Jump to content

1.Nesil Mazda 6 Vites Boştayken Sarsıntı


Kerem-81
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Selamunaleyküm cümleten, 2006 mazda 6 aracımı emanet verdiğim kişi bayırda manevra yaparken geri vitese alır almaz gaza bastığı an araba çok az kaydı ve kütleme sesi geldi. Şu anda araba boşta iken sarsıntı yapıyor D veya R ye alınca sarsıntı gidiyor. Hareket halinde iken vites geçişlerinde veya performansta sıkıntı yok.Motor takozlarından olabilirmi diye düşünüyorum. Yardımcı olursanuz sevinirim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende de 1.nesil mazda 3 var aynı titreme bende de var, aracı yeni aldım motor yağı Bayadır değişmemiş onu değiştirince titreme biraz daha azaldı ama yine de var.. Çözemedim özel servise götürdüm normal dedi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Takozlardan olabilir ama bu sadece varolan bir sorunu ortaya çıkarmıştır, tamamen yeni bir soruna yol açmamıştır diye düşünüyorum. Km arttıkça bu tür sorunlar ortaya çıkıyor. Lpgli ve subap değişmemişse titreme gözden kaçmış olabilir. Titreme subap sorunun da kaynaklanabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

51 dakika önce, Mutlu Tekir :

Takozlardan olabilir ama bu sadece varolan bir sorunu ortaya çıkarmıştır, tamamen yeni bir soruna yol açmamıştır diye düşünüyorum. Km arttıkça bu tür sorunlar ortaya çıkıyor. Lpgli ve subap değişmemişse titreme gözden kaçmış olabilir. Titreme subap sorunun da kaynaklanabilir.

1 ay önce yağ değişimi yaptırdım,bujiler değişti, subablar kaçırıyomu diye bakıldı. Ama hiç bir sorun olmadı. Tık yoktu arabada, taki geriye alır almaz gaz verinceye kadar. Ustaya göstercem ama sizlerden de fikir almak istedim. Geçen sene eylülde balata değiştim adamlar nasıl balata takmışlarsa diski yedi attı. Şimdi bide disk alacaz, yalandan usta çakma malzeme takılırsa olacağı bu...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 dakika önce, Kerem-81 :

1 ay önce yağ değişimi yaptırdım,bujiler değişti, subablar kaçırıyomu diye bakıldı. Ama hiç bir sorun olmadı. Tık yoktu arabada, taki geriye alır almaz gaz verinceye kadar. Ustaya göstercem ama sizlerden de fikir almak istedim. Geçen sene eylülde balata değiştim adamlar nasıl balata takmışlarsa diski yedi attı. Şimdi bide disk alacaz, yalandan usta çakma malzeme takılırsa olacağı bu...

Valla Batı Karadeniz'de Mazdadan anlayan usta yok bana göre. İstanbul'a gidip bir güzel bakımı yaptıracaksınız, bu sorunları da söyleyip içiniz rahat ayrılacaksınız. Ben Karabük'te olmama rağmen öyle yapıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, Returntosoil :

Bende de 1.nesil mazda 3 var aynı titreme bende de var, aracı yeni aldım motor yağı Bayadır değişmemiş onu değiştirince titreme biraz daha azaldı ama yine de var.. Çözemedim özel servise götürdüm normal dedi

Valla ben anlamadım bu işi,  araba sakır sakır titriyor, ustaya getirdim tık yok. Motor soğukken yapar dedi. 1 senedir bende ne zaman ne yaptığını biliyorum. Sonra baktı sağ motor takozu patlak değil ama ondan yapıyor dedi. Ordan kastırıyor titreme kesiyor. En iyisi tüm takozları değişmek 

8 saat önce, Mutlu Tekir :

Valla Batı Karadeniz'de Mazdadan anlayan usta yok bana göre. İstanbul'a gidip bir güzel bakımı yaptıracaksınız, bu sorunları da söyleyip içiniz rahat ayrılacaksınız. Ben Karabük'te olmama rağmen öyle yapıyorum.

Düzcede mazda çok var iyi ustalarda  var dedilerler ama bakacaz artık. İstanbul kesin çözüm zaten. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 dakika önce, Kerem-81 :

Valla ben anlamadım bu işi,  araba sakır sakır titriyor, ustaya getirdim tık yok. Motor soğukken yapar dedi. 1 senedir bende ne zaman ne yaptığını biliyorum. Sonra baktı sağ motor takozu patlak değil ama ondan yapıyor dedi. Ordan kastırıyor titreme kesiyor. En iyisi tüm takozları değişmek 

Düzcede mazda çok var iyi ustalarda  var dedilerler ama bakacaz artık. İstanbul kesin çözüm zaten. 

Mantıklı dur bir de ben söyleyim ustaya güya benim ki de Konya da sağlam usta ama bir şey demedi, yanına uğrayıp bir bakalım ne diyecek takoz işine 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Takoz olabilir. Takoz konusu enteresan otomatik mazda 3 ümde kopuk olduğunu anlamamıştım bile titreşim olduğundan az bile geliyordu bende. İhtimal dahilinde bence. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, Mutlu Tekir :

Takoz olabilir. Takoz konusu enteresan otomatik mazda 3 ümde kopuk olduğunu anlamamıştım bile titreşim olduğundan az bile geliyordu bende. İhtimal dahilinde bence. 

Eyvallah teşekkür ederim maddi durumu düzeltince bir el atarım, birde bu subap konusunda illede sıkıntı çıkarmasını beklemeden çelikle değiştirmek daha az maliyetli olmaz mı, sorun çıkınca motora da zarar verecek en azından motor dali arıza işimi gidermeden halletmiş olunur kafa da fakat olur.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, Returntosoil :

Eyvallah teşekkür ederim maddi durumu düzeltince bir el atarım, birde bu subap konusunda illede sıkıntı çıkarmasını beklemeden çelikle değiştirmek daha az maliyetli olmaz mı, sorun çıkınca motora da zarar verecek en azından motor dali arıza işimi gidermeden halletmiş olunur kafa da fakat olur.. 

Benim 6 nın sübablarda kaçak yok ama tam olarak nasıllar durumunu açınca anlarız.  Gerçi geçen keyif işi dyno ya soktum %92 performans verdi. O değil landeranzo tüp var aldığımda çeyrek depo yağ vardı hala duruyor. Niye eksiltmez diye sordum, usta bilgisayarla ayarlı az açmışlardır dedi. 20.000 km oldu :) sakinde sürmem yolu buldum mu Allah ne verdiyse :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, Kerem-81 :

Benim 6 nın sübablarda kaçak yok ama tam olarak nasıllar durumunu açınca anlarız.  Gerçi geçen keyif işi dyno ya soktum %92 performans verdi. O değil landeranzo tüp var aldığımda çeyrek depo yağ vardı hala duruyor. Niye eksiltmez diye sordum, usta bilgisayarla ayarlı az açmışlardır dedi. 20.000 km oldu :) sakinde sürmem yolu buldum mu Allah ne verdiyse :)

O Benim subaplar da da yok gibi şimdilik Maşallah.. 

LPG nin yağlamalı sistemi mi, reklam olmasın isim vermeyim de bu lpg nin yağlamalı sistemleri için faydadan çok zararı var diye YouTube da videolarını izlemiştim ama sizde bir araştırın isterseniz ben geçen hafta brc taktırdım, 1 kere arıza lambası yaktı zengin karışımmış düzeltti uzun yola çıktım şükür şimdilik bir sıkıntı yok.. Sizin araca da Maşallah diyelim nazar değmesin 🙂

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, Returntosoil :

O Benim subaplar da da yok gibi şimdilik Maşallah.. 

LPG nin yağlamalı sistemi mi, reklam olmasın isim vermeyim de bu lpg nin yağlamalı sistemleri için faydadan çok zararı var diye YouTube da videolarını izlemiştim ama sizde bir araştırın isterseniz ben geçen hafta brc taktırdım, 1 kere arıza lambası yaktı zengin karışımmış düzeltti uzun yola çıktım şükür şimdilik bir sıkıntı yok.. Sizin araca da Maşallah diyelim nazar değmesin 🙂

Yağlama sistemi hakkında gereksiz olduğuna dair videolar bende izledim. Aklıma takılıyor işte madem var niye eksilmedi 😊 arabam demiyelim de Mazda diyelim, herbirinin maşallahı var. Geçen 3-4 kişi haber gönderdi satılıkmı diye. Bunu satıpda ne alacamki dedim 😊 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

25 dakika önce, Kerem-81 :

Yağlama sistemi hakkında gereksiz olduğuna dair videolar bende izledim. Aklıma takılıyor işte madem var niye eksilmedi 😊 arabam demiyelim de Mazda diyelim, herbirinin maşallahı var. Geçen 3-4 kişi haber gönderdi satılıkmı diye. Bunu satıpda ne alacamki dedim 😊 

Aynen Maşallah 🙂

Güzel günlerde kazasız belasız kullanalım İnşallah, satmak kolay almak çok zor.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhaba.

 

aracın subapları zarar gördükten sonra değdirmek ile,     zarar görmeden (önden) değiştirmek  arasında  motora zarar vermek gibi bir fark yoktur..      gittiğe yere kadar gidilir ve bozulunca değiştirilir.

Türkiyede hiçbir dinanometre de motor performansı %70-90 diye ölçülemez..  böyle bir teknolji oluşmamıştır.  bunlar saçma,  anlamsız,   para tuzağı olan, insanların kafasını karıştırmaktan başka hiç bir şeye yaramayan  ve bilinçsizce yapılmış ölçümlerdir..   bir motorun %92 de olduğunu  o motoru bizzat yapan mazda hiroshima japan  fabrikasındaki mühendisler bile söyleyemez.    dinamometre testleri ,  bırakın değr vermeyi  %20 sapma ile bile söylemeyemez. anlamsızdır.   böyle şeylere inanmayın..  %10 derlerse de inanmayın.

motor kulaklarının titremeeleri karakteristik olarak ayırt edilebilir.. yağlı kulak kırıldığında  ilk kalkışlarda kütürtü şanzıman tarafı kulak kırıldığında vites atarken özellikle metal metale deyme sesi,  gibi  dinlenince adının konulabileceği sesler çıkar..    %95 ihtimalle diyeyim ki  hiçbir motor kulak sesi  rölantide çıkmaz.  motor hareket ederken  yüke binince çıkar.. 

mazda 6 nın sübapları  lpg dolayısı ile   hasar görmez. çok uzun süre gider..    sonunda zaten yıllarında verdiği bir eskime sonucu hasar görür  fakat bu direkt lpg ile ilgili değildir..      Mazda 3 ün sübapları bu konuda çok daha hassastır .

mazda 6 nın sübapları, değiştikten sonra yan sanayi sübap takılırsa  dikiş makinasına benzer ses çıkacaktır.   zararsızdır..  çünkü sert metalin alüminyuma değmesi sonucu oluşan ses yumuşağa göre farklıdır.

lpg kitlerinde yağlama özelliği ,  lpg montajı sonucu motor içinde yokolup temizlenen kurum'un tekrar oluşmasına faydalı olacaktır.. bu kurum da yalıtım özelliği ile motor parçalarını korumaktadır..   lpg de yağlama sistemleri avantajlıdır.  zararlı değildir..   

internette her konuda binlerce bilgi bulabilirsiniz fakat malesef son yıllarda  bilgi kirliliği o kadar çok arttı ki, değerli bilgiyi aradan çekip almak veya doğruyu yanlışı ayırt etmek çok zorlaştı..    bu yazılanlara da  bilgi kirliliği gözüyle bakabilrisiniz.  sizin mantığınıza yatmadığı an, yada çoğunluğa uymadığı an,  geçersiz miş gibi gelebilir..  fakat hepsi kanun niteliğindedir..  detaylı merak ettiğiniz başlık varsa,  vaktim olursa açıklarım.

 

  • Beğen 2
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Returntosoil :

Aynen Maşallah 🙂

Güzel günlerde kazasız belasız kullanalım İnşallah, satmak kolay almak çok zor.. 

 

3 saat önce, Returntosoil :

Aynen Maşallah 🙂

Güzel günlerde kazasız belasız kullanalım İnşallah, satmak kolay almak çok zor.. 

Eyvallah,  aynen öyle. Bunu alıncaya çok araba baktım. Satmak kolay bulmak zor. Kazasız belasız kullanmak nasip eylesin mevla

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

08.07.2018 at 23:06, Zealot :

merhaba.

 

aracın subapları zarar gördükten sonra değdirmek ile,     zarar görmeden (önden) değiştirmek  arasında  motora zarar vermek gibi bir fark yoktur..      gittiğe yere kadar gidilir ve bozulunca değiştiril

 

Öncelikle görüşleriniz ve vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkürler. Evet herkonuda olduğu gibi araçlar üzerinede etrafta oldukça fazla bilgi kirliliği var. Herkes bişeyler söylüyor, bizde yeni mazda sahibi olarak başımıza gelen olayları paylaşarak daha deneyimli kişilerden görüş ve yardımlarını bekliyoruz. Aracımda bahsettiğiniz motor kulağı arızalarının neticelerinden biri yaşanmadı. Sadece öncekine nazaran boşta iken titreme daha fazla hatta sanki motor sesi bile değişiyor gibi. Vitesi D veya R ye alınca titreme kesiliyor. Lpg yağlama sistemi ise hiç eksilmedi. 1 senedir kullanıyorum aracı. 1,5 ay önce yağ değişiminde bujiler de değişti o ara sübablarda kaçak varmı diye baktırdım, usta yok dedi. Testler sonucu performans 92 vermesi benim içinde pek önemli değil asıl aracın gidişi önemli olan ve gayet memnunum. Ağır araba,hızlanmalarda biraz yavaş kalsada uzadığı zaman büyük keyif  ve güven veriyor. Fazlada limitleri zorlamak istemiyorum gerçi, neticede evlat gibi yani :) işte o yüzde  bilgi kirliliği olan yerdede daha tecrübeli ve işi bilen kişilerden faydalanmak lazım. Doğan şahin değilki yani :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 saat önce, Zealot :

Lpg yağlama eksilmesiyse, çalışmıyor demektir.  Baktirin ona. Sonuna kadar açsınlar.  Bittikçe mazot koyarsınız 

Bi yere gösterdim, bilgisayarla ayarlanıyor dedi. Landerenzo servisine getircem bi ara Düzce de

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sorun sağ motor kulağının değişimi ile çözüldü, tık yok artık. Eski kulağı ters çevirince yağ aktı içinden. Ayrıyetten ön diskler de değişti, blue print marka. Balatalar işçilik  genel toplamda 690 tl ye mal oldu. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 dakika önce, Kerem-81 :

Sorun sağ motor kulağının değişimi ile çözüldü, tık yok artık. Eski kulağı ters çevirince yağ aktı içinden. Ayrıyetten ön diskler de değişti, blue print marka. Balatalar işçilik  genel toplamda 690 tl ye mal oldu. 

iyi çözüldüyse güzel biraz maliyetliymiş ama yapacak bir şey yok, bende ön balata alma aşamsındaydın blue print i başka birinden daha duydum memnunsanız bende ondan alıyım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...