Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Titreme


Katil Balina
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

11.11.2019 at 17:08, Sergio_01 :

@Mutlu Tekir Ben kaç kez üst üste SOCAR'dan 98 doldurdum fakat aynı... Düzelme olmadı... Geçenlerde yeni akü değişimi yaptım...

Birkaç gün olmadı titreme sonra tekrar başladı... Fakat daha öncede forumda yazdığım gibi ... Dikkat edin araç titremeye bağladığı anda farları yakın yada akşam farlar açıkken olan sürüşlerde bakın titreme olmicaktır.... En azından bende öyle oluyor... Yada klimayı devreye alın o zamanda titreme kesiliyor... Çok dur kalk trafiklerde farları açıyorum titreme olmasın diye....

Ben de birebir bu durumu tecrübe ettim. Geçen gün tünel trafiğinde dur kalk sırasında titreme yaparken dediğiniz far açma olayı aklıma geldi. Farı açar açmaz araç devri çok çok az yukarı çıkıyor ve titreme tamamen geçiyor. Çok değişik bir durum. Far açık olduğu sürece de titreme yapmıyor asla.

İngiltere'de kullandığım 2001 model E46 330ci aracımda benzer bir titreme durumu vardı dururken. Klima açıkken titreme yapmazken, klima kapalıyken rahatsız eden bir titreme vardır. Aracın beynini kodlayabildiğim bir program vardı. O programı araca bağlayıp kontrol ederken iki tane değer görmüştüm. Tam olarak hatırlayamıyorum ama idle rpm with ac on ve idle rpm with ac off gibi değerlerdi. Yani klima açıkken ve kapalıyken aracın kendini ayarlaması gereken RPM değeri. Klima kapalıyken olan değeri 50 rpm artırdığımda sorun tamamen ortadan kalkmıştı. Emin değilim ama bizim araçlarımızda da kesin böyle bir değer var ve o değeri değiştirebilirsek bu sorun da ortadan kaklmış olacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

klima açık veya kapalıyken böyle bir ayarın olması mantıklı olabilir ama max 60'ar watttan 120 wattlık bir güçten bahsedince farlar açık veya kapalı biraz mantıksız değil mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Mehmet Özdemir :

klima açık veya kapalıyken böyle bir ayarın olması mantıklı olabilir ama max 60'ar watttan 120 wattlık bir güçten bahsedince farlar açık veya kapalı biraz mantıksız değil mi?

Far açıldığı gibi alternatör devreye girip devri çok az da olsa yükseltmesinden ötürü mantıksız değil Mehmet abi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 saat önce, Mutlu Tekir :

Far açıldığı gibi alternatör devreye girip devri çok az da olsa yükseltmesinden ötürü mantıksız değil Mehmet abi.

o kadar elektronik sistem için alternatör zaten hep devrede değil mi mutlu? koltuk ısıtmayı açtığınızda da aynı sıkıntı yaşanıyorsa o zaman tamam diyebilirim mesela

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, Mehmet Özdemir :

o kadar elektronik sistem için alternatör zaten hep devrede değil mi mutlu? koltuk ısıtmayı açtığınızda da aynı sıkıntı yaşanıyorsa o zaman tamam diyebilirim mesela

Bir dahaki titreme seansından koltuk ısıtmasını da deneyeyim. Bakalım fark olacak mı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

29 dakika önce, kayagurkan :

Ben far ve koltuk ısıtmasını denedim ikiside olmuyor. Ancak vites D den N ye alınca titreme kesiliyor

Farklı far mı var diyeceğim ama sizin aracınız da power. Makyajlı değilse sizde de xenon vardır. Siz farları açtığınızda değişiklik olmuyor ise, sizdeki durum daha farklı sanıyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, Mehmet Özdemir :

o kadar elektronik sistem için alternatör zaten hep devrede değil mi mutlu? koltuk ısıtmayı açtığınızda da aynı sıkıntı yaşanıyorsa o zaman tamam diyebilirim mesela

Alternatör sürekli kullanılmıyor abi. Start Stop akülerde şarj sistemi farklı belirli aralıklarla aç kapa şeklinde değil de, akımı zamanla azalan şekilde şarj ediyor. Haliyle alternatörden sürekli akım çekilmez, çekilen akıma göre motora binen yük de değişiyor.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, Tarahumara :

Farklı far mı var diyeceğim ama sizin aracınız da power. Makyajlı değilse sizde de xenon vardır. Siz farları açtığınızda değişiklik olmuyor ise, sizdeki durum daha farklı sanıyorum. 

Ben durumu kabullendim sadece bilgilendirme amaçlı sizlerle paylaşıyorum. Aracım evet 2015 makyajsız power. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Senin anlattığın gibiyse farlar için alternatörün devreye girmesi gerekmiyor değil mi? Sadece start stop akülerde değil tüm akülerde bu sistem kullanılır. Ne kadar akım çekiyorsan o kadar şarj edersin aküyü. Geçen kendim için küçük akü şarj devresi yaptım, bu mantıkla kontrol ettim şarj akımını. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

27 dakika önce, Mehmet Özdemir :

Senin anlattığın gibiyse farlar için alternatörün devreye girmesi gerekmiyor değil mi? Sadece start stop akülerde değil tüm akülerde bu sistem kullanılır. Ne kadar akım çekiyorsan o kadar şarj edersin aküyü. Geçen kendim için küçük akü şarj devresi yaptım, bu mantıkla kontrol ettim şarj akımını. 

Belirli bir voltaja kadar evet. Detaylı çalışlma mantığını bilmiyorum. Ama Tarahumara abinin dediği bunu anımsattı. 

Belki bu titreme normal olamaz mı? Şehiriçi trafikte az yakması için devir düşük tutulması yaygın birşey. Hatırlarım 2007 yarisim 600 devirde çalışır ve zangır zangır titrerdi. Tabi hiç sevmediğim bir olaydı. 

N'ye alınca titremenin geçmesi sıkıntı olmadığının göstergesi bence.

33 dakika önce, kayagurkan :

Ben durumu kabullendim sadece bilgilendirme amaçlı sizlerle paylaşıyorum. Aracım evet 2015 makyajsız power. 

Tüm motora yük bindiren ekipmanları açarak denediniz mi? 
koltuk ısıtma, klima, farlar... 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de bir dikkat edeyim bu olaya yahu.

Benim araç da 2015, benzinli ve akü hafiften zayıflamaya başladı gibi. 2007'de aldığım ilk aracımdan bugüne (çok mecburi durumlar hariç) daima Total'den aldım ve hiç bir aracımda bir sorun yaşamadım.

Hoş; abartı bir titreme hissetmedim ama bunca sayfayı okuduktan sonra bilgisayar başında otururken bile titreşim geldi bana bi'. :)

  • Haha 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İki yada üç senedir araç viteste durduğu yerde titreme vardı serviste baktılar motor takozların birisi de değişti

ama düzelmedi yakın zamanda bi sitede titremenin aküyle alakalı olduğunu okudum yani ne alaka dedim aracın aküsüde zayıftı  VARTA Blue Dynamic EFB JIS 572 501 076 aküyle değiştirdim (Varta bu aküyü MAZDA için üretmiş) titreme şu an çok azaldı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, Mutlu Tekir :

Belirli bir voltaja kadar evet. Detaylı çalışlma mantığını bilmiyorum. Ama Tarahumara abinin dediği bunu anımsattı. 

Belki bu titreme normal olamaz mı? Şehiriçi trafikte az yakması için devir düşük tutulması yaygın birşey. Hatırlarım 2007 yarisim 600 devirde çalışır ve zangır zangır titrerdi. Tabi hiç sevmediğim bir olaydı. 

N'ye alınca titremenin geçmesi sıkıntı olmadığının göstergesi bence.

Tüm motora yük bindiren ekipmanları açarak denediniz mi? 
koltuk ısıtma, klima, farlar... 

Herşey açıktı. Ama şöyle bi durum yaşadım dün akşam. Işıkta durduğunda titreme olduğunda vitesi N ye aldım kesildi. Sonra tekrar D ye aldım (ışık hala kırmızı) titreme azaldı. Valla biriyle yolculuk yaptigimda utaniyorum arabadan. Ama benim şanssızlığım bu sabah ta arka stoplar iceriden bugu yapmis ki ben takintili biriyim hic sevmem boyle seyleri. Hemen komple stop takimina bakmaya basladim. Mazdadan vazgececegim cok sevmeme ragmen. On koltugum ezildi kuması yirtildi gicirti yapmaya basladi hemde bose yi bastiracak sekilde. Bu nedir ya. 😥

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sizinki de nasıl bir şanssızlıkmış. Üzüldüm.

***

Bu arada, iki gündür dikkat kesildim, bu kadar bahsi geçen, geçecek kadar bir titreme yok araçta. Ayrıca bu durumdan akünün iyi durumda olduğunu mu çıkarmalıyım, bilemedim. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende de hiçbir zaman ciddi titreme olmadı, 5 yıllık akü, uzun süre de yatmış arabayı almıştım. Akünün en sevmediği şey yatmaktan öte kısa mesafe kullanımı. Benim araba da ya uzun yol yapıyor, ya da şehir içi uzun mesafe gidiyorum hep. Start-stopu ancak uzun süre duracaksam kullanıyorum, 3-5 saniyelik aç-kapalar yok. Tam döngü yapmadan kontak kapanmıyor, yine de Start-stop aküler her markanın başına bela maalesef.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Arkadaslar merhaba. Benim titreme sorunumu tam olarak bulamadim forumda ancak buraya yazmak daha makul geldi. Ya da sizlerle ayni sorunun yasiyorum ancak bana farkli geliyor da olabilir bilemedim.

 

Sikinti su ki, arac durur vaziyette d veya r ye aldigimda direksiyonu cok hafif saga veya sola oynattigimda boyle icerden hidrolik titremesi gibi bir sey oluyor ama cevirmeye devam ettigimde titreme kesiliyor. Hareket halindeyken de sanki araci ilk aldigim zamanlarda olmayan titreme hissediyorum direksiyonda. Yani hissiyatim o yonde bilemedim. Arac 25 binde ve 3 kez bakima girdi. Bu sorun icin de servise gittim ancak normal dediler ama ben tatmin olmadim. Acikcasi cok kurcalamak da istemiyorum eger baskalarinda da bu sorun var ve arac icin uzun vadede bir sikinti yaratmiyorsa kabullenecegim ufak bir sorun gibi duruyor.

fikir beyan ederseniz memnun olurum. Hayirli geceler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

57 dakika önce, Samsunspor :

Arkadaslar merhaba. Benim titreme sorunumu tam olarak bulamadim forumda ancak buraya yazmak daha makul geldi. Ya da sizlerle ayni sorunun yasiyorum ancak bana farkli geliyor da olabilir bilemedim.

 

Sikinti su ki, arac durur vaziyette d veya r ye aldigimda direksiyonu cok hafif saga veya sola oynattigimda boyle icerden hidrolik titremesi gibi bir sey oluyor ama cevirmeye devam ettigimde titreme kesiliyor. Hareket halindeyken de sanki araci ilk aldigim zamanlarda olmayan titreme hissediyorum direksiyonda. Yani hissiyatim o yonde bilemedim. Arac 25 binde ve 3 kez bakima girdi. Bu sorun icin de servise gittim ancak normal dediler ama ben tatmin olmadim. Acikcasi cok kurcalamak da istemiyorum eger baskalarinda da bu sorun var ve arac icin uzun vadede bir sikinti yaratmiyorsa kabullenecegim ufak bir sorun gibi duruyor.

fikir beyan ederseniz memnun olurum. Hayirli geceler.

Bu sanırım aracın PAS (Power Assisted Steering) sistemi ile ilgili bir titreme.  Bizim araçlarda PAS hidrolik mi yoksa elektrikli mi, emin olamadım.  Ona göre tabii yanıt da değişir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, AKayhan :

Bu sanırım aracın PAS (Power Assisted Steering) sistemi ile ilgili bir titreme.  Bizim araçlarda PAS hidrolik mi yoksa elektrikli mi, emin olamadım.  Ona göre tabii yanıt da değişir.

Hocam peki bu bir ariza midir ve ileride daha buyuk sorunlara yol acar mi? Isin ilginc yani simdi bir kere işkillendiğim için aracı ilk aldığımda bu sorun vardı da ben mi anlamıyordum yoksa yoktu da sonradan mı ortaya çıktı onu da kestiremiyorum. Ancak son 1.5-2 aydır hissediyorum bunu

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Samsunspor Bu tip şüpheler en kolay başka bir Mazda 3 ile yan yana deneyerek giderilir. Servise gidin ve özellikle bunu isteyin, orada vardır benzer bir araç. Sizinkinden farklı bir titreme varsa, servisteki usta da gözüyle görmüş olur sorunu, normal diyerek geçemezler.

Bizim direksiyonlar EPAS full elektrikli, hidrolik değil. Motora binen bir parazit yük yok hidrolik gibi, bu yüzden hiç titrememesi lazım teoride. Hidroliklerde olur, devir düşer, araç da direksiyon da hafif bir tirer.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...