Jump to content

3. Nesil Dizel Mazda 3 Yağ Yükseltme Sorunu


mesut2323
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar. 4 gün önce şehirler arası yol gitmem gerekti.  Zigana ya çıkarken aracım önce çekişten düştü sonra da resimde ki gibi uyarı ışıkları yandı. Hemen sağa çektim ve durdum. Aracı stop ettirdim ve tekrar çalıştırdım. Ardından ışıklar yanmadı ve yola devam ettim. Bir süre sonra yine hafif rampa bir yerde aynısı oldu. Bu seferde resmini çektim ve Trabzon mazda servisi aradım. Servise gelmemi önerdiler. Bugün servise gittim. Motor yağ seviyem aşırı yükselmiş ve enjektörlerin değişeceği söylendi. Tahmini 20 gün sürebilir dediler.  Bir görüşünüz var mı? neden olmuş olabilir? yakıtı her zaman aynı yerden alıyorum ve servis yakıttan hiç bahsetmedi. direkt garantiden dedi.

D0BC07DF-9DE9-4FF7-B275-FF5D402611DA.jpeg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dpf ölçümü yapıldı mı? rejenerasyonlar başarısız olursa, mazot yağa iner seviyeyi yükseltir?

garanti deniyorsa iyidir gerçi ses çıkarmamakta fayda var :)

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Enjektörlerde bir sorun olduysa bilemiyorum ama kısa mesafe kullanılan ve sık DPF temizliği için geç mazot püskürtmesi yapılan dizel motorlarda zamanla mazot silindir duvarlarından yağa karışır ve yağ seviyesi yükselir "oil dilution" deniyor bu duruma. Sırf bu yüzden DPF'li araçların yağı farklı oluyor bildiğim kadarıyla. Kısa mesafe kullanılan dizellerde bunu yaşayan bir çok insan var da düzenli kullanılan ve çalışma ısısında yeterli vakti geçiren motorlarda olmaması lazım.

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

33 dakika önce, Çağlar Bayur :

dpf ölçümü yapıldı mı? rejenerasyonlar başarısız olursa, mazot yağa iner seviyeyi yükseltir?

garanti deniyorsa iyidir gerçi ses çıkarmamakta fayda var :)

DPF BAKILMADI SANIRIM AMA DPF IŞIĞI HİÇ YANMADI. 18.000 KM de bir kere rejenerasyon yedi ama. daha sonra da turbo yazılımı güncellendi. bakalım ne olacak. 

 

23 dakika önce, Leanback :

Enjektörlerde bir sorun olduysa bilemiyorum ama kısa mesafe kullanılan ve sık DPF temizliği için geç mazot püskürtmesi yapılan dizel motorlarda zamanla mazot silindir duvarlarından yağa karışır ve yağ seviyesi yükselir "oil dilution" deniyor bu duruma. Sırf bu yüzden DPF'li araçların yağı farklı oluyor bildiğim kadarıyla. Kısa mesafe kullanılan dizellerde bunu yaşayan bir çok insan var da düzenli kullanılan ve çalışma ısısında yeterli vakti geçiren motorlarda olmaması lazım.

Kısa mesafe sürüşüm az da olsa var ama genelde bindim mi 10 km yol yapıyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dpf yüzünden böyle bir şey yapması Mazda’ ya mı özgü? 20 gün arabasız kalmaya mı yanalım, sıfır aracın verdiği arızaya mı?

Dpf ışığı yakan bir sürü araç var. Hiç birinde yağ artırıp enjektör değiştiğini görmedim.

  • Teşekkürler 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

49 dakika önce, M.E.G :

Dpf yüzünden böyle bir şey yapması Mazda’ ya mı özgü?

hayır zamane diesellerinin hepsinde uzatmalı püskürtme sonucu piston egzos sürecinde iken de bir miktar mazot püskürtüyor. o da kartere inip yağ seviyeine ilave oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, tansu87 :

japon'dan benzinli almak lazım. geçmiş olsun.

yalnız sizin avatardaki modelin motoru  şanzımanı ford :) sağlamdır yüksek devirde çok canlıdır, şanzımanı da taş gibidir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 saat önce, Çağlar Bayur :

yalnız sizin avatardaki modelin motoru  şanzımanı ford :) sağlamdır yüksek devirde çok canlıdır, şanzımanı da taş gibidir.

Dizel kadar aynı olmasa da aynı sayılır. Japonlar benzinli motora daha çok el atıp değiştirmişler. Uzmanlıkları benzinli çünkü. Ama ford da candır. Kalitelidir. Yüksek devir performans ses vs iyi de Tek sıkıntı uzun yolda az yüklü aracın 110-120’de 7,5-8 litre benzin tüketmesi :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

05.09.2018 at 00:01, Çağlar Bayur :

hayır zamane diesellerinin hepsinde uzatmalı püskürtme sonucu piston egzos sürecinde iken de bir miktar mazot püskürtüyor. o da kartere inip yağ seviyeine ilave oluyor.

Zamane dizellerinin bir çoğunu kullandım hocam. Yeni focus dizel 120 hp, vw passat 120 hp, pug 120 hp, civic 120 hp bir çoğu yakın arkadaşlarımda var. Ben bunu ilk defa Mazda’ da duydum ne yazık ki.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@mesut2323 10km derken bir sıfır eksik mi yazdınız yoksa cidden 10km mi anlayamadım :) 10km'de dizel motor ısınmıyor bile, bunun olması çok normal.

@M.E.G  Hayır sadece Mazda değil, Mını Cooper 1.5d arkadaşımın eşindeki araç 19bin km'de yağ seviyesi kritik uyarısı ile servise gitti, günde 6km git gel yapıyor. Yağ değişimi yapıldı, aynı durum söylendi, benim de konu ile alakam buradan. Astra 1.6 cdti'larda da aynı durum olabiliyor, dahası yağ seviyesi aşırı yükselmeden uyarı da alamazsınız, mazot yağa her modern dizel araçta karışır bilginiz haricinde, illa krank mili seviyesine yaklaşması şart değil.  Mazda'nın 1.5 dizellerinin olayı adblue olmadığı için ve yazılımdan ötürü çok sık DPF rejenerasyonuna girmeleri, yapılan km az olunca araba nerdeyse 2-3 sürüşte bir DPF temizlemeye giriyor. 

Konu harici benim görüşüm gerçekten çok yol yapmıyorsanız (yılda 30bin km gibi) hele ki Mazda gibi çok sık DPF temizleyen araçlarda dünya para ödeyip dizele girmeye hiç gerek yok. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, Leanback :

@mesut2323 10km derken bir sıfır eksik mi yazdınız yoksa cidden 10km mi anlayamadım :) 10km'de dizel motor ısınmıyor bile, bunun olması çok normal.

@M.E.G  Hayır sadece Mazda değil, Mını Cooper 1.5d arkadaşımın eşindeki araç 19bin km'de yağ seviyesi kritik uyarısı ile servise gitti, günde 6km git gel yapıyor. Yağ değişimi yapıldı, aynı durum söylendi, benim de konu ile alakam buradan. Astra 1.6 cdti'larda da aynı durum olabiliyor, dahası yağ seviyesi aşırı yükselmeden uyarı da alamazsınız, mazot yağa her modern dizel araçta karışır bilginiz haricinde, illa krank mili seviyesine yaklaşması şart değil.  Mazda'nın 1.5 dizellerinin olayı adblue olmadığı için ve yazılımdan ötürü çok sık DPF rejenerasyonuna girmeleri, yapılan km az olunca araba nerdeyse 2-3 sürüşte bir DPF temizlemeye giriyor. 

Konu harici benim görüşüm gerçekten çok yol yapmıyorsanız (yılda 30bin km gibi) hele ki Mazda gibi çok sık DPF temizleyen araçlarda dünya para ödeyip dizele girmeye hiç gerek yok. 

Evet 10 km. Bir sıfır eksik değil. Daha önce 1.3 cdti astra kullandım. Hiç böyle bir şey olmadı ve onun bakımı 15 binde bir idi. Tabi motorlar aynı değil ama nedenini de bilmiyorum. 

Km nin hakkını veriyordum ama işyerime yakınlaştım. Mazda bayiinde benzinli almak istedim, takas fiyatı ÇOOOoookkkKK düşük olunca binmeye devam ettim. bu arada bugün bayii yi aradım. Hala malzeme temini safhasındayız. gelen bir şey yok. Beklemeye devam :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 saat önce, Leanback :

@mesut2323 10km derken bir sıfır eksik mi yazdınız yoksa cidden 10km mi anlayamadım :) 10km'de dizel motor ısınmıyor bile, bunun olması çok normal.

@M.E.G  Hayır sadece Mazda değil, Mını Cooper 1.5d arkadaşımın eşindeki araç 19bin km'de yağ seviyesi kritik uyarısı ile servise gitti, günde 6km git gel yapıyor. Yağ değişimi yapıldı, aynı durum söylendi, benim de konu ile alakam buradan. Astra 1.6 cdti'larda da aynı durum olabiliyor, dahası yağ seviyesi aşırı yükselmeden uyarı da alamazsınız, mazot yağa her modern dizel araçta karışır bilginiz haricinde, illa krank mili seviyesine yaklaşması şart değil.  Mazda'nın 1.5 dizellerinin olayı adblue olmadığı için ve yazılımdan ötürü çok sık DPF rejenerasyonuna girmeleri, yapılan km az olunca araba nerdeyse 2-3 sürüşte bir DPF temizlemeye giriyor. 

Konu harici benim görüşüm gerçekten çok yol yapmıyorsanız (yılda 30bin km gibi) hele ki Mazda gibi çok sık DPF temizleyen araçlarda dünya para ödeyip dizele girmeye hiç gerek yok. 

Madem böyle bir şey oluyor, büyük bir riski var neden uyarı vermez araç? Bmw de uyarı vermiş servise gitmiş arkadaş yağ değişimi ile kurtarmış anladığıma göre. Cx3 de de bu durumu yaşayan vardı, arkadaş da mazda3 de yaşamış. Hiç bi uyarı vermeden yolda kalıp enjektör değişimi gereksinimi nedir? Böyle büyük bir risk taşıyan arıza için 2 tane sensör koyamadılar mı? 

Çok normal gelmiyor bana açıkçası.  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@M.E.G  Sensör işini bilemiyorum ama net olmasa bile konudaki araç uyarı vermiş sanırım? Yine de nokta atışı uyarılara ihtiyaç var orası doğru.

Demek istediğim bu durum Mazda'ya özgü değil her modern dizel araçta var, hepsinde geç ateşleme yüzünden DPF temizliği esnasında yağa benzin karışır ve yağın özelliğini zaman geçtikçe bozar. Bazı aracın yağ karteri veya büyük olur veya motorun yağ kapasitesi fazla ise kolay kolay uyarı vermeyebilir. Sık DPF temizliği yapan motorlarda yağ seviyesi max çizgisinin iki katına bile çıkabiliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün arabayı teslim ettiler arkadaşlar. Bazı parçalar temin edilemediği için daha sonra değişecekmiş. ama ana parçalar, bilhassa enjektörler değiştirilmiş.  30.000 bakımı da yapıldı. Ön balatalar dahil 1600 tl tuttu. biraz fazla geldi gibi ama arabayı almanın mutluluğunun yanında umursamadım. İlginiz için teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...
04.09.2018 at 20:33, mesut2323 :

Merhaba arkadaşlar. 4 gün önce şehirler arası yol gitmem gerekti.  Zigana ya çıkarken aracım önce çekişten düştü sonra da resimde ki gibi uyarı ışıkları yandı. Hemen sağa çektim ve durdum. Aracı stop ettirdim ve tekrar çalıştırdım. Ardından ışıklar yanmadı ve yola devam ettim. Bir süre sonra yine hafif rampa bir yerde aynısı oldu. Bu seferde resmini çektim ve Trabzon mazda servisi aradım. Servise gelmemi önerdiler. Bugün servise gittim. Motor yağ seviyem aşırı yükselmiş ve enjektörlerin değişeceği söylendi. Tahmini 20 gün sürebilir dediler.  Bir görüşünüz var mı? neden olmuş olabilir? yakıtı her zaman aynı yerden alıyorum ve servis yakıttan hiç bahsetmedi. direkt garantiden dedi.

 

Selamün aleyküm hocam benzer durum bende de oldu.hatta benimki direk "motor yağı seviyesi çok yüksek uyarısı verdi." Aracı şuan kullanmıyorum.Bulunduğum şehirde mazda servisi yok.70km uzakta antepde var.Bu şekilde servise gidebilirmiyim,sorun olurmu.Siz bu olayı yaşadıktan sonra kaç km gittiniz ..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

‎3‎.‎01‎.‎2019 at 15:48, mazdAlp :

Selamün aleyküm hocam benzer durum bende de oldu.hatta benimki direk "motor yağı seviyesi çok yüksek uyarısı verdi." Aracı şuan kullanmıyorum.Bulunduğum şehirde mazda servisi yok.70km uzakta antepde var.Bu şekilde servise gidebilirmiyim,sorun olurmu.Siz bu olayı yaşadıktan sonra kaç km gittiniz ..

Şehir dışında olduğum için geç cevap veriyorum kusura bakmayın. Ben servise gittiğimde araç için direkt olarak veremeyiz dediler. Binmek isterseniz imza karşılığı alırsınız sorumluluk almayız dediler. Bence servisi arayın ve garanti kapsamında olması nedeni ile gelip çekici ile götürsünler. Risk almayın. Haa bu arada bu arıza tespit edilmeden önce (ikaz ışıkları yandıktan sonra) arabayı yaklaşık 900 km kullanmıştım bilmeden. Servis sonucunu buradan paylaşırsanız sevinirim. Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam servisi aradım 70km için arabayla gelebilirsin dedi ama ben risk almadım kaskonun taşıması ile servise gittim.Usta inceledi ve enjeokterler için bi hata gözükmüyor dedi.Kisa mesafe kullaniminizdan jenerasyon yapamamistir bu yuzden kaynaklanmış olabilir dedi.Ama yağı değiştirelim dedi. Devam ederse enjektoru degistirriz dedi.Ben tamam dedim daha sonra yeni bi bülten yayinlandigini benim aracida bu kapsama sokacaklarini soylediler.Sagolsunlar garanti kapsamında yağ  değişimi  ve jenerasyonu yapıldı.simdilik sıkıntı yok bende yağ seviyesini ara ara takip edicem.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

35 dakika önce, mazdAlp :

Hocam servisi aradım 70km için arabayla gelebilirsin dedi ama ben risk almadım kaskonun taşıması ile servise gittim.Usta inceledi ve enjeokterler için bi hata gözükmüyor dedi.Kisa mesafe kullaniminizdan jenerasyon yapamamistir bu yuzden kaynaklanmış olabilir dedi.Ama yağı değiştirelim dedi. Devam ederse enjektoru degistirriz dedi.Ben tamam dedim daha sonra yeni bi bülten yayinlandigini benim aracida bu kapsama sokacaklarini soylediler.Sagolsunlar garanti kapsamında yağ  değişimi  ve jenerasyonu yapıldı.simdilik sıkıntı yok bende yağ seviyesini ara ara takip edicem.

Geçmiş olsun. Şimdilik iyi haber 👍

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • mribrahim
      Yazan: mribrahim
      Merhaba Arkadaşlar,
      2021 Eylül ayında Merser'de aracıma bakım yaptırmıştım. Yaklaşık 3-4 haftadır (soğukların da artmasıyla ilgili mi acaba?) "düşük fren sıvısı" uyarısı çıkıyor sürekli (El freni çekili olduğundaki uyarı işareti yanıyor). Araç biraz ısınınca gidiyor sonra arada geliyor tekrar gidiyor, sürekli yanıyor sönüyor yani. Yaşadığım yerde Mazda servisi omadığından gidemedim, bu durumla karşılaşan oldu mu?
      Not: Bakım periyotlarına göz attım, 40K ve 80K 'da fren hidroliği değişmeli yazıyor. 
    • hkaleli
      Yazan: hkaleli
      Uygulamadan gördüm Dizeller için pcm güncelleme ve rejenerasyon işlemi diyor?😄
      B85FBFB6-3834-451E-82AE-528D0D348D7C-dönüştürüldü.pdf
    • MarinaVista
      Yazan: MarinaVista
      Merhabalar arkadaşlar. Mazda 3 1.6D sahibiyim. Aracım 2013 model ve 97 bin km'de. Bakımına 4-5 bin km daha var. Sadece hafta sonları binerim, aracı yormam ve asla üzmem. Fakat bugün motorun normalinden biraz daha sesli çalıştığını farkettim. Kaputu açıp motor yağ kapağını ve yağ çubuğunu çıkardım. İlk başta motor soğuktu ve herhangi bir duman atmaya rastlamadım. Daha sonra 10 km yol yaptıktan sonra rölantide tekrar kontrol ettim bahsi geçen yerleri. Gözlendiğim şunlardı ; 
      °Hafif buhar ( motor yağ kapağı altında)
      °Hava üfleme ( yağ çubuğu ve üst kapakta)
      °Yag sıçratma (motor yağ kapağı altında. Motor koruma kapağının üzeri 100e yakın damlacık olacak kadar çok)
      °Tekrar hafif buhar ( Yağ çubuğu altında)
       
      Herhangi bir yağ eksiltme durumu yok. Çekişinde ve sürüşünde de gayet iyi.
      Lütfen yardımcı olun. Bu durum oraya bakmayana kadar haberdar olmadığım bir şey. Açıkçası tesadüf bakmasam belki yıllarca bu şekilde binecektim. Daha doğrusu arabadan mekanik olarak 10 parmağı geçmeyen bilgiye sahibim.
    • Burak Aydın
      Yazan: Burak Aydın
      Merhabalar Arkadaşlar. Uzunca bir konu, çok sevdiğim arabamdan soğudum ve değiştirmeyi düşünüyorum şu an... Görüşlerinizi almak isterim. Okuyup bilginiz dahilinde yorum yazarsanız çok mutlu olurum, çünkü aracımı değiştirmek istemiyorum. 😔
      motor vs. hakkında ciddi bilgim yok; ama servislerin dediklerine ikna olmazsam kafamda kaygı kalıyor. İlgisiz olabilir ama şu şekilde bugüne kadar hiç yaşamadığım 2 olay yaşadım. Uzunca olacak ama cidden yardıma ihtiyacım var. 
       
      aracımı 0km olarak aldım OTOMATİK DİZEL. Şu an 44.000km’de. Bakımları hep Merser’de yaptırdım, ancak 40.000km bakımını Musluoğlu’nda sadece 1saat 40 dk içinde yaptılar. 
       
      1- Bu bakımdan 1 gün sonra uzun yola çıktım, adaptif hız sabitlemesi ile 130 ile giderken Bolu’da arıza ışıkları yandı (DPF yanmadı, sadece activsense güvenlik önlemleri ışıkları turuncu renkte yandı.) ve gaza bassam da devir 2.500’ü geçmedi. 130’dan bir anda yavaşladı ve sağa çekmek zorunda kaldım. Kontak kapatıp 5 dk bekledikten sonra, yeniden çalıştırdığımda ışıklar söndü. Gece yarısı olduğu için Mazda Yol Yardım’ı aradım ve sağ olsunlar Mazda Ankara bayisinden bir ustaya bağladılar. Bana DPF’den olduğunu söyledi ve benden klasik 3.000-4.000 devir ile 15 dk sürüş yapmamı istedi (DPF yanmadı oysa, anlamsız buldum. Ama yine de dediğini yaptım.)
      Sonrasında da sürüş vs. dahil hiçbir sorun yaşamadım ve bu konu tekrarlanmadı.  İstanbul’a döndüğümde Musluoğlu’na gidip sordum ve servis yetkilisi aynen şöyle dedi: “Abi bu arabalar atmosferik olduğu için, eğer İstanbul’dan kalkış yapıp durmadan Bolu’yu tırmandıysan, birkaç müşterimizde de oldu, araç orada rakım yükselince kalkış sırasındaki oksijen oranını alamadığını hissedince ikaz veriyor. Bolu’da bir mola vermiş olsaydın, olmazdı.” (Yine anlamsız ve saçma bir yorum olarak değerlendirdim.) Üstünden 1 ay geçti, bu benzer durum hiç tekrarlanmadı. Bu durum için ne düşünürsünüz, yaşayan oldu mu?
      2- Ve canımı sıkan durum...
      Üstteki konudan alakasız, ama 2 ay sonra yani son 20 gündür fark ettiğim olay...
      Aracı hep anlık tüketim değeri ekranında tutar ve sürüşte aracı tanımak için hangi yolda ne kadar basarsam ne yakar, devir ne olur takip ederim. Hiçbir arıza ışığı yanmadı, bir sorun yok. Ama aracım artık özellikle 1-2 ve 3. vitesler ile her vitesin 1.700 devrine kadar ciddi bir tüketim göstermeye başladı. Öyle ki kullanımıma göre 7-10 arası değişen anlık gösterge, aynı yollarda 25-40 olmaya başladı. Daha da dikkat edince şunu fark ettim. 2 yıldır kullandığım gibi gaza bassam da, gaz pedalı motorun sesini artırırken, 1-1,5 saniye devir saatinde bir değişiklik olmadan, sonradan artmaya başlıyor düşük devirde ve özelikle kalkışlarda... Haliyle anlık tüketim değeri şöyle oluyor: motorun sesi yükseliyor, ama 1-1,5sn devir 1100-1200 gibi kaldıktan sonra birden hızlıca yükseliyor. Gaza daha çok basmam gerekiyor. Keyifsiz şekilde emin de olmak için bi’ 10 gün böyle kullandım. Genel ortalamam bile arttı 150km sürüşte! Sonra bir arkadaştan yorum istedim, “son aldığın mazotta su varsa mazot filtresi su ile şişer, bu sebep olmuş olabilir.” dedi. Sevinerek bu sefer Merser’in yolunu tuttum. Özellikle anlattım ve Mazot filtresine de bakın dedim. Cihaza bağlantı yapıp bir sorun görmediklerini, mazot filtresinde de sorun olmadığını, ancak DPF ikazı vermemiş olsa da dolmaya yakın olduğunu ve boşaltmayı önerdiler. Sebebi bu dediler. Hemen 236₺ verip bu uygulamayı yaptırdım. Ama sonuç hüsran... Aynı durum devam ediyor. Hiçbir yağ, motor vs. İkazı almadım;
      ama gaza bastığımda motor çalışma hızı ve sesi artıyorken, 1.700 devre kadar 1-2 sn devir saati sabit kalıyor, araç hızlanmıyor. Kritik kısım bu. YANİ İSTEDİĞİM HIZLARA ÇIKMAK İÇİN, ESKİYE GÖRE HEP DAHA ÇOK GAZA BASMAK ZORUNDA KALIYORUM VE TÜKETİM ARTIYOR. Tekrar Merser’e gideceğim yarın; ama anlatabilmişsem yardımlarınızı bekliyorum.  Bu sorun canımı çok sıktı! Hem çözülür dedikleri sorun çözülmedi, hem de haybeye 236₺ verip DPF temizlettirdim boşuna...
       
      uzunluk için kusura bakmayın, moralim çok bozuk. Doğru bilgi almak için, olduğu gibi anlatmak istedim; uzadı...
      Şimdiden teşekkürler...
    • Hunnym
      Yazan: Hunnym
      Slm arkadaşlar,aracım 2015 mazda3 skyactive.51.000 km'de.Motor arıza lambası yandı servise götürdüm katalizör gitmiş dediler.Değişimi ne tutar dedim verdikleri fiyat dudağımı uçuklattı.Efendim,katalizörle birlikte egzost komple değişirmiş ve tutarı (sıkı durun) 4.500 lira...Doğrumudur ne dersiniz yorumlarınızı bekliyorum.
×
×
  • Yeni Oluştur...