

LL.jpg

M.jpg

O.JPG

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 dakika önce, Servet :

Mrrc için olağan durum karda pasif hale gelmesi. Şiddetli yağmur olunca da çalışmadı bende. 

servet doğrudur radarın çalışma prensibine göre gonderdiği sinyal kesilmesi hava şartlarına (kar aşırı yağmur yoğun sis) göre değişkenlik gösterir  çünkü cihazın önüne kısa mesafede set konmuş oluyor

(tabii sivil havacılık ve askeri sahahada kullanılan radarların yapısı farklıdır )( bunu niye yazdım çünkü bazı arkadaşlar yazabilir neden diğer radarlar etkilenmiyor diye)kıyaslarsak normaldir bukadar küçük boyutlardaki radarın dış ortamlardan etkilenmesi doğaldır 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sorunsuzluğu ile ilgili bir markanın bir modeliyle müşterisinin diken üstünde yolculuk yapmasına göz yumması çok tuhaf. bu sorunun çözülemiyor olması imkansız, sonuçta bu arabayı yapan eden adamlar bunlar. 

ahura mazda duysa taş eder.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün 50bin bakımı yapıldı ve ECU ile ilgili bir güncelleme yapıldı. DPF temizliği yapıldıktan sonra bir test yapıldı. Herhangi bir parçanın değişimi ya da değişmesi gerekliliği söz konusu olmadı.

Yazılım güncellemesi yapıldığı için bir daha böyle bir sorunla karşılaşılmayacağı konusunda kesin konuştu servis ama ben Seydişehir-Akseki yolunda deneme yapacağımı söylediğimde usta, (eğer sorun devam ediyorsa) belirli koşulların bir araya gelmesi lazım yoksa hata vermez dedi. Yine de deneme yapacağımı söyledim.

Bakalım. Arıza aldığım an servise ve size bildiririm.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Pazar günü Seydişehir yolundaki tüm rampaları  karış karış denedim, test ettim ama bir türlü hatayı alamadım. Bunları "Yaşasın! Kurtulduk!" minvalinde yazmıyorum. Doğru şartları oluşturamamış olabilirim.

Artık yazın falan tatile giderken-gelirken test edeceğiz. :) Bu da hoş bir stres değil gerçi...

  • Beğen 3
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Devrim senin yazının altında tüm arkadaşlara (naçizane bilgilendirmek) bakımından  özellikle yakıtı aynı firmadan alın ben şahsen Shell kullanıyorum şimdiye kadar hiç bir sorun yaşamadım herzaman da dikkat ederim yakıtın depoda ki durumuna göre şehir dışında iken istasyon bulucudan bakarım en yakın istasyon nerede .

Yakıt çok önemli 

Zamanın da Kartal vardı 1990 yıllarda  benzini   farklı yerden almıştım inan ki stop ettiğimde motor sanki terse dönüp  sarsılarak duruyordu.gerçi o zamanlar kontrol falan yoktu istasyonlarda.

ama herzaman güvenilir yerlerden alınmalı,bir yakıt alırsın tortuludur kirlidir sonra anlık değil devamlı uğraşırsın özellikle ikinci el otomabil alanların dikkat etmesi gereklidir.

Öyle insanlar varki ucuz olsun diye yakıt yakıttır deyip indirim takip eden arkadaşlarım çok var.

Yeni tip Dizel için yakıt insanın soluduğu hava kadar temiz olmalı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tabii ki yakıt noktası önemli ama mevcut yakıt kirliliğine rağmen, bu problemi "kronik sorun" olarak etiketlenecek kadar yaşıyor olmamız sadece yakıttan mıdır? Diğer dizel modellerde veya diğer markaların dizellerinde aynı bu problemi bu kadar yaşıyorlar mı acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

evet devrim yazdığını okuduğumda internete ilk gelen markayı yazdım evet onlardada var benzeri arızalar .

fakat bu akşam ingilteredeki cx-3 sanırım dizeldi aracı forumda benzer bir olay gelmiş başına birdaha olmamış yorumlarda o bölgedeki kuvvetli bir frekans tan kaynaklanabileceği yazıyordu.Bu olay gerçektir yüksek frekans yayan radar veya benzeri bir frekans karmaşası bu olayları tetikliyebilir .

biliyorsunuz tipoların dijital panelleri vardı bizzat başima geldiği sene 2006 için yazıyorum Kocaeli Gölcükte Gözlemetepe mevkii var gölcüğün üstü burada radyo vericilerinin antenleri vardı ,buraya her çıktığımda aynı noktalarda Tiponu dijital panelinden 3 veya 4 uyarı ışığı yanıyordu mesala arka stop kesti ikazı sol ön sinyal kesti gibi orayı geçince bazen uyarı ışıkları kendi düzelir bazende kontağı kapatıp açınca düzeliyordu.

Forumda kaçtane Cx-3  sahibi var bilmiyorum bu konuda 1. sayfadan 8. sayfaya kadar baktığımda yanlış saymadıysam 3 veya 4 kişi bahsetmiş olayı bir arkadaşın başına büyük bir şey gelmiş arkadaşa tekrar geçmiş olsun (araba yığılıp kaldı diye bahsetmişti) onun dışında sadece uyarı ışıkları yandı diyen herhalde 4 kişi saydım

mesala şimdi bende hiç olmadı

Bu tip arıza ışıkları sarı renklidir uyarıcı nitelikte gerçek araç için hayati önem taşıyan ışıklar kırmızıdır.

Yukarıda bir arkadaş yazmıştı FSC kameraya farklı bir ışin gelir gölgeli ne bileyim tuhaf şekilde o anda kamera farklı algılayıp hata lambasını yakar bu uyarılar ben otomatik olarak devre dışıyım kontrol sen de olmalı mantığı diyebiliriz.sonuçta yazılımlarda 1 veya 0 vardır yazılımın sonucunda 1 veya 0 lambayı yakar. 

aracı önce tanımalıyız hangi ışık ne anlama geliyor yanınca ne olur bir çoğumuz okumuyoruz kullanım kitapçıklarında veya pdf lerde hepsi mevcut

örnek olarak benim iskenderuna giderken bu sayfanın içindeki fotoğrafa bakın dışarıda kar yağışı vardı araba adaptif hız sabitlemedeydi MRCC RADAR sensörü karla kaplandığı için devreden çıktı adaptif hız ve ön çarpışma da MRCC sensöründen değer aldığından bu ikaz ve ışikları yakması normal

yani ben hız sabitleme yapamıyorum

çarpışma önleyici otomatik olmaz

önümdeki aracı takip edemem 

bütün kontrol sende anlamındadır.

biraz teknik konuya girdim ama sistemin yazılımı bu şekildedir.

yıllara göre yazılım farkıda vardır 2017 model üst pakette ön ızgaradaki MRCC radarla FSC arasında bilgi akışı vardır biri normal algılamazsa diğeride normal çalışmaz 

biliyorum biraz uzun ve teknik oldu başınızı ağrıttım kusura bakmayın

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dizel motorlar genel olarak yakit kalitesine karsi benzinli motorlardan daha hassastirlar. Bu teorik bir veridir. Bu nedenle dizel motor kullananlar yakit istasyonlarini biraz daha özenli seçmelidir. Benzinli motor kullananlar da özen göstermeli ama dizelde bu olmazsa olmaz bir kosuldur. Aksi takdirde motorda sorun riski ortaya çikabilir. Ucuz yakit takip etmek bence çok riskli bir uygulamadir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Herkese Merhaba,

Son iki şehir dışı yolculuğumu Ankara İstanbul (Gidiş Dönüş), Ankara Bursa (Gidiş Dönüş) ışık yakmadan tamamladım. İlkinde 15 dakika 4bin devirde kullandım. İkincisinde bunu yapmadım. Yokuşlarda ani gaz vermedim. Genelde 120 sabit gittim. Sakin kullandım. Toplamda 2bin km kadar yolda uyarı ışıkları yanmadı. Işık yakmayan araçlarda sürücü karakteristiğine bağlı olarak değişebileceğini düşünüyorum. 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16.12.2019 at 16:50, Servet :

1500-2000 devir ile sürüş yapılan araçlarda ekseri çıkıyor hata. Hipermil sevmiyor cx3

Ben de öyle düşünüyorum.

 

16.12.2019 at 15:22, isaataseven :

Işık yakmayan araçlarda sürücü karakteristiğine bağlı olarak değişebileceğini düşünüyorum.

30.11.2019 at 10:05, Devrim Babacan :

Aslında bu yolda da hata almadım... yani almayacaktım belki çünkü

Bu düşünceye de katılıyorum. Benim hikayede, aslında Hız Sabitleyiciyi bırakmasaydım belki hatayı hiç almayacaktım. Aracın devrini düşürttüm kendisine ve sonra da toparla dedim ama yapmadı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...