Jump to content

2.Nesil Dizel Mazda 3 Kendini Korumaya Alıyor


banditinsoul
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar merhaba. 2012 model, Mazda 3 dizel, İmpressiv araç kullanıyorum. Yaklaşık 4 ay önce arabamın genel arıza ışığı (İngiliz Anahtarı İşareti) yandı, bende aracımı Eskişehirde yetkili servis olmadığı için mazdadan ayrılma bi usta vardı ona götürdüm. Yağ ve filtre değişimleri yapıldı, Aracın arıza ışığını söndürmek için bilgisayara bağladığımızda usta senin partikül filtren tıkalı aracı  3.000 devirde kullanarak uzun yol yap temizler dedi. Bende yaklaşık 50 km yüksek devirde kullandım ama çözülmedi. Bizde partikül filtresini temizlettik ama yine olmadı, Daha sonra Bosch servisinde rejenerasyon yapıldı yine çözülmedi. 2 hafta önce aracımı Bursa İnallar servisine götürdüm. Götürdüğümde aracımda arıza uyarısı vermiyordu bu sebeple aracınızdaki arızayı tespit edemeyiz dediler. Arızanızın sebebi orijinal parça kullanılmadığı için olabilir isterseniz aracınıza bakım yapalım dediler bide orada bakım yaptırdım ama değişen birşey olmadı. Araçta genel arıza ışığı (İngiliz Anahtarı İşareti) yandığında araç kendini korumaya alıyor ve 3.500 deviri geçmiyor. Bazende motor arıza işareti veriyor. Bazen arıza verdiğinde kontağı bi kaç defa açıp kapayınca arıza işareti siliniyor. Eğer ilk kontak açıldığında arıza işareti vermiyorsa arabada hiçbir devir ve çekme sorunu olmuyor ve seyir halindeyken arıza vermiyor. Buradaki usta partikül filtresinin kesinlikle temizlendiğini ve bu hatanın sensörlerden kaynaklanabileceğini söylüyor. Ama elindeki cihaz universal olduğu için net karar veremiyor. Yardımcı olabilirseniz sevinirim.

IMG_4680.JPG

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Partikül filtresi temizlenemeyecek seviyede tıkanmış olabilir. Sensörün arızalı olabileceği , filtrenin temizlenememe olasılığından daha düşük. 

Bildiğim kadarı ile pahalı bir filtre ve değişmesi gerekebilir. Eğer değiştirirseniz, bundan sonraki kullanımlarda nelere dikkat etmeniz gerektiğini servisten tam olarak öğrenmenizde yarar olacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eskişehirde gösterdiğim usta partikül filtresinin kesinlikle tıkalı olmadığını söylüyor. Bildiğim kadarı ile partikül filtresi ile ilgili ayrı bir arıza işareti var ''DPF'' diye. Bende hiç o arızayı vermedi. Partikül filtresi çok tıkalı olsa normaldede çekişinde problem olması lazım değilmi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, banditinsoul :

Araç korumaya almayınca çekişinde hiçbir problem yok.

O halde en iyisi, ışık yandığında yetkili servise tekrar başvurmak olacak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, banditinsoul :

61.000 km de

Km'de çok düşük daha. 150-200 Bin km'lere gelmiş olsa hadi diyeceğim, yakıt alma geçmişi vs ama..

Forumda silindir ve enjektör arızlarından dolayı devirden düşme vs sorunları yaşayanlar oldu. Konuları forumda mevcut. Acaba sizin sorunda benzer bir problem olabilir mi acaba?

Size yakın Ankara yetkli servisi Herter servisi var. Yöneticilerinden @dr_azoom Asalet arkadaşımız foruma üye. İletişime geçerseniz yardımcı olmaya çalışır size.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

öncelikle geçmiş olsun ufaktan bi göz gecirerek okudum , bahsettiğiniz arıza dpf ile uzaktan yakından bi ilgisi yok , müsait zamanınızda ankaraya bekleriz 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sanirim focus aynı motoru kullanıyordu, benzeri kendini korumaya alma meselesi bir kere başıma geldi. hatırladığım kadarıyla ateşleme ile ilgili bir sorundu. tam olarak nasıl oluyor bilmiyorum ama 3-5 bin masraf derken 300 tl falan halledilmişti. 

bir depoya konması gereken katkiyi yarim depoya koyup gazladıktan sonra olmuştu. bunu sonradan anladım tabi. siz son dönemlerde böyle bir şey kullandıysanız bir o taraflara da yoğunlaşın derim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Katil Balina :

sanirim focus aynı motoru kullanıyordu, benzeri kendini korumaya alma meselesi bir kere başıma geldi. hatırladığım kadarıyla ateşleme ile ilgili bir sorundu. tam olarak nasıl oluyor bilmiyorum ama 3-5 bin masraf derken 300 tl falan halledilmişti. 

bir depoya konması gereken katkiyi yarim depoya koyup gazladıktan sonra olmuştu. bunu sonradan anladım tabi. siz son dönemlerde böyle bir şey kullandıysanız bir o taraflara da yoğunlaşın derim. 

 

katkı maddeleri ile olacak bi iş değil abi ..

redbull neyim mi döksek :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, dr_azoom :

 

katkı maddeleri ile olacak bi iş değil abi ..

redbull neyim mi döksek :)

katkı değil de temizleme şeysileri diyelim o da olumlu:))

benimki naif bir çaba hocam

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun, bende de 2011 dizel var, bahsettiğiniz semptomları aynen yaşadım ama yanan arıza lambası içinde dişli resmi olan sarı lamba idi. Benim turbo hortumu delinmiş hatta yırtık vardı. Kaputu açıp gaza yüklenin, tıslama sesi geliyorsa olabilir. Basınç yetersiz geldiği anda lamba yanıyor aynen dediğiniz gibi korumaya alıyordu. Kontağı kapatıp açınca da sönüyor, gaza yüklenmeden gidersem yanmıyordu. Sonuçta turbo hortumunun bir lambası yok, bende yanan lamba da güç iletim sistemleri arızası olarak geçiyor kitapta :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dpf başa bela :)

1. bosch serviste manuel rejenerasyon hakkı ile yapılamaz

2. söküp dışarıda temizlemeyi hakkı ile yapamazlar

3. gazladıkça düzelen bir mekanizma yoktur, anca tarladaki domates falan kızarır.

yapmanız gereken:

yetkili servise gidilecek, dpf sıvısı bitmişse doldurtulacak, sonra orada manuel rejenerasyon yapılacak.

km den bağımsızdır herkesin sürüş tarzına göre, gidilen yola göre değişir kül birikimi.

Asıl en büyük sorun: rejenerasyon başlayınca herhangi bir ikaz/bilgi vermiyor, biz de vee gelmiş oluyoruz kontağı kapatıyrouz. böyle yapa yapa kül birikiyor, sıvı da bitiyor. rejenerasyonun en büyük işareti sğutma fanları direkt açılır, o ses dikkatinizi çekerse evden geri gidip gelmel lazım mesela.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dpf arıza ışığını yakacak ve çekişi düşürecek kadar dolsa idi, stop ettiğinizde aracınız kısa süre çalışıp stop edecek, yada marş çevirsede çalışmayacaktı. Arızanızın başka bir konuda olduğu kişisel tahminim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sizin aracınızda sıvılı dpf olduğunu zannetmiyorum. Euro5 BL lerde sıvılı tip dpf yok. Zaten dpf ile ilgili bir koddan dolayı arızaya geçerse sıvı bitmesi vs kontak açılıp kapandığında normale dönmez. Forscanla veya mds ile rejenerasyon yapıp öğrenilmiş basınç sıfırlama, sıvılı ise sıvı dolum tanıtımı  yapılması gerekir. Forscan ve Dpf ile ilgili konu açmıştım inceleyebilirsiniz. 

Sizin sorununuz turbo hortumu basınç kaybı olabilir, enjektörlerle alakalı sıkıntı olabilir, egr ile ilgili bir sıkıntı olabilir. Büyük ihtimalle bu üçünden biri. Bu noktaların kontrolünü yaptırın. Dpf ile daha fazla zaman ve para harcamayın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Herkese çok teşekkür ederim yardımlarından dolayı. Herter sen Asalet bey ile görüştüm kendisi telefonda çok yardımcı oldu sağolsun.  Asalet beyin ve diğer arkadaşlarında söylediği gibi büyük ihtimalle turbo hortumlarında sıkıntı var gibi duruyor. Bayramdan sonra Herter e gidip göstericem aracımı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12.06.2018 at 01:20, Renegade :

dpf arıza ışığını yakacak

tasarımsal sorun da orada, arıza lambası yakmıyor. dpf dolması da , kat gibi değil, marş normal basıyor, 3000d/d ile sınırlıyor deviri eğer ki max kurum birikimi var ise

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Arkadaşlar merhaba. Aracımı Herter otomotive götürdüm ve turbo hortumunu değiştirdik ama sorun devam ediyor. Ayrıca Eskişehir Bosch serviste enjektör kontrolü yaptırdım ve sorun olmadığını söylediler. Bosch serviste bilgisayara bağladığımızda lamda sensörlerinden 1. Sıra TEMPERATURE PARTICULATE FILTER SENSOR (parçanın üstündeki seri no:ad61-12b591-aa) arıza uyarısı veriyor. Serviste tek parça olarak satmadıklarını 3 sensörün takım olarak satıldığını söylediler. Bildiğim kadarıyla tamiri olmuyor. Yenisini nerden hesaplı alabilirim bilgisi olan varmı.

5BA3078C-418B-4311-93D2-A1EFB69E268C.jpeg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...