Jump to content

2. Nesil Mazda 3 100000 km Ağır Bakım Hakkında Sorular & Öneriler


SlayerX
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba, 

Opet denemesi tamamlandı. 262km yol yapmayla birlikte çekiş totalden belirgin bir şekilde daha fazla. 

Şimdi shell doldurdum, çekiş yine en az opet  kadar iyi. 5 gün sonra sonucu yazacağım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, ozgur35 :

Bı de Bp yı denesen hepsınde  ıyı cekıs gıdıs Ben Shelı begenmedım Bp acık ara önde lpg de 

Ben de bp’den alıyorum da bu bp, shell bunların tesisleri yok diye biliyorum. Türkiye’de benim bildiğim milangaz, po, aygaz, ipragaz’ın tesisleri var. Ayrıca tüpraş harici gaz da ithal ediyorlar. Diğer firmalar bunlardan alıp satıyorlar. İçine ne katkısı koyuyor, koyuyor mu çok da belli değil. Ama lpg kalitesini belirleyen 4 firma var. İthal ettikleri ülkeye göre de kalite değişebilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba tekrardan. Total shell ve opet üçlüsünün kazananı shell oldu. Çekiş güzel tam depo ile 278.2km yol yaparak birinciliğe oturdu. 

Bostancı sanayideki lpg ustama gidip tekrar bir kalibrasyon yaptırdım. Zira buji tırnak aralığı bosch da 0.7mm ngk'da 1.1mm. Map ve ateşleme sürelerinin epey değiştiğini söyledi. Ateşlemeyi en son 6ms gibi gördüm. Obd2 olduğundan kendini zamanla kompanze eder diye düşünüyorum. Şimdilik sürüş biraz daha dengeli oldu. Eski ayarlar ve bosch takılı iken epey atak idi, eski ayarlar ve ngk varken bi garipti, şimdi ise biraz daha oturaklı. Düşük hızda hızlanırken vhorrr vhorr diye bi ses çıkarıyordu. Şimdi belli belirsiz veya hiç yok gibi. Talebe istinaden bu defa BP doldurdum ancak ustam katkı da attı lpg depodan. Bu kadar değişikliğe bakalım BP kaç km yapacak. Bir önceki şampiyon shell ile bpnin  kemer mücadelesini haftaya yapacağım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, SlayerX :

Merhaba tekrardan. Total shell ve opet üçlüsünün kazananı shell oldu. Çekiş güzel tam depo ile 278.2km yol yaparak birinciliğe oturdu. 

Bostancı sanayideki lpg ustama gidip tekrar bir kalibrasyon yaptırdım. Zira buji tırnak aralığı bosch da 0.7mm ngk'da 1.1mm. Map ve ateşleme sürelerinin epey değiştiğini söyledi. Ateşlemeyi en son 6ms gibi gördüm. Obd2 olduğundan kendini zamanla kompanze eder diye düşünüyorum. Şimdilik sürüş biraz daha dengeli oldu. Eski ayarlar ve bosch takılı iken epey atak idi, eski ayarlar ve ngk varken bi garipti, şimdi ise biraz daha oturaklı. Düşük hızda hızlanırken vhorrr vhorr diye bi ses çıkarıyordu. Şimdi belli belirsiz veya hiç yok gibi. Talebe istinaden bu defa BP doldurdum ancak ustam katkı da attı lpg depodan. Bu kadar değişikliğe bakalım BP kaç km yapacak. Bir önceki şampiyon shell ile bpnin  kemer mücadelesini haftaya yapacağım. 

Bp kazanır bence. Ben hep bpden alıyorum gecen bodruma gıttım mecburıyettwn shellden aldom araba bi garip oldu hiç begenmedım shelli 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

55 dakika önce, ozgur35 :

Bp kazanır bence. Ben hep bpden alıyorum gecen bodruma gıttım mecburıyettwn shellden aldom araba bi garip oldu hiç begenmedım shelli 

 Trabzona antalyaya gidip gelirken bilinen markalardan ucuz görünce alıyorum. Aralarında farkı bugüne kadar çözemedim. Hepsi aynı valla 😁

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Arkadaşlar kafam çok karıştı bana acil yardım edin lütfen. Şanzıman yağımı halen değiştiremedim. Sebebi ise hangi yağı kullanacağımı bilemedim. Kime sorsam herkes kendi elindeki yağın daha kaliteli olduğunu söylüyor. Servis catrol kullanıyor diyen var, Servisin kullandığı yağı total dolduruyor diyen var. Mobil bunlardan daha iyi diyen oldu. Şimdi;

1- Liqui Moly Top Tec ATF 1200

2- Castrol Atf m-v

3- Mobil 1 Synthetic ATF (Forumda bir arkadaş 1 sene sonra tekrar değiştirmiş bu yağdan memnun kalmadığını yazmış)

Bana bu yağları önerdiler. Ayrıca Muğla Gönen oto ve Konya Zeki Kaya servisleri ile özel mazda servisi ile görüşmelerimde 4 lt değişim yaptıklarını söylüyorlar. 4lt değişim yeterli olacak mı? Lütfen yardımcı olursanız bu işi en kısa sürede bitirmek istiyorum. Yağ değiştiren arkadaşların tecrübelerine ihtiyaçım var. Ne kullandınız ne kadar değiştirdiniz tavsiyeniz ne olur. ? Teşekkür ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben zeki kaya'da değiştirmiştim. 4 litre yağ koymuşlardı, kendi ellerindeki yağdan değil mazda'nın önerdiği dexelia yağ sipariş etmiştik servis aracılığıyla. selim bey biliyor, isterseniz sizin için temin eder.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, DeKLaRe :

Arkadaşlar kafam çok karıştı bana acil yardım edin lütfen. Şanzıman yağımı halen değiştiremedim. Sebebi ise hangi yağı kullanacağımı bilemedim. Kime sorsam herkes kendi elindeki yağın daha kaliteli olduğunu söylüyor. Servis catrol kullanıyor diyen var, Servisin kullandığı yağı total dolduruyor diyen var. Mobil bunlardan daha iyi diyen oldu. Şimdi;

1- Liqui Moly Top Tec ATF 1200

2- Castrol Atf m-v

3- Mobil 1 Synthetic ATF (Forumda bir arkadaş 1 sene sonra tekrar değiştirmiş bu yağdan memnun kalmadığını yazmış)

Bana bu yağları önerdiler. Ayrıca Muğla Gönen oto ve Konya Zeki Kaya servisleri ile özel mazda servisi ile görüşmelerimde 4 lt değişim yaptıklarını söylüyorlar. 4lt değişim yeterli olacak mı? Lütfen yardımcı olursanız bu işi en kısa sürede bitirmek istiyorum. Yağ değiştiren arkadaşların tecrübelerine ihtiyaçım var. Ne kullandınız ne kadar değiştirdiniz tavsiyeniz ne olur. ? Teşekkür ediyorum.

O, benim.

Yarım değişim yapılacaksa, şu an şanzımanın içinde hangi yağ varsa yine o yağın konulması tavsiyedir. Orijinal yağsa, orijinal, x yağsa x yağ. 

Değişimin, şanzıman/yağ soğukken yapılması da doğru seviyede & sağlıklı ekleme yapılması açısından tavsiyedir. 

İlgili konularda bolca bilgi, görüş ve tecrübe mevcut.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 saat önce, quiteguide :

O, benim.

Yarım değişim yapılacaksa, şu an şanzımanın içinde hangi yağ varsa yine o yağın konulması tavsiyedir. Orijinal yağsa, orijinal, x yağsa x yağ. 

Değişimin, şanzıman/yağ soğukken yapılması da doğru seviyede & sağlıklı ekleme yapılması açısından tavsiyedir. 

İlgili konularda bolca bilgi, görüş ve tecrübe mevcut.

Peki size bir şey daha sorsam. Bu yağ değişiminde 4lt boşalt doldur yaptıktan sonra 3lt için radyatöre giden hortumu çıkartıp pis yağı atma işlemleri var. Burada pis yağı atarken şanzıman yağsız kalmıyor mu? bir problem teşkil etmez mi? Birde bu şekilde vites hangi konumda olmalı. Teşekkür ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

49 dakika önce, quiteguide :

 

Vites konumu P, el freni çekik, fren pedalına tam yük basılı.

Allah senden razı olsun. Teşekkür ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, DeKLaRe :

Allah senden razı olsun. Teşekkür ediyorum.

Uzun zamandır, böyle içten hayır dua almamıştım sanırım ( : 

Rica ederim.

Kazasız, belasız....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet arkadaşlar hayırlı sabahlar hayırlı cumalarımız olsun inşallah. Dün itibari ile sonunda şanzıman yağımı değiştirdim.  Yağ olarak Liqui Moly Top Tec ATF 1200 kullanıldı. Dünden bugüne izlenimlerimde sanki vites geçişleri biraz rahatladı eskisi gibi fazla hissettirmiyor gibime geldi. Unutmadan belirteyim yağ değişimini 7lt olarak cihaz ile değiştirttim. Şanzıman içinin yıkanması da dahil toplam 10 lt yakın yağ kullanıldı. 7lt dolum için 3lt yakını şanzımanın içinin yıkanması için. 1lt hidrolik temizliği için 1 lt hidrolik dolumu için toplam 12lt yağ kullanıldı. Yağ filitresi değişmedi. Usta cihazı şanzımanın radyatör ile bağlantı ekipmanlarını çıkardı. (Giriş-Çıkış hortumlarını) Cihaza bağladı devir daim cihaz üzerinden yaklaşık 2-3 dk gerçekleştirdi. Yağın daha temiz kurum bağlamamış yeni yeni renk değiştirmeye başlamış boş boşuna filitreni değiştirme bu yağda daha filitre kirlenmez dedi değiştirmeye gerek duymadı. 60km sonra geldiğinde hem yağı hemde filitreyi değiştiririz dedi. İlerleyen zamanlarda duruma göre izlenimlerimi yaplaşırım. İhtiyaçı olan arkadaşlar için ustanın bilgilerini paylaşıyorum. 

TUNÇ VOLVO
RAHMİ KÜÇÜNTUNÇ

KARATAY SAN. BAHÇELİ SK. NO:7 SELÇUKLU/KONYA
0332 236 09 80
0541 792 53 22

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 7 ay sonra ...

Arkadaşlar, aracım şu an 102,500 km oldu, karantina günleri ve risk olayı nedeniyle bakım yaptıramadım. Fakat bu bakım konusunda bazı düşünce değişikliklerim oldu. 2 yıl önce rulmanın birinden hafif ses geliyordu, şu an hala hafif geliyor ve kesinlikle artmadı. Debriyaj aracı aldığım 52000 km deki aynı pozisyonda ve herhangi bir belirti yok. Bujiler yeni, balatalar yeni. Bu durumda aracım için sadece V kayışını değiştirsem yeterli olurmu. Ayrıca manuel şanzuman yağının değişmesi diye herhangi bir km sınırlaması varmı? ve bunların dışında rutin olarak heryıl yaptığım yağ ve filtresi, hava ve polen filtresi dışında yapılması gereken bir husus varmı? yorumlarınız için şimdiden teşekkürler. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

guiteguide arkaşın daha önce paylaştığı, 2012 mazda 3 benzin sedan düz vites aracım için birinci sıradaki v kayışımı uygundur. 

Kanalli V Kayisi nin stok kodu GATESK 6PK1863orjinal referans numarası 078903137AQ ,96140606 ,5750K6.

IMG_20170217_125339.jpg.eee2c493e823e06b8ce3b11431e4fc0b.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Renegade :

guiteguide arkaşın daha önce paylaştığı, 2012 mazda 3 benzin sedan düz vites aracım için birinci sıradaki v kayışımı uygundur. 

Kanalli V Kayisi nin stok kodu GATESK 6PK1863orjinal referans numarası 078903137AQ ,96140606 ,5750K6.

IMG_20170217_125339.jpg.eee2c493e823e06b8ce3b11431e4fc0b.jpg

İlk mesaj, aramızda az sayıda manuel M3 kullanıcısı olduğu & yanlış bilgilendirme yapmamak için, sanırım askıda kalmış.

V kayış ile olarak, yukarıda ki görselde herhangi bir OTM/manuel vites ayrımı yapılmamış. Trans. ibaresinin altında FWD(önden çekiş) dediğine göre, bu 6pk1863 ölçüsü sizin araç için de geçerli olsa gerek. Gates, Continental olur.

İlk değişimi Continental ile yaptım, depoda Gates duruyor.

İller arası ulaşım kısıtlaması biter bitmez, subap degisimi için Kayseri'ye gideceğim, 200k bakımını da aradan çıkartacağız. 

Avara kasnak ve gergi kütüğünde ki rulmanlar için, 2 adet SKF almıştım. Onlar da duruyor. Sizin araca da uyumlu olması lazım.

 https://urun.n11.com/oem-yedek-parca/skf-6203-2rsh-P336685666

Şanzıman yağını değiştirmenizi de tavsiye ederim. Kitapçıkta hangi viskozite diyorsa.

Motor kulakları da (özellikle sağdaki) kontrol edilse iyi olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

guiteguide arkadaşa öncelikle teşekkür ederim. Bugün aracın kullanım klavuzuna baktığımda tahrik kayışları diye bir cizelge var, orada her 10 bin km de kontrol edin diyor, 160 bin km de ise değiştirin diyor, triger için 200 bin km verilmiş. Bizim araçlarda da triger zincirli. Bu arada ustama kayışı kontrol ettirdim, şu an hiç bir şey yok rahat 20-30 hatta 50 bin km gider diyor. Biz mi erken telaşlanıyoruz, yoksa bu siteden dolayımı gaza geliyoruz bilmiyorum. Tahrik kayışları eski araçlar gibi her 50-60 binde değiştirilecek bir şey olmadığı gözüküyor. Aracın rulmanlarında sorun yoksa bir süre daha  rahat kullanılır diye tahmin ediyorum. Sonuçta direksiyon, fren, lastik gibi hayati önem arz eden parçalar değil.   

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

100k, kayış için ideal bir değişim aralığı.

Rulmanlar, orijinal japon degilse maalesef uzun ömürlü olmuyorlar.

After market yada Avrupa menşei avara/gergi rulmanları 'aracin kullanıldığı tozlu, topraklı ortama göre' 20-30k da bile değişim gerektirebiliyor. Büyük şehirlerde, düzgün yollarda eminim X2 daha yüksek kmler görülür.

Teker rulmanları için tek kriterim 'ugultu sesi'. Geçen sene, içinden tel kopan Petlas İmperium sayesinde neredeyse, değistiriyordum, lastiklerin yerini değiştirince ses farklı noktadan gelmeye başladı. Kışın İmperiumlar direk çöpe.

Araç 201k, hala orijinal teker rulmanlarıyla yürüyor.

Triger seti, evet 200k, zincirde bir sorun yok ama hazır yan kapağı açmışken, servis tavsiyesine uyup subaplarla birlikte değiştireceğiz.

Doğru viskozitede yağ kullanıp, düzenli aralikla yağ değisimi yapılırsa, sette bulunan zincir, zincir gergisi, krankın çevirdiği dişli, egzantrik dişlileri, +200k, belki 300k 400k arası sıkıntı yaratmayacaktır. Sadece, paletler için aynı şeyi söyleyemem. Yapısı gereği kauçuk & silikon türevi malzemeler, haliyle daha erken deforme olabilirler.

Zincir problemi, genelde yanlış yağ kullanımı sonucu, yağ basinciyla zinciri geren & yaglayan şu arkadaşın görevini yapamaması nedeniyle oluşur, bombeli kısmın içindeki yay artık farklı devirlerde gerekli/istenilen yağ basıncını tutamaz.

IMG_20200507_000724.jpg

IMG_20200507_000006.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...