Jump to content

Mazda 3 lastik basıncı


Melikşah
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar herkese iyi günler dilerim, forumda yeniyim ve yeni mazda sahibi oldum bu konularda biraz acemilik var. Sorunum şu;

Arabamı 2. el olarak satın aldım, alır almaz benzinlikciye uğradım depoyu fulledim ve lastiklere hava basmaya geçtim. Ön lastikler 21, arkalar 23 psi değerlerindeydi. Ben de yan taraftaki fabrikanın tavsiye ettiği basınç değerlerini farketmeden klasik 30-32 bastım ve o şekilde evime geldim. Tekken sıkıntı yaratmıyodu fakat araba full doluyken, ufak tefek çukurların vs. etkisi daha sert hissedilmeye başlandı içeride. Tavsiye edilen basınç değerine baktığımda (fotodaki) full doluyken 45 psi diyor, lastiklerin maximumu zaten 51psi. Lastiklerime hangi aralıklarda hava basmalıyım arkadaşlar yardımcı olabilirseniz sevinirim iyi forumlar. 

 

Aracım mazda 3 2012 sedan

IMG_20190306_153810.jpg

IMG_20190306_153554.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hoşgeldiniz, 

İçeride 3 yolcuya kadar ön tekerlek 35, arka 33psi,

Tam yüklü kullanımda ise ön 36, arka 45 psi basmalısınız. 23psi gibi basınçlar çok düşük, konfor iyi olur demekten ziyade pelte gibi olur bu basınçlarda araç, gevşek olur. Basıncı arttırınca kısa çukurlar hemen hissedilmeye başlanır, dirilir araç, normali budur. Lastik yanaklarından parça atmış gibi gözüküyor yalnız fotolarda, hiç iyi görünmüyor lastik.

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cevabınız için çok teşekkür ederim. Evet lastikler eskidi, önümüzde düğün var onu atlatınca komple bir yenilemeye gidicem. Amortisörler de değiştirmeyi düşünüyorum. Expertizde normal çıktı ama araç 125 bin de tabi. Lastik tavsiyeniz varsa onu da yazarsanız çok makbule geçer. 

Açıkcası arkalara 45 basmak beni biraz irkiltti tabi siz daha iyi bilirsiniz. Bulunduğum yerde yollar çok iyi değil genel olarak ama yine de 45 diyosanız basarım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, Melikşah :

Cevabınız için çok teşekkür ederim. Evet lastikler eskidi, önümüzde düğün var onu atlatınca komple bir yenilemeye gidicem. Amortisörler de değiştirmeyi düşünüyorum. Expertizde normal çıktı ama araç 125 bin de tabi. Lastik tavsiyeniz varsa onu da yazarsanız çok makbule geçer. 

Açıkcası arkalara 45 basmak beni biraz irkiltti tabi siz daha iyi bilirsiniz. Bulunduğum yerde yollar çok iyi değil genel olarak ama yine de 45 diyosanız basarım

45 basacak durum genelde nadir olur, 5 yolcu, tam yüklü bagaj, uzun yol durumunda gerekebilir ancak. Bunun dışında ön 35-arka 33 basınca devam edip düzenli kontrol etmeniz çoğunlukla yeterli olur.

Lastik için bu ölçüde onlarca opsiyon var, her ihtiyaca zevke göre. Herkesin beklentisi farklı, beklentiye göre bir tavsiye verilebilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçen gün yaşandı o olay. 5 yetişkin oturduk, bagajı fulleyip pikniğe gidicektik. Lastikler ön 35 arka 33 dü. Düz yolda bile çok sarsdı araba arkada oturanların midesi bulandı falan. Dikkat etmeye çalışırım bundan sonra

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, Melikşah :

Geçen gün yaşandı o olay. 5 yetişkin oturduk, bagajı fulleyip pikniğe gidicektik. Lastikler ön 35 arka 33 dü. Düz yolda bile çok sarsdı araba arkada oturanların midesi bulandı falan. Dikkat etmeye çalışırım bundan sonra

Bunu düşük basınç yüzünden değil, sert süspansiyon sebebiyle yapıyor araç. Özellikle bu kasa Mazda 3'ler biraz rahatsız edici serttir. Bir diğer olası sebep de eskiyen arka amortisörler. 

Lastik basıncını arttırırsanız daha da sertleşir mi bilmem ama süspansiyon çalışma sesi artacaktır. Tam yükte basıncın arttırılma sebebi yanakları darbelerden korumak içindir. Eğer düşük basınçta iken keskin bir çukura girerseniz lastik patlayabilir veya viralarda yanak lastiğin altına katlanır, yanak hasarları başlar. Yüksek basınç sayesinde lastik yük altında diri tutulur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet doğru söylüyosunuz. Ben İnternette "Lastikler, araçların 2. süspansiyon görevini de görür" diye bir bilgi okuduğum için lastiğin üstüne biraz fazla düştüm. Zaten basıncını da yanlış ayarlıyormuşum. O zaman ben en kısa zamanda süspansiyonları tamir ettireyim veya olmazsa değişimini yaptırayım bir kaç aya. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lastik basinçlarini lastikler soguk iken kontrol etmelisiniz.  Soguk lastik tanimi da sudur: ya araç saatlerdir hiç yol yapmamis olacak, ya da en fazla 1 km yol yapmis olacak.  Sicak lastiklerde basinç ölçerseniz sizi biraz yaniltir.  Bu nedenle pilli dijital lastik basinçölçerler var, onlardan bir adet alabilirsiniz.  Internetteki sitelerde var.  Sürekli kullanirsiniz.

Yukarida da belirtildigi gibi siz lastik basinç degerlerini en fazla 3 kisi olarak belirtilen degerlere ayarlayin.  Full Load dedigi 5 kisi ve dolu bagaj degerleridir, o da pek nadiren gerçeklesir.  Onu da gerçeklestigi zaman düsünürsünüz.

Lastik alacaginiz zaman da orijinal ölçülerde alin, ölçü degistirmeyin.  Alabileceginiz en iyi lastikleri almaya çalisin.

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Standart olarak ön ve arkaları aynı basınç değerinde (34 psi ayarında) tutmaya çalışıyorum. Arka lastik basıncını normalde önden düşük tutmamız tam olarak ne için acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

48 dakika önce, bsokollu :

Standart olarak ön ve arkaları aynı basınç değerinde (34 psi ayarında) tutmaya çalışıyorum. Arka lastik basıncını normalde önden düşük tutmamız tam olarak ne için acaba?

Ön ve arka arasindaki fark normalde çok azdir.  Yukarida verilen fotografta ön 35 arka 33 psi görünüyor.  Önün birazcik fazla olmasinin muhtemel nedeni ön tekerlekler direksiyon görevine sahip olduklarindan daha iyi bir yol izleme (buna "tracking" derler) yapmasi içindir; arkalarin birazcik düsük basinç olmasinin muhtemel nedeni de konfor için olabilir.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Goodyear efg performans lastik aldım.

Önler 35, arkalar 33 bardı. Araba tangur tungur oldu.Süspansiyon sesleri gelmeye başladı. Ön ve arkaları 30 yaptım. Biraz arabaya benzedi.

Tecrübe sonucu uzun yolda 34 iyi ama ş.içi bozuk yollarda 34 fazla diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sıfır asvaltta 35-33 iyi olabilir ve sürüş esnasında içindeki havada ısınınca 37-35 kadar basınç yükselir. Kasisli pütürlü bozuk şehir içi yollarda bu değer yüksek gelir. Ben uzun yola çıkmadığım zaman lastik basıncım 33-32 dir ve gayette memnunum. Zaten sürekli 1 veya 2 kişi oluyor araçta.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, bsokollu :

Standart olarak ön ve arkaları aynı basınç değerinde (34 psi ayarında) tutmaya çalışıyorum. Arka lastik basıncını normalde önden düşük tutmamız tam olarak ne için acaba?

Motor önde oldugu ıcın ön taraf daha agır ondan

Mesela Bmwlerde agırlık dagılımı 50-50 âküyü bagaja koymuslar :D

Mazda mx5de de 50-50

Çogu önden çeker aracta 60-40

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, bsokollu :

Standart olarak ön ve arkaları aynı basınç değerinde (34 psi ayarında) tutmaya çalışıyorum. Arka lastik basıncını normalde önden düşük tutmamız tam olarak ne için acaba?

Otomobilin ön arka ağırlık dağılımı tipik bir önden çekişli model olarak 61-39 seviyesinde (benzinli Mazda 3 için böyleydi sanırım). Yani ağırlığın çoğu ön aksa biniyor, bu yüzden ön tekerlek basınçlarınız daha yüksek olmalı.

Bazı benzinli BMW'lerde örneğin ağırlık dağılımı 50:50'dir, bu yüzden ön-arka tekerleklere aynı basıncı tavsiye ederler, hatta arkaya biraz daha bile fazla önerilebiliyor lastik ölçülerine göre.

3 saat önce, Lupara :

Goodyear efg performans lastik aldım.

Önler 35, arkalar 33 bardı. Araba tangur tungur oldu.Süspansiyon sesleri gelmeye başladı. Ön ve arkaları 30 yaptım. Biraz arabaya benzedi.

Tecrübe sonucu uzun yolda 34 iyi ama ş.içi bozuk yollarda 34 fazla diye düşünüyorum.

Aracınızda amortisör takozlarında, burçlarda, aks kafalarında vs bir problem olabilir, alt takımı bir kontrol ettirim derim. Büyük ihtimalle de eski lastiklerinizi çok düşük basınçla kullanmaya alışmıştınız, o gevşek yumuşak his gidip doğru basınçla araba dirileşip kısa darbeler gözükmeye başlayınca sürüş konfor problemleri ayyuka çıkmıştır diye düşünüyorum. Çünkü efficient grip lastikler ciddi çok yumuşaktır, sizin aracınızın normal sürüşü 35-33 basınçla giderken ki hali zaten.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

lastikler ısınınca en az 2-3 psi fark ediyor. lastik basınç ölçer aldım, başıma da belayı aldım. soğukken ölçüyorum önler 32.5. arkalar 30.5 falan. yaklaşık 50 km kullanım sonrasında ölçtüm olmuş sana 35.5. ve 33.5 normalde ben basıncı kendi ebatları olan lastiklerde (215 45 18) üzerinde belirtildigi gibi önler 35 arkalar 33 yapıyorum.

şimdi sorun şu; evde lastikler soğukken 35/33 yapsam yolda olacak 38/36. bu durum yazın çok daha fazla olacaktır. yeri geliyor 40 derece sıcakta 6 saat yol gidiyoruz.  rakım falan derken o zaman ölçsek herhalde 40'lara falan çıkmış olacak. bu durumda eninde sonunda ısınan lastiklerin sanirim sıcakken ölçülmesi en mantıklısı. ya da bi ara nitrojen mi ne diyorlardı hikaye mi oldu o durum ne oldu acaba?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, Katil Balina :

lastikler ısınınca en az 2-3 psi fark ediyor. lastik basınç ölçer aldım, başıma da belayı aldım. soğukken ölçüyorum önler 32.5. arkalar 30.5 falan. yaklaşık 50 km kullanım sonrasında ölçtüm olmuş sana 35.5. ve 33.5 normalde ben basıncı kendi ebatları olan lastiklerde (215 45 18) üzerinde belirtildigi gibi önler 35 arkalar 33 yapıyorum.

şimdi sorun şu; evde lastikler soğukken 35/33 yapsam yolda olacak 38/36. bu durum yazın çok daha fazla olacaktır. yeri geliyor 40 derece sıcakta 6 saat yol gidiyoruz.  rakım falan derken o zaman ölçsek herhalde 40'lara falan çıkmış olacak. bu durumda eninde sonunda ısınan lastiklerin sanirim sıcakken ölçülmesi en mantıklısı. ya da bi ara nitrojen mi ne diyorlardı hikaye mi oldu o durum ne oldu acaba?

Başınıza bela değil, tedbir aldınız. Lastiklerinizin yol sürüş esnasında hava basıncının yükselmesi gayet normal, zaten lastık üreticileri lastik kalitelerini buna göre üretiyor. Siz aracınızı az yolcu 1 veya 1+1=2 kişi hafif bavul varsa normal araç standardının 1 psi altında ayarlamanız normal, uzun yolda yük endexsi fazla ise 1-2 veya 2-3 psi fazla hava basabilirsiniz. En tehlikeli olan lastiği düşük basınçta yüksek süratte kullanmaktır. Lastik aşırı derecede ısınır, hem lastik hemde içindeki hava basıncı. Lastik soğukken normal havanızı -1 , +1 psi basarsınız bırakın yolda +2 +3 psi fazla basınç olsun bunun zararı yok, gayet normal. Sadece uzun yolda 5 kişi + yüklü eşya varken hava basıncının bir miktar yüksek tutmamız son derece önemli. Ha birde araç çok yol yaptı diye lastik aşırı ısınmaz, uzun yolda ayrıca lastikler aldığı rüzgar sayesinde ortalama ısısı ile devam eder, çok aşırı yükselmez, (basınç çok düşük değilse)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Renegade :

Başınıza bela değil, tedbir aldınız. Lastiklerinizin yol sürüş esnasında hava basıncının yükselmesi gayet normal, zaten lastık üreticileri lastik kalitelerini buna göre üretiyor. Siz aracınızı az yolcu 1 veya 1+1=2 kişi hafif bavul varsa normal araç standardının 1 psi altında ayarlamanız normal, uzun yolda yük endexsi fazla ise 1-2 veya 2-3 psi fazla hava basabilirsiniz. En tehlikeli olan lastiği düşük basınçta yüksek süratte kullanmaktır. Lastik aşırı derecede ısınır, hem lastik hemde içindeki hava basıncı. Lastik soğukken normal havanızı -1 , +1 psi basarsınız bırakın yolda +2 +3 psi fazla basınç olsun bunun zararı yok, gayet normal. Sadece uzun yolda 5 kişi + yüklü eşya varken hava basıncının bir miktar yüksek tutmamız son derece önemli. Ha birde araç çok yol yaptı diye lastik aşırı ısınmaz, uzun yolda ayrıca lastikler aldığı rüzgar sayesinde ortalama ısısı ile devam eder, çok aşırı yükselmez, (basınç çok düşük değilse)

o zaman problem yok demektir hocam teşekkürler. çoluk çocuk arabadayken yüksek hızlara çıkmamaya gayret ediyorum şehirlerarası yollarda ama yine de bastığımız oluyor yoksa yol bitmiyor. benim de en çok korktuğum sey bir arabada lastikler. türkiye'de yollara da güvenim kalmadığı için iyice tırsmaya başladım.  bir keresinde otobanda öyle bir çukura girdim ki abartmıyorum  silecekler çaliştı.. silecek kolu sallandıysa demek. 

ama almandayken e39 530d ile 240 kmh gözü kapalı yapıyordum gençlik başımda duman:))

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

NITROJEN GAZI'NIN FAYDALARI:


*Nitrojen kuru ve normal havadan 3 kat daha yavaş hareket eden
molekül yapısına sahip bir gazdır.
*Nitrojen yanıcı olmayan bir gazdır.
*Lastiklerden hava kaçmasından dolayı artan yakıt tuketimini azaltır.
*Lastik ömrünü artırır.
*Lastik basıncı hermevsimde aynı kalır.
*Yola maksimum tutunma sağlar,dolayısıyla güvenliği artırır.
*Aracın süspansiyonuna destek olur ve hissedilir derecede sürüş 
keyfi sağlar.
*Lastik içerisinde ve jantta oksidasyon(paslanma) olmaz.
*Düzensiz hava basıncından dolayı oluşan dengesiz sırt aşınmlarını
engeller.
*Nitrojen teknolojisi Formula 1 araçlarında,uçaklarda,Indycar ve
Nascar yarışlarında; Amerika ve Avrupa ülkelerindeki tüm motorlu
araçlarda kullanılmaktadır.

Lastiklere tam olarak nitrojen gazının doldurulması için, önceki havayı boşaltıp, nitrojenle doldurmak, tekrar boşaltıp yine nitrojenle doldurursak, lastik içinde hiç oksijen kalmaz. Uygulasak iyi olur derim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...