Jump to content

Otomatik şanzıman arızası ve çözüm deneyimi


hsn hsn
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bir saat önce, hsn hsn :

Otomatik şanzımana ilişkin yaşadığım problemi ve çözümünü burada sizlerle paylaşmak istedik. Benzer birşey başınıza gelirse fikir verebilir.

Geçen hafta AT arıza lambası yandı ve OBD cihazında selenoid "E" arızası verdi. Vitese ilk attığımda ve geri vitese taktığımda sanki vites sonradan yerine oturuyormuş gibi araç şiddetli şekilde atılıp vuruntu yapıyordu. Normal yolda giderken vites geçişlerinde en ufak bir sıkıntı olmuyordu.

Bunun üzerine Ankara Şaşmazda forumlarda tavsiye edilen şanzımancılara gittim. Durumu anlattım. Birisi çok dolu olduğunu 1 hafta sonra gelmemi ve açmadan birşey söyleyemeyeceğini sadece selenoid ise en az 3000 TL masraf çıkacağını söyledi. Bir başkası sadece parçasının 3500 TL olduğunu söyledi. Sonra Aydoğmuş şanzımana gittim. Kendilerinde parçanın olmadığını söyleyerek bir başka şanzımancıya yönlendirdiler. Adı şu anda aklımda değil ancak kartını aldım paylaşacağım. Araca binerek vites geçişine bakan ilk usta oldu o günkü.

Akünün durumunu sordu. Normal olduğunu sıkıntı yaşamadığımı söyledim. Akünün zayıf göründüğünü ve elektrik akımının selenoidi yeterince besleyemediği için bu problemi yapabileceğini söyledi. Aküyü değiştirelim sorun çözülecektir dedi. Hata kodunu sildi. Aküyü değiştirdi. problem çözüldü. Şanzıman yağını ve filtresini de değiştirelim daha iyi olur dedi, onları da değiştirdik. Sağlam selenoidlerin değişiminden ve boşa gidecek paradan kurtuldum.

Otomatik şanzımanlı araça sahiplerinin aklının bir köşesinde bulunmasında fayda var bence.

                            Buradaki bir çok kişinin muzdarip olduğu bir sorun usta,esnaf,ve insan aynı bedende varolabilir mi? bulursanız kaçırmayın,diyecek anlatacak o kadar çok şey varki hiç anlatmayayım daha iyi.

                           insan hatalar üzre kurulu bir varlıktır,ancak aynı hatayı tekrarlamak insansı bir olgu.dürtü olamaz,ne diyelim.hep iyilerle karşılaşın iyi kalın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Efsane bi tecrübe olmuş. Paylaştığınız için tşkler. Türkiye’de adam gibi usta olmadığının hatta %95’inin çırak bile olamayacağının kanıtıdır bu tecrübeniz. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir sorun olduğunda birkaç yerden bilgi almanın ve sormanın ne kadar faydalı olduğu anlaşılıyor anlatılanlara bakılırsa, çok geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

Aynı durum geçen sene bende de oluyordu. Servise durumu anlattım dediğiniz gibi vitesi D'ye aldığımda sanki zorla yerine oturtulur gibi geçiyor çok sarsıntı yapıyordu bende bir kaç ustaya sordum ama kimin ne dediği belli değil. Serviste araca bakıldı şanzıman kulağının koptuğunu değişmesi gerektiğini söylediler . O günkü şartlarda ne kadara değişti bilmiyorum ama şuanda öyle bi problem yok çok şükür.Araç 2009 Mazda 6 .

Şuan benim aracımda farklı olan bir durum var soğuk havalarda şanzımanın kafası karışıyor sanırım . İlk marşı yaptıktan sonra 1-2 dk bekliyorum araç ısınsın ve yağlama yapsın diye, yola çıkıyorum 1 den 2 ye geçerken bi kararsızlık oluyor geçmek ve geçmemek arasında kalıyor sarsıntı yaparak 2 ye geçiyor hatta bu soğuk havalarda araç ısınana kadar ara ara şanzımandan arı vızıltısı gibi bi ses gelmeye başladı aynı durumu yaşayan var mı acaba ?

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Merhabalar!Şu an kullandığım,5.Mazda ve ilk Mazdadan çok çektim.Hatta,bir daha Mazda Alırsam 2 Olsun dedim,5 oldu.Aradaki üç Manuel Vites olduğundan olacak,Şanzuman,Motor ve Mekanikte pek bir Proplem aşamadım.İlk Mazda Otamatik Vitesti ve Bana çok çektirdi.Halıhazırdaki de Mazda 6 ve Otomatik Vites,ben de olalı 5.yılında,bazen Geri Vitse attığımda ,sanki boşta gibi(N)herhangi bir hareket yok,hatta ön taraf biraz eğimli ise,ileri doğru gidiyor.Gaz veriyorsun, devir yükseliyor,ama hareket yok.Ya ısındıktan ya da Şanzuman yağlandıktan sonra,canı istediğinde Geri geri gidiyor.Bazen,ikiden üçe geçerken ,devir saatı yükselmesine rağmen,sanki kendini toparlamak için zaman kazanıyor gibi,bir müddet sonra üçüncü Vites Moduna geçiyor.Kırmızı ışığa yaklaşırken,frene basıp,Devir düşerken,sanki Şanzumanda Çarpıntı oluyor.Ustalar bilir,ama ,çalışma bozukluğunun Şanzuman iç yapısından ziyade,elektrik devrelerinin yetersizliğinden ya da Selenoid denen mekanizmanın algı bozukluğundan veya Şanzuman Yağ seviyesi ,eskimişliğinden olmalı diye,düşünüyorum.Böyle bir durum,Aracının başına gelen bir Kardeşimiz varsa ve Bizimle tecrübesini Paylaşırsa,şimdiden Teşekkür ederim...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha önce şanzımanla alakalı bu gibi bi durum yaşamadım. Geçen sene 1den 2ye geçerken yada geri vitese taktığım zaman bi vuruntu yapıyor hatta sirkeleme oluyordu. Sakaryada ki servis kontrol etti şanzıman kulağının bozulduğunu söylediler yenisiyle değiştirince sorun ortadan kalktı. Sizin yaşamış olduğunuz gibi sorun yaşamadım sanırım iyi bir şanzıman ustasının bakması sorunun tespiti açısından daha iyi olacaktır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

türbinli otomatik şanzımanların iç mekaniği çok basittir, markadan markaya dışı ve bazı katılmış özelikleri fark etse de içleri genelde ayunıdır.

sizin tarinizi 2. vites tasında çatlak olma olasılığı gibi.

Sorun bu tip şanzımanların kendisinde değil de aslında tamirini yapanların kifayetsizliğinde. Ehil elde bir otomatik şanzıman max. 4 saatte açılır geri toplanır (parça masada ise)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlgi ve bahse konu mesajlar için teşekkür ederim.Bizim,bir de lokalizasyon problemi var.Adana da olup,bazı yelere yada şeylere ulaşmamız zor oluyor.Bu otomatik şanzumanlar ve Sattığı Aracın Arkasında Olmayan Sektör Temsilileri,sonunda tercihimi değiştirecekler.Belki de ,Biz fazla israrcıyız-kendi adıma söylüyorum-Genel tasvip görmüş ve denenmişlere rağbet etmeli,diye düşünüyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...