Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Akü Tavsiyeleri


26Mazda
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhabalar,

Bizim akülerimiz kaç amper, saf su ilavesi yapılıyor mu?  Değiştiren ve bilgisi olan arkadaşlarımızdan tavsiyesi olan varsa sevinirim. ( örneğin marka, fiyat,performans, start-stop özellikleri efb,agm vs. ve değişimdeki kodlamadan kurtulma yöntemleri)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

orijinali panasonic 65 Amper/h akü herhalde. Hatırladoğım kadarıyla @Tarahumara araç üzerindeki aküyü mutlu akü ile değiştirmişti. konuyu görünce daha detaylı bilgi verecektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben aracın aküsünü 1000km de iken garantiden değiştirmiştim. Üzerinden çıkan orjinal akü 65 A. Servis onun yerine 60 A AGM Start Stop Mutlu akü taktı. 2 sene oldu tık yok. Gayet memnunum aküden.

Orjinal akü:

IMG_6632.thumb.JPG.917fb6de7513def8e298b96d188ba721.JPG

 

Mutlu akü:

IMG_6637.thumb.JPG.a4e7c97d4a3f256a46ccdf7635db3d63.JPG

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17.10.2018 at 17:01, 26Mazda :

Merhabalar,

Bizim akülerimiz kaç amper, saf su ilavesi yapılıyor mu?  Değiştiren ve bilgisi olan arkadaşlarımızdan tavsiyesi olan varsa sevinirim. ( örneğin marka, fiyat,performans, start-stop özellikleri efb,agm vs. ve değişimdeki kodlamadan kurtulma yöntemleri)

saf su ilave ediliyor ben ekleme yapmıştım. Bir ara aküyle alakalı arıza kodu çıkıyordu ve istop a girmiyordu. Aküye saf su ilave edince ve uzun yola gidip gelince istop a da girmeye başladı neredeyse 1 sene idare etti ama son zamanlarda istop a girmiyor gene :D Kışın yolda bırakır diye tahmin ediyorum, bekleyip görecez :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

52 dakika önce, ediz07 :

saf su ilave ediliyor ben ekleme yapmıştım. Bir ara aküyle alakalı arıza kodu çıkıyordu ve istop a girmiyordu. Aküye saf su ilave edince ve uzun yola gidip gelince istop a da girmeye başladı neredeyse 1 sene idare etti ama son zamanlarda istop a girmiyor gene :D Kışın yolda bırakır diye tahmin ediyorum, bekleyip görecez :D

Teşekkürler, bende ilave yaptım. Aslında ekrandan akünün değerlerini görebilsek güzel olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, 26Mazda :

Teşekkürler, bende ilave yaptım. Aslında ekrandan akünün değerlerini görebilsek güzel olur.

Ekrandan degil ama obd portuyla bataryanin sarj durumu. Bataryanin kac gun kullanıldığı falan goruluyor. Ekran goruntulerini paylasirim bir dahaki arac baglantisinda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim araç dört yılını tamamladı. Bu kış yine uykuda iken aküsü cortlayabilir diye düşünüyorum. Çünkü son iki senedir ender yollara düştü ve çalışmadan bir iki ay durduğu oldu. Yeni akü ile değiştirilirken i-stop özelliğinin yeniden tanımlanması aşamalarıyla uğraşmamanın bir yolu varmıdır. Yani kutup başı sökülür sökülmez yeniden set up gereklimidir yoksa kısa bir sürede değiştirilirse bir gereklilik olmaması söz   konusumudur acaba ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23 saat önce, Arabalar :

Benim araç dört yılını tamamladı. Bu kış yine uykuda iken aküsü cortlayabilir diye düşünüyorum. Çünkü son iki senedir ender yollara düştü ve çalışmadan bir iki ay durduğu oldu. Yeni akü ile değiştirilirken i-stop özelliğinin yeniden tanımlanması aşamalarıyla uğraşmamanın bir yolu varmıdır. Yani kutup başı sökülür sökülmez yeniden set up gereklimidir yoksa kısa bir sürede değiştirilirse bir gereklilik olmaması söz   konusumudur acaba ?

Bunun yöntemi bildiğim kadarıyla, aküyü sökmeden önce başka bir akü ya da takacağınız aküyü paralel bağlayıp eski aküyü çıkarırken diğer akünün araca güç vermeye devam etmesi. Yani akü değiştirme işlemi sırasında, araç elektriksiz kalmamış oluyor. Bu arada i-stop u yeniden devreye almak için yönergeleri paylaşmıştım. Sabit konu olarak duruyor olması lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

‎20‎.‎10‎.‎2018 at 23:44, Tarahumara :

Bunun yöntemi bildiğim kadarıyla, aküyü sökmeden önce başka bir akü ya da takacağınız aküyü paralel bağlayıp eski aküyü çıkarırken diğer akünün araca güç vermeye devam etmesi. Yani akü değiştirme işlemi sırasında, araç elektriksiz kalmamış oluyor. Bu arada i-stop u yeniden devreye almak için yönergeleri paylaşmıştım. Sabit konu olarak duruyor olması lazım.

Evet bence de böyle bir prosedür varsa akü değişimi çok pratik olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...
19.10.2018 at 23:32, Tarahumara :

Ben aracın aküsünü 1000km de iken garantiden değiştirmiştim. Üzerinden çıkan orjinal akü 65 A. Servis onun yerine 60 A AGM Start Stop Mutlu akü taktı. 2 sene oldu tık yok. Gayet memnunum aküden.

Orjinal akü:

IMG_6632.thumb.JPG.917fb6de7513def8e298b96d188ba721.JPG

 

Mutlu akü:

IMG_6637.thumb.JPG.a4e7c97d4a3f256a46ccdf7635db3d63.JPG

  @Tarahumara Ömer bey bu akü orijinalinin yerine tam olarak yerleştirilebiliyormu

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, Arabalar :

  @Tarahumara Ömer bey bu akü orijinalinin yerine tam olarak yerleştirilebiliyormu

 

Evet tam olarak yerleşiyor sorunsuz. 3 ay önce bitti artık bu akü hatta. Aynısından bir tane daha aldım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, Tarahumara :

Evet tam olarak yerleşiyor sorunsuz. 3 ay önce bitti artık bu akü hatta. Aynısından bir tane daha aldım.

Ne kadar süre kullanabilmiş oldunuz

Birde bu aküleri net üzerinden alırsak şarja gerek olmaksızın kullanabiliyormuyuz acaba

teşekkürler 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 dakika önce, Arabalar :

Ne kadar süre kullanabilmiş oldunuz

Birde bu aküleri net üzerinden alırsak şarja gerek olmaksızın kullanabiliyormuyuz acaba

teşekkürler 

4 yıl 36.000 km kullanmış oldum. bence kullanabilirsiniz. sonuçta akücüye gittiğimde adam jelatini çıkarıp araca taktı o kadar. 2019 sonu üretimiydi akü yanlış hatırlamıyorsam.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2014 model aracımda hala orjinal akü kullanıyorum desem nasıl tepkiler gelir acaba🤔😀. bugün servis ölçüm yaptı dikkatli olmam ve bir an önce değiştirmem konusunda uyardı. 70 Ah agm önerildi. orjinali de 65 olduğu için bende 70Ah a yöneliyorum . bir sıkıntı yaşamam sanırım @tarahumara 'nın attığı fotoğrafta 60lık olduğu açıkça görülüyor. o yüzden danışmakta fayda var diye düşündüm.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, esperi :

2014 model aracımda hala orjinal akü kullanıyorum desem nasıl tepkiler gelir acaba🤔😀. bugün servis ölçüm yaptı dikkatli olmam ve bir an önce değiştirmem konusunda uyardı. 70 Ah agm önerildi. orjinali de 65 olduğu için bende 70Ah a yöneliyorum . bir sıkıntı yaşamam sanırım @tarahumara 'nın attığı fotoğrafta 60lık olduğu açıkça görülüyor. o yüzden danışmakta fayda var diye düşündüm.

Bizim Mazda da orjinal akü ile devam ediyor ve şu an kullanılmadan duruyor iki ay sonra kullanmadan önce akünün durumuna bakmaksızın Ömer beyin kullandığı 60 amper aküyü alıp takacağım

yerine tam uyması ve dört sene hizmet etmesi benim için yeterli 

70 amper daha uzun olacağı için revizyon gerektirir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, Burak :

Bugün sizler için üşenmedim araştırdım aldım taktırdım 😂

 

Burak bey şimdi kafam karıştı😊

AGM kuru tip aküye nazaran tercih sebebin nedir

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, Arabalar :

Burak bey şimdi kafam karıştı😊

AGM kuru tip aküye nazaran tercih sebebin nedir

Tamamen servisin tavsiyesi ama okuduğum kadarı AGM aküleri daha ziyade "rejeneratif frenleme özelliği içeren gelişmiş START-STOP teknolojisine sahip araçlarda kullanıma uygun" şekilde üretildiği ve daha pahalı olduğu için bunun da iyi tercih olacaüını düşündüm. Bir de boyutu birebir uyuyordu o da cazip geldi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Aküler dizel ve benzinlide değişik sanırım. Bendeki orj 72 amp 622 cca değerine sahip. Varta 72 amp almayı düşünüyorum. Ne dersiniz? 

 

12V 72 Ah Amper 760A Varta Akü Start-Stop EFB Blue Dynamic N72 947,30 TL yerine 890,46 TL
https://urun.n11.com/aku/12v-72-ah-amper-760a-varta-aku-start-stop-efb-blue-dynamic-n72-P367481702

20210812_115631.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...