Jump to content

Mazda’nın Rotary Motorlu Pick-up’ını Görmüş müydünüz?


serkan306
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Geçenlerde internette gezinirken Mazda'nın böyle bir aracının olduğunu da görmüş oldum ve şaşırmadım. O zamanlar da alışılmışa meydan okumaya çalışmış hep. Araç zamanına göre epey hoş bir araç ama ABD'deki geneli Latin olan saçma sapan modifiyeler yapan tabiri caizse "Apaçiler" bazılarında dozu kaçırmış ve abartmışlar :) Konu alıntıdır, sizin de görmenizi istediğim için paylaşıyorum, doğru yere açmışımdır umarım.

 

0f8f9e5a-60b4-4812-a298-5e6f2650ca95land

Mazda ve pick-up kelimelerini bir arada kullandığımızda genelde aklımıza B Serisi modelleri gelir. Japonlar, 1961 yılında ilk pick-up modeli B1500’ü piyasaya sürdüklerinde kendi ana karalarında çok fazla rakipleri yoktu. Bunun verdiği rahatlıkla mı yoksa Amerika pazarını etkilemek için mi bilinmez ama Mazda bir pick-up’ta daha önce yapılmamış bir şeyi denedi; Wenkel motor kullanmak!

B Serisi pick-up’ların birinci nesline (1961-1965) daha ‘sıradan’ sıralı 4 silindirli motorları koyan Mazda, modelin 2. jenerasyonun üretimine de aynı şekilde başlamıştı. 1965 yılının Ekim ayında üretimine başlanan yeni model 1974 yılına kadar üretildi. Fakat son 3 yılında motor gamına bir Wenkel motor dahil oldu.

gallery_1487043517_mazdarotarypickupspcs

Mazda‘nın 13B-AP koduyla bilinen çift rotorlu Wenkel motorunu kullanan B1800, 110 beygirle ürün gamındaki en güçlü modeldi. 158 Nm torka sahip model, 4 ileri manuel şanzımanla donatılmıştı ve 1450 kilogramlık ağırlığına rağmen sadece 11 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaşabiliyordu. İşin tuhaf yanı ise motor aynı zamanda Mazda‘nın o dönemki 2 kapılı sporcusu RX-5’de (yada diğer bi radıyla CD Cosmo) ve RX-4’te de kullanılıyordu.

Amerika’da dönemin diğer pick-up’larına nispeten biraz daha az yakıt tüketen B1800, Wenkelmotorun yüksek devirlerde ilerleme karakterinden ötürü kendini Amerikalılara pek sevdiremedi. Her ne kadar konforlu olsa da ve iyi görünse de rotary motorlu bu pick-up, konuya daha geleneksel bakan müşteri kitlesinden ötürü üretime veda etti.

1975-mazda-rotary-engine-pickup-driver-s1975-mazda-rotary-engine-pickup-driver-sgallery-1487043265-mazdarotarypickup002.gallery-1487043436-mazdarotarypickup003.gallery-1487043369-mazdarotarypickup004.

Epey güzel toplanmış bir araç: 

Bir apaçinin elinde feryat eden araç :)

 

Bu da aşırı yükleme yapılmış araç, E30 mubarek :)

Bunun da çalışmasına bayıldım: 

 

  • Beğen 3
  • Teşekkürler 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, Katil Balina :

aracın 0-100 değeri 3. nesil mazda 3'ten iyi:))

başka tespitim yok, sanık sizin hakim bey..

100 km/saat ile 50 m'de durabiliyormuş ama :D 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, Katil Balina :

hocam bizimki kaç metrede duruyor?

Soğukta 36, sıcakta 35 metre diye hatırlıyorum bir dergi karşılaştırmasıydı ama netten bir bilgi bulamadım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda her zaman öncü olmuş. Eskiden tüm araçlar fazla yaktığından wankel göze batmıyormuş. Hatta daha doğrusu yaklaşık aynı ölçülerde yakıp çok daha fazla güç alındığından ilgi odağıymış. 

Bir de Eunos Cosmo modeli vardır, 13B ve 20B motor seçenekleri ile satışa sunulan lüks coupe modeldir. Dünyada GPS kullanılan ilk arabadır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, SweepeR :

Mazda her zaman öncü olmuş. Eskiden tüm araçlar fazla yaktığından wankel göze batmıyormuş. Hatta daha doğrusu yaklaşık aynı ölçülerde yakıp çok daha fazla güç alındığından ilgi odağıymış. 

Bir de Eunos Cosmo modeli vardır, 13B ve 20B motor seçenekleri ile satışa sunulan lüks coupe modeldir. Dünyada GPS kullanılan ilk arabadır.

Bilmiyordum, şimdi baktım da, harika ve zamanının ötesinde bir araçmış.

 

215523.jpg

215525.jpg

215526.jpg

215529.jpg

CCSmon.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...