Jump to content

Motor performansı


sinansimsek07
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Katalizör içi yeni değişti. Ama en iyisi servise gidip görmek lazım. Baya değişik yorumlar geldi çünkü. Ne olduğunu da sizlerle paylaşacağım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 saat önce, Renegade :

Katalizör tıkanınca ilk iş hava filtresinden duman vermesi bir işaret olarak görülebilir.

Dağılmışsa cangır cungur ses çıkarır. Araç gaz yemez boğulur gibi olur. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

31 dakika önce, tansu87 :

Dağılmışsa cangır cungur ses çıkarır. Araç gaz yemez boğulur gibi olur. 

O tip sıkıntılar yok şükür 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün REM otoya uğradım. Usta 22 sene serviste çalıştığını söyledi ve araca binerek debriyaja bastı çekti ve motoru biraz dinledi. Aracın baskı balatasının bittiğini ve subapların yanık olduğunu söyledi. Ayrıca sağ motor kulağının patlak olduğunu söyledi ve bana 1500 baskı balata değişimi 2500_2700 arası subap değişimi 300 civarı motor kulağı değişimi toplamda 4800 TL gibi masraf olduğunu söyledi. Bende oradan çıktım ve başka bir ustaya da gösterdim. O da arabaya binip yaklaşık 20 km çeşitli yollarda deneme yaptı ve baskı balatanın çok kötü olmadığını subaplarda da sıkıntı olmadığını, O kadar masrafın gereksiz olduğunu ayrıca motor kulağının dışarıdan bakılınca anlaşılmayacağını yağlı olduğu için kapalı olduğunu söyledi. Bende bunun üzerine biraz daha düşünme kararı verdim. Düşüncesi olan varsa yine de paylaşmasını isterim 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 senesini Mazda'ya vermiş ustayla, aracı 22 km kullanıp teşhis yapan usta arasındaki farkı okudum, şahsen. 

Bilhassa, motor kulağı hakkındaki tavsiyesi evlerden ırak.

Sanki, masraf etmek istemiyorsan sahibinden'e koy demek istemiş gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

iki usta (aynı ayarda olduklarını farz ediyorum) aynı araç için tam zıt şeyler söylüyorlar çok enteresan. ya ikisinden biri haklı yada ikisininde haklı olduğu bazı konular var. araç sahibi mekanik bilgiye sahip olmak zorunda değil. ancak sanayideki ustalar böyle yaparsa sahibi ne yapsın. bu işte bir yanlışlık var. başka bir ustaya götürün bence aracı. en azından aklınızda soru işareti kalmaz. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Masraf gerekiyor illaki ama ikinci ustanın dediği gibi düşünüyorum aslında. Şu an acil gereken bir şey yok ama araç iyice çekişten düşerse mecbur yaptıracağız

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

motor kulağı patlak/bozuk ise motor olduğundan daha titreşimli ve haliyle sesli çalışıyormuş gibi olur.(kendi aracımdan biliyorum). böyle olması motorun bağırdığını ve aracın gitmediğini hissettirebilir. 

eğer maddi olarak bakacak olursak. en ucuz çözümden başlayalım. bir üçüncü ustaya gidin. sadece motor kulağını gösterin. bozuk olduğunu söylerse, değiştirin. ben değiştirdikten sonra ses ve titreşim çok fark etmişti. 

bir süre kullanın. şikayetleriniz devam ederse, kaçılınmaz şekilde, diğer sorunlarınızı yaptırmaya çok vakit geçmeden başlayın. 

son olarak, beklediğiniz ve sorunlu olarak arabanızı kullandığınız her gün, size moral bozukluğu, arabandan soğuma ve sürekli internette çözüm arama, sanayide usta dolaşarak vakit kayme olarak dönecektir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10.02.2019 at 14:04, alpergazel :

motor kulağı patlak/bozuk ise motor olduğundan daha titreşimli ve haliyle sesli çalışıyormuş gibi olur.(kendi aracımdan biliyorum). böyle olması motorun bağırdığını ve aracın gitmediğini hissettirebilir. 

eğer maddi olarak bakacak olursak. en ucuz çözümden başlayalım. bir üçüncü ustaya gidin. sadece motor kulağını gösterin. bozuk olduğunu söylerse, değiştirin. ben değiştirdikten sonra ses ve titreşim çok fark etmişti. 

bir süre kullanın. şikayetleriniz devam ederse, kaçılınmaz şekilde, diğer sorunlarınızı yaptırmaya çok vakit geçmeden başlayın. 

son olarak, beklediğiniz ve sorunlu olarak arabanızı kullandığınız her gün, size moral bozukluğu, arabandan soğuma ve sürekli internette çözüm arama, sanayide usta dolaşarak vakit kayme olarak dönecektir. 

Doğru söylüyorsunuz tesekkür ederim 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motor kulağı çekişte düşüklük yapmaz. Baskı da kavrıyorsa iş bitmiştir o da çekişte düşüklük yapmaz. Kavramıyorsa zaten kavramadığı için araba gitmez veya ani gazda motorda ani yükselmeler olur vs. Burada problemin ana kaynağı subaplar ise onu da test etmenin basit bir yöntemi var. Kompresyon testi. 3. bir ustaya kompresyon testi yaptırıp sonucu paylaşın hep birlikte görelim çözelim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, zoptrik :

Motor kulağı çekişte düşüklük yapmaz. Baskı da kavrıyorsa iş bitmiştir o da çekişte düşüklük yapmaz. Kavramıyorsa zaten kavramadığı için araba gitmez veya ani gazda motorda ani yükselmeler olur vs. Burada problemin ana kaynağı subaplar ise onu da test etmenin basit bir yöntemi var. Kompresyon testi. 3. bir ustaya kompresyon testi yaptırıp sonucu paylaşın hep birlikte görelim çözelim. 

Aynen öyle. Üçüncü bir ustaya gitme kararı verdim 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10.02.2019 at 00:02, sinansimsek07 :

subapların yanık olduğunu

2.5 dakikalık kompresyon testi yapan usta bulun. kesin teşhis yapılsın.

motor kulağı da dışarıdan ehil göz ile belli olur.

baskı balata da baskı mı balata mı yoksa volant mı menevişlnemiş kesin teşhisi biraz zordur ancak mümkün.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 8 ay sonra ...
 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...