Jump to content

Şarj dinamosuyla ilgili değişik bir arıza


settar
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Herkese iyi akşamlar,

Aracım 2010 model sedan Mazda 3 otomatik impressive. Geçen günlerde akü ışığını yaktı. Baktık şarj etmiyor. Dinamoyu kontrol ettiğimizde konjektörün arızalı olduğunu tespit ettik ve konjektörü değiştik. Şimdi dinamo harici bağladığımızda aküyü şarj ediyor fakat soketinden bağlantı yaptığımızda şarj etmiyor. Araç bu haliyle kullanılmaz durumda. Böyle bir sorunla karşılaşan oldu mu acaba aranızda? 

Saygılar,

Settar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sağolun cevaplar için. Elektrikçilerle dinamocular konsorsiyum kurdu yine de çıkamadık işin içinden. Sıkıntı şu, kimse mazda yı tanımıyor.

Mazdacı bi ustayla konuştuk, dinamo komple değişmeli dedi. Elinde çıkma dinamo varmış 90 amper, benim araçtaki 100 amper. Bilemedik nasıl yapalım. Fakat Istanbulda yaya kalmak büyük zulüm arkadaş. Parça almaya bi sanayiden diğerine gitmek bile mesele.

En olmadı soluğu Ekinci'de alacağız... Yetkili servis rakamlarını düşünmek bile istemiyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yetkili serviste en azından işten anlayan arabayı tanıyan ustalarla iş yaparsın boşuna parça değiştirmek zorunda kalmazsın belki çok kolay bir çözümü vardır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynen bence de yetkili servise gidip en azından sorunun kaynağını ve parça fiyatını öğrenin yaptırıp yaptırmamak yine size kalsın. Bugüne kadar sanayi de çoğu işimi çözmüşümdür ama anlamayan ustalarla yürümek çok zor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dün taktığımız konjektorü değişirdik bu sefer çalıştı. Fakat soğukta lastik basıncı iyice azalmış sanırım tpms ikazı vardı. Baktım lastikler normal görünüyor acele uçağa yetişmem gerekti bi 5km kadar yol yaptım sakince. Arada motor ikaz lambasını yaktı. Park edip aracı geride bıraktım şehir dışına çıktım. Döndüğüm zaman tekrar bakacağım. Bir bilgisayara bağlamak gerekecek galiba. Şu ana kadar masrafım 170tl. 

 

Bir de döndüğümde buji değiştireceğim vakti geldi . Bakalım inşallah hallolacak. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tekrar merhaba.

Yeni konjektorle 40km kadar gittikten sonra ikaz ışıkları tamamen söndü. Bu şekilde bu sorundan kurtulduk. Bir 8 sene daha böyle arıza yapmadan gider diye umuyorum. Şahane bir araç gerçekten. Ne zaman başka arabaya heveslensem, kim uğraşacak şimdi sanayiyle ustayla diye vazgeçiyorum. 

Herkese arızasız, kazasız belasız günler dilerim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...
‎16‎.‎12‎.‎2018 at 18:52, settar :

Herkese iyi akşamlar,

Aracım 2010 model sedan Mazda 3 otomatik impressive. Geçen günlerde akü ışığını yaktı. Baktık şarj etmiyor. Dinamoyu kontrol ettiğimizde konjektörün arızalı olduğunu tespit ettik ve konjektörü değiştik. Şimdi dinamo harici bağladığımızda aküyü şarj ediyor fakat soketinden bağlantı yaptığımızda şarj etmiyor. Araç bu haliyle kullanılmaz durumda. Böyle bir sorunla karşılaşan oldu mu acaba aranızda? 

Saygılar,

Settar

Bende de aynı problem oldu. 1. seferde yaptırdım 6 ay sonra yeniden tekrarladı. Bir daha yaptırdık o da 2 ay gitti en sonunda kartal oto sanayide  bir dinamocuya gittim. bu zamana kadar sadece para almak için yapılmış içi çok kötü durumda değişmesi lazım dedi ve içini komple 900 tl ye değiştirdim. fakat birkaç gün sonra akü ışığı tekrar yandı. Akü şarj oluyor dinamoda çalışıyordu, ancak bu dinamolar beyinli olduğu için uyum sağlamadı ve tekrar kollektörler değişince düzeldi. Kısacası yaptırdığın yer önemli yan sanayi parçalarla olacak iş değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
11.03.2019 at 09:19, osaim :

Bende de aynı problem oldu. 1. seferde yaptırdım 6 ay sonra yeniden tekrarladı. Bir daha yaptırdık o da 2 ay gitti en sonunda kartal oto sanayide  bir dinamocuya gittim. bu zamana kadar sadece para almak için yapılmış içi çok kötü durumda değişmesi lazım dedi ve içini komple 900 tl ye değiştirdim. fakat birkaç gün sonra akü ışığı tekrar yandı. Akü şarj oluyor dinamoda çalışıyordu, ancak bu dinamolar beyinli olduğu için uyum sağlamadı ve tekrar kollektörler değişince düzeldi. Kısacası yaptırdığın yer önemli yan sanayi parçalarla olacak iş değil.

Valla biz kendimiz yaptık. O arızanın üzerine bi 7000-8000km gitmiştir araba. Şimdilik bir sıkıntı yok. Nerdeyse 80000km'ye dayandık, bunca zamandır bi konjektörden arıza lambası yakması gerçekten beni hayran bıraktı. Arada sene olarak model yükseltmek için araç bakıyorum. 200bin tl üstüne çıkmadan 2-3 yaşında bi araba alıp bu konforu ve sağlamlığı bulmak nerdeyse imkansız göründü gözüme. Berbat piyasa. Attan inip eşeğe binmek için üstüne para mı verelim? Bu aslana ben 5 yıl daha binerim böyle giderse.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...