Jump to content

Test Edenlerden 4. Nesil Mazda 3 Değerlendirmeleri


Leanback
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

6 saat önce, Mutlu Tekir :

Aynen öyle. Ben Mazda 3 sedanımın arkasına 1 büyük 1 orta 2-3 çantayı sığdıramadım. Büyük bavul yan girmiyor çünkü. Ama 2016 Fiesta'ya 2 bavul ve çantaları rahatça sığdırmıştım dik şekilde.

Aynen öyle. Lpg tankından dolayı bagaj tabanı 8 cm yükseldi bende.  Büyük boy valizin tekerleri söktüm. Diklemesine bi tarafa tam sığdı. Diğer tarafa da iki tane orta boy ve çantalar çok rahat sığmıştı. Trabzon dönüşünü anlatmak istemiyorum. Zira dikizden bagaja bakınca ufak bi ışık süzmesi bile gözükmüyordu :) hb’lerin böyle bi güzelliği var. Pandizotu çıkarınca çok kullanışlı oluyor. Ama güvenlik için file şart.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

ABD'de araç güvenligi konusunda tam otorite IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) yeni Mazda 3 için çarpisma testleri yapti.  Hem hatchback hem de sedan versiyonlari enstitünün testleri sonucunda "top safety pick" yani en üst güvenlik degerlendirmesini aldi.  2019 Mazda 3 çok güvenli basligini tasiyan asagidaki makale yeni Mazda 3 güvenligi için son olarak su yorumu yapiyor:  kendiniz kullandiktan sonra evladiniza da verebileceginiz bir araba.

https://www.msn.com/en-us/autos/news/the-2019-mazda3-is-very-safe-iihs/ar-AABc5B6?ocid=spartandhp

Umarim Mazda Türkiye bu önemli gelisme konusunda gerekli PR (Public Relations) çalismasini yapar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

02.03.2019 at 13:30, Gokmen_Ozguc :

mazda.co.uk sitesinde 2019 hb için broşür var, bagaj hacmini 351 l olarak gördüm. 2018 hb'lerde bu rakam 364 idi. İyileşme beklerken gerileme olması iyi olmamış fakat yine de 291 l gibi aşırı küçük değilmiş.

Bu arada 1.5D AT ile yeni 1.8D AT motorların katalog degerlerini karşılaştırdım.. Güç bir miktar artarken 105 hb -> 116 hp tork aynı kalmış.  O zaman ne bekleriz, biraz hızlanmasını değil mi ? Yeni ve büyük motorla hızlanma 0.5 sn kötüye gitmiş, yakıt tüketimi artmıs, emisyon artmış. Bizim vergi sistemi ile zaten hayal oldu yeni dizel motor da nasıl bir yenilik gelmiş, hangi nokta daha iyiye gitmiş bu 1.5->1.8 artısı neden yapılmış vs vs. üzülmemek elde degil.

Bunu yeni gördüm, eski aracın ölçümü 1999 Nedc standardına göre yapılıyorken, 4. nesil yeni 2018 WLTP standartlarına göre yapılıyor ve prosedür çok daha zorlayıcı. Bu yüzden 2018'den sonra Avrupada üretilmiş tüm otomobillrein AB sınırları içindeki katalog tüketim ve emisyon değerleri arttı, reel sürüşte ise tüketim ve emisyon düştü. Diğer markaların eski-yeni ölçüm sistemine tâbi modellerini karşılaştırabilirsiniz.

Yani 1.8lt motor 1.5lt'den daha ekonomik ve temiz aslında, fakat muhtemelen tüm aşırı DFP temizliği sorunları aynen devam ediyordur. Performans olarak ise tüm markaların dizel motorları eski modellere göre geriye gitti. Şuan avrupada bir geçiş dönemi söz konusu, AB tüm üreticileri elektrikli motora geçmek için zorluyor, bu yüzden içten yanmalı motorlarda olmayacak, başarılamayacak emisyon limit değerleri koyuyorlar.  Bilinçli olarak içten yanmalı motorlar sakat bırakılıyor, Mazda'nın 2.0 165hp motoru, 2.2 dizeli kaldırması bu yüzden, ceza ödememek için motor getiremiyorlar. 90lardaki katalitik konvertöre geçişten beri ilk defa bazı araçlarda eski nesil motorları tercih etmek, yenileri tercih etmekten daha mantıklı hale geldi. Özellikle performans otomobillerinin hepsinin gücü düştü (Golf R, 308 GTI, BMW M4 vb). 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Sanırım skyactiv x bu ay satılmaya başladı. Denemeler gelir yakında. 

İlk duyumlara göre vaadedilen gücü gösteremiyor olduğu. Kıvılcım ateşleme ve normal çalışma geçişleri sırasında motor sesi değişiyor deniyor. Sürüş tarzı vites geçişleri daha farklı deniyor. Sık vites değişmeye ihtiyaç duyuyor. Bunun için otomatik öneriliyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet ilk izlenimler başladı, henüz kapsamlı test edilmedi ama gazeteciler Almanya ve Avustralya da kullandı araçları. Bir çok öne çıkan video ve yazıyı ekleyip bir türkçe özet geçeyim,

https://www.whichcar.com.au/reviews/mazda-3-skyactiv-x-2019-review

https://www.topgear.com/car-reviews/mazda/skyactiv-x-5dr-man/first-drive

https://www.autocar.co.uk/car-review/mazda/3/first-drives/mazda-3-skyactiv-x-20-2019-review

https://www.autoexpress.co.uk/mazda/3/107436/new-mazda-3-skyactiv-x-2019-review

Öncelikle kompresyon oranı 16.3:1 olarak açıklandı. 2 sene evvelki 18:1 hedefi belli ki bazı kısıtlar sebebiyle tutmamış. Rakam tam olarak günümüz modern dizel motorları seviyesinde, termal verimliliğin de öyle olması beklenebilir.

2.0lt 181hp (178bhp)/6000rpm
Tork 224nm/3000rpm
0-100kmh: 8.2sn
Ortalama tüketim, manuel Wltp (yeni, gerçekçi tüketim döngüsü, henüz Türkiyede uygulanmıyor): 51.4mpg (5.3lt/100km), otomatik: 48.7mpg (5.8lt/100km)
Ortalama Nedc (eski tüketim ölçütü): 4.5lt/100km 
(Bizim 1.5 ve 2.0 Skyactiv-G120'lerin 5.1lt, 
2.0lt 165hp manuel 5.8lt, 
2.2 dizel 175hp model ise 4.1lt idi)  

Wltp emisyon: 103g/km. Eski Nedc verileri yayınlanmadı ancak takribi %17 gibi fark oluyor tüm markalarda, oradan hesapla 85g/km gibi.

Tabiki asıl meselemiz Nox ve partikül emisyonları, motor tüm iddia tabanını wheel-to-wheel emisyonları düşürmek, yani santrallere değil, doğrudan içten yanmalı motora giren petrolü en verimli ve temiz şekilde hareket enerjisine çevirmeye dayandırıyor. Aynı şekilde dizele olan yoğun baskıya da ciddi bir alternatif. Partikül emsiyonlar dizellerden %75, modern benzinlilerden %20 kadar daha düşük. Şuan itibarı ile dünyadaki en temiz tekil çalışan içten yanmalı motor. 

skyactiv-x-2019-fd-engine.thumb.jpg.54bfa2e4874f0caa0e4864aa437d1a12.jpg

Prototiplerdeki Scci moddan konvansiyonel ateşlemeye geçişte olan şıkırtılar, geçiş efektleri düzeltilmiş. Yani normal 2.0lt'lik benzinli motor gibi kullanıyorsunuz.

Normal motordan fark şu, ilk çalıştırmada Skyactiv-X motor çok temiz yumuşak çalışıyor -Skyactiv-G'den daha yumuşak- ancak dip devirlerden yukarı çıkışta malum kompresyonla ateşleme başladığı için ses dizelleri andırmaya başlıyor. Güzel bir tanım var "dizel gibi ama 200m uzaktan". Karakteristik olarak dizel sesi var ancak dizel gibi titreşimli ve yüksek değil, Mazda NVH seviyesini iyileştirmek için motor içi yapılan çalışmaların yanında çok kalın ve motorun tamamını kaplayan, özel dizayn bir motor kapağı kullanmış. 4500 devir gibi "dizelvari" ses gidiyor, gaz pozisyonu ne olursa olsun kesin bir faz değişimi var ve güç üretimi artarak 7000 devire yakın istekle tırmanıyor. Bunun harici en verimli çalışma aralığı 2000-4000rpm arası, tamgaz açmadığınız sürece bu devirler arası motor çoğunlukla Scci modda kalıyor ki sürüşün çok büyük bir yüzdesi bu konumda geçiyor demek. Turboşarj motorlar gibi gaza çok fazla dikkat etmenize gerek yok, ekranda takip edebiliyorsunuz moda geçişlerini.

Performans olarak şöyle özetlenebilir, 2.0lt ile 2.5lt versiyon arası, istekli bir atmosferik motor denebilir. Küçük kompresor çalışıyor diye, dizel tipi kompreson ateşleme var diye 1.6-1.8lt turbo'nun veya 2.0 dizelin yüksek çekiş kuvveti yok. Doğal bir şekilde güç üreten, canlı bir motor. Bazı gazeteciler gidiş olarak daha fazlası beklenebilirdi yorumu yapmışlar, tahminimce haksız sayılmazlar çünkü arabanın ağırlığı tam 1486kg, çok fazla. 

Almanya testi rota olarak biraz zorlu seçilmiş. Şehir içi Franfurt yoğun trafik, daha sonra dağ yolları, sonrada limitsiz otobanda 100mph üstü (well over 100mph denmiş yani 180-190kmh gibi tahmin ediyorum) sürüş. Bir çok testte bu koşulda ortalama mid-30mpg olarak gözlenmiş, 35mpg dense 7.9lt-8lt 100km'ye denk geliyor. Dizellerden (2.0 dizellerden) bir çıt yüksek ama koşullara göre çok başarılı denmiş. Top gear editörleri normal bir rotada kullanmışlar ve 5.7lt gibi bir ortalama görmüşler ki, dizel seviyesine çok çok yakın.

Motor ile ilgili yazıp çizecek çok fazla şey var, şuan benim gördüğüm başardıkları dünyanın birim yakıttan en fazla enerji çıkaran, en verimli benzinli motoru. Mazda'nın dediği gibi tam bir dizel ekonomisi yok, tam olarak 2.5lt 186hp Skyactiv-G motorun performansı da yok, zira motor çok ağır ve araç toplam ağırlığı da yüksek. Muazzam bir içten yanmalı motor geliştirilse de bir yerde Avustralya'da fiyat 2.5lt motorun dahi üzerinde olacak deniyor. Avrupada da eski 2.2 dizelden büyük ihtimalle pahalı olacak ve 2.2 175hp dizel de çok iyi bir motordu.  

Motorun önündeki en büyük engel kendisi. Kendisini anlatması zor ve buna karşılık bayağı bir meblağ istiyor. Birde asıl avantajını 2021'de RDE emisyon ve tüketim ölçümleri başlayınca gösterecek, günlük hayatta nasıl kullanırsanız kullanın az yakacaksınız diyor Mazda, şuan hala Wltp emisyon-tüketim testleri dahi hafif kaçıyor. Yine Mazda sokaktaki adamın değil de, arabacı petrolhead adamın tercih edebileceği bir iş yapmış. Bunu zamanla nasıl nakde çevirecekler göreceğiz, şahsi görüşüm bu motor elektrikli motorlarla ustaca kombine edilmediği müddetçe işleri biraz zor.

Yalnız dünyada şuna yıllarca uğraşan Mercedes-GM-VW-Hyundai ve son olarak Nissan'dan sonra Mazda'nın on yıllar sonra işi başarıp, arabayı piyasaya süren tek üretici olmasının gururu bile bence fazlasıyla yetip artıyor. Resmi satışa başlandığı anda bütün diğer markaların ilk örnekleri alıp vidasına kadar sökeceği şimdiden garanti.

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

39 dakika önce, Sertang :

bu yenı kasanın 1.5 hafıf hybrıd modelı sıngapurda tanıtılmış hatta satışta yakıt 5.5 dıyor gogle amca bukadar çevırmiş umarım bızede gelır https://www.carbuyer.com.sg/new-2019-mazda-3-hatchback-sedan-in-singapore-all-you-need-to-know/

Hibrit 1.5 varsa türkiyede satar. Tabi satabileceği ölçüde satar. 

Sedanda kapı üst çıtaları krom altlar plastik. Hb’de altlar krom üstler plastik. Te allam yaa :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Sertang :

bu yenı kasanın 1.5 hafıf hybrıd modelı sıngapurda tanıtılmış hatta satışta yakıt 5.5 dıyor gogle amca bukadar çevırmiş umarım bızede gelır https://www.carbuyer.com.sg/new-2019-mazda-3-hatchback-sedan-in-singapore-all-you-need-to-know/

The hybrid system is solely for recuperating energy and allowing extended start-stop operation, like the Audi A6 and Mercedes-Benz C 200, it can’t run on electric power alone

 

Mazda'nın bu hafif hibrit sistemi, Toyota, Hyundai'ninki gibi hibritlerle karıştırılmamalı. Olay sadece start-stop un daha gelişmiş hali. Enerji geri kazanımını daha iyi yapıyor denebilir.

Ayrıca opsiyonel. Yani Türkiye'ye gelmez. Toyota, Türkiye'yi takmıyor, Mazda mı takar? 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sİngapur'un da vergi sistemi bizimki gibi demode, 1.6lt değil de 1.5lt altına bayağı avantajlı, Çin pazarı gibi. Fakat 1.5lt üstünü bizimki gibi katledip silip atmıyorlar tabiki, bu yüzden onlara 2.0-2.5 versiyonlar da gidiyor. Önceki nesilde de gidiyordu.

Dünyada Türkiye gibi 1.6lt üstünü resmen yok eden tek bir pazar dahi yok bildiğim kadarıyla.

Bu hybrid de mild hybrid, hemde 24v, gelişmiş mild hybrid'ler gibi 48v değil. Araç yolda giderken motoru kapatıp kendine yetemiyor düzenli olarak. Kalkışta elektrik desteği var ve güç çeken özelliklere kısmen destek sağlıyor. Pek bir beklentiniz olmasın. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Türkçe ilk video geldi. Çok kötü bir motor anlatımı olmuş ama 3-5 dk için idare eder bir video  

hb için arka kısım ciddi küçük.

malzeme kalitesi audi klasmanında.

ses izolasyonu iyi

donanım full

sürüş iyi, yine sürücü odaklı

motor geçişleri hissettirmeyen skyactivx  

.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Acaba 1.5-1.6 skyactive-x çıkacak mı yoksa 2.0 ve üzeri mi olacak? Bize herhalde 1.5 skyactive-g ve d gelecek gibi. Tek bizim ülke için bir motor seçeneği sunmaları pek olası görünmüyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, abcsefa :

Acaba 1.5-1.6 skyactive-x çıkacak mı yoksa 2.0 ve üzeri mi olacak? Bize herhalde 1.5 skyactive-g ve d gelecek gibi. Tek bizim ülke için bir motor seçeneği sunmaları pek olası görünmüyor. 

Singapur’da 1.5 benzinli satışa sunuldu

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, abcsefa :

1.5 skyactive-x mi?

Hayır eski motor, Skyactive-G. Gücü 122hp'ye çıkmış, 24v mild hybrid sistemi var sadece. 

Sorun şu ki yeni Mazda 3'lerde sıfırdan yapılan ciddi yalıtım neticesinde ağırlıkta 80kg'lık ciddi artış görünüyor. 1.5lt atmosferik motorun artık bu arabada kesinlikle yeri yok ama mecbur koyuyorlar işte.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

28 dakika önce, Leanback :

Hayır eski motor, Skyactive-G. Gücü 122hp'ye çıkmış, 24v mild hybrid sistemi var sadece. 

Sorun şu ki yeni Mazda 3'lerde sıfırdan yapılan ciddi yalıtım neticesinde ağırlıkta 80kg'lık ciddi artış görünüyor. 1.5lt atmosferik motorun artık bu arabada kesinlikle yeri yok ama mecbur koyuyorlar işte.

Motor hacmine dayalı bu ilginç vergi sistemi bir ülkede bazı arabaların kaderini değiştirebiliyor. Yoksa 2 litrelik skyactive-x seçeneği gayet ideal bir motora benziyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

41 dakika önce, abcsefa :

Motor hacmine dayalı bu ilginç vergi sistemi bir ülkede bazı arabaların kaderini değiştirebiliyor. Yoksa 2 litrelik skyactive-x seçeneği gayet ideal bir motora benziyor. 

2.0lt Sky-X biraz fazla pahalı bir motor. Eskiden avrupada satışta olan 2.2lt dizel modelden bile pahalı imiş. Tr'de 300binden aşağı olmazdı heralde.

Bize 1.8 dizel iyi olurdu ama o bile olamıyor maalesef.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Henüz bu nesil mazda 3 test etmedim ama 2 hafta önce cx30 u test ettim. Adamlar yapmış gerçekten. Önceki nesil ile kıyaslandığında, her konuda çok çok üst seviyede olmuş. Tabi fiyata yansımış, 30 bin TL koymuşlar üzerine.

Fiyatları tl, e çevirdiğimde

SKYACTIV-G 2.0, 212 bin ve 235 bin tl

SKYACTIV-X 2.0, 260 bin ve 267 bin tl tabi üzerine boya farkı ve ekstralar eklendiğinde fiyat artmaya devam ediyor. 

 

  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Malezya'dan 1.5lt 120hp versiyonla iki izlenim,

Motora ve şanzımana bazı minör kalibrasyonlar iyileştirmeler yapılmış, genel olarak yeterli, uyumlu denmiş. En fazla bizim araçlar seviyesindedir tahminim, bu teknik değerlerle daha iyisi çok zor.

Limitöre gelince vites kendiliğinden büyüyor, eski modeldeki 1-2 saniye büyütmeyip işi sürücüye bırakmasını çok seviyordum. Daha kötüsü 6000lere kadar vites düşürmeye izin vermiyor bizim model gibi, çok bekletiyor. Sol kolu çekince 6200 devirlere kadar düşürüyor BM'ler.

Mazda3revolution sitesinde eski modelden geçip yenisini uzun süre kullananlar torsiyonun kesinlikle bir geri adım olduğunu, arabanın arkasının eski model kadar rafine ve yolu kavrayıcı olmadığını, daha kuru ve huzursuz olduğunu söylüyor. Direksiyon da dişli olarak daha yavaşmış, zaten sekme eğilimindeki arka tarafı, bozuk zeminlerdeki ani hareketlerde daha fazla üzmemek için olduğu akla geliyor. Birkaç kişi de ben bişey anlamadım gayet iyi falan yazmış da onların ev-iş-okul commuter olduğu kesin. Konfor olarak pek kayıp yokmuş, böyleyse çok iyi en azından.

Yalıtım ve genel NVH olarak herkes müthiş memnun. Kalite intibası da sınıfına göre çok yüksek. Forumda ilk üretimlerde ıvır zıvır çok fazla sorun yaşayan var yalnız. Eski ilk modellerde bu kadar olmadığını söylemişler. 

Benim için bu araç (henüz kullanmadan da olsa) kısmen hayalkırıklığı ama çoğunluk eskisine göre daha fazla beğenecektir diye düşünüyorum. Beğenilme ile kalacak tabiki, para ödeyip almaya gelince o iş zor.

https://www.mazda3revolution.com/threads/upgraded-to-2019-mazda3-awd-mixed-first-impressions.236316/

 

  • Beğen 2
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...