Jump to content

Test Edenlerden 4. Nesil Mazda 3 Değerlendirmeleri


Leanback
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Eylül dediler Ekim bitti kasıma giricez gelmedi gönlümün efendisi 😇 ne zaman geliyor bilen yok mu bu arada multimedya kullanım tuşları ve ekran bmw ile neredeyse aynı bakalım fiyat ne olacak 🤔

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Şemali iyi. Ama gece karşınıza köpek çıkınca eskisi gibi güven vermiyor. Mazda’nın 77 ile ikinci denemesinde geçtiği testi focus 83 ile çerez gibi yiyor. Kaldı ki mazda 4 çeker

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, tansu87 :

Şemali iyi. Ama gece karşınıza köpek çıkınca eskisi gibi güven vermiyor. Mazda’nın 77 ile ikinci denemesinde geçtiği testi focus 83 ile çerez gibi yiyor. Kaldı ki mazda 4 çeker

 

Şu tam 1.19 daki, ilk direksiyon hamlesi sonrasındaki ikinci direksiyon hamlesinde aracın bir bütün olarak kayması tüm yeni model araçlarda var nedense. Corolla'da da sevmediğim bir olay.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@tansu87 Mazda'nın engelden kaçıp toparlamasında bir sorun yok ki, önden kayma durumu ilk manevradan sonra, yani köpekten kaçtıktan sonra şeride geri dönerken görebileceğin bir durum. Yani aracın tutumu ile güvenlik rezervini karıştırmamak lazım. Önden kayma aracın karakteristik yapısı, sürüş güvenliği ise diğer başarılı araçlar gibi yüksek bulunmuş zaten.

Focusun avantajı da tutumla ilgili, burun daha iyi tutuyor, gövde daha kıvrak ve dans ederek geçiyor kukaların arasından, aracın arkasıda hafifçe kayıp burnun içeri dalması için pivot hareketi yaptırıyor. Mazda da ise arkası tahta gibi duruyor arabanın, arkanın bir yardımı yok. Focusun ki çıkıp virajda basarken insanın yüzünü güldürecek, keyifli bir şasi ayarı. Güvenlik meselesi değil.  

Esp'en bahsetmedim çünkü iki aracın Esp'si de pek müdahaleci değil, sportif markalar oldukları için. Normalde Mazda daha yüksek hız kolay yakalar, Esp daha keskin müdahele etse. O zaman da parkurdan yavaş çıkar ve günlük hayatta viraj kasarken elektronik müdaheleler keyif kaçırır.

Bu arada Mazda'nın gövde kontrolünün çok başarılı göründüğünü söylemek lazım, çok akıcı ve kontrollü görünüyor, ufacık sekme emaresi bile yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

https://www.autocar.co.uk/car-review/mazda/3

1-mazda-3-2109-rt-hero-front.thumb.jpg.1bc1e0f738483dbef5f7cd0db737e668.jpg

12-mazda-3-2109-rt-alloy-wheels.thumb.jpg.0ae88ed01417f1d60a941f49810eb89a.jpg

13-mazda-3-2109-rt-rear-quarters.thumb.jpg.2fbb1e44ef0566ffe75dc2371c5685d5.jpg

21-mazda-3-2109-rt-dashboard.thumb.jpg.b1c67ed72e5d73933ecc303f2b7a1331.jpg

Autocar 2.0lt 181hp Skyactiv-X HB modelin kapsamlı yol testini yayınlamış. Yakıt tüketimi efsane, deneme güzergahında tüketimi 57mpg (4.9lt) olarak görmüşler, bu güzergahta rakip motorlarda (1.5 ecoboost, 1.4 tsi 150 vb) 45mpg (6.2lt) en iyi ihtimal deniyor. Üstelik Mazda da tüketimi düşürmek de zor değil, ekstra uğraş gerektirmiyor. Tüketim 1.0lt turbolu daha alt sınıf araçlardan bile düşük. 

Motoru çok canlı veya rakiplerinin performansında değil deniyor ama bu konudaki test tutumunu pek beğenmedim. Performans değerleri hemen hemen aynı, daha düşük torkuna ve çok uzun şanzımanına, 1.5 tona yaklaşan ağırlığa rağmen esneklik farkı var sadece. Ortalama 100kg daha ağır rakiplerinden.

İç mekan-bagaj genişliği vasat (bagaj 358lt), iç mekan kalitesi muhteşem. Kolaylıkla tüm rakiplerinin önünde denmiş.

Torsiyonun etkisi hissediliyor, hafif sekmeli bozuk yol karakteri var deniyor. Ancak sürüş akıcılığı, genel dinamikler, direksiyon konfor vb hemen her parametre de çok başarılı denmiş, sürüş kalitesi epey yüksek.

Yalıtım üst seviyede.

Fiyat rakiplerinin bir çıt üstünde. Fiyat burda işi belirleyen nokta, eski 2.2 dizelle aynı bedeli ödeyince işler biraz zora giriyor. Ancak standart donanım çok iyi.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
  • 10 ay sonra ...

 

1.5 litre 120hp BP kasa ile Malezya dağ yollarında tatlı gazlama. Yollar çok güzel, sonlara doğru iyice keyifli oluyor. Adam da Mazda'ya özgü bazı detayları güzel anlatmış, bizimkiler gibi gaza-direksiyona şasisi cevap veren, Rwd benzeri arkası oyuna dahil olan bir şasi ayarı olduğunu söylüyor, hoşuma gitti. Manuel olarak hiç kullanmadan otomatik spor modu motoru tam devrinde tutmuş, hiç 4k devir altına indirmiyor. Dış ortam sesinin azlığı da dikkat çekici, sadece motor sesi içeride.

Burada biraz daha fazla detaya giriyor,

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Mehmet Özdemir :

türkiye'ye gelen 3. nesil mazda 3 motoruyla aynı mıdır @Leanback?

Aynı motor, sadece 3nm tork fazlası var ve 2hp eksiği var, bölgesel fark olabilir. Yalnız 80kg ağırlık artışı var, 1368kg BP kasa 1.5'ler. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Leanback :

Aynı motor, sadece 3nm tork fazlası var ve 2hp eksiği var, bölgesel fark olabilir. Yalnız 80kg ağırlık artışı var, 1368kg BP kasa 1.5'ler. 

o zaman güncel motordan daha performanssız bir ürün bizi bekliyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

45 dakika önce, Mehmet Özdemir :

o zaman güncel motordan daha performanssız bir ürün bizi bekliyor. 

Görünen o, aslında torsiyona geçince takribi 15-20kg civarı bir avantaj oluyor multilink sistemlere göre ama nasıl bir yalıtım yapıldıysa artık epey yağlanmış araba. Çoğu pazarda daha büyük motorlarla satıldığı için çok sorun değil de, zaten 1280kg altında bile pek de mesut olmayan 1.5 motoru daha fazla üzecektir ekstra ağırlık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 7 ay sonra ...

https://www.topgear.com/car-reviews/mazda/skyactiv-x-5dr-man/first-drive-0

mazda3_2.0_186ps_e-skyactiv_x_gt_sport_1.thumb.jpg.23601aae8b571c2c58d0a236cead4f40.jpg

2021'in başında Skyactiv-X motor revizyon geçirdi, pistonlar, valfler ve bazı iç parçalar değişti, motora yazılım iyilşeştirmesi yapıldı, 24v desteği eklendi. Güç 180'den 186hp'ye, tork 223nm'den 240nm'ye yükseldi. e-Skyactiv-X adını aldı.

Top gear'ın yeni modelle yaptığı testte kasmadan 55mpg (5.1lt) ile gezebildiğini, basılsa bile 50mpg (5.7lt'nin) üzerine çıkmadığını belirtmişler arabanın. Yakıt tüketimi tam bir "mucize" denilmiş. WLTP emisyon değeri şuan sınıf ve motor farketmeksizin bütün benzinli (hybrid hariç) araçlardan daha düşük ve içten yanmalı araçlarda en düşük vergi dilimine giriyor. Motorun az da olsa normal ateşlemeden HCCI'a geçiş sarsıntıları vardı, tamamen düzeltilmiş. Soğuk start sesi azaltılıp, genel çalışma kalitesi ve yumuşaklığı da iyileştirilmiş. 

Karmaşık, sürüş takibi gerektiren hybrid mimarileri, piller, elektrik motorları vs kullanmadan, salt benzinli bir 2.0 motorla sessizce devrim yaptı adamlar. Ancak elektriğe geçiş çağına denk geldiği için maalesef yazının başlığından da anlaşılacağı üzere hakettiği ilgiyi görmüyor. Muhtemelen araç toplamda herhangi bir hybrid'den daha az çevreci değil üretimde piller ve başka pahalı komponentler kullanılmadığı için ancak salt emisyona göre vergi bandı ayarlanınca kıymeti azalıyor.

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 dakika önce, Mehmet Özdemir :

satış sayıları ne civarda acaba @Leanback

Satış adetleri çok düşük ancak sebebi CX-30 ve CX-5, onlar iyi satıyor, Mazda 3'ün müşterisini çalıyorlar her markada olduğu gibi. 

Mazda 3 Honda Civic'ten fazla satıyor aslında Avrupa'da. Yine de SUV'lere karşı kazanılacak bir savaş yok. Mazda 3 bu nesilden sonra muhtemelen bir daha Avrupa'ya gelmeyecektir, zaten 2030'dan sonra içten yanmalı motorlara satış yasağı başlıyor birçok ülkede. Toyota ile ortak elektrikli SUV'ler ve MX-5'le devam ederler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

 

Sky-X mild hybrid motorun revize edilmiş hali (186hp 240nm) çok iyi olmuş. Artık her devirde çok atak ve çok çabuk hızlanıyor, direkt 200e dayadı, 220'de limitör olmasa 240 falan rahat görecekti. Önceki 180lik araçla çekilen videoda 220yi zar zor görmüştü alet aynı yolda. Belli ki azıcık açmışlar kompresörün ayarını, çünkü hem vızıltısı geliyor artık, hem sıkıştırma oranının ilk defa düşmesinden belli (15:1'e düştü 16:1'den) hemde +20nm torku atmosferik haliyle almak pek olası değil. Acayip de ekonomik olduğu söyleniyor makinanın ama düz vitesle. otomatik şanzıman bozuyor bu müthiş performans-yakıt-emisyon dengesini.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

30.01.2019 at 17:03, Ahmet A. :

mazda arka koltukları böyle yetim öksüz bırakarak acaba evlenip çoluk çocuğa karışmayın mesajı mı veriyor diye düşünmedim değil :)

işlevsellik olarak dediklerinize yüzde yüz katılıyorum. kişiselleştirilmiş sürüş deneyimi tüketici profilinin ancak küçük azınlık denebilecek bir kısmı tarafından aranıyor. eğer sport seçeneği şanzımana eklendiyse büyük kolaylık olur. özellikle ani hızlanma gereken sollamalarda. 

En büyük 3 al(a)mama sebebim. 5 kişilik ailemizi sığdıramadık 3'e. İkizlerin koltukları arabası derken, 3'ün arka taraf iptal.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...