Jump to content

Ötv'siz Sipariş Verdiğim Mazda CX-5'i, Fiyat Artışından Ötürü Alamıyorum


Farstone
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar 3 Nisanda ötvsiz şekilde 100.000 lira ile anlaşıp fiyatı sabitleyerek Cx-5 siparişi geçtik araç haziran sonuna doğru gelecekti ve zam gelirse araca yansıtmayacaklardı. Bu şekilde kapora vererek sipariş formu oluşturduk. 

Nitekim araç geçen hafta geldi ve arandım. İzmit bayisi mazdanın şuanki fiyat üzerinden yani zamlı fiyattan kendilerine fatura kestiğini ve 200.000 i aştığı için bu aracı geliş fiyatı zamlı olduğu için indirim yapsalar dahi alamayacağımı ve benim durumumda 3 kişi daha olduğunu söylediler. Üzgün olduklarını haklı olduğumu söylediler ama bu kadar. Bir çözüm yok!!!

Bunun üzerine mazda türkiyeyi aradım konuştuğum kişi içerde bu konu hakkında görüştüklerini ve bir çözüm aradıklarını belirtti ayrıca çağrı merkezini arayıp şikayet kaydı oluşturmamı istedi. şikayet kaydıda bıraktım ve şuan beklemedeyim.

Neye yansam bilemiyorum....

4 ay araba beklemememi?

4 ay önce alabileceğim 197.000 liraya 3008 dizel otomatik gtline fiyatına şuan golf alabilecek olmama mı? (bu araç şuan 250.400TL.)

subaru ile mazda arasında kalıp kararımı mazdadan yana kullanmama mı?

ve şuanki fiyatıyla hiçbir şekilde cx-5 subaru vb. araç alamama mı?

sizce neye yanmalıyım?

 

Yani burda yaşadığım mağduriyet okadar büyük ki bu işin sonuna kadar gideceğim.

Madem bir hata yapmışlar bunu siz söylüyorsunuz bir sonraki partide fiyatı bizim siparişe göre geçsinler beklemeye razıyım ama o da yok. Belkide bu işin içinde başka bir iş var ama bilemiyorum.

Eğer bir çözüm bulunmazsa dediğim gibi hukuki olarak sonuna kadar gideceğim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hiç bir marka gelen zamları üzerine koymadan ön sipariş vermiyor.

Bence satan bayide sıkıntı var gibi. 

Aranızda sadece sözlü olarak bu konuyu konuştuysanız hukuki olarak çok bir şey yapacabileceğinizi sanmıyorum. Fakat yazılı bir evrak varsa iş değişir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gerçekten üzücü bir durum. Elinizde sipariş sonrası oluşturulan proforma fatura var ise hakkınızı yasal yollardan aramanızı tavsiye ederim. Çünkü aracın taban fiyatı bayinin sipariş geçtiği tarihteki kura göre belirleniyor. 

 

Fiyatlarda aşırı oynama olduğu için (CX-5 haziran fiyatı 235 bin civarı oldu) bayi aracı düşük fiyattan size vermek istemiyor olabilir. 

3 dakika önce, M.E.G :

Hiç bir marka gelen zamları üzerine koymadan ön sipariş vermiyor.

Bence satan bayide sıkıntı var gibi. 

Aranızda sadece sözlü olarak bu konuyu konuştuysanız hukuki olarak çok bir şey yapacabileceğinizi sanmıyorum. Fakat yazılı bir evrak varsa iş değişir.

Aracımızı Mazda Mersin bayisinde Kasım 2017 tarihinde kapora vererek Ocak ayı ortasında teslim aldık. Araca yaklaşık 10 bin TL zam gelmesine rağmen fiyat farkı yansıtılmadı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

araca geliş fiyatından maksimum indirimi yapsa daha 200.000 i geçtiği için veremiyor. 3 nisan tarihli imzalı şekilde şatış formu var ve bu formun üzerinde ödediğim kapora ve aracı alacağım fiyat olan 100.000 lira belirtilmiş. ve bu formda herhangi bir artıştan etkilenir vs gibi bir ibare yazmıyor. 11 haziranda araç geldiği gün bana haber verdiler ve bende vasilik süresinin uzatılması için 13 haziranda proforma fatura istedim bu fiyatlar ile proforma faturamı gönderdiler ve bende kocaeli 2. sulh mahkemesine vasilik için verdiğim dilekçede bu faturayı ek olarak koydum. akşamında arayıp mazda bize kestiği faturada hata yapmış ve maliye faturayı değiştirmemize izin vermiyor. bu araç 200.000 i geçtiği için alamazsınız özür dileriz haklısınız diyorlar. 

proforma faturada aracın satış zamanındaki fiyatlar geçerlidir diyor araç ayın 11 inde geldi ben faturayı 13 ünde istedim ve bu faturada da 100.000 yazıyor. bu şekilde hak iddaa edebilir miyim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mesajınızı bölüp yeni bir konu haline getirdim.

Konu başlığı konusunda kafam çok yoğun ilk aklıma gelen başlık olarak değiştirdim. Farklı bir öneriniz varsa başlığı o şekilde değiştiririm.

Sizinle aynı soruna sahip bir kişi daha var İzmir'den. Ama bir türlü tanışma mesajını başaramadığı için, yazmış olduğu sorun pasif halde. Tanışabilirsek kendisi ile, bu konuya oda yazacaktır eminim..

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kocaeli bayisinde de varmış 2-3 kişi ama iletişimim yok. olurda bir çözüm bulunamazsa toplu halde hakkımızı aramamız daha iyi olur sanırım. 

araç için sipariş verirken özellikle birkaç kere sordum vw politikasını bildiğim için araca zam gelirse ne olacak diye.. temsilci kapora verirseniz sipariş formu oluşturuz sipariş geçeriz şuanki fiyatlar geçerli olur yansımaz dedi. buna güvenerek karar vermiştim.

 

bu arada İlhan Bey teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Proforma fatura kaşeli ve imzalı ise hukuken mutlaka bir geçerliliği vardır. Aracımızı alırken hem sipariş formu hemde proforma fatura düzenlenmişti. 

 

Bayi ile görüşüp yasal yollara başvuracağınızı belirtin, yaşadığınız mağduriyet için maddi ve manevi tazminat talebinde bulunabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, İlhan :

Sizinle aynı soruna sahip bir kişi daha var İzmir'den. Ama bir türlü tanışma mesajını başaramadığı için, yazmış olduğu sorun pasif halde. Tanışabilirsek kendisi ile, bu konuya oda yazacaktır eminim..

mazda distribütörü ftaura işini nasıl halleder bilmem de bu mağduriyet üstüne mesaj işini halleder bence yönetim :) hata sanırım distribütör muhasebesinde, O aracın faturası değişmez ise, yeni gelecek henüz faturalanmamış olanın faturası doğru kesilebilir. Bayideki ötv rakmının 235 255 olması ötv li alacak olanı ilgilebdiri sizi değil?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benzer duruma Mazda'nın İzmir Bayisi'nde biz de muhatap olduk. Şöyle ki:

Engellilere tanınan ÖTV muafiyeti kapsamında 09/01/2018 tarihinde 101.000 TL bedel üzerinden Mazda CX-5 siparişi verdim. Nisan-Mayıs ayları içerisinde araç teslimatı yapılacaktı. Araç teslimatında sorun yaşamamak için 06.03.2018 tarihinde bayinin hesabına 10.000 TL kapora yatırdım. Araç siparişini verdikten sonra hem yüz yüze hem de telefon ile Mazda Bayisinin yetkilisi ile çok sayıda görüşme yaptım. Siparişe ilişkin olarak herhangi bir sorun bulunmadığıni ifade ettiler. Söz verdikleri tarihte aracı tarafıma teslim etmediler.

Bu ayın başında aracın teslimatını Temmuz ayı başında yapabileceklerini, ancak araç bedelinin 200 bin lirayı geçtiği için Engelli İndirimi kapsamında aracı veremeyeceklerini ifade ettiler. Bütün işlemlerimi usulü dairesinde yapmama karşın verdikleri cevap hayal kırıklığına uğrattı. Konuya Mazda TÜRKİYE'de duyarsız yaklaştı. MAZDA’nın yaptıklarını herhangi bir Galerici bile yapmaz. Hele bir de Mazda Türkiye’nin verdiği cevabı görseniz evlere şenlik: “

"iletisim@mazda-tr.com

Çar 20.06.2018, 08:34

Siz;

Sn. ,

 ………………………………..  adına ÖTV’siz CX-5 model araç alımı için almak için yaptığınız başvuru ile ilgili yetkili bayimiz ile görüşülmüştür. 

Aracın kaporasını ödediğiniz tarihte araç alınabiliyordu. Ancak şu anda yasal mevzuata göre maalesef alınamamaktadır. Bu konuda vergi dairesi ile de görüşme yapılmıştır. 

200.000 TL tutarına kadar araç alımı yapılabilmektedir. Yetkili bayimiz de yasal olarak şu anda CX-5 alımı yapılamayacağı konusundaki detay bilgileri tarafınız ile paylaşmıştır. 


Bilgilerinize sunarız.

Saygılarımızla,

Mazda İletişim Hattı

44 44 693"

9 Ocak tarihli sipariş mektubu.pdf

gclkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba zam kur artışı kaynaklı mı vergi artışı kaynaklı mı bu önemli bence vergi artışı kaynaklıysa Mazda haklı kur artışı kaynaklıysa siz haklısınız  umarım çözersiniz .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vergi artışı kaynaklı değildir. Kur artışı kaynaklıdır. 9 Ocak tarihinde 101 bin tl bedel üzerinden araç sipariş formu düzenlendi. Özel Tüketim Vergisi mevzuatında herhangi bir değişiklik olmamıştır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dolar ve euronun artmasından dolayı arabaya zam geliyor. zaten olayın özü bize denen mazdanın faturayı bayilere sipariş tarihindeki fiyattan değilde şuanki fiyattan kesmesi. mazdanın hata yaptığını söylüyorlar ve çözemiyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Malesef bu iş uzar biraz mahkeme yolu ile  çözülebilir emsal karar olur ticari davalardan anlayan avukat çözer bu işi .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet olay bundan ibaret. Ancak çözmek için gayret sarfedilmesi gerekir. Mazda Türkiye üstünkörü cevap veriyor. 

………………………………..  adına ÖTV’siz CX-5 model araç alımı için almak için yaptığınız başvuru ile ilgili yetkili bayimiz ile görüşülmüştür. 

Aracın kaporasını ödediğiniz tarihte araç alınabiliyordu. Ancak şu anda yasal mevzuata göre maalesef alınamamaktadır. Bu konuda vergi dairesi ile de görüşme yapılmıştır. 

200.000 TL tutarına kadar araç alımı yapılabilmektedir. Yetkili bayimiz de yasal olarak şu anda CX-5 alımı yapılamayacağı konusundaki detay bilgileri tarafınız ile paylaşmıştır. 

Verdikleri cevapta bu. Bu cevabı vermekle olayın biteceğini zannediyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tabiki hukuk çözer. Ancak bu yüzyılda müşteriler bu tip firmalar ile uğraşmak istemez. Otomobilin tek üreticisi ve satıcısı değilsiniz. Yaptıkları Mazda Marka imajını yerle yeksan ediyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, gclkan :

Evet olay bundan ibaret. Ancak çözmek için gayret sarfedilmesi gerekir. Mazda Türkiye üstünkörü cevap veriyor. 

………………………………..  adına ÖTV’siz CX-5 model araç alımı için almak için yaptığınız başvuru ile ilgili yetkili bayimiz ile görüşülmüştür. 

Aracın kaporasını ödediğiniz tarihte araç alınabiliyordu. Ancak şu anda yasal mevzuata göre maalesef alınamamaktadır. Bu konuda vergi dairesi ile de görüşme yapılmıştır. 

200.000 TL tutarına kadar araç alımı yapılabilmektedir. Yetkili bayimiz de yasal olarak şu anda CX-5 alımı yapılamayacağı konusundaki detay bilgileri tarafınız ile paylaşmıştır. 

Verdikleri cevapta bu. Bu cevabı vermekle olayın biteceğini zannediyorlar.

sizde mi bu konudan mağdur oldunuz?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda İzmir Bayisi ile bugün yaptığım görüşme sonucunda, yaşadığımız olaya ilişkin olarak hem bayi de hem de Mazda Türkiye'de yeterli bir değerlendirme yapılmadığı kanaati oluşmuştur. Dolayısıyla bu durumda olan arkadaşların bir araya gelmek suretiyle ortak bir politika belirlenmesi halinde netice alınabileceğini düşünmekteyim. Olayda hukuken haklıyız. Hukuki süreç işletilmeden olayın çözümlenmesine çalışmamız gerektiğini düşünüyorum. Özellikle İzmit ve İstanbul'da bulunan arkadaşların en kısa sürede Mazda Türkiye Hukuk Müşavirliği ile konuya ilişkin görüşme yapılarak netice alınabileceğini görüyorum. Bu konuda ortak politika geliştirebilirsek iyi olur. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...