Jump to content

Yeni Mazda 6 Eylül'de Türkiye'de


Mümin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazda’nın üst orta sınıfta yer alan sedan modeli Mazda 6, yeni yüzüyle Eylül ayında Türkiye’de satışa çıkacak. Markanın "KODO - Hareketin Ruhu" tasarım diline sahip modeli, SKYAVTIC motor teknolojisinin en yeni haline sahip. Bu sayede yeni Mazda 6, maksimum yakıt verimliliği ve yüksek performansın vaat ediyor.

Mazda 6, yolculuk esnasında sürücü ve yolcuların kendisini güvende hissetmesi ve sürücünün olası tehlikelerden haberdar olması için geliştirilen i-ACTIVSENSE güvenlik teknolojisine sahip.

resized_67de1-b144f317maxresdefault.jpg

Mazda’ya göre bu akıllı teknoloji, mümkün olan durumlarda çarpışmaları önlemeye ve kazanın kaçınılmaz olduğu durumlardaysa çarpışmanın şiddetini azaltmaya yardımcı oluyor.

Mazda 6, i-ACTIVSENSE teknolojisine ek olarak Mazda Radar Hız Kontrol Sistemi (MRCC) ve Stop & Go, Adaptif LED Farlar (ALH), 360 derece Görünüm Monitörü ve Akıllı Hız Yardımcısı (ISA) gibi güvenlik desteklerine de sahip.

resized_41682-39080a1f2018mazda6interiordriving.jpg

Yeni Mazda 6, 2.0 litrelik sedan benzinli SKYACTIV-G 165 Hp ve altı ileri otomatik şanzıman ile birlikte sunuluyor. Araç yeni WLTP/RDE test döngüleri koşullarına ve Euro 6d TEMP emisyon düzenlemelerine uyumlu. Aynı zamanda 2.0 litrelik motor düşük-orta seviye tork gücü ile yakıt verimliliği ve güçlü sürüş arasında ideal bir denge sağlıyor.

Mazda 6'nın fabrika verisi yakıt tüketimi 100 km’de 6,1 - 6,6 litre aralığında veriliyor. Tüketim otoyol-şehir içi-karayolu karışımı kullanımında ve gerçek yol koşullarında 7,5 litreyi aşıyor ama bu bile makul kabul edilebilecek bir rakam olarak dikkat çekiyor.

resized_34fa1-755aae2fnew_mazda6_interior_01_hires.jpg

Japon otomotiv devi Mazda, yenilenen tasarımıyla yeni Mazda 6 modelini Eylül ayında Türkiye pazarında satışa sunmayı planlıyor. 2.0 litrelik sedan benzinli SKYACTIV-G 165 Hp versiyonun satılacağı aracın anahtar teslim fiyatının 271 bin 350 TL olacağı açıklandı.

resized_ceb01-8a768ff1my18_m6_sig_46g_machine_gray_env_car00023.jpg

resized_fdd0a-21c8e6da2018mazdamazda6signaturesoulredcrystalfrontquarter.jpg

kaynak


View full haber

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu araç körfez pistindeki etkinlikte kullandığımız araçsa gerçekten çok güzel olduğunu söyleyebilirim. Acayip bir lüks hissi ve güven veriyor. Grisi tam manasıyla mermi gibi görünüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yeni peugeot 508 1.6 thp 225hp benzinli motorun ya da 2.0L BlueHDI 180hp gölgesinde kalır derim. şahsen 2 litrelere çıkacaksam biraz daha güç isterim arabada. günümüzde 1.5-1.6 motorlardan alınan güçten daha aşağısını  2 litre ile vermenin üstelik bunu ağır bir kasada vermenin ne manası var Mazda? 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, jackjoker :

günümüzde 1.5-1.6 motorlardan alınan güçten daha aşağısını  2 litre ile vermenin üstelik bunu ağır bir kasada vermenin ne manası var Mazda?  

dünyada vergilendirme,  Çoğunlukla   motor hacmine göre yapılmadığı için,  ve  türkiye pazarı da çok karlı olmadığı için,  mazda  gayet mantıklı bir tercih yapıyor. 

 

yani x bir ülkede  1.6 225 hp bunun 2 katı  ve 2.0dizel  3 katı vergi ödeyebilir.     Biz Türkiyedeyiz ama onlar dünyaya göre politika izliyor

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, jackjoker :

yeni peugeot 508 1.6 thp 225hp benzinli motorun ya da 2.0L BlueHDI 180hp gölgesinde kalır derim. şahsen 2 litrelere çıkacaksam biraz daha güç isterim arabada. günümüzde 1.5-1.6 motorlardan alınan güçten daha aşağısını  2 litre ile vermenin üstelik bunu ağır bir kasada vermenin ne manası var Mazda? 

 

Yeni 508 içiyle dışıyla cezbedici.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Zealot :

dünyada vergilendirme,  Çoğunlukla   motor hacmine göre yapılmadığı için,  ve  türkiye pazarı da çok karlı olmadığı için,  mazda  gayet mantıklı bir tercih yapıyor. 

 

yani x bir ülkede  1.6 225 hp bunun 2 katı  ve 2.0dizel  3 katı vergi ödeyebilir.     Biz Türkiyedeyiz ama onlar dünyaya göre politika izliyor

kesinlikle haklısın. benim serzenişim mazdanın turbo koymaması ve haliyle düşük güç değerleri.

bildiğim kadarıyla atmosferik yeni mazda 6.  dolayısıyla da düşük güç ve tork değerleri sunuyor. ağır kasa olduğu için de atmosferik olmasından dolayı da bahsedilen tüketim değerlerini kesinlikle yakalayamaz görüşündeyim.  çekiş hantallığını saymama gerek yok rakibi konusunda. 

ben umutlanmıştım en azından güçlü bir motor ile geleceği konusunda ama mazda yine eski köye yeni adet getirmeme yolunda gidiyor.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

25.07.2018 at 16:30, jackjoker :

yeni peugeot 508 1.6 thp 225hp benzinli motorun ya da 2.0L BlueHDI 180hp gölgesinde kalır derim. şahsen 2 litrelere çıkacaksam biraz daha güç isterim arabada. günümüzde 1.5-1.6 motorlardan alınan güçten daha aşağısını  2 litre ile vermenin üstelik bunu ağır bir kasada vermenin ne manası var Mazda? 

 

Peugeot'daki o motor ilk testlerde aracın zayıf noktası olarak görüldü, motor adıyla birlikte sonuna "review" ekleyip araştırabilirsiniz. 1.6lt yüksek basınçlı turbolu ve tork eğrisi düzensiz motor haliyle 8 ileri otomatik şanzımanla da uyumsuz, performans 2.0lt'lik rakiplerinden geride ve bir tüketim avantajı da yok. Dikkat ederseniz 2.0lt rakipleri ile dedim çünkü normal vergi sistemine sahip ülkelerde 2.0T' rakiplerle aynı fiyata satılıyor araçlar. Neden peki Peugeot bu 1.6lt THP motorlarda ısrarcı? Tüm sebebi maliyet. Üst seviyeye yayılmış bir model gamları olmadığı için, 2.0lt veya 2.2lt bir motoru üretmeye geliştirmeye gerek yok. 1.6lt'nin ümüğünü sıkabildikleri kadar sıkıyorlar. Böylece lüzumsuz maliyetten kurtulurken, tek bir blokla bir çok farklı güçte model gamı yaratıyorlar. Ancak tabiki 1.6lt makina rakiplerinin daha büyük kapasiteli ve rahat çalışan motorları ile rekabet edemiyor.

Türkiye için ise D sınıfında güç isteyenlerin çaresiz tek kurtarıcısı 508, 2.0TFSI Arteon alacak hali yok milletin. Bunun sebebi de Peugeot'un 1.6lt'den "güç çıkarmayı" bilip, diğerlerinin bilmemesi değil. Türkiye motorlu taşıtlar hacim bazlı vergi politikası.

Yani konu yine aynı yere gelip duruyor, Mazda'ya soruyorsunuz ama bu soruyu sorarken içinde bulunduğunuz vergi sistemine dayanıyorsunuz. Mazda her türlü güce sahip aracı sunuyor, buraya ise ancak baz motoru gönderebiliyorlar, bu motor baz motoru Mazda 6'nın, bize hacim büyük gelince ana motoruymuş gibi düşünüyoruz. Asıl motoru 2.5lt 187hp atmosferik skyactiv denebilir ki o motor gayet yetiyor bence Mazda 6'ya. Bu 2.0lt'lik baz motor ise ortalama performansta ancak ekonomik ve verimli bir makina. Hacmi 1.6, 2.0 farketmez, ikiside yakın kapasitede 4 silindir motorlar.

Bu arada evet Mazda 6'nın motor konusunda bir eksiği vardı, oda Amerika pazarında güç iştahını tatmin edememesi idi. Neden en güçlü motor 185hp diye eleştiriliyordu, çoğu rakip 240-250hp motorlar sunarken. 2.5 turbo 250hp motorla bu açığı kapattılar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar 2017 model  mazda 6 yı  1 hafta test ettik..  bizzat günlerce kullandım..  test videosu da çektik ama yayınlamaya vakit olmadı...     aracın perfomansı yeterli..  hatta tatminkar..  dizel /benzinli mazda 3 e göre  de çok ciddi derecede hızlı.  tüketimi de çok makul.  uzun dönem ortalamam 9 lt civarıydı tam hatırlamıyorum..   ve çok çok bastım..    sürekli tam gaz kullandım.   bence çok başarılı bir arabaydı ve şuanda bayide satılık varsa.  çok uyguna veriyorlar son kalan 1-2 arabayı .. alanlar çok şanslı 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

25.07.2018 at 21:14, jackjoker :

bildiğim kadarıyla atmosferik yeni mazda 6.  dolayısıyla da düşük güç ve tork değerleri sunuyor. ağır kasa olduğu için de atmosferik olmasından dolayı da bahsedilen tüketim değerlerini kesinlikle yakalayamaz görüşündeyim.  çekiş hantallığını saymama gerek yok rakibi konusunda. 

2.0 Cx-5'le beni kaşıma yönünde çok zorlayan birçok aracı kaşıdım, buna 1.4 ve 1.6 turbo motorlar da dahil, üstelik aracı ilk aldığım zamanlar yoğun trafikte dikkatli kullanımlarda 8 l ortalamayı çok rahat yakalıyordum, son bir iki aydır hiçbir türlü yakıt odaklı gitmiyorum, 9 litreyi görüyorum, eğer klima tam açıkken ve çok zorluyorsam 9.5 civarı görüyorum. Aynı sınıfta birçok araç aynı şartlarda 12 - 13 litre yakıyor, bence fabrika değerleri imkansız değerler değil, çünkü hemen hemen aynı motor şanzıman ikilisi var, Mazda 6'nınki daha güncel olduğu için daha az dahi yakabilir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, serkan306 :

2.0 Cx-5'le beni kaşıma yönünde çok zorlayan birçok aracı kaşıdım, buna 1.4 ve 1.6 turbo motorlar da dahil, üstelik aracı ilk aldığım zamanlar yoğun trafikte dikkatli kullanımlarda 8 l ortalamayı çok rahat yakalıyordum, son bir iki aydır hiçbir türlü yakıt odaklı gitmiyorum, 9 litreyi görüyorum, eğer klima tam açıkken ve çok zorluyorsam 9.5 civarı görüyorum. Aynı sınıfta birçok araç aynı şartlarda 12 - 13 litre yakıyor, bence fabrika değerleri imkansız değerler değil, çünkü hemen hemen aynı motor şanzıman ikilisi var, Mazda 6'nınki daha güncel olduğu için daha az dahi yakabilir. 

1.4t 140 bg üstü veya 1.6t ile yürümesi çok zor cx5’ in hele ki bahsettikleriniz otomobil ise.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

31.07.2018 at 22:28, solaris21 :

Arkadaşlar YouTube da videosu var. İsteyen izledin. 

1.5 TSI arteon ile 2.0 Mazda6 yi katsilastirmislar. Mazda 6 daha az yakmış

Daha az yakması bir tarafa, araçları deniyorlar ve hızlanma olarak son derece yakın yürüyor iki arabada, hatta aynı gibiler. Kataloga bakıyorlar Arteon 0-100kmh 8.9sn, Mazda 6 10.6sn, ezip geçmesi lazım Arteon'un ama öyle olmuyor. Adamlar şaşırmışlar ama "kurumsallığı koruma" güdüsü, suya sabuna dokunup fazla dikkat çekmemek adına genel yorumları yine katalog değerleri üzerinden yapmışlar.

İşin garibi sorun VW'de değil, Mazda da. Katalog verilerini zayıf gösterme meselesini aklım alamıyor, alttan almacılık mı, bazı ülkelerdeki regülasyonlar mı, ölçüm teknikleri mi, var bir sıkıntı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, Leanback :

Daha az yakması bir tarafa, araçları deniyorlar ve hızlanma olarak son derece yakın yürüyor iki arabada, hatta aynı gibiler. Kataloga bakıyorlar Arteon 0-100kmh 8.9sn, Mazda 6 10.6sn, ezip geçmesi lazım Arteon'un ama öyle olmuyor. Adamlar şaşırmışlar ama "kurumsallığı koruma" güdüsü, suya sabuna dokunup fazla dikkat çekmemek adına genel yorumları yine katalog değerleri üzerinden yapmışlar.

İşin garibi sorun VW'de değil, Mazda da. Katalog verilerini zayıf gösterme meselesini aklım alamıyor, alttan almacılık mı, bazı ülkelerdeki regülasyonlar mı, ölçüm teknikleri mi, var bir sıkıntı.

Kardeş adamlar araçları katalog verileri üzerinden değil adam akıllı sürerek test etmişler.

Hey gidi Türkiye halkına kazık atan VW ve bu kazığı gönüllü olarak yiyen halkımız. İşte çok begendigin arteon

 

Linki

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 saat önce, Leanback :

Daha az yakması bir tarafa, araçları deniyorlar ve hızlanma olarak son derece yakın yürüyor iki arabada, hatta aynı gibiler. Kataloga bakıyorlar Arteon 0-100kmh 8.9sn, Mazda 6 10.6sn, ezip geçmesi lazım Arteon'un ama öyle olmuyor. Adamlar şaşırmışlar ama "kurumsallığı koruma" güdüsü, suya sabuna dokunup fazla dikkat çekmemek adına genel yorumları yine katalog değerleri üzerinden yapmışlar.

İşin garibi sorun VW'de değil, Mazda da. Katalog verilerini zayıf gösterme meselesini aklım alamıyor, alttan almacılık mı, bazı ülkelerdeki regülasyonlar mı, ölçüm teknikleri mi, var bir sıkıntı.

0-100 km  verisi hangi aracın geçeceğini söyleyen bir veri değildir. 0-100 km 8 sn olan bir aracı 9 sn olan başka bir araç geçebilir genel kanı 0-100 km düşük olan geçer yönündedir fakat yanlış bilinen bir bilgidir bu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

05.08.2018 at 10:04, M.E.G :

1.4t 140 bg üstü veya 1.6t ile yürümesi çok zor cx5’ in hele ki bahsettikleriniz otomobil ise.

Dediğim araçların başında Passat ve Tiguan TSi var, ara hızlanma verilerini karşılaştırıp ekleyeceğim ilk fırsatta.

05.08.2018 at 10:36, jackjoker :

cx5'in, küçük motorlu ancak yüksek sıkıştırmalı turbo motorlar karşısında normal şartlarda şansı yok. varsa bir kaşıma videosu varsa alalım lütfen :)

Bu dediğinize katılmıyorum, herşey 0 - 100 km verisi değil, evet turbo motor ara hızlanmalarda da iyi ancak çok kısıtlı devir aralıkları kullanıldığı için bence atmosferikler daha iyi. 2000 - 3000 d/d aralığındaki o yalancı ivmelenmeyi sevmiyorum, red line'ye girene kadarki hızlanmayı seviyorum :D 1.6 dediğim araç da Audi A3'dü ama herhangi bir video çekmedim, niyetim test değildir, trafik içinde olan olaylardı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

06.08.2018 at 09:05, Anilcanatan :

0-100 km  verisi hangi aracın geçeceğini söyleyen bir veri değildir. 0-100 km 8 sn olan bir aracı 9 sn olan başka bir araç geçebilir genel kanı 0-100 km düşük olan geçer yönündedir fakat yanlış bilinen bir bilgidir bu.

Mesafe/zaman grafiğini biliyorum mesele bu değil. Mazda diyor ki Mazda 6 2.0 Sky-G 165 otomatik aracın 0-100kmh hızlanması 10.6sn. Fakat değil, pratikte 9-9.5sn arası 0-100kmh yapıyor, Mazda 3 1.5 Sky-G'nin 11.9sn diyor, sırf şüphelendiğim için (daha doğrusu geçememem gereken bazı araçları kalkıştan itibaren geçebildiğim için) deniz seviyesinde 1-2 ayrı uygulama ile gidiş dönüş denedim, 10.9-11sn civarı 0-100kmh hızlanması. Mazda 3'ün rakipleri ile karşılaştırmaları oluyor, her rakibi 0-100kmh hızlanmayı fabrika verisinden biraz daha kötü yaparken (doğal olarak), Mazdası Hondası fabrika verisinden daha iyi değerler yakalıyor. Neticede hepsi yakın bir değerde buluşuyor da neden bu kadar kötümser katalog yayınlıyorsun? Ölçüm regülasyonun bazı ülkelerde farklı olmak zorunda ise neden zahmet edip diğer ülkeler için bunu esnetmiyorsun, arabanı rekabetçi göstermek gibi bir kaygın mı yok, üşeniyor musun nedir? Aklım havsalam almıyor benim bu işi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, serkan306 :

Bu dediğinize katılmıyorum, herşey 0 - 100 km verisi değil, evet turbo motor ara hızlanmalarda da iyi ancak çok kısıtlı devir aralıkları kullanıldığı için bence atmosferikler daha iyi. 2000 - 3000 d/d aralığındaki o yalancı ivmelenmeyi sevmiyorum, red line'ye girene kadarki hızlanmayı seviyorum :D 1.6 dediğim araç da Audi A3'dü ama herhangi bir video çekmedim, niyetim test değildir, trafik içinde olan olaylardı.

Atmosferik motor ile Turbo motor arasındaki farka Kısacası değinmek gerekirse; Avrupalı üreticiler ile Japon üreticiler arasındaki ekonomik savaş demek daha doğru olur. ABD'deki Pazar payını Japonlara kaptıran Avrupalı üreticiler, Avrupa'daki paylarını da kaptırmak istemiyorlar. Bununla birlikte yüksek vergileri de ekleyince haliyle biz kullanıcılar Turbo motorlu araçları tüketmek zorunda bırakılıyoruz. Sonuç olarak 1.0 motorlu araçlar gırla gezerken, ya Lpg'li japon ya da düşük motorlu atmosferik araç tercih etmek durumunda kalıyoruz.

Tabi bunun sonuçlarına da kendimiz katlanmak zorundayız. Turbo ve Diesel motorlar haliyle yüksek emisyon demek ve sonuç olarak Doğamızı daha çabuk katledip, insanımızı daha kolay zehirliyoruz. NOx gazının kanser edici özelliği üzerine zaten yüzlerce yazı mevcut.

Şimdilerde alışveriş Otopark'larının kokusu hiçte hoşumuza gitmemeye başladı...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...