Jump to content

Toyota Corolla 1.4 D4D Dizel Otomatik - Advance Paket


Mazda41
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

2017 dizel otomatik Renault Clio aracimi satip Corolla dizel otomatik aldim. Araci almak isteyen ya da merak edenler icin basitce dilim dondugu kadar tarif edicem kusurlarim olursa simdiden ozur dilerim. Aracim en ust donanim olan premium bir alt paketi. Aracta geri gorus kamerasi cift bolgeli otomatik klima direksion arkasindaki kulakciklarla vites kontrolu yokus kalkis destegi anahtarsiz giris ve calistirma yagmur ve karanlik sensoru arka karartilmis camlar 4 camda tek dokunusla acinip kapanma ozelligi arka tarafta 120V girisi ve tam boy stepne var. Ses sistemini cok begendim net bir sesi var ve basi mukemmel. Yol bilgisayari cok kullanisli buldum kullanmasi basit ve Turkce dil destegi mevcut. Dokunmatik multimedya ekrani cok demode ve kasiyor. Yol bilgisayarinda oldugu gibi kullanmasi kolay. Araci  surus ozelliklerine gelirsek aracin sanzimani robotize bir sanziman. Vites atarken hissettiriyor. Dik yokuslarda kararsiz kalabiliyor bazen 1. Ve 2. Vites arasinda. Motor pek performansli olmasa da ekonomik. Dikkat ederek karma kullanimim 4.5 litre. Arka diz mesafesi cok iyi. Sasirdigim nokta ise bizim makyajli 2.nesil Mazda 3 ile jantlari ayni. Akliniza takilanlari sorun elimden geldii kadar yardimci olmaya calisayim

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Mazda41 :

Araci  surus ozelliklerine gelirsek aracin sanzimani robotize bir sanziman. Vites atarken hissettiriyor. Dik yokuslarda kararsiz kalabiliyor bazen

Bu güne kadar kullanmış olduğum otomatik şanzımanlar arasından en kötüsüydü diyebilirim. 2009 ve 2012 model Dizel Mm şanzımanlı  Toyota Corolla kullandım şirket aracı olarak. 2009 modeli bırak yokuşta kararsız kalmayı, çok dik yokuşlarda kaptırmazsan, yada oldu ya yarısında filan durman gerektiğinde.. Ben çıkmam-çıkamam diyordu resmen. :) 

Evimin güzergahında 2-3 tane dik yokuş vardır. Bu aracı kullanmam gerektiğinde yolumu uzatarak eve gitmek zorunda kalıyordum. Olur ya yokuşta durmam gerekirse, araç kalırsa çıkmazsa vs stresinden dolayı.

Düz yolda her vites geçişini hissetmek için bırak aracı kullanmayı. Arka koltukta oturan yolcu bile hissediyor aracın her vites geçişini. Her vites geçişte bir yığılma..Sanki arka tampondan birisi tutuyor, sonra ansızın bırakıyor gibi. :D 

Eşimle bile bu araç yüzünden kavga etmişliğim var.. Yine bir yokuş aksiyonumuzda, bana nasıl araba kullanıyorsun? Araç kullanmasını mı unuttun demesi ile başlayan bir aksiyon. :D  :geyik: 

2012 modell Corolla'lar makyajlı idi sanırım. Ve Şanzıman eskisi 5 yenisi 6 ileri vitesti sanırım.. Yenileri nispeten daha iyiydi..Ama yine kasma yığılma yapıyordu yeni makyajlı kasa da da..

Akabinde kullandığım en kötü şanzımana sahip araç 2014 Model 1.6 Dizel Citroen C5 idi...

Bu her iki aracın şanzımanı beni araç kullanmaktan soğuttu..köreltti diyebilirim..

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Allah tekerine taş değdirmesin kardeş. 1.4 dizel üniteyi toyota cok uzun yıllar kullandı. Fena motor değildir  tutumlu yakıtı düşünüldüğünde. 140 sonrası yapısı gereği pek gitme durumu yok. zaten öyle bir iddasıda yok. Dizel motor ve mmt sanzuman pek iyi bir ikili değil. 2011 yarisimde mmt kullandım 6 ileri idi. Hele kulakçıklıkla acayip tatlı olur kullanması. Çünkü otomatik modda bazen vites büyütme ve küçültme olaylarını algıyamıyor sanzuman.2012 yarisler 7 ileri çıktı.Aracım benzinli idi. Torkun az olması ve aracın hafif olmasından çok güzeldi.arıza durumunda cok masraf cıkartmaz ancak Yağ değişimini erken yaptır tavsiye ederim.

Bmw ortaklığından 1.6 dizel otomatik getiremediler bir türlü. Arka süspansiyon çok bağlantılı değil bildiğim kadarı ile. Dizelden ziyade 1.6 132 ps benzinli ünite daha güzel olurdu. Ancak benzin dizel polemiği yapmaya gerek yok. Aracın en çok multimedta ekranı göze batıyor. Dokunmatik değil basmatik sanki. Oem sistemin 1/4 fiyatına güzel üniteler mevcut.

Keske bekleseydin diyeceğim ancak bu fiyatlar ne kadar daha artar bilemem. Toyota camry için harikalar yaratan yeni nesil saşe  (tnga platformuz) çok iyi. Kendi geliştirdikleri 8 ve 10 ileri tork konvertorlu sanzumanları yakında gelecek. Multidrive s (cvt) ekstra bir dişli ve kasnak ile çok güzel yapmışlar. Yeni corolla hatchback (scion m makyajlı bir versiyonu) kullanan bir çok otomobil yorumcusu övüyor. İç kalite hissiyatı artırılmış. Yol tutuş, direksiyon tepkileri falan on numara olmuş. Ancak dış dizaynı hoşuma gitmedi. Mazda ile ortaklık umarım toyotaya iyi gelir.

Yeni teknoloji bize ne zaman gelir. Gelirken aracı ne kadar kuşa çevirirler bilemem. Kendimce eksik veya hoşlanmadığım(kişisel) dik ön göğüs yapısı, sunamadıkları motor ve sanzumanlar (132ps benzinli makine haric) arka torsiyon bağlantısı gibi nedenlerden sevemedim yeni corollayı. Sağlam ve iyi araçtır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tesekkur ederim degerli yorumlariniz icin . @vethekim abi ben 2. El aldim zaten agustos eylul gibi satip megane almayi dusunuyorum elime biraz para gectikce araci yeniliyorum aslinda. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, Mazda41 :

Tesekkur ederim degerli yorumlariniz icin . @vethekim abi ben 2. El aldim zaten agustos eylul gibi satip megane almayi dusunuyorum elime biraz para gectikce araci yeniliyorum aslinda. 

Yunus'çum bu arada kusura bakma, ben bodoslama araçla ilgili konuşmuşum. Ama bende öyle kötü izler bıraktı ki MM şanzıman.

Hayırlı uğurlu olsun kardeşim, Allah Kaza Bela vermesin.  Ve daha iyilerine sahip olmayı nasip etsin inşallah. :nazar:  :dua:

Kazasız belasız güvenli sürüşler diliyorum sana.

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mmt ya da önceki adıyla MultiMode o kadar enteresan ki mutlu olan da var mutsuz olan da. Auris mm dizele bindiğimde hiç bir kararsızlık vites değiştirirken sarsıntı hissetmemiştim çok konforlu gelmişti bana. Bunun da sebebi çoğu kullanıcı bu aracı otomatik diye kullanıyor fakat değil, otomatikleştirilmiş manuel şanzıman bu. Haliyle tam otomatik gibi davranılırsa sıkıntılarla karşılaşılıyor. 

Yakıt ekonomisine katkısı yadırganamaz, fakat robotik nedeniyle yolda kalanlar mevcut. 1 2 sefer ısınma vs nedeniyle vitese geçmeyi sonra geçerse hiç vakit kaybetmeden bilindik bir toyota ustasında robotik aktüatörü değiştirtin. 

Onun haricinde güzel arabadır. Bir tık mazdadan daha konforlu bence ama iç mekan kalitesinde mazda 1 tık önde. Motora chip yaptırıp hantallıktan kurtulabilirsiniz. Yoksa 14 saniyelik 0 100 değeri gerçekten çok fazla. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracınız hayırlı olsun. Benimde bir gözlemim, şanzımanın yarı otomatik olmayacak. Mümkünse tork kanvertörlü(tam otomatik) olmazsa CVT. CVT de de eski nasil scooter efektlilerden olmamalı. Peugeot 508 dizel yarı otomatik deneyimim oldu ve hiç beğenmemiştim. Aracınızın motoru harika bir motor. 2008-2013 arası sahibi olduğum Corolla aracımda vardı. Çok yüksek performans istenmiyorsa yeterli, ekonomik ama 1700-1800 devir altına düşülmemesi gereken (Dizel klasiği) zevkli bir motor. Kısa mesafe ve hızlı ş.dışı sürüşlerde karışık 5,8 l/100km ortalama ile memnun ediciydi.

Bir arkadaşıma bayiden Megane satın almaya gittiğimizde,5-10 dakikalık incelememde dahi araçta olamaması gereken bazı parça birleşim hataları gözlemlemiştim.  İşçiliği zayıf bir araç. Bu gözlemim doğrultusunda şunu söyleyebilirim Corolla sonrası Megane  sarmayabilir .) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, biyoserkan :

Aracınız hayırlı olsun. Benimde bir gözlemim, şanzımanın yarı otomatik olmayacak. Mümkünse tork kanvertörlü(tam otomatik) olmazsa CVT. CVT de de eski nasil scooter efektlilerden olmamalı. Peugeot 508 dizel yarı otomatik deneyimim oldu ve hiç beğenmemiştim. Aracınızın motoru harika bir motor. 2008-2013 arası sahibi olduğum Corolla aracımda vardı. Çok yüksek performans istenmiyorsa yeterli, ekonomik ama 1700-1800 devir altına düşülmemesi gereken (Dizel klasiği) zevkli bir motor. Kısa mesafe ve hızlı ş.dışı sürüşlerde karışık 5,8 l/100km ortalama ile memnun ediciydi.

Bir arkadaşıma bayiden Megane satın almaya gittiğimizde,5-10 dakikalık incelememde dahi araçta olamaması gereken bazı parça birleşim hataları gözlemlemiştim.  İşçiliği zayıf bir araç. Bu gözlemim doğrultusunda şunu söyleyebilirim Corolla sonrası Megane  sarmayabilir .) 

Abi bende clio vardi klasik trim sesleri vardi ve i 20 den sonra cok uzmustu. Ancak multimedya ekrani olsun yakit ekonomisi olsun sanzimani olsun cok hosuma gitmisti. abi corolla daha iyi bir arac oldugunu bende dusunuyorum fakat teknolojik ve donanim olarak megane nin cok gerisinde hiz sabitleyici bile yok 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Güle güle kullanın ama ben kiraladığım birkaç gün boyunca pek güle güle kullanamamıştım :) Ses sistemi, malzeme parça kalitesi (hele ki bagaj bölümü fena, kapak sağdan soldan kapanmaz, tam ortadan basıtırılacak, bagaj duvarları çok kötü, zemindeki sunta gibi şey berbat) motoru, o saçma şanzımanı, yani mekanik ve kalite anlamında herşey zayıftı.  İçerideki ekran bile yumatu yapmış gibi. Arkadaşımda 2006 D4d Corolla vardı, o motor ilk çıktığı zamanlardı, o araba bundan hem işçilik olarak daha kaliteliydi hemde motor çok daha iyiydi, cidden çok iyi bir otomobildi o. Alt devirleri ataklığı vs çok ölmüş bu motorun emisyon kaygıları ile.

Şanzımanı ben alıştıktan sonra ayağı gazdan hafif çekerek kullandım, hatta alıştım da ama günümüze yakışmadığı kesin, bir 10 sene önce belki. 10 sene önceki yarı-otomatiklerden iyi, biraz toparlamışlar olduğu kadar.

Bana en antika gelen yanı ise göstergeleri olmuştu. Alttaki o gri tabanlı tetris dot ekranı, yapıştırma yazı zemini, sağdaki sadece yakıt bölümüne ayrılmış manasız büyüklükte atıl bir gösterge 90lar havası esti kullandığım süre boyunca :) Arkadaşın eski Corollasının optitron göstergeleri daha moderndi.

f950e87ff2e2a66abbef4beda6b5df29.thumb.jpg.9dc79b620c881ebfd25db978cbd8e6b4.jpg

Bunu kullandığım zaman Mazda'yı almamıştım henüz ama Mazda 3'e rakip falan değil bu araba, BMW gibi kalıyor Mazda 3ler buna göre. Eski Corolla ile kıyaslayabiliriz ancak ki ona göre de (E120 kasa imiş bahsettiğim) ileri gittiği hiçbir konu göremedim ben, her yerinden maliyet kaygıları fışkırıyor arabanın, çarpışma güvenliği iyileşmiştir en fazla, birde içi geniş. Normal bin git kullanıcıyı üzeceğini ise sanmam (şanzıman hariç) motoru sessiz, yalıtımı fena deği, konforu da 16 jantlarla iyiydi. Kolay, rahat bir otomobil, bence Octavia'dan süspansiyon ve konfor olarak daha iyi. Arabayı beyaz eşya tadında gören adam için ideal. Şanzımana alıştıktan sonra sizi üzeceğini sanmam. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2011 yılında Toyota bayisine gidip Auris 1.4 Dizel ile ilgili fiyat alıp baya bir muhabbet etmiştik. Israrla MMT tavsiye ediyordu, bende bunlarla ilgili problemler duyduğumdan bahsettim. Bana dediği şuydu;

"Bu şanzımanı yanlış kullanıyorlar, rampada ve sıkışık trafikte manuele alıp öyle kullanması gerekiyor kullanıcının" demişti. Tabi oradan koşarak olmasa da hızlı adımlarla uzaklaşmıştım.

İnsanlara otomatik vites bunlar diye araba satıyorsunuz sonra da manuel kullan diyorsun rampada sıkışık trafikte.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Az yakıyor, motoru sağlam, içi geniş bir araç. Şanzıman sıkıntılı, sürüş zevki çok düşük, orta yaş sonrası alınacak bir araç ama kısa vadede sorun olmaz. 3-4 ay sonra satacağın düşünülürse tadına bakmış, tecrübe etmiş olursun, hayırlı olsun kazasız belasız binersin inşallah @Mazda41  :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, M.E.G :

Az yakıyor, motoru sağlam, içi geniş bir araç. Şanzıman sıkıntılı, sürüş zevki çok düşük, orta yaş sonrası alınacak bir araç ama kısa vadede sorun olmaz. 3-4 ay sonra satacağın düşünülürse tadına bakmış, tecrübe etmiş olursun, hayırlı olsun kazasız belasız binersin inşallah @Mazda41  :) 

Abi iyi dileklerin icin tesekkur ederim rabbim sana daha iyisini nasip etsin insAllah aynen oyle oldu Mazda sabit 2. araci alip satiyorum 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...