Jump to content

2. Nesil Mazda 3 100000 km Ağır Bakım Hakkında Sorular & Öneriler


SlayerX
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba,

Mazda 3 2010 BL impressive sahibiyim. 100000 Km yaklaşıyor ve aracın ağır bakımı ile alakalı merak ettiğim soruları ve yerli yabancı kaynaklardan okuduklarımı sorup görüş almak istiyorum. şimdiden yanıtlayan / yardımcı olan arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum.

1- otomatik şanzıman yağı: 

malumunuz çeşitli yorumlar var, kimileri orjinal fabrika çıkış yağının katiyetle değişmemesi yönünde yorum yapıyorlar. Kimileri ise Mazda orjinal ATF M-V yağının Türkiye'de olmadığından bahsediyorlar. Yağın kimyasının değişip değişmediğini, hala kullanılabilir olup olmadığını ne yazıkki renginden ve km/yıl değerinden  başka bir şeyle anlayamıyoruz. bu konuda sorum 100000km'de veya 10yıl kullanımda otomatik şanzıman yağı değiştirilmeli midir yoksa renginden bir çıkarım yapılarak mı gidilmelidir?

ayrıca kullanılması önerilen yağ "Castrol Transmax Dexron VI Mercon" mudur?

Çeşitli yerlerde otomatik transmisyon yağının 4.5 litre, çeşitli yerlerde 7 litre, kullanım kılavuzu kapasite sayfasında ise 8.2 litre gibi değer yazıyor, konu hakkında deneyimli yazarlar bu konuda ne der? zira yukarıda yazan yağın litresi son kur'dan ötürü 68 liraya çıkmış durumda.

 

2- otomatik şanzıman filtresi: 

bu konudaki yorumlar ise filtrenin değiştirilmesi, kullanmaya devam edilmesi ve temizlenmesi yönünde. buradaki yorumunuz nedir?

ayrıca mazda 3 2010 otomatik transmisyon filtresinin 1999-2004 ford focus ile aynı olduğu aşağıda belirtilmiş, doğru mudur?

 

Ayrıca filtre değişiminin epey meşakkatli bir iş ve işçilik gerektirdiğini aşağıdaki 3 videoyu izlediğimde görebiliyorum. buradaki en önemli hususun şanzıman  elektronik+filtre bölümü ile kapağı arasındaki contanın geri takılırken her iki yüzeyine sürülen silikonvari bir maddenin düzgünce yapılması. Bu sızdırmazlık işçiliğini hakkı ile yapabilecek bir otomatik transmiyon ustası ve/veya mazda servisi mevcut mudur?

 

3- Motor soğutma sıvısı:

yine bahsettiğim gibi çeşitli yorumlar mevcut.  FL22 malzemenin mazda teknik servisleri dışında bulunamadığı forumlarda yazmakta. 

Kitapçıkta soğutma sıvısının 200bin km veya 10 yılda değiştirilmesi gerektiği yazıyor, bu madde yerine "Castrol Radicool Antifriz 3 Litre" kullanabilir miyiz? Ayrıca 3 Litre antifiriz 3 litre saf su karışımı mı yapmamız gerekiyor?  Yani buradan 6 litre toplam motor soğutma suyu hazne kapasitemiz mi var?

 

4- Direksiyon Hidrolik yağı:

Direksiyon hidrolik yağının da değiştirilmesi tavsiye edilen başka bir konu, ATF M-III veya ATF M-V koyulması gerektiği kitapçıkta yazıyor, ancak kapasite kısmında kaç litre hazneye sahibiz bahsedilmiyor. Kaç litre kullanılması gerektiğini bilen var mıdır? Burada da "Castrol Transmax Dexron VI Mercon" mu kullanılmalıdır? yoksa daha hesaplı bir castrol yağ tercih edilebilir mi?

5-  V kayış- gergi rulman ve bilyaları:

V kayış için en ayrıntılı başlık aşağıdaki ancak yine de en kaliteli diyebileceğiniz kayış-gergi rulman ve bilya setini nasıl temin edebiliriz ve İstanbul'da bu konu ile ilgili en tecrübeli usta (özel servis veya mazda servisi)  hangisidir? Standart bir motor ustası (örneğin ailecek gittiğimiz ustamız ford usta sertifikasına sahip özel bir servis) bunu tam anlamıyla yapamayabilir şeklinde hissediyorum.

 

yardımlarınız ve cevaplarınız için çok teşekkür ederim.

 

 

 

 

SlayerX tarafından düzenlendi
ekleme
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ilk olarak yukarıda verdiğim 2 linki incelemenizi öneririm. Şanzıman yağı için Mazda'nın yağını kullanmıştı servisim. ATF M-V bulunmayacak bir şey değil, çok beklemedik 2 - 3 gün içinde servis temin etti. diğer sorularınız için konu hakkında tecrübeli arkadaşlarımız cevap verecektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1. Benim 55bin km.deki yağım bile koyu kahverengi renginde. Yazık o 100bin km.ye kadar bekleyen şanzımanlara. Tüm soruların o 2 konuda açıklandı ama yine de yazayım.

Kimi servisler sadece tapayı açıp ordan çıkan 3.5-4 lt lik yağ kadar üstten ekleme yapıyor. Kimi servisler ise radyatörden dönen şanzıman yağı soğutma borusunu söküp marş yapıyor ve temiz yağ gelince hemen yerine takıyorlar. Bu yöntemle de 8 lt ye yakın değişmiş oluyor.

Orjinal yağ aşırı gereksiz pahalı. Mobil synthetic atf, eneos eco atf, gulf ve motul un M-V uyumlu yağları var eneos eco atf n11 de 42.5 tl litresi. 

2. Doğrudur. Quiteguide o şanzıman filtresini taktı kendi aracına sonuçta. 

Hiç de öyle bir işçilik gerektirmeyen bir şey. Her usta yapabilir. Önemli olan kapak açıldıktan sonra kalan kalıntıların iyice temizlenmesi, yeni contanın dayanıklı ve güzelce sürülmesi. Filtrenin çıkartılması ve takılması kolay.

3. Değiştirmek zorunlu değil size kalmış. Eneos un antifrizini de kullanabilirsiniz. Eneos, Motul, Liqui moly yağ dünyasının zirvesindeyken mobil, castrol sonra gelir. Tercih size kalmış. Organik uzun ömürlü antifriz kullanabilirsiniz.

4. 1 litre yetiyor. Şanzıman yağının aynısından kullanılabilir. M-V ya da Dextron M3 ü karşılayan yağlar olur.

5. Kasnak seti almayacaksınız, bilya alınıp çakılacak. Bunun için de düzgün bir usta bulmalısınız ve bilyanın en kalitelisinden alınması gerekli. (SKF veya NTN)

6. Madem istanbuldasınız hiç bunların stresine girmeyin. Mazda Ekinci Adem ustaya gidin. Adem ustanın arkadaşı Hüseyin usta çok iyi bir tornacı, bilye çakma konusunda çok deneyimli. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mutlu Bey, Mehmet Bey Merhaba,

yanıtlarınız için teşekkür ederim. Mazda Ekinci ile irtibat kuracağım gözüküyor.

iyi akşamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

motor da şanzıman da focus 1 lerden beri kullanılandır. sağlam arıza çıakrmayan yapısı vardır. Trgieri de ihmal etmeyin değiştirin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 hours ago, SlayerX said:

Teşekkürler, triger zincir ve değişme 200000km diye biliyorum, aydınlatırsanız sevinirim. Teşekkürler. 

 

doğru diyorsunuz trigger kayışı zincir. forumda triggeri değiştiren tek üye hatırlıyorum onun da aracının kilometresi 350000 civarıydı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çağlar Bey Merhaba,

siz kendi aracınızda değişim yaptınız mı? teşekkürler.

 

düzenleme:

 

aşağıda 2007 mazda 3'te triger zinciri olduğu gözleniyor, 2010 mazda da triger kayışı olacağını farzediyorum. bir sonraki videoda ise 2002 model mazda da kayış olduğu gözleniyor. Doğrulayabilecek biri mevcut mudur? 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2. Nesil benzinli M. 3'ler de triger zincirli. Subaplar degisirken yakindan gorme imkaanim oldu. Motor yag kapagini acinca sola dogru dikkatli bakilirsa gorulebilir. Keyfi degisecek bir malzeme asla degil. Motor kadar omru var.

Bir not:

Devirdaim pompasini degistirmek icin yan kapagi komple sokmeye gerek yok. Sadece alternator yerinden sokulup kolayca degisiyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kesinlikle, hayir. 140-150k rahat, belki 200k yapar.

Bu da kolay bozulacak bir  malzeme degil. 

Komuru bitene kadar devam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bazi seylerine kizsak da. Mazda 3'ler kesinlikle az sorunlu araclar. 110 k yaptim. Tek zaruri degisim devirdaim pompasi oldu. O da bozulmazdi aslinda, subaplar degisirken suya/kanallara pislik kacti buyuk ihtimal.

Rutin bakimlari 10k degil de 6-7k da yapin. Soğutma suyunu 2 yilda bir degil de senelik degistirin. Sanziman sivisini 40-50 k da degistirin.

Alin size omurluk arac.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Rutin bakımın 6-7k'da bir yapılmasında çok haklı olabilirsin, zira 10k'da bir yaptırıyorum ve castrol magnetec 5w30 viskozitede sorun yok ama renk çamur gibi oluyor. bunda aracın LPG ile çalışması etkili mi tabi bilemiyorum.

100k bakımda motul clean fe 5w30 deneyeceğim ancak sanırım 110k bakımdan itibaren  5w40 vikositeye geçmem gerekiyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 7 k da bir değişime gerek yok yahu 1 seneyi geçmeyin 12 13k yı geçirmeyin yeter. Motul xclean 5 40 kullanıyorum memnunum. Eneos ya da liqui moly de kullanılabilir castrolü tavsiye etmem. 

Soğutma sıvısı da kapalı sistemdir kararacak özelliği bozulacak birşeyi yok. İlk 100bin km sonrasında 3 4 senede 50 60bin km. De 1 değişim yeterli. Zaten 100bin km de değişimde suda hiçbir değişim olmadığını görürsünüz. Yeter ki sadece su koyup paslandırmayın yeterli. Eneos motul mobil vs nin uzun ömürlü organik soğutma suyu iş görür. 

Otomatik şanzıman yağının 40 50k da değişmesine kesinlikle katılıyorum. 60bin km oldu ve yağ koyu kahverengi. 

Fren hidrolik yağının 1.5 2 sene ya da 40bin km de bir değiştirilmesi ve direksiyon hidrolik yağının da değişmesi gerektiğini unutmayın. 

Devirdaim sıkıntı çıkarasıya kadar devam. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mutlu Bey bilgiler için teşekkürler,

 

merak ettiğim bir diğer konu otomatik şanzıman yağında buradaki hiç kimse castrol transmax dexron VI mercon LV'yi tavsiye etmiyor. bunun sebebi mesela Eneos Eco Atf'ye göre daha pahalı oluşu mu yoksa hem de kalitesi düşük mü?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 dakika önce, SlayerX :

Mutlu Bey bilgiler için teşekkürler,

 

merak ettiğim bir diğer konu otomatik şanzıman yağında buradaki hiç kimse castrol transmax dexron VI mercon LV'yi tavsiye etmiyor. bunun sebebi mesela Eneos Eco Atf'ye göre daha pahalı oluşu mu yoksa hem de kalitesi düşük mü?

Yağ dünyasında Eneos, Liqui Moly, Motul en iyi yağlar, Mobil, Castrol onlardan sonra gelir denir. Motor yağında mobil sonrası motul kullandığımda da motorun daha sessiz ve rahat olduğunu hissettim. Daha düşük kalitedeki yağa neden daha fazla vereceksiniz? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...