Jump to content

Proje: Uçan Halı ?! | Profesyonel Yalıtım yaptırmak ne kadar fark etti?


Mutlu Tekir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Otopark'tan Sinan Koç, kendi Clio'suna tamamen yalıtım yaptırıyor ve bunu gürültü ölçerler ile destekliyor. Güzel bir çalışma olmuş. İlgisi olanların faydasına olacaktır. Yalıtımın etkisi videodaki gürültüden bile anlaşılabiliyor. Özet isteyenler için en sonda söylenenleri şimdiden anlatayım. Araç B segmentten D segmente atlıyor, maliyet B segment ebatlarındaki bir araç için 4000tl den başlamakta ve 5 gün sürmekte. 
Benim yorumum ise, bu kadar detaylı bir işlemi kendiniz yaparsanız sadece malzeme fiyatıyla ortalam 700-1000 tl arasına daha kısa sürede, isterseniz parça parça kolayca halledebilirsiniz.

https://www.otopark.com/2018/11/proje-ucan-hali-profesyonel-yalitim-yaptirmak-ne-kadar-fark-etti/

https://www.youtube.com/watch?v=kNdvcDDaxEQ

Ayrıca araç yalıtım testlerini de sayfadaki linkten görebilirsiniz.
https://drive.google.com/drive/folders/1TbSBZuFl1xnq6Mr3AMHgarLxJ2B_Q-T_

Astra dizel 2016 ile avensis 1.6 nın ses yalıtımlarının aynı olması, Mazda'nın yeni kasasının bile hala çok geride olması Japonların içler acısı hallerinin göstergesi bence.

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi tamam iyi hoş yaptırdık aracınızın değeri farzedelim 50 bin emsallerine göre 5000 daha koysak bu araç yalıtımlı desek satilir mı? Yada tüp takdirdık üstüne bi jant modifiye yalıtım derken 15 bin lira para bağladık emsalleri 50 bin lirayken biz 65 yazdık satılır mı? Şahsen ben müziğin sesini biraz daha açmaya razıyım çünkü bi aracı 10-20 sene binmedikden sonra bunları yaptırmanın bi mantığı yok atıyorum aniden satma durumu olduğunda napabiliriz kaza durumunda ? Bence bi araca bu kadar para bağlanmaz,adamın çok parası vardır arabasını seviyordur  zevkine yaptırır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zaten Mutlu da sonuçları görelim diye koymuş kendimiz yaparsak yapılabilir demiş. 5000 bize çok görünebilir ama arabasına 250 bin verip tok kapı sesi hastalığından yakınan insanlar var bu ülkede. Onların derdine ilaç gibi çözüm. Ben şahsen aracıma kendim yapmayı düşünüyorum. 

@Mutlu Tekir bu adamların kullandığı malzemeleri yani inşaat malzemesi olmayan bu iş için üretilmiş malzemeleri bulabilir miyiz? Ne dersin? Ya da inşaat yalıtımında kullanılanları kullansak ne olur? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İşte yapılan hata bu. Gidip ucuz araba alınıyor. Sonuç? Millet arabası bitmiş halde satıyor. Aküsünü yenilememiş, silecekler eski, lastikler bitmiş halde. 
Halbuki arabasına bakan adamın 5-10 bin fazlasına arabasını alsan, o araç ileride sana sorun da çıkarmayacak. Misal ben ses konusunda psikopatım, milletin normal dediği seslere ben takılıyorum gerekirse bilye, porya, ne gerekirse değişiyorum. Öte yandan başka bir aracı ucuz diye alıp bir sürü masraf yapacak adam, belki o pahalı diye almadığından fazlaya gelecek. Ama hesap etmiyor. 
Zoptrik abi adetaşyapı nın online satış sitesinde her türlü amaca uygun malzeme var. 
Bir daha yazayım örnek olması açısından. Bence zemine önce bitüself, üstüne 2-3 mm lik ağır ses yalıtım bariyeri, onun da üstüne 5 mm lik firex tarzı sünger. Kapı dış sacına bitüself, üstüne su geçirmeyen sünger (araç ses yalıtımı 7 ürünü idi sanırsam), iç kapı paneli ile döşeme arasına da yine sünger. Ön göğüs alt tarafına motor ile kabin arasına boş yerler de kalın ağır ses yalıtım bariyerleri, üstüne firex sünger. Süngeri sıkıştırmayarak yerleştirilecek. Kaput altına oto ses yalıtım 10 ürünü yanmaz sünger ve altına bitüself konulacak. Tüm trim parçalarının altına parça bitüself ve üstüne firex sünger yapıştırılacak. Trim birleşim yerlerine de bez bant çekilip monte edilecek. Davlumbaz içlerine de o kabine bakan metal yüzeylere bitüself üstüne ağır ses yalıtım bariyeri, davlumbaz üstüne aynı şekilde bitüself üstüne ıslanmayan sünger, davlumbazın tekere bakan tarafına da su tutmayan kauçuk halı. Bunlar yapılırsa mis gibi olur. Ama bu sefer rüzgar sesi baskın gelmeye başlar. :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şu ses konusu mazda’da sevmediğim 1 numaralı konu. 110 ile giderken arabanın içinde ciddi ses var. Müzik bile zor dinleniyor. Müzik kısıkken arkadakiyle konuşmak bile zor. 

Saydıklarını yapmak kolay değil mutlu. Zaman yok. Yer yok. İstanbul’da arabayı çekecek yeri zor buluyoruz

5 sene kullanacam. Sonra d segment bir araca geçecem. Mazda 6’da ses durumu ne bilmiyorum açıkçası

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araçların kabin içi sesleri hakkında güvenilir bir kaynak var mı bildiğiniz?

Ben bir iki tane yabancı menşeili liste bulmuştum ama sonuçlar güvenilir gelmedi. Muhtemelen bağımsız kullanıcılar tarafından farklı şartlarda ölçülmüş değerlerdi. Çünkü aynı marka model araçlarda 1 yıl model farkında 5-10 desibel farklı ölçümler vardı. Belki kasa değişikliği yaşanmış olabilir ama her şartta bu kadar farklı olması mantıklı gelmedi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 saat önce, korayoz7 :

Abi tamam iyi hoş yaptırdık aracınızın değeri farzedelim 50 bin emsallerine göre 5000 daha koysak bu araç yalıtımlı desek satilir mı? Yada tüp takdirdık üstüne bi jant modifiye yalıtım derken 15 bin lira para bağladık emsalleri 50 bin lirayken biz 65 yazdık satılır mı? Şahsen ben müziğin sesini biraz daha açmaya razıyım çünkü bi aracı 10-20 sene binmedikden sonra bunları yaptırmanın bi mantığı yok atıyorum aniden satma durumu olduğunda napabiliriz kaza durumunda ? Bence bi araca bu kadar para bağlanmaz,adamın çok parası vardır arabasını seviyordur  zevkine yaptırır. 

Arabanın ellenmedik yeri kalmamış derler :)

9 saat önce, tansu87 :

Şu ses konusu mazda’da sevmediğim 1 numaralı konu. 110 ile giderken arabanın içinde ciddi ses var. Müzik bile zor dinleniyor. Müzik kısıkken arkadakiyle konuşmak bile zor. 

Saydıklarını yapmak kolay değil mutlu. Zaman yok. Yer yok. İstanbul’da arabayı çekecek yeri zor buluyoruz

5 sene kullanacam. Sonra d segment bir araca geçecem. Mazda 6’da ses durumu ne bilmiyorum açıkçası

Mazdaya has bir durum değil.

Benim 2009-2013 kasa mazda 3 model arabam aynı yıldaki astra, focusdan belirgin oranda sessiz. 

Teknik veri sayılır mı bilmiyorum ama cep tel ile yaptığım desibel ölçümünde de gürültü değeri 2-3 desibel az çıktı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eğer aracımda trim sesi olsaydı (sadece sürücü kapı çamında yarı açıkken ve sol emniyet kemerinde var şuan) sırf bunun için kesinlikle söküp en azından trim sesini azaltmak için sunulan bazı işlemleri yaptırırdım. Ancak full yalıtım yaptırmam, bunu yurtdışında da profesyonel yapan kurumlar var, iş gören ciddi yalıtımda ağırlık farkı 40-50 kg olmuyor 80kg'leri buluyor. Bunu yaptıranların da en büyük problemi dışardan korna ve siren seslerini duyamamak oluyormuş. Yani üretici yalıtım yaparken bunun mühendisliğini baştan hesaplıyor, dışardan gelecek sesler için optimum pay bırakıyor. 

Birde yol sesini uğraşıp çok iyi kesiyorsun, bu kez de araba çok rüzgar sesi alıyor gibi geliyor, insan kulağı çıkıntı ses aramakla meşgul. Bu kezde bunu çözmeye uğraşıyorsun, fitiller, cam rüzgarlıkları vs.

Sonrada kesilen diğer seslerden ötürü sabit 2000 devirde motor sesi gelmeye başlıyor :)  

Mazda 3e yapılacak en güzel yalıtım bagaj içini söküp zemini ve kenarları hafif ama kaliteli bir yalıtım mazlemesi ile kaplamak, kapı içlerine de söküp yalıtım yapmak, varsa trim sesini çözüp bırakmak bence. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Katılıyorum Leanback. Ama konforlu araç daha az yoracaktır. Zaten yalıtımsız haliyle yüksek ses müzik açarsak korna duyulmaz ki. Kurallara uyduğumuz sürece kornalık bir durumla karşılaşmayız.

O konfor için de 40-80 kg zaten koymaz. Varsayalım yan koltukta 1 kişi daha oturuyor.

Bir sesi kesince diğeri batmaya başlıyor, fakat eğer kulak tırmalayan bir ses varsa ve o sesi keserseniz bünye de rahatlayabiliyor. Trim seslerini ve zırıltıları kestikten sonra rahatladı kulağım. Rüzgar sesi rahatsız eder gibi olsa da tınlamıyorum. :D Sıkıntılarımızın üstüne gidip bünyemizi rahatlatalım. :D

 

Kemer tokası sesi için

 

 

Kapı camı yarı açıkken olanlar da kapı döşemesini sökmeden giderilmez. Mazdanın BL den sonra yol katedemediğini görmek üzücü.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, Mutlu Tekir :

 

Kapı camı yarı açıkken olanlar da kapı döşemesini sökmeden giderilmez. Mazdanın BL den sonra yol katedemediğini görmek üzücü.

Sunroofsuz Bl mi yani 🤣

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir de benim sunroof sorunu var. Sunroof kapağı açıkken sunroof kapalı olsa bile 100’ü geçince acayip ses geliyor. Sunroof cam lastiğini falan mı değişmem lazım acaba

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, tansu87 :

Bir de benim sunroof sorunu var. Sunroof kapağı açıkken sunroof kapalı olsa bile 100’ü geçince acayip ses geliyor. Sunroof cam lastiğini falan mı değişmem lazım acaba

Sunroof fitili değişcek güneş zamanla fitili sertleştiriyor uğultu oluyor içerde 120 ıle giderken ama sunroof perdesını kapatınca ses barız azalıyor. Fitil sormusum servıste 350 +160 (dikiş ücretiymıs ne dikilcek bilmiyormuyorum) 550 tl felandı gecen ay sordum. Fiitil temızleyıcı dolgunlastırıcı urunler var onları kullanın 2 ay götürüyor. 2 ay da bır fıtıllerı temızlemek lazım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, Mutlu Tekir :

Katılıyorum Leanback. Ama konforlu araç daha az yoracaktır. Zaten yalıtımsız haliyle yüksek ses müzik açarsak korna duyulmaz ki. Kurallara uyduğumuz sürece kornalık bir durumla karşılaşmayız.

O konfor için de 40-80 kg zaten koymaz. Varsayalım yan koltukta 1 kişi daha oturuyor.

Bir sesi kesince diğeri batmaya başlıyor, fakat eğer kulak tırmalayan bir ses varsa ve o sesi keserseniz bünye de rahatlayabiliyor. Trim seslerini ve zırıltıları kestikten sonra rahatladı kulağım. Rüzgar sesi rahatsız eder gibi olsa da tınlamıyorum. :D Sıkıntılarımızın üstüne gidip bünyemizi rahatlatalım. :D

 

Kemer tokası sesi için

 

 

Kapı camı yarı açıkken olanlar da kapı döşemesini sökmeden giderilmez. Mazdanın BL den sonra yol katedemediğini görmek üzücü.

Arkadaşımda 2017 A5 sportback var. Arabada öyle bir yalıtım var ki, müzk açmazsan büyük ihtimal sıkıntıdan uyursun uzun yolda. 100le giderken 50-60la gidiyormuş gibi zaten, sıkıntıdan patlarım ben öyle arabada, azıcık ses aksiyon olsun :) 

Benim yol sesi sorunum yok aslında, ta ki mıcırlı kasaba belediye arası yollara girene kadar. O zaman kafa şişiyor da pek o yollarla işim yok. 1.5 atmosferik arabayı 60-70kg ağırlaştırmam asla ama 10kg'ye yol sesini bir çıt azaltsak bile bana tamamdır.

Kemer uygulaması için teşekkürler ama ben elimi attığım gibi kırarım. Daha böyle girişip de kırmadığım DIY olmadı çok şükür :) 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

videosu yok ancak ses yalıtımı denememiz vardı. Maddesel olarak:

1. Ses yalıtımı için kullanılan malzeme inatçı yapışkanlı olursa, ileride yapılacak bir kaporta onarımında zorluk olur

2. yalıtımda ölçüm olarak desibel birimi kullanılır ancak genel rahatsızlık daha çok vibrasyon/ frekans tan gelir ölçümü yok (var da cihazı çok pahalı)

3. işçiliği pahalı olan koltuklara vs. girişmeden önce ön arka davlumbaz içi ve bagaj içinden başlanması F/P ta en iyi sonucu verir.

4. Her 1 dB düşüşünü kulak 2 misli gibi algılar. yani 70 ten 68 e düşürmek çok iyi bir sonuçtur

5. Herkes sese takar ancak vibrasyon aslında daha büyük etkendir. Bizim müdahele edebileceğmiz noktalar motor ve şanzıman kulaklarıdır, onları kontrolünü yaptırın çoğu arabada titreşimi sönümleyemez olarak çıkarlar. Normal kullanımda gözden kaçan yerlerdir.

6. 2011 mazda 3 tdci da bence yalıtım sınıfına göre harika, ses izafidir bunu da belirtelim.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir yanlışı düzeltelim. 3 db lik değişim 2 katı ya da yarısı gibi algılanır. 

Sadece bitüself yapanlar bile araçtaki titreşim gittiğinden dolayısıyla uğultu gittiğinden sürüş konforunda artış olduğunu deneyimlerler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...