Jump to content

2. Nesil Mazda 3 Kapı Gergileri Tutmuyor


yusufî
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

merhaba arkadaşlar. 2. nesil 2009 model aracım var. kapılar açtığım bir noktada sabit kalmıyor, sürekli kapanıyor. sadece rampa bir yere çektiğimde değil, düz sayılabilecek yerde bile kapı gergisi tutmuyor. kayınpederde passat var, kapı kapanma kademeleri taş gibi. ben bunları da kademeli zannediyordum ama servisteki arkadaşlar gergilerin kademeli olmadığını, nerede durdurmak istiyorsak o noktada durabilecek özellikte olduğunu söylediler.  bugün bir mazdacı arkadaşta daha gördüm, arabası 2010 model, onun da ön kapıların gergileri tutmuyordu. bu sorunu yaşayan başka arkadaşımız var mı, kronik bir sorun mu bu? çözüm gergileri değiştirmek midir, yoksa tamiri mümkün müdür? cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dün deneme fırsatı buldum hocam. şöyle tarif edeyim; kapıyı bıraktığım konumda kalıyor ama öyle çok sağlam bir konum değil. yumuşak bir hareketle kapanıyor yine. bu bir eksiklik veya arıza mıdır bilmiyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bizim araçta  da var bu sorun. ön kapılarda özellikle.

kapı gergileri hiç yokmuş gibi. kapıyı boşta sadece menteşe tutuyor.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kapı habire üzerime kapandığı için ve birileri inep binerken onların da üzerlerine kapanacak diye endişe ettiğim için ben bunu sorun olarak tanımlıyorum mehmet hocam :)

diğer araçlarla kıyasladığımda gergiler bana çok basit geldi, incecik bir demir. dikkat etmişseniz gergi demirinin üzerinde kademe oyukları neredeyse yok gibi. sorunun çözümüne dair bir bilginiz var mı acaba. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

link için teşekkür ederim. kapı sökülmeyecekse sorun olmaz sanırım. forumu birkaç gün daha takip edeyim, sanayide de bir çözüm çıkmazsa satın alıp deneyeceğiz mecburen.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 10 ay sonra ...
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 saat önce, abcsefa :

Dediğiniz aksamları kendimiz sökebilir miyiz?

Kişisel beceriye kalmış bilemeyeceğim. Uğraştırsa da ben sökebilirdim ama bir başkasını bilemem. İç döşeme çıkacak, hoparlör yuvasından halledilebilir sanırım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • idegerli
      Yazan: idegerli
      Merhabalar; eklediğim resimde yeşil ile belirtilmiş bölgede plastik kelepçe yerine orjinal klips olması gerekiyor sanırm ancak adını bilemediğim için arama da yapamadım. Kırmızı ile işaretli bölümde de  klips düşmüş mavi ile işaretli bölümdeki klipsin aynısı ama adını ve ölçüsünü bunun da bilmiyorum . Yardımlarınızı bekliyorum saygılar...

    • BahtsizWampir
      Yazan: BahtsizWampir
      Herkese merhaba,
      @Tarahumara'dan devraldığım Mazda 3 HB için, onun kadar iyi bakamayabileceğim ve kapalı garaj imkanım olmadığı için şeffaf folyo kaplama yaptırmaya karar verdim.
      Ankara'da araştırma yaptığımda ilk olarak o çok bilinen ve isminde "Garage" ifadesi geçen yerlerle görüştüm. Temmuz 2020 itibariyle 18.000 TL gibi fiyatlar verilince de onlardan uzak durmak zorunda kaldım
      Ben, bu işi kendi evinin "Garage"ında yapan, asıl mesleği de bir rent a car firmasında pasta-cila temizlik ve boya koruma olan bir usta ile görüştüm. En sonunda da kendisine güvenip anlaştık.
      Burada kısaca adımları anlat isterim.
      Öncelikle ben aracı kendim temizleyerek gittim. Çok aşırı, ayrıntılı temizlemedim ancak temiz bir yüzey elde etmeye çalıştım. Daha sonra aracı kaplamaya götürdüm. İlk aşamada kil temizliği yapıldı. Sonraki aşamada öncelikle büyük parçalardan başlanarak sabunlu su ile arka tarafı kaygan hale getirildi. Hizalanan folyonun arkasında kalan su yumuşak spatula ile itilerek folyo yapıştırıldı. Yapıştırma aşamasından sonra kaplanılan parçaya göre kesim işlemi yapıldı. Tüm araç bittikten sonra araç komple temizlendi. (Sağolsun motor ve jant temizliğini de kendisi yaptı. Özellikle motor bölümünü parlak halde bırakmayarak temiz ve mat bir görünüm elde etti. (Daha sonra toz yapışmasın diye) Temizleme işleminden sonra ince işçilik ile "traşmala" işlemi yapılarak folyonun kenarlardan kalkmasının önüne geçildi. Kaplama ile ilgili notlar:
      Ön ve arka tampon kaplanmadı. Bunun birkaç nedeni vardı benim için. Öncelikle çok fazla girinti-çıkıntı olması maaliyeti gereksiz yere arttırıyordu. Tampona yapılacak herhangi bir tamir/müdahale sonucunda aracın değerinde çok fazla bir düşme yaşanmaması da bana o bölgeye bir işlem ihtiyacı olmadığı fikrini verdi. Bir de plastik yüzeylerde folyonun yapışması daha sıkıntılı olabiliyormuş ancak bu bilgi biraz kulaktan dolma benim için. Yan çıta gibi büyük bölümler tek parça halinde kaplanamıyor. Bu parçalarda 2 ya da 3 parça folyo yapılıyor. (Resimleri ekledim. Beni çok rahatsız etmedi.) Kapı kolu arkasında kalan bölümler bir miktar açıkta kalıyor. Usta ön ve arka kapıya ekstra kaplama yaptı. Diğer bölümlere göre nispeten güzel durmadı ama çok fazla belli olmamakta. Koruyuculuğu gayet yerinde. Kaplama Konusunda Dikkat Edilmesi Gerekenler:
      İlk 10 gün özellikle tazyikli yıkama istenmiyor. Çok küçük hava kabarcıkları kaput filmi sıcak iken el ile bastırılarak gideriliyor. Ben bir noktada gördüm kabarcığı. Onu da denildiği şekilde yapınca hallettim. Aracı bir yere yıkmaya verdiğinizde aracın kaplı olduğunu ve dikkat edilmesi gerektiğini belirtmek gerekiyor. Özellikle bazı acemi yıkamacılar kuş pisliğini suyu çok yakın tutarak ya da tırnağıyla kazıyarak çıkarmaya çalışıyor. Bu sırada da film zarar görüyor. Fotoğraflar:
      Kil sonrası folyonun kesilmesi ve hizalanması.

      Kaplama işlemleri.


      Köşelerin kesilme işlemi.

      Aracın Son Hali (Ertesi Gün)

      Parça Birleşim Yerleri:

      Kenar Kaplama Çizgileri


      Kaplama sonrası yüzey görünürlüğü (Yakın Çekim)

      Maliyet
      Tüm bu işlemler sonucunda ödemem gereken tutar 3000 TL (2 Taksit) oldu. İşlem süresi de yaklaşık 12 saat falan sürdü. (Sabah başladık gece bitti)
      Ben bu konularda tecrübeli değilim. Yalnızca yaşadıklarımı aktarmak istedim. Belki yaptırmak isteyenler için bir nebze fikir verebilir. Zaman geçtikçe de folyonun durumu hakkında belki güncelleme yapabilirim.
      Herkese kazasız belasız günler dilerim.
       
    • msuleme
      Yazan: msuleme
      Merhaba arkadaşlar, 
      Aracı aldığımdan beri ilk defa bir hasar durumu oldu. Çok büyük bir durum değil ama fotoğraflardaki gibi can sıkıcı. Kaskoda mini onarım hizmeti var ve anlaşmaları meşhur olan firma ile. Onların da renk konusunda ne kadar başarılı olabileceği şüpheli. Konuyu Mazda Gören Okan Bey'e de danıştım. Beyaz olan kısımlar pasta ile hallolur siyah kısımlara rötuş yapılır dedi, yani boyatılmaması yönünde görüş bildirdi. Böyle bir durumu tecrübe etmiş arkadaşların görüşleri benim için kıymetli bu noktada ve siz olsanız nasıl hareket ederdiniz merak ediyorum açıkçası. 
      Teşekkürler 




    • ishilra
      Yazan: ishilra
      Merhabalar,
      Resimlerde goruldugu gibi ufak bir kaza yaptim (kaldirimi gormeyip, hafifce ustune ciktim).
      Kaskoya yaptirip yaptirmama konusunda kararsizim. Hem cikacak hasar kaydini dusunuyorum, hem de kaskoyu deldirip deldirmeme konusunu. Yetkili servisle gorustum, 3000+ cikabilir dediler. Eger bu isi uygun fiyata ve guzel bir sekilde yapabilecek bir usta tavsiyesinde bulunursaniz cok sevinirim.
      Not: 2 fotografta goruldugu uzere sag on lastigin ustundeki kisimda da ufak bir yamulma - esneme var.
      Tesekkurler simdiden.



    • Saboertit
      Yazan: Saboertit
      Arka kapıların kapanış sesi tok fakat ön kapıları kapatırken metal sesi geliyor sebebi nedir ? 
×
×
  • Yeni Oluştur...