Jump to content
Usayrim

1. Nesil Mazda 3 İlk Marşta Gaz Vermeden Çalışmıyor

Tavsiye Edilen Mesajlar

Usayrim

arkadaşlar kolay gelsin. 2009 model mazda 3 hb aracım her sabah ilk marşta gaz vermeden çalışmıyo.bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ediz07
2 saat önce, Usayrim :

arkadaşlar kolay gelsin. 2009 model mazda 3 hb aracım her sabah ilk marşta gaz vermeden çalışmıyo.bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim

lpg var mi aracta

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Usayrim

evet hocam lpg li

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ediz07
2 saat önce, Usayrim :

evet hocam lpg li

lpg den mi yapıyor onu bulmak lazım. lpgden değilse ateşleme sistemine baktırırsınız. bagajda bulunan lpg tankın vanası var onu kapatın ve arabayı lpgde binip borularda lpg bitinceye kadar kullanın. etresi gün sabah çalıştırdığınızda sorun yoksa lpg dendir. Sorun devam ediyorsa ateşleme sistemine baktırınız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan

Ben de yukaridaki fikre katiliyorum.  Araci bir süre benzin ile kullanin.  Benzinli motorda araci çalistirirken hiç gaz vermemek gerekir.  Siz de gaz vermeyin.  Eger motor benzinle çalisirken yukarida bahsettiginiz sorun yasanmiyorsa, LPG sisteminde bir ariza var demektir.  Bunu LPG uzmaniyla gidermek gerekir.

Eger bahsettiginiz sorun hem LPG hem de benzin ile çalisirken yasaniyorsa, o zaman muhtemelen biraz daha ciddi bir sorundan bahsediyoruz.  Bu durumda araci servise götürmeniz gerekebilir.

Ayrica, sorunun daha kolay teshisine olanak vermek için, bahsettiginiz sorun motor sadece soguk iken mi yasaniyor, yoksa sicak motorda da mi yasaniyor, bunu da deneyerek ögrenebilirsiniz.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Usayrim

Arkadaşlar ilginizden dolayı teşşekkür ederim.Dediklerinizi yaptım.Gerçektende lpg vanası kapatılınca sabahları ilk marşta çalıştı araç.

Peki şimdi lpg ciye gidip sorunu olduğu gibi anlatayım mı?Yoksa sorunu eğer biliyorsanız tam olarak söylesenizde şu işlemi yap falan mı desem.Tamircilere çok güvenemiyorumdqa arkadşlar o yüzden,nokta atışı peşindeyim:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Lpg ayarı yaptırın. Ama dururken değil yolda yapan iyi bir usta bulun. Bulamıyorsanız afr ayarı yapan birini bulun. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ediz07

regulatoru kontrol etsin buyuk ihtimal catlak var ordan gaz sizip yamna odasina doluyor arac sabah calisirken boguluyor ondan calismiyordur. iyi bir lpgci sorunu cozer sorun olmaz. sonrasinda iyi yaparsa guzel olur

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Regülatörden sızdırsa sabah gaza bassa da çalışmaz. Motor boğulur, geç marş alır Ediz hocam. Forumlarda dolanma bu aralar, evinle ilgilen. :D

 

Ama lpg ayarı bozuksa benzin haritası da buna göre ayarlanıyor. Eğer lpg ayarı zenginse benzinde kıs diye komut geliyor, sabah da az yakıt gittiğinden marş almıyor, fakat gaza basıp da yakıt miktarı olması gereken noktaya gelince marş alıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
serkan306
4 saat önce, Mutlu Tekir :

Regülatörden sızdırsa sabah gaza bassa da çalışmaz. Motor boğulur, geç marş alır Ediz hocam. Forumlarda dolanma bu aralar, evinle ilgilen. :D

 

Ama lpg ayarı bozuksa benzin haritası da buna göre ayarlanıyor. Eğer lpg ayarı zenginse benzinde kıs diye komut geliyor, sabah da az yakıt gittiğinden marş almıyor, fakat gaza basıp da yakıt miktarı olması gereken noktaya gelince marş alıyor.

İlk çalışmada benzinle çalıştığına göre bu dediğiniz etki etmez bence. Diğer ihtimal daha yüksek bence. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

Regülatörden de oluyor aynı sıkıntı. Yaşayana bizzat şahidim. Yine de öncelik lpg ayarı. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir
9 saat önce, serkan306 :

İlk çalışmada benzinle çalıştığına göre bu dediğiniz etki etmez bence. Diğer ihtimal daha yüksek bence. 

Ustalar da böyle düz vatandaş mantığıyla baktığından ortalık lpg den soğuyandan geçilmiyor. :) lpg ile ilgili yazdığım yazıları okumanızı öneririm. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
serkan306
2 saat önce, Mutlu Tekir :

Ustalar da böyle düz vatandaş mantığıyla baktığından ortalık lpg den soğuyandan geçilmiyor. :) lpg ile ilgili yazdığım yazıları okumanızı öneririm. 

O halde benzin haritasının lpg haritasını kopyalaması çok saçma bir durum :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir
32 dakika önce, serkan306 :

O halde benzin haritasının lpg haritasını kopyalaması çok saçma bir durum :)

http://mutlutekir.blogspot.com/2015/11/lpg-hakknda-bilinmesi-gerekenler-ve.html

https://www.subaruclubtr.com/topic/10714-lpg-de-dogru-ayarin-onemi-ve-kotu-ayarin-sonuclari/

Döngü olayını, açık kapalı sistemi bilirseniz değil.

 

Alıntı

OBD2 kitler olsa ayarı motorun ecusu ile iletişim kurarak simüle ediyorlar ve sınırlar dahilinde tutuyorlar. Fakat OBD2 olmayan kitler değişen hava koşulları, mevsim koşulları, gündüz gece sıcaklık farkı, uzun yolda rakım farkı gibi sebeplerle değişen hava yoğunluğu sonucunda motor içindeki hava-yakıt karışımı da değişmekte. Bu da motorun ecu sunun değerlerini yükseltmektedir. (Bakınız STFTLTFT)


Bir diğer koşul da, OBD2 olmayan kitlerin ayarı ne kadar iyi yapılırsa yapılsın, eninde sonunda çok küçük değerler motorda birikiyor ve topyekün bir büyümüş hata teşkil ediyor. Bu nedenle de mevsimsel değişimlerde değişen değerler, ayarlama ile düzeltilmelidir.

Bir diğer hata ise, kendilerini usta zannedenlerin araç dururken rölantide ayar yapmalarıdır. Rölantide yapılan ayar aracın yüksek devirlerindeki ihtiyacı bilemez. Yüksek devirlerde fakir kalmaya sebep olur ve de bu silindir içi sıcaklığın artmasını sağlar, uzun vadede de subap sıkması ardından subap yanması..."

Kısacası bilinmesi gerekir ki LPG ayarı bir seferlik  yapılan ve sürekli doğru çalışacak bir ayar değildir. Aracın belirli toleranslara sahip olmasından dolayı hata vermiyor olması o aracın sürekli doğru çalıştığı anlamına gelmez.

Bu sebeple zaman içerisinde oluşacak veriler yetkin bir usta tarafından değerlendirilip ince ayarlar yapılarak mevsim ve şartlara en uygun hale getirilirse LPG'den alınan verim artarve motora olası zararları minimuma indirgenmiş olur.

Kaynak: Mutlu Tekir / MazdaClubTR

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
serkan306
23 saat önce, Mutlu Tekir :

Doğrudur ama ben OBD2 olmayan BRC kitle ( Sequent32 ) yaz, kış, deniz seviyesi, yüksek rakımlar vs. durumlarda ekstra hiçbir sorun yaşamadım, üstelik Mazda 3 aracımı yaklaşık 30.000 km, genelde orta, gerektiğinde üst devirlerde kullanmama rağmen subaplarda en ufak problem olmamıştı henüz. OBDsiz kitler benzin enjektörlerini taklit ediyordu yanlış hatırlamıyorsam. Yani ECU'ya direkt bir müdahale yokken nasıl değiştiriyor?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir
9 dakika önce, serkan306 :

Doğrudur ama ben OBD2 olmayan BRC kitle ( Sequent32 ) yaz, kış, deniz seviyesi, yüksek rakımlar vs. durumlarda ekstra hiçbir sorun yaşamadım, üstelik Mazda 3 aracımı yaklaşık 30.000 km, genelde orta, gerektiğinde üst devirlerde kullanmama rağmen subaplarda en ufak problem olmamıştı henüz. OBDsiz kitler benzin enjektörlerini taklit ediyordu yanlış hatırlamıyorsam. Yani ECU'ya direkt bir müdahale yokken nasıl değiştiriyor?

Yol ayarı yapılması, ya da dururken yapılan ayarın şans eseri düzgün çıkması... Veyahut aracın bu hatayı tolere edebilmesi.
Yazımda yazmıştım. Aracın arıza lambası yakmaması, onun mükemmel çalıştığınıngöstergesi değildir. Kim bilir belki aracınızın ayarı bozuktu, ama hissetmiyordunuz. 

Bu yaz mazdamla Alpleri çıkarken rakım yüksekliği ile Avusturyanın oranı farklı lpgsi birleşince %13 zenginde kalmıştı. Hiçbir arıza ışığı yakmıyordu (subap hariç). Motor bunu tolere edebildiğinden sıkıntı olmamıştı. Obdli kiti çok aradım o nedenle.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
serkan306
2 saat önce, Mutlu Tekir :

Yol ayarı yapılması, ya da dururken yapılan ayarın şans eseri düzgün çıkması... Veyahut aracın bu hatayı tolere edebilmesi.
Yazımda yazmıştım. Aracın arıza lambası yakmaması, onun mükemmel çalıştığınıngöstergesi değildir. Kim bilir belki aracınızın ayarı bozuktu, ama hissetmiyordunuz. 

Bu yaz mazdamla Alpleri çıkarken rakım yüksekliği ile Avusturyanın oranı farklı lpgsi birleşince %13 zenginde kalmıştı. Hiçbir arıza ışığı yakmıyordu (subap hariç). Motor bunu tolere edebildiğinden sıkıntı olmamıştı. Obdli kiti çok aradım o nedenle.

Benzinliyken performansı nasıldı, benzinli ile ortalama ne yakıyordu, LPG ile ortalama ne yakması gerekir ve ne yaktı bunları biliyorum. Yazınızın çoook büyük bir kısmını okudum ama OBDsiz araçların LPG ayarlarını neye göre yaptığını göremedim. Dediğim gibi ben benzin enjektörlerini taklit ediyor diye biliyorum, doğru değilse de doğrusu nedir öğrenmek istiyorum. Eğer dediğim gibi benzin enjektörlerini taklit ediyorsa, ECU'ya müdahale söz konusu değildir fikrimce. İlk LPG taktıracağım zaman yağlı sistem, OBDli sistem falan epey araştırmıştım. Sonuç olarak OBDli sistemin, hele hele de yağlamalı sistemin tamamen para tuzağı olduğunu düşümüştüm, tabi bu fikri forumlarda bu konuda benden daha bilgili olduğunu düşündüğüm insanlardan öğrendiklerim sonucu çıkarmıştım. Yanlışsa, doğrusunu da öğrenmek isterim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Obdli olmayan kitlerin kapalı sistem döngüde çalışmayıp açık sistemde çalıştığını görmeniz lazımdı. Bozuk ayarda benzin ecusu enjektörlere yakıtı artır ya da azalt diyor ama lpg ecusu ile bir iletişim olmadığı için laf dinletemiyor. Haliyle uzun vadede bu komutlar birikip konu başlığındaki gibi sorunlara yol açıyor. 

Yağ püskürtme muallak ama obd konusu kesinlikle olması gerekli. Bazı ustacıklar obd yi bağlamaktansa arızayı kesmek için kullandığından atiker ve lovato harici ustalar böyle sallayabiliyorlar. Benzin enjektörünü taklit etme ise obdli olmayan hiçbir kitte yok. 

Brc nin bir avantajı var. O da dururken yapılan ayar brc yazılımınun becerisiyle daha iyi yapılıyor. O nedenle brc deki ayar bozukluğu diğer kitlere göre daha az oluyor ve araç daha rahat tolere edebiliyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ozgur35

Brc ile gazı unut

Mecnun bılseydı brc sevgısını sever mıydı hıc Leyla yı

😜

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×