Jump to content
İbrahim369

3. Nesil Mazda 3 Dizel Sürekli Çalışan Soğutma Fanı

Tavsiye Edilen Mesajlar

İbrahim369

Merhabalar yaklaşık iki ay önce aldığım dizel Mazda 3 aracım henüz 1.500 km de fakat ilk çalıştırmadan sonra 3-5 km gidince fan çalışmaya başlıyor ve stop edene kadar durmuyor. Bir ay önce bir kez yapmıştı şimdi sürekli yapıyor. 

Ben normal olmadığını düşünüyorum sizlerden de yardım ve önerilerinizi bekliyorum.. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur

hiç uzun yol yaptınızmı kesintisiz 2-3 saat gittiniz mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G
26 dakika önce, İbrahim369 :

Merhabalar yaklaşık iki ay önce aldığım dizel Mazda 3 aracım henüz 1.500 km de fakat ilk çalıştırmadan sonra 3-5 km gidince fan çalışmaya başlıyor ve stop edene kadar durmuyor. Bir ay önce bir kez yapmıştı şimdi sürekli yapıyor. 

Ben normal olmadığını düşünüyorum sizlerden de yardım ve önerilerinizi bekliyorum.. 

Dpf temizleme yapıyor olabilir. Yüksek devirde (2. Vites 3500 devir yeterli)  20 dk yolculuk yapın geçer.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İbrahim369

 

32 dakika önce, Çağlar Bayur :

hiç uzun yol yaptınızmı kesintisiz 2-3 saat gittiniz mi?

İki gündür bu sorunu yaşıyorum.

öncesinde uzun yol gittim hiçbir sorun yaşamadım.

11 dakika önce, M.E.G :

Dpf temizleme yapıyor olabilir. Yüksek devirde (2. Vites 3500 devir yeterli)  20 dk yolculuk yapın geçer.

Aracım otomatik vites  kısa mesafe yüksek devirde kullandım bugün bişey değişmedi 

dpf temizleme nedir anlatırsanız sevinirim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G
1 saat önce, İbrahim369 :

 

İki gündür bu sorunu yaşıyorum.

öncesinde uzun yol gittim hiçbir sorun yaşamadım.

Aracım otomatik vites  kısa mesafe yüksek devirde kullandım bugün bişey değişmedi 

dpf temizleme nedir anlatırsanız sevinirim

Kısa mesafede temizleyemez. Vitesi manuel moda alıp yüksek devirde gitmeniz gerekiyor ki DPF ( zararlı egzoz gazlarını tutmaya yarayan filitre) ısınıp biriken zararlı gazları yakarak atsın. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İbrahim369
9 saat önce, M.E.G :

Kısa mesafede temizleyemez. Vitesi manuel moda alıp yüksek devirde gitmeniz gerekiyor ki DPF ( zararlı egzoz gazlarını tutmaya yarayan filitre) ısınıp biriken zararlı gazları yakarak atsın. 

Peki bunun fanın çalışmasıyla nasıl bir bağlantısı var ? Üstelik araba daha 1.500 km de 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G
1 saat önce, İbrahim369 :

Peki bunun fanın çalışmasıyla nasıl bir bağlantısı var ? Üstelik araba daha 1.500 km de 

Forumda cx3 konularına bakın daha detaylı bilgiye sahip olursunuz. Dpf temizliği yaparken fan da açıyor araç. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
jackjoker

skyactive-d motorlarının tipik çalışma şekli bu.

araç sadece fan açmıyor. o esnada anlık tüketime bakarsanız gaza dokunmasanız bile anlık 1,2 litre yakıt tükettiğini, azıcık dokunsanız 11 litrelere hatta 20 litrelere çıktığını görürsünüz. bu esnada aracın yakıt tüketimi inanılmaz değerlere çıkar. 

normalde dpf temizliği yapan araçlar da ekstra yakıt kullanması bilinen bir durum. ancak mazda da bu konu çok abartı düzeyde. 

çok sık dpf temizliği yapmaya çalışıyor araba. ya kullanılan yakıta karşı motorun bir uyumsuzluğu var ya da bu şekilde programlı. 
benim eski aracım mazda cx-3 dü.

ankaradan adapazarına uzun yolda 5,9 civarı ortalama ile giderken dönüş yolunda ortalama 9-10 litrelerin altına inemedim. çünkü araç dönüş yolunda sürekli dpf temizleme işlemi yaptı.

kullandığınız yakıtı ya da istasyonu değiştirin diyor servisler. ancak şuan kullandığım BLUEHDI dizel motor da benzer bir durum hiç yaşamadım. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İbrahim369

Arkadaşlar hepinize teşekkür ederim bu dediklerinizi uygulayıp sonuçları  tekrar burda paylaşacağım 

herkese keyifli sürüşler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sibiryaberberi
20 saat önce, İbrahim369 :

Merhabalar yaklaşık iki ay önce aldığım dizel Mazda 3 aracım henüz 1.500 km de fakat ilk çalıştırmadan sonra 3-5 km gidince fan çalışmaya başlıyor ve stop edene kadar durmuyor. Bir ay önce bir kez yapmıştı şimdi sürekli yapıyor. 

Ben normal olmadığını düşünüyorum sizlerden de yardım ve önerilerinizi bekliyorum.. 

https://youtu.be/0RUUzW9cnm0 bu yardımcı olabilir 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İbrahim369

Geçen hafta yaşadığım sürekli fan açma sorunu düzeldi. Araç dpf Temizliği yapıyormuş yakıt aldığım istasyonu değiştirdim. 

Vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür ederim. 😉

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87

Enjeksiyon kaynaklı arıza ışıklarının yanması ve bu partikül temizleme konusu gösteriyor ki dizel motor çok yakıt seçiyor. Hele şu partikül filtresi olayı çok sıkıntı yaşatıyor türkiye’de. Çünkü kötü mazot çok fazla. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
jackjoker
10 saat önce, tansu87 :

Enjeksiyon kaynaklı arıza ışıklarının yanması ve bu partikül temizleme konusu gösteriyor ki dizel motor çok yakıt seçiyor. Hele şu partikül filtresi olayı çok sıkıntı yaşatıyor türkiye’de. Çünkü kötü mazot çok fazla. 

konu mazot kalitesi değil. 90 lar Türkiyesin de yaşamıyoruz. Elbette super kalite mazot değil belki ama öyle rezil rusva edilecek bir mazot da değil. 
keza mazot kaynaklı problemdir diyen bir mazda servisine buradan bir arkadaş noter imzalı olarak deposunu mühürletip bağımsız kuruluşa test ettirmişti ve mazot kalitesi mazdanın istediği kriterlerden de iyi çıkmıştı. 
mazda dizel de ki problem mazot kalitesi haricinde sık aralıklarla dpf temizliği yapması. bu motorlar böyle ayarlanmış. 
hem şirkette hem ev de dizel araç kullanıyorum farklı markalarda. hiç böyle bir problem yaşanmıyor. bu sadece mazdaya özgü bir durum. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sertang

bende mazzottan olduguna ınanmıyorum bazı araçlarda kıronık bence  bende yenı kasa var masallah dıyım 2500 rakımı gordum yazın erzıncan tuncelı erzurum gezdim bı sıkıntı olmadı  bıde ucuz yakıt almamaragman ınsallahta sorun çıkmaz 40 bın km yı buldu aracım 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaşlar 2012 mazda 3 otm hb 40bin km den beri lpg li. Şu an 85bin de. 40-90 km arası hızda giderken gaz pedalına ayağımı belli belirsiz koyduğum anda devir saatinde rolanti düşüyor. Hatta pedala o hafif dokunuşta sabit tutabilirsem aşağı yukarı bir dalgalanma ve bariz bir yığılma hissediliyor. Sanki ateşleme gecikiyor ve birden ateşleme olunca da  vuruntu varmış gibi hissediliyor. Bu olay lpg de bariz benzinde daha düşük hissediliyor. Cihazda herhangi bir arıza da göstermiyor. Boğaz kelebeği temizliği yaptırdım sonuç aynı. Bu konuda bilgisi olan var mı ? Motor aksamı şimdiye kadar ne acıldı nede parça değişti. Normal boşta iken rolanti sabit hem benzin hem lpg de. Sübaplarda da herhangi bir sıkıntı yok. Çekiş normal  Bu konuda bilgi ve tecrübenizi paylaşır mısınız ?? Sorun nedir ??
    • İzzet3446
      Yazan: İzzet3446
      Arkadaşlar herkese selam. Çok acil yardımınıza ihtiyacım var. 1 aydır kontağı çevirdikten sonra, ekranda araç ve kilit işareti olan sembol çok hızlı yanıp sönüyor ve marş basmıyor. Günde 1-2 defa aynı problemi yaşıyorum. Daha sonra kendiliğinden normale dönüyor. Ama genellikle bu bekleme 1-2 saati buluyor. Eskişehir’e yeni taşındık ve buradaki Mazda bayii kapanmış. Elektrikçi baktı. Marş motoru akü v.b problem bulamadı. Beyinde sorun olabilir dedi. Eskişehir’de çaresiz kaldım.bu konuda bilgisi olan varsa ve beni sorunumu çözebilecek bir yere yönlendirebilirse memnun olurum. Aracı İstanbul ve Eskişehir’e yakın tüm illerdeki servis veya ustaya gösterebilirim.şimdiden teşekkür ederim. 
    • mesut2323
      Yazan: mesut2323
      Merhaba arkadaşlar. 4 gün önce şehirler arası yol gitmem gerekti.  Zigana ya çıkarken aracım önce çekişten düştü sonra da resimde ki gibi uyarı ışıkları yandı. Hemen sağa çektim ve durdum. Aracı stop ettirdim ve tekrar çalıştırdım. Ardından ışıklar yanmadı ve yola devam ettim. Bir süre sonra yine hafif rampa bir yerde aynısı oldu. Bu seferde resmini çektim ve Trabzon mazda servisi aradım. Servise gelmemi önerdiler. Bugün servise gittim. Motor yağ seviyem aşırı yükselmiş ve enjektörlerin değişeceği söylendi. Tahmini 20 gün sürebilir dediler.  Bir görüşünüz var mı? neden olmuş olabilir? yakıtı her zaman aynı yerden alıyorum ve servis yakıttan hiç bahsetmedi. direkt garantiden dedi.

    • Sergio_01
      Yazan: Sergio_01
      Merhabalar periyodik olarak motorun her tarafına bakarım altıda dahil.... problem varmı yağ kaçağı vs. falan diye... Dün gene bakıyordumki yağ akıntısı tespit ettim...
      Tam olarak nererden kaynaklandığını bilemiyorum ama Motor ve şanzıman arasındaki bir parçadan sanki sızıntı var gibi...
      Motor yağı seviyesine baktım normal görünüyor eksilme yok gibi....
      Foto ve videoyu servise mail attım ama henüz göreşemedim kimseyle....
      Yorumlarınız nedir konuyla ilgili... Önemli bir şeymidir acaba ?
       

       
    • belerafet
      Yazan: belerafet
      Herkese merhabalar Mazda severler,
      Aracımda titreme ve istop etme sorunları baş göstermeye başladı. Bunu biraz araştırdım ve Maf sönsör ve Boğaz kelebeğinden yapabileceğini öğrendim. Sanayideki ustalara sorduğumda fiyat 150-250tl arasında oynamak idi ekstra birşeyi çıkmaz ise dediler. İzlediğim videolarda yapımı da basit gibi geldi bende yaparım bunu dedim ve işe koyuldum. ilk video denemem de bu şekilde ortaya çıktı.  Mazda bana resmen usta olma yolunda eğitim veriyor diyebilirim. seviyorum bu arabayı  
      Temizleme işi bittikten sonraki ilk günde azalmış olsa da aynı sorunlar devam etti belki kodlamasının yapılmadığı içindi, daha sonraki günde ise belki araç kendisi otomatik ayarladı orasını tam bilmiyorum ama bildiğim sorunum çözüldü.   
      Şuan ise; ne ışıkta istop etmesi kaldı neden rölanti de titreme yaptı sorunum çözülmüş oldu. Ustaların bu iş için söylediği rakamlara ek olarak video da göreceğiniz kırık olan parçanın dahil olmak üzere tahmini 300 tl'nin hepsi cebimde kaldı.

      Sizlere kendi arabasının arızalarını söküp tamir edebilen bir abimin bana söylediği sözü söyleyim.“bozulmak üzere olan yeri yada bozulan yeri kendiniz tamir etmeye çalışın, olursa kardasınız olmaz ise zaten ustaya götürdüğünüzde onlar direk değiştirecekler tamir etmezler. Artık eski ustalar yok sanayide”
      Bu sözden sonra gaza geldim. Mazda 3’ü aldığım ikinci gün klima kontol düğmesini yaptım. Daha sonra da bu video daki sorunu çözdüm, Hem keyif verdi, hemde param cebimde kaldı.
      Bende yaparım diyenler, çekinmeyin yapın

      Mazda - 3 - 2005 - Otomatik Maf Sensör ve Boğaz kelebeği temizliği 
      Bunu bende yaparım diyen Amatör Ruh
       
      Mazda 3, 2005 - Otomatik / Maf sensör ve Gaz Kelebeği Temizliği

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×