Jump to content

2. Nesil Mazda 3 ile Karavan Çekmek


ayayra
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

merhaba 2011 otomatik mazda 3 impressive araca sahibim.şuan bir karavan almak üzereyim çeki demiri taktıracağım. bu konuda tecrübesi olan varmı acaba. mazda 3 ile herhangi bir römork-karavan çeken varmıdır. 

teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda3'ü antalya'dan almıştım. eski sahibi balık avlamaya gittiği tekneye mazda3 ile çekiyormuş. ruhsata işlettirmiş her şey resmiydi. alırken bana dedi ki; sen bunu kullanmayacaksan sökelim ben de hay hay dedim ve o gün söktük, aracı satın aldığım kişiye geri verdim.

ilk vizede çeki demirsiz rahat bir şekilde muayeneyi atlattım. iki yıl sonraki vizede başıma çok daha büyük aksilikler çıktı. şu konuda detaylar mevcut. 

Çıkarırken yapılması gerekenlerin tamamı, çeki demiri eklenirken de yapılmak zorunda. Makine mühendisi ve elektik mühendisine proje çizdirip, projeyle beraber vizeye girmeniz gerekiyor. sonra ruhsat değişikliği için trafiğe onaylatmalısınız. bu işte adım attığınız yer para talep ediyor. size kolaylıklar dilerim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

eyvallah.

ben çeki demiri taktırıp ruhsata işleteceğim. 750-1100 kg arasında bir karavan çekmeyi planlıyorum. sorum şu acaba bizim araçların çekişi yeterlimi. yani karavan alıp bir zamandan sonra arabayı değiştirmek zorunda kalırmıyım diye düşünüyorum. teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yukarıdaki iletide bir örnek var ama oradaki mazda3'ün motoru hakkında bir bilgimiz yok. 105 beygirlik bir araç kaç kg yükü zorlanmadan çekebilir bunun hesabını yapabilecek arkadaşlarımız var forumda, yardımcı olacaklardır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, ayayra :

merhaba 2011 otomatik mazda 3 impressive araca sahibim.şuan bir karavan almak üzereyim çeki demiri taktıracağım. bu konuda tecrübesi olan varmı acaba. mazda 3 ile herhangi bir römork-karavan çeken varmıdır. 

teşekkürler.

Karavan çekmek için önemli olan tork değerlerdir. Otomatik benzinli m3 ile çok zorlarsınız motoru. Hele ki %5-6 eğimli yerde düşük viteste 5000 devirde çıkarsanız. Bunun için dizel araç tercih etmenizi öneririm. 

4 metre fiber tekneyi 1 km öteye götürmek başka, karavanı gezdirmek başka. Bizim araçlar 4000-4500 devirde 145nm tork sağlıyor. Sürekli bu devirde gitmek istemezsiniz. 2500 devirde sakince giderseniz muhtemelen 120nm civarı tork değeriniz olur. Bence yetersiz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Karavanın büyüklüğüne bağlı olarak yorum yapmak lazım. Aracın boyutlarından büyük mü? 

Karavanın büyüklüğüne bağlı olarak yorum yapmak lazım. Aracın boyutlarından büyük mü? 

Rüzgar direnci çok önemli. Bagaj boyunu geçiyorsa yani karavan direk rüzgara direnç gösterecekse çok zorlanır araç. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

29 dakika önce, tansu87 :

Karavan çekmek için önemli olan tork değerlerdir. Otomatik benzinli m3 ile çok zorlarsınız motoru. Hele ki %5-6 eğimli yerde düşük viteste 5000 devirde çıkarsanız. Bunun için dizel araç tercih etmenizi öneririm. 

4 metre fiber tekneyi 1 km öteye götürmek başka, karavanı gezdirmek başka. Bizim araçlar 4000-4500 devirde 145nm tork sağlıyor. Sürekli bu devirde gitmek istemezsiniz. 2500 devirde sakince giderseniz muhtemelen 120nm civarı tork değeriniz olur. Bence yetersiz. 

 

mesela bahsettiğiniz standar 1.6  300 nm  tork sahibi bir 1.6 dizel mtor  ,  tekerlekte kaç hp güç çıkışı veya kaç nm döndürme kuvveti verir biliyor musunuz

veya 1.6 otomatk lik mazda 3 krankta 145 nm olup , bunu birşeylerle kıyaslarken şanzıman oranları ile çarptıktan sonra tekerlek çıkışındaki gücü hesaplamanız gerektiğini biliyor musunuz.. 

veya 211 nm tork a sahip bir rx 8 in  ,  2 tane 250 nm  lik dizel golfü  yanyana bağlayıp aynı anda çekebileceğini biliyormusunz.

yada şöyle bir örnek verelim.. traktör.   bildiğin traktör  180 nm tork a sahip sıfır massey ferguson mf 240 modeli..  Bir karavan çekemez  dememiz doğru olur mu  😃

bence bazı şeyleri eksik, ve / veya  yanlış biliyorsunuz. 

tork tork diye kendinizi paraladığınız şey  devir ile çarpılır ve    mutlak güç elde edilir. ve bu krankta ki güç tür.. daha bunu şanzıman ve son dişli oranları ve tekerlek çapı ile çarparak tekerlek çıkış gücünü elde etmeniz gerekir..

250 nm tork a sahip  ve 4000 devir  çeviren bir motor 

400 nm tork a sahip ve 2500 devir çeviren bir başka motor ile aynı güçtedir..

aynı şanzıman oranları ile  aynı tekerlek gücünü verir.. 

mesela 4000 devir çeviren bir dizel motor  1. viteste 40 yapıyor

ve 10bin devir çeviren bir rx8 de 1. viteste 40 yapıyorsa

rx'in 1. vites dişlisi 2.5 kat büyüktür.. ve NET 2.5 kat fazla tork a eşittir.  yani  211 nm lik rx8 i  500NM  kabul edebilirsiniz..

 

evet otomatik benzinli mazda 3 güçsüz bir araçtır.. bunun sebebi tork filan değil. saçma şanzıman oranlarıdır.

karavan da çekebilir. kapısında  veya katalogunda çekme kapasitesi yazar.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 dakika önce, Zealot :

 

mesela bahsettiğiniz standar 1.6  300 nm  tork sahibi bir 1.6 dizel mtor  ,  tekerlekte kaç hp güç çıkışı veya kaç nm döndürme kuvveti verir biliyor musunuz

veya 1.6 otomatk lik mazda 3 krankta 145 nm olup , bunu birşeylerle kıyaslarken şanzıman oranları ile çarptıktan sonra tekerlek çıkışındaki gücü hesaplamanız gerektiğini biliyor musunuz.. 

veya 211 nm tork a sahip bir rx 8 in  ,  2 tane 250 nm  lik dizel golfü  yanyana bağlayıp aynı anda çekebileceğini biliyormusunz.

yada şöyle bir örnek verelim.. traktör.   bildiğin traktör  180 nm tork a sahip sıfır massey ferguson mf 240 modeli..  Bir karavan çekemez  dememiz doğru olur mu  😃

bence bazı şeyleri eksik, ve / veya  yanlış biliyorsunuz. 

tork tork diye kendinizi paraladığınız şey  devir ile çarpılır ve    mutlak güç elde edilir. ve bu krankta ki güç tür.. daha bunu şanzıman ve son dişli oranları ve tekerlek çapı ile çarparak tekerlek çıkış gücünü elde etmeniz gerekir..

250 nm tork a sahip  ve 4000 devir  çeviren bir motor 

400 nm tork a sahip ve 2500 devir çeviren bir başka motor ile aynı güçtedir..

aynı şanzıman oranları ile  aynı tekerlek gücünü verir.. 

mesela 4000 devir çeviren bir dizel motor  1. viteste 40 yapıyor

ve 10bin devir çeviren bir rx8 de 1. viteste 40 yapıyorsa

rx'in 1. vites dişlisi 2.5 kat büyüktür.. ve NET 2.5 kat fazla tork a eşittir.  yani  211 nm lik rx8 i  500NM  kabul edebilirsiniz..

 

evet otomatik benzinli mazda 3 güçsüz bir araçtır.. bunun sebebi tork filan değil. saçma şanzıman oranlarıdır.

karavan da çekebilir. kapısında  veya katalogunda çekme kapasitesi yazar.

 

Hocam güç aktarım hesaplamasını biliyoruz da bu kadar detaya girme ihtiyacı hissetmedim. En basit veriyle durumu izah edelim dedik, bi azarlamadığın kaldı yani. 

Ben antalya’ya 4 kişi bagaj giderken %7’lik eğimli yollarda 80’de kalmak 4500-5000  devir çevirdim yola devam ettim. Bunu düşünerek arkadaşa basit izah edelim dedik. 1 tonluk karavan ile şehirler arasında araç çok zorlanır. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

56 dakika önce, Zealot :

 

mesela bahsettiğiniz standar 1.6  300 nm  tork sahibi bir 1.6 dizel mtor  ,  tekerlekte kaç hp güç çıkışı veya kaç nm döndürme kuvveti verir biliyor musunuz

veya 1.6 otomatk lik mazda 3 krankta 145 nm olup , bunu birşeylerle kıyaslarken şanzıman oranları ile çarptıktan sonra tekerlek çıkışındaki gücü hesaplamanız gerektiğini biliyor musunuz.. 

veya 211 nm tork a sahip bir rx 8 in  ,  2 tane 250 nm  lik dizel golfü  yanyana bağlayıp aynı anda çekebileceğini biliyormusunz.

yada şöyle bir örnek verelim.. traktör.   bildiğin traktör  180 nm tork a sahip sıfır massey ferguson mf 240 modeli..  Bir karavan çekemez  dememiz doğru olur mu  😃

bence bazı şeyleri eksik, ve / veya  yanlış biliyorsunuz. 

tork tork diye kendinizi paraladığınız şey  devir ile çarpılır ve    mutlak güç elde edilir. ve bu krankta ki güç tür.. daha bunu şanzıman ve son dişli oranları ve tekerlek çapı ile çarparak tekerlek çıkış gücünü elde etmeniz gerekir..

250 nm tork a sahip  ve 4000 devir  çeviren bir motor 

400 nm tork a sahip ve 2500 devir çeviren bir başka motor ile aynı güçtedir..

aynı şanzıman oranları ile  aynı tekerlek gücünü verir.. 

mesela 4000 devir çeviren bir dizel motor  1. viteste 40 yapıyor

ve 10bin devir çeviren bir rx8 de 1. viteste 40 yapıyorsa

rx'in 1. vites dişlisi 2.5 kat büyüktür.. ve NET 2.5 kat fazla tork a eşittir.  yani  211 nm lik rx8 i  500NM  kabul edebilirsiniz..

 

evet otomatik benzinli mazda 3 güçsüz bir araçtır.. bunun sebebi tork filan değil. saçma şanzıman oranlarıdır.

karavan da çekebilir. kapısında  veya katalogunda çekme kapasitesi yazar.

 

Düşük devirde yüksek güç elde etmek için tork gerekiyor mecburen. Turbo araçlar daha kolay çeker. Sebep turbo sayesinde düşük devirde gelen güç. 

Atmosferik motorda 4000 devirde 150 tork elde edeceksin, turbo da 2000 devirde 300 tork aynı güçle gideceksin...  Dolayısıyla 5000-6000 devirde gitmene gerek kalmayacak daha düşük devirlerde gidebileceksin... 

Tork candır :D 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şahsen ben böyle bir işe girmezdim. 

Araç 5 kişi doluyken zar zor gidiyor, karavanla hayal edemiyorum. 

Şanzımana fazla yük binecek, şanzıman yağı daha fazla zorlanacak bu nedenle daha kısa sürede değişmesi gerekir. 

Bence arka koltukları yatırıp sünger yatakla yatmanın yolunu bulun derim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çok değerli bilgileriniz için sağolun . karavanı kesin alıcağım inşallah. mazda dan da varzgeçmek istemiyorum. deneyeceğim başarısız olursam mecbur değiştircez arabayı.

katkıda bulunanlara selamlar saygılar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Nacizane önerim karavanı almadan önce kullanmadığınız zamanlarda nerede saklayacağınız, kullandığınızda nerelere gidebileceğiniz, şehiriçinde manevrayı zorlaştırmasını, karavanlı kamp yerlerinin pahalı olmasını da düşünmeniz. Avrupa'da çoğu kişide karavan var ve ücretsiz karavan yerleri ve otoparkları da var, fakat ülkemizde ben karavanla ucuza ya da bedavaya tatil yapılabilecek bir yer göremedim.

İlla alıcaksanız da 750 kg altında ruhsat gerektirmiyor. 750 kg üstünde de ruhsat gerekiyor, plaka takmanız lazım e bu da gider demek. Başoğlu karavanın Caretta modelini araştırmanızı tavsiye ederim.

Ben yurtdışında döviz kurundan ötürü arabada kalmayı tercih ediyorum, uygun yer olursa çadır da atabiliyorum ama arabada kalmaya başlayınca daha rahat ve konforlu geliyor. Şehiriçi park derdim olmuyor, karavanın genişliği de sıkıntı, şeritte tutmak dert olabilir, araçtan daha geniş olacağı için yan aynalarda kör nokta olabilir. Maddi durumum olsa ilk fırsatta CX-5 ya da Rav4'e geçip arka koltukları ful yatırıp yatak atma hayalim var. Rav4 özellikle o konuda çok iyi 2013 sonrası kasası. Arka koltuklar yatınca ful dümdüz oluyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Mutlu Tekir :

Şahsen ben böyle bir işe girmezdim. 

Araç 5 kişi doluyken zar zor gidiyor, karavanla hayal edemiyorum. 

Şanzımana fazla yük binecek, şanzıman yağı daha fazla zorlanacak bu nedenle daha kısa sürede değişmesi gerekir. 

Bence arka koltukları yatırıp sünger yatakla yatmanın yolunu bulun derim. 

Sürekli yüksek devir. Fazla sıcaklık. Konvertör aks, pompa vs vs. En dayanıklı otomatik şanzıman ne kadar dayanıklı tam test olur :)

yalnız bunun bir de durma konusu var. Römorklu araçların frenlemedeki tepkisi bambaşka. Bir de M3 frenlemesi yeterli mi ona da bakmak lazım tabi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, ayayra :

çok değerli bilgileriniz için sağolun . karavanı kesin alıcağım inşallah. mazda dan da varzgeçmek istemiyorum. deneyeceğim başarısız olursam mecbur değiştircez arabayı.

katkıda bulunanlara selamlar saygılar

Şahsen ben direk motokaravan almanızı tavsiye ederim. Çekmeli karavan alanlar genelde bir süre sonra motokaravana yöneliyorlar. Vardır bir bildikleri.

6 saat önce, tansu87 :

En basit veriyle durumu izah edelim dedik, bi azarlamadığın kaldı yani. 

:) 

Bence arkadaşın öyle bir niyeti yok. Ama yazıda duygu aktarımı olmadığından yanlış anlamaya müsait olmuş.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ya benim bi 185nm mazda 6'm ,    200Nm  mx5im ,    ve 1,5 dci 250nm symbolüm var.

tork muhabbeti dönüne biraz duygusallaşıyorum.

babam bile gelmiş 1.3  multijet lineasıyla  rampada ben senın 6 yı geçerim .bunun torku yüksek diyor.. 😃

ne zaman bu ülkede dizel motorlar çıktı yaygınlaştı.. bir tork muhabbeti çıktı gidiyor. 

aslında mazda 3de yaşanıyor bu sorun en çok. çünkü civicler de atmosferik ve 150nm  ve kimse performansından bu kadar şikayetçi değil...  yani sorun torkunda değil mazda3ün kendisinde..  otomatik vitesin oranları çok uzun. tamamen konfor odaklı..   Keza bir superb ye filan bakın, 4. vitesin sonunda 100 yapıyor. kısa kısa  atarak gidiyor.  mazda 3 garibim.. 1. viteste 60  2.viteste 120 yapıyor..    yani  2. vitesi  süperb nin 5. vitesi ne yakın oranda.

şöylede bir örnek vereyim

mazda 6 yı kantara soktuk,  depo filan boş şöför hariç 1605 kg geldi. üstünde de  235/40/18 var 8J RFT

symbolü de  götürüp bi hurdacıda tarttım şöför hariç depo dolu  1200 kg geldi 185/65/15 var  5,5J

yani yok 2bin-3bin devir bandını hiç geçmeden sürsem bile bu ağırlık farkına rağmen her yokuşta, her şartta m6 daha ii gidiyor.     Çünkü  2 araç 2.3.4. viteste yaklaşık aynı hızı yapıyor..   ama biri 7000 biri 4000 devir çeviriyor  . bu yüzden symbolün dişli oranları 4/7 kat uzun... buda  250*4/7    şanzıman sonrası torku 142nm  gibi düşünebilirsiniz.. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, Lupara :

Şahsen ben direk motokaravan almanızı tavsiye ederim. Çekmeli karavan alanlar genelde bir süre sonra motokaravana yöneliyorlar. Vardır bir bildikleri.

:) 

 

Bende @Lupara ile aynı düşüncedeyim. Motokaravan alarak hedeflerinize daha kolay ulaşabilirsiniz. Yalnız bir noktaya dikkat çekmek istiyorum; gerek çekmeli karavanda gerekse motokaravanda güvenlik konusunu tekrar gözden geçirmenizi tavsiye ederim. Meskun mahal dışı konaklama esnasında her türlü hırsızlık ve uğursuzluk için açık hedef haline gelinebilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, Arabalar :

Bende aynı düşüncedeyim. Motokaravan alarak hedeflerinize daha kolay ulaşabilirsiniz. Yalnız bir noktaya dikkat çekmek istiyorum; gerek çekmeli karavanda gerekse motokaravanda güvenlik konusunu tekrar gözden geçirmenizi tavsiye ederim. Meskun mahal dışı konaklama esnasında her türlü hırsızlık ve uğursuzluk için açık hedef haline gelinebilir.

 

11 saat önce, Mutlu Tekir :

Nacizane önerim karavanı almadan önce kullanmadığınız zamanlarda nerede saklayacağınız, kullandığınızda nerelere gidebileceğiniz, şehiriçinde manevrayı zorlaştırmasını, karavanlı kamp yerlerinin pahalı olmasını da düşünmeniz. Avrupa'da çoğu kişide karavan var ve ücretsiz karavan yerleri ve otoparkları da var, fakat ülkemizde ben karavanla ucuza ya da bedavaya tatil yapılabilecek bir yer göremedim.

İlla alıcaksanız da 750 kg altında ruhsat gerektirmiyor. 750 kg üstünde de ruhsat gerekiyor, plaka takmanız lazım e bu da gider demek. Başoğlu karavanın Caretta modelini araştırmanızı tavsiye ederim.

Ben yurtdışında döviz kurundan ötürü arabada kalmayı tercih ediyorum, uygun yer olursa çadır da atabiliyorum ama arabada kalmaya başlayınca daha rahat ve konforlu geliyor. Şehiriçi park derdim olmuyor, karavanın genişliği de sıkıntı, şeritte tutmak dert olabilir, araçtan daha geniş olacağı için yan aynalarda kör nokta olabilir. Maddi durumum olsa ilk fırsatta CX-5 ya da Rav4'e geçip arka koltukları ful yatırıp yatak atma hayalim var. Rav4 özellikle o konuda çok iyi 2013 sonrası kasası. Arka koltuklar yatınca ful dümdüz oluyor.

çok doğru fikirleriniz var öncelikle teşekkür ederim. çekme karavan düşünmemin sebebi 4 kişilik aileyiz bu kapasiteyik yatırabilecek alkovenli motokaravan fiyatları yaklaşık 120 binden başlıyor. ayrıca ikinci araç olacak ve vergileri çok pahalı heryıl muayene sigorta çok masraflı oluyor. ve kamp yerine çektiğinde etraftaki başka yerleri gezmek istediğin zaman tüm düzeni bozup gitmen lazım. halbuki çekme karavanda bırak karavanı git.çekme karavan motorsuz olduğundan vergi sigorta yok. güvenlik konusunda haklısınız ama bu konuda bende hassasım karavan parklarından istifade ediceğim yıllardır çadır kampı yapıyorum içine girince heryerde bu imkanların olduğunu gördüm. eyvallah

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 dakika önce, ayayra :

 

çok doğru fikirleriniz var öncelikle teşekkür ederim. çekme karavan düşünmemin sebebi 4 kişilik aileyiz bu kapasiteyik yatırabilecek alkovenli motokaravan fiyatları yaklaşık 120 binden başlıyor. ayrıca ikinci araç olacak ve vergileri çok pahalı heryıl muayene sigorta çok masraflı oluyor. ve kamp yerine çektiğinde etraftaki başka yerleri gezmek istediğin zaman tüm düzeni bozup gitmen lazım. halbuki çekme karavanda bırak karavanı git.çekme karavan motorsuz olduğundan vergi sigorta yok. güvenlik konusunda haklısınız ama bu konuda bende hassasım karavan parklarından istifade ediceğim yıllardır çadır kampı yapıyorum içine girince heryerde bu imkanların olduğunu gördüm. eyvallah

O halde şu şemayı inceleyebilirsiniz;

(Brüt dingil ağırlığı (GAWR), ön veya arka dingillerinize yerleştirilebilecek maksimum ağırlıktır. Araç üreticisi her dingile kendi değerlendirmesini verir. Bu ağırlık değerlerini aşarsanız, araç parçaları tasarım sınırlarının ötesine yüklenebilir.)

ScreenHunter 2708.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

49 dakika önce, Zealot :

ya benim bi 185nm mazda 6'm ,    200Nm  mx5im ,    ve 1,5 dci 250nm symbolüm var.

tork muhabbeti dönüne biraz duygusallaşıyorum.

babam bile gelmiş 1.3  multijet lineasıyla  rampada ben senın 6 yı geçerim .bunun torku yüksek diyor.. 😃

ne zaman bu ülkede dizel motorlar çıktı yaygınlaştı.. bir tork muhabbeti çıktı gidiyor. 

aslında mazda 3de yaşanıyor bu sorun en çok. çünkü civicler de atmosferik ve 150nm  ve kimse performansından bu kadar şikayetçi değil...  yani sorun torkunda değil mazda3ün kendisinde..  otomatik vitesin oranları çok uzun. tamamen konfor odaklı..   Keza bir superb ye filan bakın, 4. vitesin sonunda 100 yapıyor. kısa kısa  atarak gidiyor.  mazda 3 garibim.. 1. viteste 60  2.viteste 120 yapıyor..    yani  2. vitesi  süperb nin 5. vitesi ne yakın oranda.

şöylede bir örnek vereyim

mazda 6 yı kantara soktuk,  depo filan boş şöför hariç 1605 kg geldi. üstünde de  235/40/18 var 8J RFT

symbolü de  götürüp bi hurdacıda tarttım şöför hariç depo dolu  1200 kg geldi 185/65/15 var  5,5J

yani yok 2bin-3bin devir bandını hiç geçmeden sürsem bile bu ağırlık farkına rağmen her yokuşta, her şartta m6 daha ii gidiyor.     Çünkü  2 araç 2.3.4. viteste yaklaşık aynı hızı yapıyor..   ama biri 7000 biri 4000 devir çeviriyor  . bu yüzden symbolün dişli oranları 4/7 kat uzun... buda  250*4/7    şanzıman sonrası torku 142nm  gibi düşünebilirsiniz.. 

 

Clio ile kıyaslama sen de. 

150 bg  passat ile 165 bg mazda6yı kıyasla.

170 bg bmw ile 165 bg mazda6 yı kısayla.

6. vites 1500 devirde basalım mazda6 nın ibre neredeyse hiç yerinden oynamazken passat (6. Vites) ile bmw ( 8. Vites) alıp başını gidiyor. Ki bmw nin 8. Vitesi baya bi uzun 240 da 4000 çeviriyor. 

Senin aklın hep 5000 devirden sonrasına çalışıyor, normal bir insanın sürüşünü düşün bro :D 

  • Beğen 1
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, M.E.G :

Clio ile kıyaslama sen de. 

150 bg  passat ile 165 bg mazda6yı kıyasla.

170 bg bmw ile 165 bg mazda6 yı kısayla.

6. vites 1500 devirde basalım mazda6 nın ibre neredeyse hiç yerinden oynamazken passat (6. Vites) ile bmw ( 8. Vites) alıp başını gidiyor. Ki bmw nin 8. Vitesi baya bi uzun 240 da 4000 çeviriyor. 

Senin aklın hep 5000 devirden sonrasına çalışıyor, normal bir insanın sürüşünü düşün bro :D 

kızdırma musti @Zealot'u yoksa burası geceleri çekilmiş challenge videolarıyla dolar :)

adam tork konusunda hassas işte :) 

  • Beğen 1
  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...