Jump to content

2. Nesil Mazda 3 Sağ & Alt Motor Takozu


quiteguide
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

2 saat önce, ozgur35 :

Tenacity marka 300 tl  Taiwan mali. Bi de Ksc marka vardi o da çin maliymis onu almadim 

Degistirme gerekceniz neydi? Bir fark oldu mu? 
Benim arabada da ilk marsta sanki hafif bir sarsinti var. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Lupara :

Degistirme gerekceniz neydi? Bir fark oldu mu? 
Benim arabada da ilk marsta sanki hafif bir sarsinti var. 

Abi sabahları motor soğukken lamba sönene kadar tıtresım oluyordu. Arac ısındıkdan sonra kesınlıkle titresım yoktu kullanım esnasında da. Ben de değısım gereğı duydum. Telefonda uygulama var sabah ölcumlerımde tıtresım 3.5 gelıyordu kabınde, şuan baktım 2.0 baya bı düştü. Orjınal alamadım 1400 tl, yan sanayı ıyı bı marka bu. Bozulursa bı daha alırız degısırız nısbeten ucuz zaten:D  Eskısınde patlak yoktu.  Motoru taşıdığı ıcın 8 yıldır bosluk hıc kalmamıstı basmıştı aşağı. Sız de bı bakın eğer basmışsa değişin. Benımkinde kağıt bile girmıyordu araya Değişim sonrası  120 ıle gıderken arac daha akıcı gıdıyor gıbı geldı bana sankı eskıden 4 üncü vıtesde gıdıyordu sımdı 5 e taktı vıtesı rahatladı gıbı arac uzun yolda otobanda  Ama psıkolojık olabılır bu

Motoru taşiyan eski kulak bosluk sıfır kağıt bile girmiyor araya

IMG20191209173616.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 saat önce, ozgur35 :

Tenacity marka 300 tl  Taiwan mali. Bi de Ksc marka vardi o da çin maliymis onu almadim 

Merhabalar. Benimde motor takozu değiştirmem gerekiyor. Ama orijinal parça fiyatları malum. Siz uzun zamandır kullanıyorsunuz. Parçayla alakalı görmüş olduğunuz herhangi bi sıkıntı problem var mı? Ustalar bu gibi parçaların orijinal olması yönünde görüş bildiriyorlar ama dediğim gibi piyasa bizleri fiyat performans ürünlerine yönlendiriyor maalesef. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, Bekir06 :

Merhabalar. Benimde motor takozu değiştirmem gerekiyor. Ama orijinal parça fiyatları malum. Siz uzun zamandır kullanıyorsunuz. Parçayla alakalı görmüş olduğunuz herhangi bi sıkıntı problem var mı? Ustalar bu gibi parçaların orijinal olması yönünde görüş bildiriyorlar ama dediğim gibi piyasa bizleri fiyat performans ürünlerine yönlendiriyor maalesef. 

Yok ben kullanali daha 1 gün oldu yeni taktim. Orijinal almayin gerrek yok. Zaten yarin obur gun subablariniz bozulursa o titresim kulaginizi da bozacak. Orijinale gerel yok

Yeni takoz bosluk var Super 

IMG20200313171452.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

muhtemelen benim arabadaki tıngırtı da bununla ilgili. 3. nesil için bulabilir miyiz acaba? ya da ne diye aratmak lazım.

motorun içerideki hareketine göre tıngırdadığı kesin, kesinlikle yürüyende degil. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

49 dakika önce, Katil Balina :

muhtemelen benim arabadaki tıngırtı da bununla ilgili. 3. nesil için bulabilir miyiz acaba? ya da ne diye aratmak lazım.

motorun içerideki hareketine göre tıngırdadığı kesin, kesinlikle yürüyende degil. 

 

IMG_20200313_224725.jpg

Bir de bu var. BHS2-39-060

Servisten teyit, en sağlıklısı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 dakika önce, quiteguide :

 

IMG_20200313_224725.jpg

Bir de bu var. BHS2-39-060

Servisten teyit, en sağlıklısı.

pahalıymış hocam. aslında tamamını değiştirmek lazım gibi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tek parça olarak komple değişiyor zaten, büyük ihtimal bu da, 2. Nesildeki gibi hydro bearing (yağlı) tip.

IMG_20200313_231701.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, Katil Balina :

muhtemelen benim arabadaki tıngırtı da bununla ilgili. 3. nesil için bulabilir miyiz acaba? ya da ne diye aratmak lazım.

motorun içerideki hareketine göre tıngırdadığı kesin, kesinlikle yürüyende degil. 

Abi yan sanayi al 300 tl senin cikan orijinali sakla En azindan denemis olursun guzelim araba 300 tl icin satilmasin. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14.03.2020 at 09:03, ozgur35 :

Abi yan sanayi al 300 tl senin cikan orijinali sakla En azindan denemis olursun guzelim araba 300 tl icin satilmasin. 

gecen gün biraz araştırdım, japoncular tabir edilen yedek parçacılarda yok hocam. çıkmaclarda bulursun dediler ama aldığımın da çıkandan daha iyi olma ihtimali nedir bilmiyorum. sağ sol ve alt olmak üzere 3 tane mi var bu takozlardan? en alttakinden mi başlamak lazim?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Katil Balina :

gecen gün biraz araştırdım, japoncular tabir edilen yedek parçacılarda yok hocam. çıkmaclarda bulursun dediler ama aldığımın da çıkandan daha iyi olma ihtimali nedir bilmiyorum. sağ sol ve alt olmak üzere 3 tane mi var bu takozlardan? en alttakinden mi başlamak lazim?

Sag motor kulagindan baslayin bence 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, ozgur35 :

Sag motor kulagindan baslayin bence 

tıngırtı soldan geliyor ama,  bana kalırsa  alttan başlamakta fayda var gibi, ama dediğiniz türden yan sanayisi sanırım yok. bir de 85 binde araç kulakları bu kadar cabuk biter mi bilmiyorum neredeyse tüm kilometresini ankara icinde yapmış. hoş ankarada asfalt berbat ya gerci bi de o var:)

 

2 saat önce, quiteguide :

Sadece, resimde en soldaki.

217 £

cok pahalıymış hocam, yan sanayisini bulmaya calışayım. bir de deneysel olacağı için hangisinde sorun var bilmiyorum. kesin olarak bilsem ve sorunu çözse hiç acımam hemen alırım da aldığınla kalmak var işin ucunda. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, Katil Balina :

tıngırtı soldan geliyor ama,  bana kalırsa  alttan başlamakta fayda var gibi, ama dediğiniz türden yan sanayisi sanırım yok. bir de 85 binde araç kulakları bu kadar cabuk biter mi bilmiyorum neredeyse tüm kilometresini ankara icinde yapmış. hoş ankarada asfalt berbat ya gerci bi de o var:)

 

cok pahalıymış hocam, yan sanayisini bulmaya calışayım. bir de deneysel olacağı için hangisinde sorun var bilmiyorum. kesin olarak bilsem ve sorunu çözse hiç acımam hemen alırım da aldığınla kalmak var işin ucunda. 

Benim arac da 2011 95 binde ama tabi yillar icince takoz islevi bitiyor Km den ziyade yıl önemli bence 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

28 dakika önce, tansu87 :

Biraz şans biraz da kullanım. Bendeki 103 binde. Titreşimde sıkıntı yok. Takozlar fena değil. 

Seneye cortlar kanka 😃

  • Haha 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Katil Balina :

tıngırtı soldan geliyor ama,  bana kalırsa  alttan başlamakta fayda var gibi, ama dediğiniz türden yan sanayisi sanırım yok. bir de 85 binde araç kulakları bu kadar cabuk biter mi bilmiyorum neredeyse tüm kilometresini ankara icinde yapmış. hoş ankarada asfalt berbat ya gerci bi de o var:)

 

cok pahalıymış hocam, yan sanayisini bulmaya calışayım. bir de deneysel olacağı için hangisinde sorun var bilmiyorum. kesin olarak bilsem ve sorunu çözse hiç acımam hemen alırım da aldığınla kalmak var işin ucunda. 

Tingirti soldan geliyorsa, resimde en sağdaki kulağı kontrol ettirin. Hatta bütün kulakları kontrol ettirin 85k alt ve sagdaki kulak için erken bir km. Solda ki bir ihtimal, ama düşük.

Forddan esinlenirek 2. Nesillerde sağda kullanılan kulak, kullanım koşullarına göre 80-120 k sağlıklı emiş yapıyor.

Alttaki kulak tingirti yapmaz, vites geçişlerindeki stresini emer. Bozulunca, vites geçişleri vuruntulu olur.

Soldan gelen tingirti akü kapağı olabilir, amortisor üst takozu/bilyesi olabilir. Ya da diğer ön düzen aksamları. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...